معرفی و دانلود کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده

عکس جلد کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده

کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده گردآوری و تدوین سید مجید حسینی، روایت افراد معتاد از خانواده‌هایشان است و می‌کوشد نقش بستگان را در شکل‌گیری یا تشدید اعتیاد توضیح دهد. این کتاب متشکل از بیش از ده روایت کوتاه و مستند است و نشان می‌دهد رفتارهای نادرست خانواده و شرایط متشنج آن چگونه باعث گرایش افراد به مواد مخدر می‌شود.

درباره‌ی کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده

اعتیاد یکی از مشکلات بزرگ دوران مدرن است. گرچه این مسأله قرن‌هاست که بشر را درگیر خود کرده ولی در سال‌های اخیر، به علت سبک زندگی مدرن، این مشکل نیز حادتر شده است. تولیدات مخدرهای صنعتی، پایین آمدن سن اعتیاد و مواردی از این دست، ازجمله مسائلی به‌شمار می‌روند که جوامع با آن‌ها روبه‌رو هستند. تاکنون راه‌حل‌های زیادی برای حل کردن و گذر از این معضل پیشنهاد شده ولی نتوانسته آن‌چنان‌که باید آن را کنترل کند. تا سال‌ها پیش در بیشتر رویکرد قضایی و پلیسی برابر این پدیده پیش گرفته می‌شد، ولی نتایج چندان مناسبی در پی نداشت. از سوی دیگر تحقیقات نشان داده که اگر بتوان با افراد معتاد همدلی داشت و درکشان کرد می‌توان کمک بیشتری را هم برای آن‌ها به کار گرفت.

معرفی و دانلود کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده

به همین خاطر، چند سالی است که حکومت‌ها سعی دارند همین تفکر اجتماعی را تسری بدهند؛ اینکه جامعه به‌جای طرد معتادها می‌تواند به آن‌ها کمک کند و راهنمایشان باشد. طبیعتاً در این نگرش، خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین رکن جامعه، نقشی بسیار حیاتی و انکارناپذیر دارد. مخصوصاً والدین با رفتارهای مناسبشان می‌توانند مانع از گرایش فرزندانشان به اعتیاد شوند. یا حتی اگر این اتفاق هم افتاد می‌توانند او را به مسیر درست هدایت کنند. اما خانواده‌ها در بسیار از موارد، کارکرد دوگانه‌ای دارند؛ یعنی می‌توان گفت که خانواده، همیشه و طور مطلق حامی و ناجی نیست! بلکه گاهی مخرب و ویرانگر هم هست. این رویه خصوصاً در خانواده‌های ازهم‌گسیخته و نامتعادل به‌کرات دیده می‌شود. کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده گردآوری و تدوین سید مجید حسینی، همین موضوع را دست‌مایه قرار داده و کوشیده تأثیر اعضای خانواده را در جذب افراد به مواد مخدر و سقوط آن‌ها به ورطه‌ی نابودی، نشان دهد. این کتاب با بازخوانی روایت‌های زندگی چندین معتاد، رفتارهای نامناسب و نامتعادل والدین را نقد و اثرات مخرب آن را بازنمایی می‌کند.

اکثر راویان کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده، به چند نکته مشترک اعتراف کرده‌اند؛ اینکه خانواده‌شان ازنظر مالی و مادی اصلاً وضعیت خوبی نداشتند و مجبور بودند در حاشیه‌ی شهر زندگی کنند. و اینکه حداقل یکی از اعضای خانواده اعتیاد داشته. این نکته‌ها نشان می‌دهد که فقر و ناهنجاری خانوادگی از ریشه‌های اصلی اعتیاد آن‌ها بوده. آن‌ها گفته‌اند که از کودکی با این چالش‌ها دست‌به‌گریبان بوده‌اند و سختی و مشکلات را از نزدیک لمس کرده‌اند. درنهایت برای تسکین خود به مواد مخدر روی آورده‌اند. یا به عبارت بهتر، به‌نوعی انتحار و خودویرانگری دست زده‌اند. سید مجید حسینی در این کتاب بیش از ده روایت مستند و واقعی را گردآوری کرده که در آن‌ها افراد معتاد و درگیر مواد مخدر، به ریشه‌های خانوادگی‌شان اشاره کرده‌اند و علت اعتیادشان را با بیان این پیشینه به‌تصویر کشیده‌اند. مواردی مانند بی‌اعتمادی خوانواده نسبت به فرد، بی‌توجی والدین به فرزندان، خشونت و تنبیه‌های بدنی و ... . نویسنده در این کتاب سعی کرده رفتارهای مناسب با فرزندان و دیگر اعضای خانواده را به مخاطبان خود یادآوری کند تا مانع بروز این اتفاقات شوند.

کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده را انتشارات حکمت و عرفان منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب امید

کتاب امید مجموعه‌ای خواندنی از نشر حکمت و عرفان است که به موضوع اعتیاد می‌پردازد و می‌کوشد از جنبه‌های مختلف به این پدیده و معضل اجتماعی نگاهی بیندازد. کتاب‌ها این مجموعه تلاش دارند ریشه‌های اعتیاد را بیابند و تأثیر آن را بر زندگی فرد و جامعه نشان دهند. از این مجموعه، تاکنون کتاب‌هایی همچون «دوباره به پا خیز!»، «هزار راهی که نرفتیم» و «با تو حکایت دیگری است...» به چاپ رسیده است.

کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به موضوع ریشه‌یابی اعتیاد علاقه دارید و به هر نحوی با افراد معتاد به مواد مخدر در ارتباط هستید، یا حتی اگر می‌خواهید در مورد این مسئله پژوهش کنید، کتاب حاضر به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده می‌خوانیم

شش ساله بودم که زمزمه شکست اقتصادی پدرم در خانه پیچید. آن زمان معنای «ورشکسته‌شدن» را نمی‌فهمیدم و از حرف‌ها‌ی پدر و مادرم فقط متوجه می‌شدم که باید خانه را بفروشیم و در جای دیگری زندگی کنیم. پدرم در سرای بلور مشهد فروشگاه بزرگ لوازم خانگی داشت و ما از امکانات رفاهی خوبی برخوردار بودیم به طوری که من را در بهترین مهدکودک خصوصی ثبت نام کرده بودند و راننده پدرم مرا به مهد می‌برد.

خلاصه طولی نکشید که یکی از دوستانش در معاملات لوازم خانگی کلاهش را برداشت و او مجبور شد منزل ویلایی بزرگ و خودروی خارجی گران قیمتش را برای پرداخت مبالغ بدهکاری و حفظ آبرویش بفروشد.

این‌گونه بود که پدرم به ناچار با اندک پول باقی‌مانده منزل کوچکی در حاشیه شهر خرید و یک‌باره ما از آن همه امکانات رفاهی و تفریحی به مکانی آمدیم که دیگر از آن سفره‌ها‌ی رنگین و ناز و نعمت خبری نبود.

پدرم هر روز افسرده‌تر می‌شد تا جایی که برای تأمین هزینه‌ها‌ی زندگی در آهن‌فروشی شروع به کارگری کرد؛ این درحالی بود که برای رهایی از سختی‌ها‌ی روزگار و فراموش ‌کردن گذشته‌ا‌ش به مصرف مواد مخدر روی آورد.

او که به قول خودش از عرش به فرش سقوط کرده بود، در محیط آلوده زندگی‌مان به رفیق‌بازی پرداخت طوری که هر روز بیشتر در گرداب مواد افیونی فرو می‌رفت. از طرفی من هم به سن نوجوانی رسیده بودم و انتظار محبت از پدر و مادرم داشتم اما آنان درگیر مسائل و مشکلات خودشان بودند و توجهی به من نمی‌کردند. تا جایی که من هم در همان محیط آلوده و در جست‌وجوی محبت به دنبال رفیق‌بازی رفتم چراکه آنان‌ هیچ وقت مرا سرزنش نمی‌کردند و به درد دل‌ها‌یم گوش می‌دادند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
عدم اعتماد خانواده باعث اعتیادم شد
از سرنوشت پدرم درس نگرفتم!
کاش والدینم سدّ راهم می‌شدند
خانواده حمایتم نکرد مسیر زندگی‌ا‌م تغییر کرد
هر کاری دلم می‌خواست انجام می‌دادم
پدربزرگم گفت: «برو با مادرت زندگی کن!»
هیچ کسی ما را راهنمایی نکرد
برای تسکین درد، موادمخدر به من دادند!
مادرم مرا معتاد و به من خیانت کرد
مادرم مرا به ازدواج یک معتاد درآورد
به خاطر یک اختلاف مرا معتاد کردند!
به تقلید از پدر سیگار کشیدم
به اصرار پدرم ازدواج اجباری کردم
خانواده‌ا‌م فقط به فکر خودشان بودند
والدینم فقط به خواهر بزرگم توجه می‌کردند
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات67
زبانفارسی
شابک978-600-8323-88-4
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده

برای دریافت کتاب طلوعت را آغاز کن: رفتار با معتاد در خانواده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.