معرفی و دانلود کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن

عکس جلد کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن

در دنیایی که هزاران انتخاب پیش رویمان قرار دارد، تصمیم‌گیری بر سر بهترین گزینه، کاری بس دشوار است. ازآنجاکه سرنوشت ما به انتخاب‌هایمان بستگی دارد، نرگس مهبودی در کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن، با طرح پرسش‌نامه‌های متعدد ما را در یافتن علاقه‌های شخصی و قرار گرفتن در مسیر درست شغلی یاری می‌رساند.

درباره‌ی کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن

تمامی انسان‌ها استعدادهای نهفته‌ای دارند که در انتظار شکوفا شدن است. هدف از نوشتن کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن، کمک به کشف و آشکار شدن استعدادها و نقاط قوت آدم‌هاست. بعضی اوقات دیدن یک جمله یا شنیدن یک حرف، تلنگر و بهانه‌ای می‌شود که انسان با آن زندگی‌اش را متحول ‌کند. نرگس مهبودی در این کتاب تمام ابزارهایی را که برای تحول در زندگی نیاز است، عرضه می‌کند و خواننده را به سمت شکوفایی پتانسیل‌های نهفته‌اش رهنمون می‌سازد.

در هر مرحله از زندگی انتخاب گزینه‌ای که واقعاً متعلق به ماست کاری دشوار به حساب می‌آید؛ از انتخاب رشته گرفته تا انتخاب شغل و انتخاب همسر. گاه پس از سال‌ها متوجه می‌شویم راه را اشتباه پیموده‌ایم؛ آن‌گاه باید با شهامت مسیر خود را تغییر دهیم و دست به انتخاب دوباره بزنیم. انسان بدون یافتن علاقه‌ی حقیقی خود هیچ‌گاه در زندگی احساس شادی نخواهد کرد. ما به این دنیا پا گذاشته‌ایم تا به کارهایی مشغول شویم که دوستشان داریم. دوری از علاقه‌مندی‌ها و فاصله گرفتن از جوهر وجودی، یکی از عوامل افسردگی و احساس ناکارآمدی است. بنابراین نرگس مهبودی با تألیف کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن قدمی مؤثر جهت کمک به انسان‌ها برای کشف توانایی‌های ذاتی‌شان برداشته است.

در فصل اول کتاب، با مفهوم استعداد و اهمیت استعدادیابی آشنا می‌شویم. فصل دوم، ما را با هوش‌های ده‌گانه‌ی گاردنر آشنا و هرکدام از آن هوش‌ها، طیف وسیعی از شغل‌ها را معرفی می‌کند. سپس با تکمیل پرسش‌نامه می‌توانیم ده هوش خود را بسنجیم و به هرکدام نمره دهیم. فصل سوم، مفهوم رغبت‌سنجی شغلی هالند را توضیح می‌دهد و انواع تیپ‌های شخصیتی را معرفی می‌کند. در این فصل نیز با تکمیل پرسش‌نامه، تیپ شخصیتی برتر خود و شغل‌های متناسب با آن را خواهیم شناخت.

فصل چهارم انتخاب شغل بر اساس مزاج را شرح می‌دهد. با تشخیص نوع مزاج خود می‌توانیم به انتخاب مسیر درست شغلی کمک کنیم. فصل پنجم 34 استعداد را طبق مدل استعدادیابی کلیفتون مورد بررسی قرار می‌دهد و فصل ششم ما را با تست استعدادیابی جانسون اوکانر و 14 استعداد مختلف آشنا می‌کند. به همین ترتیب فصل‌های هفتم تا نُهمِ کتابِ در مسیر استعدادهایت رشد کن، با پرسش سوال‌های متنوع و گوناگون، ما را به چالش می‌کشد تا در تشخیص علاقه‌ی شخصی خود و شناسایی ارزش‌های فردی موفق عمل ‌کنیم و در نهایت، متوجه شویم در دنیا قرار است چه کاری انجام دهیم و در چه مسیری وارد شویم که بهترین نسخه‌ی خودمان را نشان دهیم.

انتشارات ایزدراد کتاب حاضر را به چاپ رسانده است.

کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه‌ی افرادی که می‌خواهند استعدادها و توانمندی‌های ذاتی خود را پیدا کنند و در آن مسیر قدم بردارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن می‌خوانیم

یکی از مهم‌ترین دلایلی که شما هنوز نتوانسته‌اید علایقتان را کشف کنید این است که می‌خواهید در منطقه‌ی امن خود باقی بمانید، اما این را بدانید وقتی شما در منطقه‌ی امن باشید، هیچ آموزشی نبینید و هیچ کاری را تجربه نکنید، هیچ شناختی هم از علایقتان به دست نمی‌آورید. برخی از افراد دائماً این سؤال را می‌پرسند: من نمی‌دانم ورزش را دوست دارم یا مربی‌گری را؟ یا فرد دیگری می‌گوید نمی‌دانم هنر را دوست دارم یا خوانندگی؟ کدام راه را بروم بهتر است؟ این افراد ازجمله کسانی هستند که دوست دارند در منطقه‌ی امنی که برای خودشان ساختند، قرار بگیرند و یکی بیاید و به آن‌ها بگوید مستقیم وارد این راه شوید. هرچه شناخت شما از آن مسیر بیشتر شود، راه درست‌تر را بهتر متوجه می‌شوید. تنها باید دست‌به‌کار شوید و با کلیاتی که از علاقه‌یتان و استعدادتان به دست می‌آورید، اقدام کنید. باور داشته باشید که در آن مسیر خداوند مهربان لحظه‌به‌لحظه شما را هدایت می‌کند و افرادی را در مسیرتان قرار می‌دهد که خیلی سریع‌تر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید، بهترین اتفاقات را تجربه کنید.
الان دیگر وقت آن است که شما بتوانید علایق واقعی خود را روی کاغذ بیاورید. موارد زیر را یادداشت کنید.
- ده علاقه‌ی خود را بنویسید. اصلاً به این فکر نکنید که چگونه قرار است به آن برسید، فقط بنویسید. اگر مطمئن نیستید به آن کار علاقه دارید یا نه، پس ندارید و آن را به‌عنوان علاقه ننویسید.
- ده علاقه‌ی خود را با هم مقایسه کنید؛ مثلاً بین علاقه‌ی یک و علاقه‌ی دو کدام‌یک برایتان بااهمیت‌تر است، آن را بنویسید و روی آنکه اولویت نیست، خط بزنید. سپس بین علاقه‌ی انتخابی و علاقه‌ی شماره‌ی سوم ببینید کدام‌یک برایتان مهم‌تر است؛ آن می‌شود علاقه بعدی شما. به همین ترتیب عمل کنید تا 5 علاقه‌ی مهم شما انتخاب شود.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسنده
فصل صفرم: چگونه این کتاب را بخوانید؟
فصل اول: تعریف و اهمیت استعدادیابی
فصل دوم: انواع هوش‌های ده‌گانه‌ی گاردنر
فصل سوم: استعدادیابی شغلی هالند
فصل چهارم: استعدادیابی از روی مزاج و طبع بدن
فصل پنجم: استعدادیابی کلیفتون
فصل ششم: تست استعدادیابی اوکانر
فصل هفتم: چگونه علاقه‌ی واقعی خود را تشخیص دهیم؟
فصل هشتم: کشف ارزش‌های فردی
فصل نهم: مسیر بعد از استعدادیابی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اهل سخن
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-622-5551-37-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن

برای دریافت کتاب در مسیر استعدادهایت رشد کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.