معرفی و دانلود کتاب برادران جمال‌زاده

عکس جلد کتاب برادران جمال‌زاده
قیمت:
۳۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برادران جمال‌زاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برادران جمال‌زاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برادران جمال‌زاده

کتاب برادران جمال‌زاده اثر احمد اخوت، یک مجموعه داستان با حال و هوایی شاعرانه است. در این اثر شانزده داستان کوتاه روایت می‌شود که در بسیاری از آن‌ها شخصیت‌های تاریخی هم حضور دارند. این اثر در سال 1382 برندۀ بهترین مجموعۀ داستان از جایزۀ ادبی اصفهان شده است.

دربارۀ کتاب برادران جمال‌زاده

احمد اخوت در کتاب برادران جمال‌زاده شانزده داستان کوتاه را روایت می‌کند. کتاب نامبرده دارای فضایی شاعرانه و تشبیه‌ها استعاره‌های بدیعی است که لذت خواندن آن را دو چندان می‌سازند. اخوت با ارجاع به زمان‌های گذشته و خاطره‌های مربوط به آن، فضایی نوستالژیک را در این کتاب ترسیم می‌کند. گذشته‌ای که او آن را در داستان‌هایش توصیف می‌کند، در مقابل تنهایی و گوشه‌گیری امروز قرار می‌گیرد. به گفته‌ی خودش،‌ او این کتاب را در اوایل دهۀ هفتاد نوشته اما آن را یک دهه بعد، یعنی در اوایل دهۀ هشتاد منتشر کرده است.

احمد اخوت در داستان‌هایش ماجراهای «من» و «دیگری» را تعریف می‌کند که این توصیف تا حدی به کتاب یک وجهۀ فلسفی می‌دهد. تعدادی از شخصیت‌های تاریخی نیز در این میان به مرور مطرح می‌شوند. نویسنده گاهی اوقات مرز میان زندگی واقعی خود و ماجرای داستان را درهم می‌آمیزد و فضایی جذاب را می‌آفریند. گفته می‌شود که او در نوشتن این کتاب از خورخه لوئیس بورخس تأثیراتی گرفته است و این تأثیر را در حال و هوای داستان‌ها می‌توان احساس کرد.

کتاب برادران جمال‌زاده مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای علاقمندان به کتاب‌های مجموعه داستان و داستان‌های کوتاهْ خواندنی خواهد بود. همچنین، مخاطبان کتاب‌های تاریخی و نوستالژیک نیز از مطالعه این کتاب لذت خواهند برد.

با احمد اخوت بیشتر آشنا شویم

احمد اخوت، داستان‌نویس، منتقد ادبی و مترجم، زاده‌ی سال 1330 در شهر اصفهان است. اخوت تحصلات مقطع دکترای خود را در رشتۀ زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی در کشور آمریکا گذرانده است. او از اعضای حلقۀ ادبی «جنگ اصفهان» بود. افراد سرشناسی مانند «هوشنگ گلشیری»، «محمد حقوقی» و «ابوالحسن نجفی» نیز در این حلقه عضویت داشته و به فعالیت مشغول بوده‌اند.

اخوت در شورای نویسندگان «فصلنامۀ زنده‌رود» نیز عضویت داشته است. اولین مجموعه داستان منتشر شده از این نویسنده، کتاب «برادران جمال‌زاده» است. این اثر پس از انتشار با استقبال گسترده‌ای روبرو شد. از میان ترجمه‌های او می‌توان به ترجمۀ آثار «ویلیام فاکنر» و «خورخه لوئیس بورخس» اشاره کرد. کتاب‌های «دستور زبان داستان»، «لطیفه‌ها از کجا می‌آیند؟» و «ای نامه» از دیگر آثار احمد اخوت هستند.

در بخشی از کتاب برادران جمال‌زاده می‌خوانیم

این را دیروز عصر متوجه شدم. در بخش ما هیچ‌کس نبود. همه رفته بودند. از حسین چرمی هم اثری نبود. چرمی در سردخانه‌ی اداره کار می‌کند. جسدها را به بخش‌های مختلف می‌برد و بعد که کار تمام می‌شود، تحویل سردخانه می‌دهد. من حدود پنج سال است در بخش سم‌شناسی پزشکی قانونی کار می‌کنم. کار علمی و بسیار جالبی است. یک کار هنری، مثل داستان‌نویسی. شیشه را بالای کابینت‌های اتاق گذاشته بودند، درست روبه‌روی میز کارم. انگار کسی می‌خواست سربه‌سرم بگذارد. تو شیشه‌ی پر از الکل یک قلب بود؛ مشتی عضله‌ی فرسوده، زرد و سفت‌شده که آسیب‌شناسان اداره آن‌ها را به هم وصل کرده بودند. هر جا نگاه می‌کنید رنگ سفید می‌بینید و همه جا را بوی فرمالین پر کرده. اتاق ما هیچ تزئینی ندارد. فقط وارد بخش که می‌شوید درست دم در آن چهار شیشه را می‌بینید. شیشه‌ها پر از الکل‌اند. در یکی از آن‌ها یک کلیه و در دومی قسمتی از لوب قدامی مغز انسان و در شیشه‌ی سوم یک کبد درسته و در شیشه‌ی آخر جنینی جا خوش کرده است. هر وقت از کنار شیشه‌ی جنین رد می‌شوم برایش دست تکان می‌دهم. او هم با آن صورت بادکرده انگار دارد به من می‌خندد. گاهی هم چشمک می‌زند. عجیب با هم دوست شده‌ایم.

امروز صبح از حسین چرمی پرسیدم این شیشه را کی اینجا گذاشت. گفت کسی اینجا نگذاشت، همیشه بود. یادتان نیست میدان ارک هم که بودیم، بود؛ در اتاق خودتان. پرت‌وپلا می‌گوید. می‌خواهد سربه‌سر من بگذارد. این چرمی از آن حقه‌بازهای مکار است. همکارها اسمش را پیک مرگ گذاشته‌اند. همیشه دنبال جسد است. وقتی با شما حرف می‌زند در چشمتان نگاه می‌کند. چشم‌های ترسناکی دارد. چند روزی است حالم خوب است. وقتی پس از مدت‌ها بغض و دلتنگی گریه می‌کنید چقدر راحت می‌شوید؟ من الان همان‌طورم.

فهرست مطالب کتاب

آغاز و پایان
خداحافظ میرزا حبیب
برادران جمال‌زاده
واژه‌نامه‌ی بسامدی
آثار الباقیه
گوش ونسان ون‌گوگ
قلب رازگو
همین، و نه چیزی دیگر
کفش سیندرلا
اروپا پس از باران
پرتره‌ی صادقی
دهکده‌ی بعدی
تلّ عاشقان
زبان شب
شیفت شب
چهار پنجره به یک داستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برادران جمال‌زاده
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-964-369-030-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برادران جمال‌زاده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برادران جمال‌زاده

برای دریافت کتاب برادران جمال‌زاده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.