معرفی و دانلود کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی

عکس جلد کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی
قیمت:
۱۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی

کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی تالیف محمدرضا الماسی و میثم میرزایی شهرابی به تشریح کاربردی فیزیولوژی عضله، سیستم‌های انرژی، مبانی تمرین و... می‌پردازد.

درباره کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی:

فصل اول این کتاب درباره فیزیولوژی ساختمان و انقباض عضلات است. در فصل دوم مباحث بیوانرژیک تمرین و فعالیت‌های ورزشی مورد بحث می‌گیرد. بدون شک اولین گام در هر برنامه تمرینی شناخت علمی این حوزه است. فصل سوم به سازگاری‌های فیزیولوژیکی بدن با تمرینات بی هوازی می‌پردازد. هر مربی و ورزشکاری با خواندن این فصل می‌تواند دانش خود را در ارتباط با تغییرات و پاسخ‌های بدنی به تمرینات مقاومتی افزایش دهد. فصل چهارم درباره مبانی تمرینات مقاومتی مانند گرم کردن، سرد کردن، شدت و ویژگی‌های تمرینات است. درست جایی که به عنوان یک ورزشکار باید شروع کنید. در فصل پنجم مباحث تئوری و عملی باهم ادغام می‌شوند و می‌توانید با انواع سیستم‌های تمرینی در تمرینات مقاومتی آشنا شوید. در فصل ششم خاستگاه بسیاری از مربیان و ورزشکاران، یعنی هایپرتروفی و حجم عضلانی مورد بررسی قرار گرفته شده است. فصل هفتم به یکی از مباحث پرطرفدار امروزه اختصاص دارد یعنی کاهش چربی و تفکیک عضلات. فصل‌های هشتم و نهم تمرینات مقاومتی را بر اساس سن و جنسیت تفکیک و بررسی می‌کند در این فصل‌ها گروه‌های سنی خاص در نظر گرفته شده‌اند که می‌توانند با رعایت ملاحظات، تمرینات مقاومتی را اجرا کنند و از تاثیرات مثبت آن استفاده کنند.

دهمین و آخرین فصل کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی (Advanced Principles of Programming) بدون شک یکی از کاربردی‌ترین فصل‌هاست که شاید در کم‌تر کتابی پیدا شود. در این فصل تکنیک‌های مربوط به اجرای وزنه‌برداری و استفاده از یار کمکی مورد بررسی قرار گرفته شده است. یادآوری می‌شود در فصل‌های پنجم، ششم و هفتم نمونه‌هایی از برنامه تمرینی گردآوری شده که شما با دقت کافی باید آن‌ها را مطالعه کنید تا بتوانید الگوبرداری صحیحی داشته و سایر برنامه‌های تمرینی را تدوین کنید.

کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای برنامه‌ریزی و طراحی تمرین مربیان، کمک مربیان و ورزشکاران اثربخش و کاربردی بوده و زمینه رسیدن به موفقیت‌های ورزشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

در بخشی از کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی می‌خوانیم:

موقعیت تنه و پایداری بدن در اجرای حرکات و انواع لیفت کردن‌ها و استفاده از انواع دستگاه‌های بدنسازی برای عملکرد ایمن و موثر بسیار مهم است. یک موقعیت پایدار در بدن باعث می‌شود ورزشکار تکنیک صحیح و مناسب اجرای حرکت را حفظ کند تا شرایط انقباض عضلات را فراهم کند. علاوه بر این در حرکاتی که فرد در حالت ایستاده اجرا می‌کند، پاها باید کمی بازتر از عرض لگن باشد و کف پاها کامل بر روی زمین تماس دشته باشد. همچنین سعی کنید در انتخاب یک صندلی مناسب و محکم و جایگاه صحیح در اجرای حرکات با ماشین شرایط ایمن را فراهم کنید. حرکاتی که نیاز به نشستن یا خوابیدن بر روی نیمکت را دارد نیز باید از موقعیت بدنی صحیحی رعایت شود. ورزشکار در این حرکات باید 5 نقطه از بدن خود را کنترل کند:

سر به صورت کامل بر روی نیمکت یا پد پشت صندلی قرار بگیرد. شانه‌ها به صورت ایمن، کامل و به طور مساوی بر روی نیمکت یا پد پشت صندلی قرار بگیرد. نشیمنگاه به صورت کامل بر روی نیمکت قرار بگیرد. پای راست صاف روی زمین قرار بگیرد. پای چپ صاف روی زمین قرار بگیرد.

حفظ این 5 نقطه در اجرای حرکت باعث پایداری بیشتر بدن و همچنین جلوگیری از آسیب دیدگی در ستون فقرات می‌شود. همچنین دستگاه‌هایی که دارای قرقره، اهرم و یا محورهای چرخشی هستند، از نظر موقعیت دست‌ها و پاها باید به صورت ایمن اجرا شود. ممکن است که نیاز باشد تا پد مخصوص یا غلتک یا محور دستگاه را برای ایجاد تعادل بیشتر در بدن جابجا کنید. به طور مثال در اجرای حرکت جلو پا دستگاه، لازم است که غلتک مخصوصی که بر روی پا قرار می‌گیرد و صندلی که ورزشکار بر روی آن می‌نشیند دقیق تنظیم شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: فیزیولوژی ساختمان و انقباض عضله
فصل 2: بیوانرژتیک تمرینات و فعالیت‌های ورزشی
فصل 3: سازگاری‌های فیزیولوژیکی با تمرینات بی هوازی
فصل 4: مبانی تمرینات مقاومتی
فصل 5: انواع سیستم‌ها و تکنیک های تمرینی ویژه تمرینات مقاومتی
فصل 6: هایپرتروفی و حجم عضلات
فصل 7: کاهش چربی و تفکیک عضلات
فصل 8: زنان و تمرینات مقاومتی
فصل 9: تمرینات مقاومتی و گروه های سنی خاص
فصل 10: تکنیک های تخصصی در اجرای تمرینات مقاومتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-600-355-361-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی

