معرفی و دانلود کتاب جنگل بزرگ

عکس جلد کتاب جنگل بزرگ
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگل بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگل بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگل بزرگ

کتاب جنگل بزرگ، نوشته ویلیام فاکنر، مجموعه‌داستان‌هایی با محوریت شکار است که فاکنر در طی نوشتن آن از قوه‌ی تخیل و داستان‌پردازی خود به‌علاوه‌ی تجربیات زندگی‌اش در منطقه‌ی یوکناپاتافای می‌سی‌سی‌پی بهره گرفته است. این اثر از داستان‌هایی تشکیل می‌شود که از مضامین مشابهی برخوردارند. اثر حاضر اولین جلد از مجموعه‌کتاب «میراث فاکنر» می‌باشد.

درباره‌ی کتاب جنگل بزرگ

شکار و شکارچی بودن، تنها یک عمل تفریحانه یا صرفاً جهت تأمین زندگی نبوده است. در سنت هزاران ساله‌ی بشری، از اولین روزهایی که انسان به این نتیجه رسید که می‌تواند با استفاده از نیروی خود حیوانات وحشی را به دام بیندازد، از گوشت آن‌ها غذا و از پوست آن‌ها لباس درست کند و از شاخ محکم آن‌ها سلاح بسازد و مجدداً علیه خودشان استفاده کند، شکار اهمیت بسیاری داشته است؛ تا جایی که شکار به امری مقدس تبدیل شد و شکلی اسطوره‌ای و عرفانی به خود گرفت.

کتاب جنگل بزرگ (Big Woods) به قلم نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی، ویلیام فاکنر (William Faulkner) نوشته شده است. افراد علاقه‌مند به زندگی‌نامه فاکنر می‌دانند که این نویسنده، خود به شکار علاقه‌ی بسیاری داشت. مترجم کتاب توضیح می‌دهد که فاکنر، بیشتر شخصیت‌های این مجموعه داستان را با مخلوطی از تخیل و واقعیتِ زندگی خودش نوشته است.

در این داستان‌ها، خواننده با متمرکزترین و نمادین‌ترین کاوش فاکنر در رابطه‌ی انسان و طبیعت مواجه می‌شود. به‌طور مثال، یکی از داستان‌ها با نام «خرس افسانه‌ای» نمادی از قدرت و کشف‌ناپذیری طبیعت است. طبیعت، زایا، خودترمیم و خودبسنده است و زمانی که خشمگین شود، حتی نیروی ذهنی انسانِ اشرفِ مخلوقات نیز توانایی غلبه بر آن را -مگر در درازمدت- ندارد. خرس داستان فاکنر تقریباً جاودانه و آسیب‌ناپذیر است، می‌تواند بر هر چیزی غلبه کند و قادر به ویران‌کردن سکونتگاه‌ها و تأسیسات انسانی است. مردانی که قصد شکار او را دارند، به نوعی نماینده تمایل انسان برای کنترل و تسخیر طبیعت هستند. به نظر می‌رسد هدف فاکنر از نوشتن این اثر، دقیقاً خلاف رفتار شخصیت‌های داستان است. به این معنا که در ذهن فاکنر، احساس سوگواری برای نابودی زمین و طبیعت و میل به بازگشت به زمان‌های گذشته وجود داشته است.

فاکنر به خاطر ارائه‌ی شرح تکان‌دهنده و دقیق از وضعیت انسان، خلق دنیایی از شخصیت‌های رنگارنگ در شهرستان یوکناپاتافا و نوشتن به سبکی متمایز و سخت‌گیر معروف است. او در تمام داستان‌های مجموعه‌ی جنگل بزرگ، از نابودی جنگل‌ها، گونه‌های جانوری موجود در آن، بهره‌کشی از سیاهان و سرخ‌پوست‌ها، نسل‌کشی بزرگی که سفیدپوست‌ها در طول تاریخ قاره‌ی آمریکا به راه انداختند و مسائلی از این دست حرف می‌زند. به‌نظر منتقدین، اساس کتاب جنگل بزرگ، بر روی ایده‌ نجات یا احیای یک جامعه است. این ایده، با قلم قوی فاکنر و سبک ادبی او که برخاسته از سبک مدرنیست‌های قرن بیستم بوده و در عین حال، دنباله‌ی مکتب واقع‌گرایی است، عجین شده.

