معرفی و دانلود کتاب بدنسازی و فیتنس در آب

عکس جلد کتاب بدنسازی و فیتنس در آب
قیمت:
۱۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بدنسازی و فیتنس در آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بدنسازی و فیتنس در آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بدنسازی و فیتنس در آب

عفت لطفی پور در کتاب بدنسازی و فیتنس در آب به یکی از روش‌های نوین بدنسازی و فیتنس پرداخته که به بهبود کیفیت و ارتقای سطح سلامتی شما کمک می‌کند. در این کتاب با تأثیرات مثبت ورزش در آب و اثر مقاومتی آن بر عضلات خود آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب بدنسازی و فیتنس در آب

امروزه ورزش در آب مکانیزمی مؤثر برای درمان بیماری‌ها محسوب می‌شود که با ترشح بالای آدرنالین و فواید سلامتی بسیارش در میان افراد محبوبیت بالایی پیدا کرده‌ است. از آنجا که این‌گونه ورزش‌ها عمدتاً در فضای باز انجام می‌شوند، علاوه‌بر آنکه به شما امکان تنفس هوای تازه را می‌بخشند، روحیه‌دهنده نیز هستند. در کتاب بدنسازی و فیتنس در آب، نوشته‌ی عفت لطفی پور، با مزایای تمرینات ورزشی در آب و تأثیرشان بر بدن خود آشنا می‌شوید.

آب به دلیل مقاومت بیشترش نسبت به هوا توان شما را در ورزش به چالش می‌کشد، عضلات را بیشتر درگیر کرده و کمک می‌کند کالری بیشتری را بسوزانید. به بیان دیگر، ورزش در آب علاوه‌بر تقویت قلب، باعث قدرت، استحکام و انعطاف‌پذیری بدن شما می‌شود و حتی می‌تواند در درمان بیماری‌هایی چون آرتروز، آرتریت و روماتوئید، دیابت و بیماری‌های قلبی مزمن مؤثر باشد.

در مجموع، ورزش‌های آبی نوعی سبک ورزشی پرمزیت هستند که می‌توانند بر همه‌ی قسمت‌های بدن اثرات مثبت بلندمدتی به‌ جا بگذارند تا به کمک آن‌ها به روش طبیعی کالری‌ بسوزانید و متابولیسم خود را افزایش دهید. این تمرینات می‌توانند به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر برخی از بیماری‌ها نیز بیانجامند.

در نهایت، تحقیقات نشان داده انجام ورزش‌های آبی، از قبیل بدنسازی در آب می‌تواند منجر به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی شود و خلق‌وخوی زنان و مردان را بهبود ببخشد. در کتاب بدنسازی و فیتنس در آب ضمن شناخت این ورزش و ابعاد فیزیولوژیکی آن با نحوه‌ی مربی‌گری فیتنس در آب، رژیم‌های غذایی مؤثر در این ورزش، اثرات فیزیکی آب، نقش عضلات در انقباض بدن و بسیاری موضوعات مهم دیگر آشنا می‌شوید.

این کتاب را انتشارات حتمی منتشر کرده و عموم علاقمندان به حوزه‌های علوم ورزشی و آمادگی جسمانی می‌توانند از مطالب آن بهره ببرند.

کتاب بدنسازی و فیتنس در آب مناسب چه کسانی است؟

همه‌ی افراد، از مربیان حرفه‌ای تناسب اندام تا ورزشکاران یا کسانی که به فکر سلامتی و تناسب اندام خود هستند، می‌توانند مخاطب این کتاب باشند.

با عفت لطفی پور بیشتر آشنا شویم

عفت لطفی پور سرپرست کمیته‌ی بدنسازی در آب و مؤسس انجمن ورزش‌های در آب ایران است. او موفق به برگزاری اولین دوره‌ی مربیگری بدنسازی در آب شده و از زمینه‌های علمی فعالیتش باید به موضوعاتی چون آمادگی جسمانی و ورزش‌های هوازی اشاره کرد. کتاب «آمادگی جسمانی و تمرینات هوازی در آب» از جمله آثار او در حوزه‌ی ترجمه‌ محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب بدنسازی و فیتنس در آب می‌خوانیم

فیتنس در آب بسیار فراتر از یک راه مؤثر برای متناسب ماندن است. این ورزش یک روش مناسب برای تبدیل زندگی به سبک زندگی سالم است و باعث می‌شود شما احساس بهتری نسبت به خود و جهان اطرافتان داشته باشید. با آموزش و فعالیت در آب، انواع فواید سلامتی را به دست می‌آورید که بر فعالیت سالم قسمت‌های مختلف بدن از جمله: فعالیت‌های قلبی، تنفسی، روانی، سیستم عضلانی و سیستم اسکلتی تأثیر مثبت می‌گذارد. قبل از پرداختن به هر کدام از موارد مذکور، اجازه دهید در مرحله اول درباره ویژگی‌های منحصربه‌فردی صحبت کنیم که فیتنس در آب را از بسیاری از اشکال دیگر آموزش‌ها و تمرینات مقاومتی، قدرتی و قلبی مجرا می‌کند.

1. فیتنس در آب اثر منفی کمتری بر مفاصل می‌گذارد
این موضوع به‌خصوص برای بانوان یک مسئله بسیار مهم است. کافی است خودتان را در آب تصور کنید. تجسم کنید که پریدن در آب چقدر راحت است، درحالی‌که تصور پریدن در استخر بدون آب بسیار ترسناک و ناخوشایند است. فیتنس در آب آسیب کمتری به مفاصل وارد می‌کند؛ اما این به چه معناست؟

منظور این است که فشارها و آسیب‌های شدیدی که از تمرینات قدرتی، مقاومتی و تنفسی بر جسم وارد می‌شود، در فیتنس در آب وجود ندارد و نگران‌کننده نیست. بهترین مثال برای این مورد دویدن است. دویدن واقعاً برای زانوها سخت است و امکان دارد به زانو آسیب وارد کند، اما شما می‌توانید در آب بدوید بدون اینکه نگران وارد کردن آسیب به خودتان باشید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تعریف فیتنس در آب
فصل دوم: حرکت‌شناسی در بدنسازی و فیتنس در آب
فصل سوم: فیزیولوژی
فصل چهارم: مربیگری فیتنس در آب
فصل پنجم: پیکرسنجی
فصل ششم: روانشناسی ورزشی
فصل هفتم: فاکتور‌های آمادگی جسمانی مرتبط با فیتنس در آب
فصل هشتم: تغدیه و مکمل‌ها
فصل نهم: آسیب‌ها و ضعف‌ها
فصل دهم: آزمون‌ها (تست‌ها)
سخن پایانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بدنسازی و فیتنس در آب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-600-355-608-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بدنسازی و فیتنس در آب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بدنسازی و فیتنس در آب

برای دریافت کتاب بدنسازی و فیتنس در آب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.