سامان رحیمی
۱۴۰۱/۴/۱۷
کتابش همونطور که تو نظرات ذکر شده تخصصیه..... پس اگه حوصله مطالعه ساختار عضلات از قبیل میکرو فیلامنت و میوزین و اکتین و..... رو ندارین و تاحالا کتاب‌های تخصصی نخوندین من به شخصه اینو پیشنهاد نمیکنم.. به نظرم به جاش برید کتاب بزرگتر عضله‌ای تر قوی تر رو مطالعه کنید که بهتون قوووووول میدم با خوندنش و دیگه نیازی به مربی چه تو تغذیه چه تو برنامه تمرینی پیدا نمی‌کنید! ن خودم چند ماهیه دارم از نکاتش استفاده میکنم واقعا دارم جواب میگیرم
منتهی نباید انتظار داشته باشین بزرگتر عضله‌ای تر قوی تر مثل این کتاب دقییییییق به ریز جزئیات بپردازه.... خلاصه اینکه هر دو کتاب فوق العاده
NAVID PRV
۱۴۰۲/۳/۴
کتاب تخصصیه واسه منی که رشتم علوم ورزشیه‌ام گاهی اوقات درک مطلب میتونه دشوار باشه اما به طورکلی مطالب مفید و به شدت دونستن بخش هاییش واجبه برای کسایی که مشغول مربی گری هستن، اگه میخواین برای خودتون این کتاب رو بخونین با کتاب‌های آسون تر و سبک شروع کنین که به مشکل نخورین و زده نشین
حتما به روز مطالعه کنین مطالبی تو کتاب هست که گویا با مقاله و مطالعات جدید نقض میشن یا کامل نیستن!
armin ahanian
۱۴۰۱/۶/۱۹
به نظر من
کسی که این کتاب رو‌میخونه باید پیشینه‌ای از زیست و بیولوژی داشته باشه، که بتونه نهایت استفاده رو ببره ولی خب بازم به نظر من افراد عادیم میتونن از این کتاب استفاده کنن، چون این پیچیدگی برای کل کتاب نیست.
فقط‌ای کاش کتاب کمی ویراستاری قوی تری میشد تا راحت تر خونده شه
مرسی از کتابراه
Neda.ah
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
این کتاب مطالب بسیار جامع رو برای کسانی که قصد تنظیم برنامه‌ی اصولی دارن ارائه کرده یعنی از پایه توضیحاتی رو که لازمه‌ی نوشتن برنامه است لحاظ کرده. البته مطالب کمی تخصصی است و اگر در زمینه‌ی فیزیولوژی ورزشی تخصص داشته باشید خیلی بهتر مطالب رو درک می‌کنید. من این کتابو دوست داشتم.
Saeed Mohammadi
۱۴۰۰/۴/۱۳
خیلی گنگ در حد کسایی که رشته تخصصیشونه. وگرنه فک نمیکنم بدرد یه فرد عادی بخوره. نویسنده اومده کتابای دانشگاهیشو اینجا کپی کرده دریغ از یه ساده سازی کوچیک برای فهم بیشتر مخاطب
Ali kohyarnejad
۱۴۰۳/۲/۲
بنظرم بعضی جملات و مفاهیم ساده رو زیادی توضیح داده و میشد با توضیح موارد مهم تر کیفیت کتاب را بالا برد
برای کسی که میخواد اصول کلی و پایه‌ای رو بدونه مفید بود
Marzieh Fakhraei
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
فوق العاده ست 👍
واقعا لذت بردم از خوندنش، مرسی از زحماتتون
واقعا کتاب جامعی هست و اطلاعاتمو درباره نحو صحیح برنامه نوشتن تغییر داد و کلی از زمان و وقتم صرفه جویی شده
Abbas Np
۱۳۹۹/۱۲/۱
کتاب خوبی هست.
با مطالعش دیگه لازم نیست هرماه پول برنامه بدین و میتونین برای خودتون برنامه مخصوص خودتون بنویسید
محمد سجاد شریفی
۱۴۰۲/۷/۱
خیلی کتاب عالیه هستش قشنگ بهتون شیوه برنامه نویسی رو یاد میده ولی بیشتر بدرد افرادی میخورد که از سطح متوسط ب بالا هستن
Morteza Kabiry
۱۴۰۱/۴/۷
کتاب عالی و کاربردی برای برنامه نویسی و سیستم‌های تمرینی و جلوگیری از تمرین زدگی و خلاصه اینکه کتاب کاربردیه
ایمان رجائی
۱۴۰۱/۱۰/۷
کتاب نسبتا خوبی است و تخصصی است
برای (مبانی) برنامه بیشتر کاربرد دارد و نه جزئیات
پیمان انبارلویی
۱۴۰۱/۱/۱۷
خیلی کتاب سنگینی هست و به در همون ابتدا بدون مقدمه موضوعات رو‌ خیلی پیچیده و سنگین مطرح کرده
ایمان محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
بسیار کتاب عالی کار امد با توضیحات کامل و نثر روان است ممنون از نویسنده عزیز بابت این اثر کاربردی
negin arasteh
۱۴۰۲/۶/۱۰
خیلی عالیه، فصل‌های اولش خیلی تخصصیه ولی باید با حوصله بخونی تا بفهمی
مازیار محمودی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتاب خوبیه ولی باید یکم دانش بدن شناسی داشته باشی
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی

برای دریافت کتاب اصول برنامه نویسی پیشرفته در پرورش اندام و تمرینات مقاومتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.