ویلیام فاکنر کتاب جنگل بزرگ را -که شامل آثار متنوعی از جمله داستان‌های کوتاه و رمانی کوتاه است که بین دهه‌ی 1930 و 1950 درباره‌ی جنگل و شکار نوشته شده- به درخواست انتشارات رندوم هاوس، در سال 1955 گردآوری کرده است. مترجم فارسی کتاب، احمد اخوت، تغییراتی در اصل کتاب انجام داد؛ به طور مثال دو داستان خرس و مسابقه بامدادی از کتاب حذف و به جای آن سه داستان دیگر اضافه شد. در مجموع، در کتاب ترجمه‌شده توسط احمد اخوت، داستان‌های بزرگان طایفه، لاین، شکار خرس، مُرّ قانون و یوکناپاتافای من به‌انضمام توضیحی در باب چگونگی انتشار کتاب، زندگی‌نامه‌ی مختصر فاکنر به قلم خودش و یک مقاله در انتهای داستان‌ها ترجمه و گردآوری شده است.. نشر افق وظیفه‌ی چاپ کتاب جنگل بزرگ را عهده‌دار بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌کتاب‌های میراث فاکنر

جنگل بزرگ، اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های میراث فاکنر است. میراث فاکنر، مجموعه‌ای از داستان‌کوتاه‌های ویلیام فاکنر است که به‌صورت منسجم و در پنج کتاب در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.این آثار توسط احمد اخوت گردآوری و ترجمه شده‌اند. این مجموعه، علاوه بر کتاب جنگل بزرگ، شامل کتاب‌هایی تحت‌عنوان «کارآگاه دهکده»، «گنج‌نامه»، «اسب‌ها و آدم‌ها» و «میس‌ جینی و زنان دیگر» است. اخوت این داستان‌ها را با توجه به محتوای مشابه و نزدیک‌به‌هم، همراه با شرح و توضیحی، در یک کتاب قرار داده است. به‌طورمثال، داستان‌های کتاب میس چینی و زنان دیگر، با محوریت داستان‌هایی از فاکنر، که در آن زنان نقشی اساسی دارند یا فاکنر از زنان زندگی خود الهام گرفته است، گردآوری شده‌اند. تمام این کتاب‌ها در نشر افق به چاپ رسیده‌اند.

در نکوداشت‌ کتاب جنگل بزرگ

  • فاکنر درحقیقت، به‌دنبال طبیعت انسان بود. بنابراین ما باید برای استمرار آن هدف اخلاقی‌ای که عظمت اثر کلاسیک ما را رقم زده، به سمت فاکنر بازگردیم. (Ralph Ellison)

کتاب جنگل بزرگ مناسب چه کسانی است؟

کتاب جنگل بزرگ برای افراد علاقه‌مند به جهان داستانی فاکنر، ادبیات آمریکایی و داستان‌هایی درباره‌ی شکار و طبیعت جالب توجه خواهد بود.

با ویلیام فاکنر بیشتر آشنا شویم

برنده‌ی جایزه نوبل 1924 ادبیات، ویلیام کاتبرت فاکنر، در 25 سپتامبر 1897 در نیوآلبانی، می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد. این نویسنده‌ی مدرنیست از نویسندگان اروپایی مانند «جیمز جویس»، «ویرجینیا وولف» و «مارسل پروست» پیروی می‌کرد و در نوشتار خود علاقمند به بیان جزئیات و عبارات بلند بود. فرهنگ مردم جنوب آمریکا، تأثیر زیادی بر فاکنر و آثار ادبی او برجای گذاشت و این تأثیر در کتاب جنگل بزرگ ملموس است. او در داستان‌هایش به مضامینی چون آزادی برده‌ها، بهره‌کشی سفیدپوستان از سیاهپوستان، رنج طبقه فقیر و ضعیف و مسائلی که در زادگاهش جریان داشت می‌پردازد. کتاب‌های «خشم و هیاهو»، «گوربه‌گور»، «یک گل سرخ برای امیلی»، «روشنایی در اوت» و «برخیز ای موسی»، از جمله آثار درخشان این نویسنده هستند. فاکنر در سال 1962 بر اثر سکته‌ی قلبی درگذشت.

