معرفی و دانلود کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها

عکس جلد کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها

کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها اثر پل استراترن، سومین کتاب از مجموعه شش نظریه که جهان را تغییر داد، به بررسی نظریه سیاه‌چاله‌ها می‌پردازد. این کتاب با نثری روان به بیان مختصری از زندگی انسانی کم‌نظیر و دست‌آوردهای بزرگ او پرداخته، و بحث سیاه چاله‌ها و تاثیر شگرف آن بر علم فیزیک و کیهان‌شناسی را مطرح می‌کند.

استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) در ژانویه 1942 در شهر آکسفورد دیده به جهان گشود. از همان دوران کودکی نبوغ خود را نشان داد و به دلیل مطالعه فراتر از کتاب‌های درسی معلمان را به چالش می‌کشید. در سن هفده سالگی به کالج دانشگاه آکسفورد رفت و در رشته علوم طبیعی با تاکید بر علم فیزیک به تحصیل پرداخت؛ ولی بخت با این جوان نابغه جویایی علم یار نبود، زیرا در سن بیست سالگی متوجه بیماری غیر قابل درمان خود به‌ نام ALS شد. پزشکان معتقد بودند که این بیماری در طی دو سال او را به کام مرگ خواهد برد ولی روح سرکشش او را به مبارزه با این بیماری دعوت کرد و تا سن 67 سالگی به زندگی خود ادامه داد.

استیون هاوکینگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین متفکران جهان شناخته می‌شود. او یک فیزیکدان تئوری برجسته است که آثارش به بازسازی مدل‌های کیهانی و اصلاح آنچه در آن‌ها وجود دارد کمک‌های شایانی کرده است.

سیاه‌چاله ناحیه‌ای از فضا-زمان است که آثار گرانشی آن، چنان نیرومند می‌باشد که هیچ چیز حتی ذرات و تابش‌های الکترومغناطیسی مثل نور نمی‌توانند از میدان گرانش آن بگریزد. نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین پیش‌بینی می‌کند که یک جرم به اندازه کافی فشرده شده، می‌تواند سبب تغییر شکل و خمیدگی فضا-زمان و تشکیل سیاه‌چاله شود. مرز این ناحیه از فضا-زمان که هیچ چیزی پس از عبور از آن نمی‌تواند به بیرون برگردد را افق رویداد می‌نامند.

صفت «سیاه» در نام سیاه‌چاله برگرفته از این واقعیت است که همه نوری که از افق رویداد آن می‌گذرد را به دام می‌اندازد که از این دیدگاه سیاه چاله رفتاری شبیه به جسم سیاه در ترمودینامیک دارد. از سوی دیگر نیز، نظریه میدان‌های کوانتومی در فضا-زمان خمیده پیش‌بینی می‌کند که افق‌های رویداد نیز تابشی به نام تابش هاوکینگ گسیل می‌کنند که طیف آن همانند طیف جسم سیاهی است که دمای آن با جرمش نسبت وارونه دارد. میزان دما در مورد سیاه‌چاله‌های ستاره‌ای در حد چند میلیاردم کلوین است و از این رو ردیابی آن دشوار است.

پل استراترن (Paul Strathern) نویسنده‌ای سرشناس بریتانیایی در باب مسائل علمی است. او در سال 1940 در بریتانیا متولد شد و کتاب‌های زیادی را به رشته تحریر درآورد. از جمله آثار وی که در ایران نیز ترجمه و منتشر شده است، می‌توان به «آشنایی با اسپینوزا»، «آشنایی با دکارت»، «آشنایی با نیچه»، «آشنایی با هیوم»، « آشنایی با داستایفکی» و... اشاره کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها می‌شنویم:

گهگاهی گروه به سوی این چهره‌ی در هم شکسته و کوچولو در صندلی چرخدار رو می‌کند، و او نیز پاسخ خود را تایپ می‌کند، که به صورت صدایی آزار دهنده از دستگاه ترکیب کننده بیرون می‌آید. گاهی یکی از اعضای گروه اظهار نظری ناشیانه و ناخوشایند، خاص دانشجویان، می‌کند و آن چهره جای گرفته در صندلی چرخدار آن خنده مشهور خود را تحویل می‌دهد. او احساس خودمانی بودن می‌کند: در مرکز و کانون عالم ریاضیاتی خودش، که هم‌اکنون خمیره و مایه‌ی اسطوره است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
پیشگفتار
22 دقیقه
زندگی و آثار: تاریخچه مختصر هاوکینگ - بخش اول
31 دقیقه
زندگی و آثار: تاریخچه مختصر هاوکینگ - بخش دوم
31 دقیقه
زندگی و آثار: تاریخچه مختصر هاوکینگ - بخش سوم
30 دقیقه
زندگی و آثار: تاریخچه مختصر هاوکینگ - بخش چهارم
33 دقیقه
زندگی و آثار: تاریخچه مختصر هاوکینگ - بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها
نویسنده
مترجمبهرام معلمی
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات مازیار
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه صوتی
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها

