معرفی و دانلود کتاب برای دخترم

عکس جلد کتاب برای دخترم
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برای دخترم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برای دخترم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برای دخترم

کتاب برای دخترم به قلم حمیدرضا ذاکری مروست، مجموعه‌ای از تلنگرها و یادآوری‌هایی درباره‌ی زندگی است که پدری جوان در قالب متن‌های کوتاه برای دختر خود نوشته است. نویسنده در پی آن است که فرزند خود را در مسیر زندگی راهنمایی کند و او را در مقابل شکست‌ها و مشکلات مصون سازد.

درباره‌ی کتاب برای دخترم

یک افسانه‌ی قدیمی ارمنی می‌گوید خداوند تنها به مردانی فرزند دختر می‌دهد که بسیار رئوف، خوش‌قلب و دل‌پاک هستند. شاید این افسانه ریشه‌ در واقعیات نداشته باشد اما بی‌شک بیانگر آن است که رابطه‌ی پدر و دختر یکی از زیباترین و خاص‌ترین روابط در زندگی‌ست و نمی‌توان معادلی برای آن یافت. شاید حتی بسیاری بر این عقیده باشند که مردان تا زمانی‌که فرزند دختری نداشته باشند، عشق خالصانه، پاک و واقعی نسبت به جنس زن را تجربه نخواهند کرد. حمیدرضا ذاکری مروست نیز در کتاب برای دخترم از همین عشق سخن گفته است. او در قالب نامه‌هایی با فرزند دختر خود صحبت کرده و امید دارد که روزی دخترش این نامه‌ها را خوانده و از آن‌ها درس بگیرد.

اهمیت تعلیم و تربیت فرزندان بر هیچ‌یک از والدین پوشیده نیست و بی‌شک هر پدر یا مادری پیش از اینکه تصمیم به داشتن فرزند بگیرند، به نحوه‌ی تربیت فرزندش، کمک کردن به او در سختی‌ها و مشکلات و راهنمایی‌اش نیز فکر می‌کنند. چراکه حتی خالصانه‌ترین و قوی‌ترین عشق‌ها به فرزند، بدون راهنمایی او برای مقابله با مشکلات و دشواری‌های زندگی، قطعاً بی‌فایده است. در این زمینه کتاب‌ها و منابع زیادی وجود دارد که کتاب برای دخترم نیز یکی از آن‌هاست. این کتاب مجموعه‌ای از گفت‌وگوهای پدری جوان است که در پی راهنمایی و کمک به فرزند خود به رشته‌ی تحریر درآمده است. او می‌کوشد با روایت خاطرات و بیان مسائل با زبانی ساده و صمیمی، مشکلات و چالش‌های زندگی را با فرزند خود در میان بگذارد. مثلاً اینکه چرا آدم‌ها از ما سؤال می‌پرسند؟، استقلال مالی چیست؟، احترام و اعتماد در زندگی چه معنایی دارند؟ چه‌طور می‌توان دوستانی خوب پیدا کرد؟ و... این گفت‌وگوها علاوه بر اینکه جنبه‌ی شخصی دارند، با بیان مسائل اجتماعی و عمومی، می‌توانند برای تمامی دختربچه‌ها مناسب و آموزنده باشند. چراکه به هر روی توسط یک پدر دلسوز و مهربان به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند و نه فقط یک نویسنده!

حمیدرضا ذاکری مروست در ابتدای کتاب و در دو بخش مجزا توضیح می‌دهد که چرا اقدام به نگارش چنین کتابی کرده است؟ و از کجا باید شروع کرد؟ او در پی برقراری ارتباطی صمیمانه و بی‌پرده با فرزند دختر خود است. دلش می‌خواهد فارغ از نقش‌های پدر و دختری بتوانند مثل دو دوست صمیمی با یکدیگر صحبت کنند و گره از مشکلات بگشایند. به‌عقیده‌ی او، در بیشتر موارد و بنا بر مسائل فرهنگی، مادران ارتباط نزدیک‌تر و صمیمانه‌تری با فرزندان دختر خود دارند اما این‌بار او در پی تابوشکنی‌ست و می‌خواهد در جایگاه یک پدر، ارتباطی همانقدر نزدیک و خاص را با فرزند خود برقرار کند، چرا که بی‌شک پدران نیز فرزندان خود را عاشقانه دوست دارند و به‌دنبال ایجاد بهترین شرایط برای آن‌ها هستند، اما با روش‌های مخصوص به خود و مردانه.