در بخشی از کتاب جنگل بزرگ می‌خوانیم

به من نگاه می‌کند. می‌گویم: «می‌خوام ببینم دیشب رو اون پشته چی کار داشتی؟»

می‌گوید: «کی، من؟»

می‌گویم: «نه، پس من. دست بردار. دیگه همه‌ چی تموم شده. آقای پروواین از شر سکسکه‌اش راحت شد و ما دو تا هر اتفاقی رو که دیشب افتاده فراموش می‌کنیم. اصلاً انگار نه انگار. دیشب تو برا تفریح نرفته بودی پشته‌ی سرخ‌پوستا. رفته بودی چیزی به اونا بگی. حرفی به این بسکت پیری بزنی. درست می‌گم دیگه؟»

دیگر به من نگاه نمی‌کرد. سرش را پایین انداخته بود و تندتند مشغول گذاشتن فشنگ تو خشاب بود. سریع اطراف را پایید.

می‌گویم: «زود باش دیگه، می‌خوای بگی اون بالا چه اتفاقی افتاد یا دوست‌ داری به آقای پروواین بگم تو هم تو این ماجرا دست داشته‌ای؟»

باز هم به من نگاه نکرد و سرش به خشاب‌گذاری گرم بود. یعنی اصلاً حرف‌های مرا نمی‌شنود. اما خدا لعنتم کنه اگر دروغ بگویم که خوب معلوم بود حسابی رفته تو فکر حرف‌های من و مغزش به کار افتاده.

می‌گویم: «زود باش. فقط می‌خوام ببینم دیشب رو پشته چی کار داشتی؟ همین.»

بعد ماجرا را برایم تعریف کرد. فکر کنم فهمید فایده ندارد مخفی‌اش کند و اگر موضوع را به پروواین نگویم حتماً به سرگرد می‌گویم: «من فقط رفتم دنبالش و زودتر از اون خودم‌ رو رسوندم به اونا. به‌شون گفتم این بابا که امشب می‌آد مأمور مالیات جدیده اما خب تموم روز تو راه بوده نا نداره زیاد پاچه بگیره، گیر بده. فقط یه حالی بهش بدین بسه. یه ذره بترسه در می‌ره. خب اونام همین کار رو کردن، اونم زد به چاک. دِ برو که رفتی.»

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
زندگی‌نامه‌ی مختصر فاکنر به قلم خودش
بزرگان طایفه
لایِن
سگ شکاری
شکار خرس
مُرّ قانون
یوکناپاتافای من

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگل بزرگ
نویسنده
مترجماحمد اخوت
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-353-142-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگل بزرگ

