معرفی و دانلود کتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر

عکس جلد کتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر

کتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر نوشتۀ علی رزمان، به بررسی و موشکافی عناصر تشکیل دهنده جرایم سایبری و همچنین زمینه‌های کاهش ارتکاب آن می‌پردازد.

پیدایش رایانه و ورود به دنیای مجازی اینترنت اثرات مثبت و منفی بسیاری را به دنبال داشته است. از جمله اثرات منفی آن پیدایش جرایم نوظهور رایانه‌ای و اینترنتی است که یکی از عوامل اصلی وقوع جرایم منافی عفت همچون جرم همجنس بازی، قوادی، به هیجان آمدن شهوت مجرمین می‌باشد که در اثر ترویج مطالب مستهجن از طریق رایانه و در فضای اینترنت افزایش یافته است.

همانطور که می‌دانیم یکی از مهم‌ترین ارزش‌های اخلاقی در جوامع اسلامی حفظ عفت عمومی و اخلاق حسنه در قالب‌های مختلف اطلاعاتی است. حفظ عفت عمومی اقدامی مهم و اصلی از وقوع جرایم بسیاری می‌باشد که ناشی از ایجاد هرج و مرج در رفتارهای افراد جامعه می‌شود.

ما در این پژوهش با بررسی آسیب‌های اخلاقی جرایم سایبری علیه اخلاق و عفت عمومی و بررسی ارتکاب این جرم در فضای مجازی و آثار و تبعات منفی که در جامعه دارد آشنا می‌شویم و همان گونه که در قوانین ما به این امر تصریح شده است بهره‌برداری صحیح و سودمند از این فضا مستلزم رعایت هنجارهایی می‌باشد که تخطی از آن‌ها می‌تواند باعث آسیب‌هایی شود و برخی از آن‌ها حتی مستوجب جرم‌انگاری و مجازات گردند. با این حال چنانچه به کاربران که مانند کودکی نوپا در دریای بیکران اینترنت رها هستند آموزش‌های صحیحی داده نشود هرگونه مقابله با هنجار شکنی‌های سایبری در جهت برقراری موازین اخلاقی سایبری می‌تواند با ایرادات جدی حقوقی و اخلاقی مواجه شود. فلذا باید در این رابطه به این موضوع حساسیت خاص و ویژه‌ای به خرج داد تا در فضای سایبری ارتکاب یکسری جرایم بر ضد عفت و اخلاق عمومی زمینه ساز وقوع جرم‌های دیگر و از بین رفتن عفت و اخلاق عمومی نگردد. در این رابطه لازم به ذکر است که جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی دربرگیرنده هر نوع عمل، رفتار و گفتاری می‌باشد که برخلاف عفت و پاکدامنی جامعه است این جرایم متنوع و متعدد هستند برخی از آن‌ها شامل جرایم حدی می‌باشد و می‌توان به جرایمی همچون زنا و لواط اشاره کرد و برخی دیگر تعزیری می‌باشند که در راستای تالیف و تدوین این اثر به تمامی جرایم، که باعث خدشه دار شدن عفت عمومی است اشاره خواهیم داشت و این موضوع را به صورت عمقی مورد تشریح و معرفی قرار خواهیم داد.

در بخشی ازکتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر می‌خوانیم:

علل و ریشه‌های رشد روز افزون جرایم رایانه‌ای درمیان جوانان محدودیت‌های موجود در جامعه و جذابیت‌هایی که در فضای سایبر موجود است افراد را بیشتر به استفاده از اینترنت جذب می‌کند و چون اکثر استفاده کنندگان این پدیده جوانان هستند بنابراین، این گرایش و تاثیرهای منفی و آسیب‌زا، بیشتر بر روی جوانان است. جایگاه اینترنت در کشور ما علمی و کارآمد نیست، این در حالی است که افراد در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر به منظور ارتقای سطح علمی کشور کمتر از اینترنت استفاده می‌کنند زیرا آمارها نشان می‌دهد که اکثر کاربران اینترنت، بیشتر چت می‌کنند و حتی چت کردن علمی نیز در این کاربران به ندرت صورت می‌گیرد و در واقع اینترنت به خوبی نتوانسته در فضای علمی ایران نقش آفرینی کند.

در حال حاضر استفاده درستی از اینترنت نمی‌شود. زیرا ما باید آموزش استفاده درست از اینترنت را در صدر اهداف آموزشی خود قرار دهیم. در این میان خانواده‌ها برای آموزش صحیح استفاده از اینترنت بسیار مؤثرند، امروزه خانواده‌ها فقط به خرید رایانه اکتفا می‌کنند و معتقدند که فرزندان، خود استفاده از آن را یاد می‌گیرند در صورتی که باید ابتدا فرهنگ استفاده و تذکرهای لازم را به اضافه آموزش مناسب به فرزندان خود بدهند و سپس وسیله را مهیا کنند. جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی عبارتست از هر نوع عمل، رفتار و گفتاری که بر خلاف عفت و پاکدامنی جامعه باشد. این جرایم متنوع و متعددند: برخی از آن‌ها از جمله جرایم حدی می‌باشند، مثل زنا، لواط و بعضی تعزیری هستند. مثل روابط نامشروع مادون حد و عرضه و خرید و فروش صور قبیحه وقوع برخی‌ از این جرایم (اعم از حدی وتعزیری) با ظهور اینترنت از محیط فیزیکی به محیط مجازی انتقال یافته است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مولف
مقدمه
فصل اول: کلیات
فصل دوم: تبعات منفی جرایم رایانه‌ای و مخابراتی علیه عفت عمومی
فصل سوم: راهکارهای مبارزه و پیشگیری از جرایم منافی عفت رایانه‌ای
فصل چهارم: راه‌های پیشگیری از جرائم جنسی منافی عفت در غیر فضای سایبر
منابع و مآخذ
الف- کتب فارسی
ب- کتب لاتین
ج- مقالات و نشریات لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-8077-49-7
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر

معراج خیرجو
۱۳۹۹/۲/۲۴
کتابی کاربردی و به درد بخور به خصوص در جرایم سایبری روز به روز بحث جرایم منافی عفت بیشتر میشه
ساناز زینعلی
۱۳۹۹/۶/۲۸
بسیار مفید و کاربردی.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر

برای دریافت کتاب بررسی کیفری جرائم جنسی و منافی عفت با نگاهی بر فضای سایبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.