در پایان کتاب برای دخترم، حمیدرضا ذاکری کمی درباره‌ی خود می‌گوید. او بی‌پرده از کمبودها، شکست‌ها و غم‌های خود می‌نویسد، برای اولین‌بار از حسرت‌های گذشته‌ی خود می‌گوید تا فرزندش با چهره‌ی دیگری از پدر خود نیز آشنا شود. شاید هدف نویسنده از به نگارش درآوردن این بخش، تفهیم بهتر این موضوع به فرزند خود باشد که زندگی تنها روزهای خوش و زیبا نیست. بلکه در کنار شادی، غم و ناراحتی نیز هست اما والدین خوب، به‌خاطر فرزندان خود و با عشق بی‌حدومرز خود نسبت به آنان، سعی می‌کنند بر شرایط مسلط شوند و روحیه‌ی خود را حفظ کنند.

انتشارات اندیشمندان یزد کتاب برای دخترم را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب برای دخترم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم پدری دلسوز هستید که فرزند دختری دارد، پیشنهاد می‌کنیم کتاب حمیدرضا ذاکری را در اختیارش بگذارید.

در بخشی از کتاب برای دخترم می‌خوانیم

می‌خواستم باهات حرف بزنم بدون پرده و خارج از نقش‌هایی که توی زندگی گرفتیم. دلم می‌خواست باهام حرف بزنی، بدون در نظر گرفتن جایگاهمون. می‌خواستم درونمون رو شفاف کنیم و بفهمیم کجا هستیم و کجا داریم می‌ریم. تو بهترین اتفاق زندگی من هستی... دلم می‌خواد بهترین‌ها برات باشه. دلم می‌خواد بهتر احساساتمو بهت انتقال بدم، جوری باهات صحبت کنم که شاید توی زندگی واقعی سعی کردم و نتونستم. دلم می‌خواد ساعت‌ها برات حرف بزنم و برام حرف بزنی.

حرف‌ها فراموش می‌شن گرچه عمیق و قشنگ باشن. هدف‌ها فراموش می‌شن وقتی ما خسته و ناامید هستیم. حرف‌ها فراموش می‌شن، وقتی ما کاملاً بهشون نرسیده باشیم و به رایگان در اختیارمون قرار گرفته شده. قرار نیست نصیحتت کنم قراره فقط صحبت کنیم بدون اینکه قضاوت بشیم، بدون اینکه احساساتمون سد راه گفته‌هامون قرار بگیره.

دو صد گفته به یک کردار نیست...

هر چیزِ ارزشمندی بهایی داره. بهای استفاده از تجربیات دیگران صرف وقت و انرژی هستش. وقتی حرفی به ما گفته می‌شه هر چقدرم با ارزش باشه درصد زیادیش به فراموشی می‌ره. جنس رایگان همیشه بی‌ارزشه ولی وقتی ما برای به دست آوردن فردی - چیزی - هدفی، وقت صرف می‌کنیم بی شک ارزششو بیشتر می‌دونیم. برای همینه که مادرا به بچه‌ها نزدیک‌تر هستن چون زمان و انرژی بیشتری برای بچه‌شون می‌ذارن، بهای سنگینی از بدنشون می‌دن. باباها ولی همیشه پشت صحنه هستن گرچه حمایت و محافظت از خونواده رو بر عهده دارن، به خاطر فرهنگ، دیدگاه، یا هرچی براشون سخت‌تره که مستقیماً عشق رو شریک بشن؛ ولی ما فرق داریم مگه نه؟

بگذریم...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چرا این کتاب رو نوشتم؟
از کجا شروع کنیم؟
چی می‌خوای بشی؟
بیا یه‌کم حال و هوا رو عوض کنیم
چی رو بهتره از همه زودتر یاد بگیری؟
صدایی که تو سرمونه
هدیه‌ی من به شما
دوست خوب پیدا کردن
تأثیر اولیه تو هر اجتماعی خیلی مهمه
اعتماد
احترام
بذار برات یه خاطره تعریف کنم...
آدما به دو دلیل از ما سؤال می‌پرسن
یه‌کم بهت افتخار کنم
استقلال مالی
که می‌خوای پرواز کنی، پرنده‌ی قشنگ من
اگه بدی به ملاقاتت اومد
یه‌کم در مورد خودم بگم؟
تولدت مبارک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برای دخترم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اندیشمندان یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات66
زبانفارسی
شابک978-600-484-485-7
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برای دخترم

آرمیتا راد
۱۴۰۳/۱/۲۷
جز به جز این کتاب به دلم نشست... گاهی براش گریه کردم... دلم میخواست یه نفر این جوری دوستم داشته باشه.... این قدر که عشق داخل این کتاب بود، این کتاب فوق العادست... اگه یه روز دختر دار شدم برای تولدش بهش هدیه میدم. ممنونم از نویسنده ممنونم که اینقدر قشنگ دخترت رو دوست داری
احمد روستا
۱۴۰۳/۱/۲۷
دلم میخواد دخترم این کتاب رو بخونه هنوز خیلی کوچیکه ولی حتما روزی این کتاب رو بهش هدیه میدم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب برای دخترم

برای دریافت کتاب برای دخترم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.