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ویلیام فاکنر، در کتابش، جنگل بزرگ به سادگی و روانی برای خوانندگانش داستان‌سرایی می‌کند. نوول کوتاه که زیاد از کاراکترهای داستانش شخصیت پردازی نمی‌کند و در طول روایت قصه به توضیح و تعریف از شخصیت‌های داستانش می‌پردازد. فاکنر در جنگل بزرگ روایت شکار و جدال را می‌نویسد که برای‌ مردان موضوع ملموس و که حتی مورد علاقه شان است؛ شاید برای همین دلیل باشد ارتباط خوبی با موضوع داستان نتوانستم بگیرم. سبک پردازش کاراکترهای داستانی ویلیام فاکنر، خاص و منحصر به فرد است و شاید برای همگان آشنا و مقبول نباشد، اما این از ارتباط گیری و کشش برای ادامه دادن به خواندن کم نمی‌کند و کتاب کم حجم را زمین نمی‌گذارید.
سیدعلی محروقی
۱۴۰۲/۱۰/۲
سلام به همه کتابراهی‌های عزیز.
کتاب جنگل بزرگ کتابی خوب و روان بود که خوندنش خالی از لطف نیست. من رو کمی به یاد کلبه عمو تام انداخت. داستانی از زمانی که رنگ پوست خیلی مهمتر از الان بود. داستانی درباره جنگل، شکار و زندگی در اوایل قرن قبل. نثر داستان، گویش نسبتا خوبی داره و انسان با خوندنش به همون
زمان‌ها سفر می‌کنه. از کتابراه برای همه کتاب‌های خوبش و لحظات قشنگی که می‌سازه ممنونم. شبتون پر ستاره.
Maryamzamani
۱۴۰۳/۱/۵
اولا ممنون از کتابراه به دلیل اینکه کتاب‌های خوب از نویسkدگان مشهور رایگان در دسترس دوستان کتاب خوان قرار میده و بعد هم اینکه ویلیام فاکنر به خوبی میتونه اون چیزی که تو ذهن شون رو به خواننده القا کنه خیلی زیبا و عالی بود
بهاره
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
از انجایی که قبلا کتاب دیگری از این نویسنده نخونده بودم خیلی فضای داستان و شخصیت پردازی کاراکترهاش برام ملموس و قابل فهم نبود، حال و هوای گنگ داستان باعث شد تا نیمه کتاب بیشتر نخونم.
Pourya Davoudy
۱۴۰۲/۸/۳۰
سپاسگزارم کتابراه نازنین با این کتاب‌های عالیت، این کتاب رو هنوز موفق نشدم مطالعه کنم اما خیلی ذوق دارم بخونم نویسنده توانا و خوبی این کتاب رو نوشته پیشنهاد میکنم
نگار قریشی زاده
۱۴۰۳/۱/۹
ولیلام فاکنر تو کتاب تونسته با قلم روان و قابل فهم داستانی بنویسه که یه مقداررشبیه کلبه عمو تم هستش کتاب خوبیه برای کسایی که مخالف نبعیض نژادی هستن توصیه میکنم حتما بخونن
صادق ستوده نیا
۱۴۰۲/۹/۱
دمتون گرم که به هر مناسبتی تخفیف میگذارید اونم صد در صد، اونم چه کتابهایی، مثل این یکی، از فاکنر بزرگ. عالی هستید، دمتون گرم. این کتاب هم حرف نداره.
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۷
این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه ویلیام فاکنر تشکیل شده که در هر داستان فضا سازی خاص خودش رو داره و از خواندن این کتاب لذت خواهید برد.
فرشته طلایی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
از کتاب‌های ویلیام فاکنر یکی رو وقتی بچه بودم خوندم کتاب اسب‌ها و آدم‌ها بود قلم سبکی داره و قابل فهم برای کسانی که از داستان‌های اجتماعی خوششون میاد مناسبه
آریا متین
۱۴۰۲/۸/۳۰
چقدر خوبی تو کتابراه... دست و دلبازترین.. ❤️
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۴
این کتاب بیشتر جنبه تجربی‌ یک نویسنده به سبک رمان و سختی و بلندی و همچنین پستی‌ها به نمایش گذاشته و خواندنش خالی از لطف نیست
Fatemeh.M
۱۴۰۲/۹/۶
نویسنده به بیان رابطه انسان و طبیعت اشاره دارد. شکار کردن فقط یک تفریح نیست. آمیخته‌ای از قوه تخیل و تجربه شخصی نویسنده از شکار.
س ک
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
من زیاد نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم خیلی گنگ و همش از یه جا می‌رپرید یه جای دیگه نتونستم تمومش کنم.
مانیا اصغری
۱۴۰۳/۱/۸
بیشتر رمانی راجع به سرخ پوست‌ها و طرز زندگی شون و نحوه برخورد مخالفان اون ها با سرخ پوست
Mohammad Bagheri
۱۴۰۲/۹/۲۷
مجموعه داستانی جذاب و جالبی بود، مخصوصا توضیحات پایان کتاب.
ممنون از کتابراه بابت هدیه این اثر.
مشاهده همه نظرات 32

راهنمای مطالعه کتاب جنگل بزرگ

برای دریافت کتاب جنگل بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.