fatemeh
۱۴۰۲/۱/۲
با سلام کتاب حاضر ما رو با زندگی نامه هاوکینگ که یکی از بزرگترین کیهان شناسان سالهای اخیر است و نظرات شگفت انگیز او درباره سیاهچاله‌ها آشنا میکند این کتاب رو به تمام دوستداران کیهان شناسی توصیه میکنم ایشان با توجه به بیماری که داشتند و موفقیت‌هایی که کسب کردند برای همه‌ی انسان‌ها الگوی تلاش و استقامت هستند از خانم پریمون بسیار تشکر میکنم که گویندگی کتاب را به این خوبی انجام دادند، تشکر از کتابراه
kimia kavand
۱۳۹۹/۸/۲۵
برای کسی که از فیزیک چیز زیادی نمیدونه یکم پیچیده بود یعنی من هی قطع میکردم میرفتم کلماتشو سرچ‌میکردم دوباره گوش میدادم. در کل بیانش یکم پیچیده میشد گاهی که خب به این معناس مثلا کسی مثل من بهتره قبلش یک کتاب ساده تر‌بخونه بعد بره سراغ این. اما خوانششون خیلی خوب بود. ممنون
amir Kayak
۱۳۹۷/۹/۸
خدابیامرز نظریه‌اش شرک امیز بود، نظریه برگشت به زمان کل علیت و معلولیت رو زیر سوال می‌برد، مثلا روشن شدن لامپ علتش زدن کلیده، حالا اگه زمان به عقب برگرده اول لامپ روشن میشه بعد کلید زده میشه (این نمونه ساده بود).
نیلوفر احسانی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
کتابی مبهوت کننده. افرادی که به نجوم علاقه دارن طبیعتاً این کتاب رو دوست خواهند داشت اما به شرط وجود یک گوشی، یک کاغذ و یک خودکار برای اصطلاحاتی که قطعاً باید در گوگل به دنبالش باشن تا متوجه مطالب بشن.
Violet&Elham A
۱۳۹۷/۹/۸
عالیه من کتابشو قبلا خوندم کسایی که به فضاعلاقه دارن حتما بخونن
Amir Solymani
۱۴۰۰/۵/۲۹
اگه میخواهید درباره سیاه چاله‌ها اطلاعات کسب کنید و مختصری هم زندگینامه هاوکینگ خیلی خوبه البته توصیه میکنم به یه بار گوش کردن اکتفا نکنید. در کل عالیه..
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۰/۱/۱
سلام
کتاب زیبایی در رابطه با دانش اختر فیزیک. آقای هاوکینک با اعمال قانون آنتروپی از بین رفتن سیاهچاله‌ها پس از مدت بسیار طولانی را کشف و اثبات می‌کنند.
آرمین رجبی
۱۳۹۷/۱۰/۲۲
متن خوب و گوینده عالی، ولی درباره مضوع اصلی که سیاهچاله باشه خیلی مختصر صحبت شده و بار علمی زیادی نداره.
Mohammad
۱۴۰۱/۹/۱۳
صدای خانم اکرم پریمون باعث شد این کتاب رو بخرم موقع خواب گوش دادن درباره فضا و با صدای دلنشین ایشون
نیما ناصری
۱۳۹۸/۴/۲۹
خیلی عالی بود
در متن توازن غریبی به چشم می‌خورد ودر نهایت تلاش مطالب بسیار عامیانه شنو بود
توصیه میشود
Akbar Noori
۱۳۹۷/۹/۱۶
خیلی خوب بود واقعا. خواهش میکنم کتاب تاریخچه مختصر زمان را هم به صورت صوتی منتشر کنید.
احمد خلیل پور
۱۳۹۷/۹/۸
زندگی مردی که علم فیزیک را واقعا دگرگون کرد.. عالی
کاروان احمدنیا
۱۳۹۷/۹/۱۰
این نظریه علم فیزیک بی‌نظیر است. دانشمند بزرگ هاوکینگ 100 درصد بخوانید
علی وحیدی
۱۴۰۲/۲/۷
ممنون از خانم پریمون با صدای زیبا و خوانش بدون غلط و کامل ایشون
ooriya isi
۱۴۰۰/۱/۱۱
کتاب خوبیه پیشنهادم اینه بعد خوندنش حتما فیلم زندگینمه شو هم ببینید
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها

برای دریافت کتاب صوتی هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.