معرفی و دانلود کتاب مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای

عکس جلد کتاب  مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای

محمدصادق موحدی فر در کتاب مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای در ایران و سایر کشورها، سعی نموده، یک شیوه منطقی را با ارائه روش‌های فنی موجود در دنیای مجازی به تجزیه و تحلیل داده‌ها و گردآوری مباحث پراکنده، متنوع و مختلفی رونمایی کند تا جرائم در حوزه‌های مجازی را بررسی گردند.

محمدصادق موحدی‌فر همچنین پس از ارائه تعاریف کلی از اینترنت، فناوری اطلاعات، تجارت و تجارت الکترونیکی، قوانین موجود و مقایسه آن با برخی از کشورهایی که در این عرصه سابقه قابل توجهی داشته‌اند، قصد دارد به جرائم در حوزه‌های مجازی بپردازد و به طور مفصل هر یک از قوانین مطروحه را بیان نماید. از این رو با یک نگاه حقوقی و فقهی نیز مطالب را مورد بررسی قرار می‌دهد. در فصلی از کتاب مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای، نیز محمدصادق موحدی فر به بررسی جرائم و احکام آن می‌پردازد و آن را با کشورهای مطرح مورد بررسی قرار می‌دهد. 

امروزه جایگاه فناوری اطلاعات در جوامع بشری بسیار گسترده شده ‌است و بسیاری از جنبه‌های مختلف زندگی او را فراگرفته است. هر چه بیشتر زمان پیش می‌رود این موضوع ملموس‌تر از گذشته می‌گردد. در این اثنا یکی از مقولات مهم که رفاه و صرفه جویی در وقت و هزینه را به ارمغان آورده بحث زیبا و جذاب تجارت الکترونیک است که دامنه وسیعی را شامل می‌شود.

تجارت الکترونیکی مبتنی بر پردازش و انتقال الکترونیکی داده‌ها، شامل متن، صدا و تصویر است. تجارت الکترونیکی فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیکی کالاها و خدمات، تحویل فوری مطالب دیجیتال، انتقال الکترونیکی وجوه، مبادله الکترونیکی سهام، بارنامه الکترونیکی، طرحهای تجاری، طراحی و مهندسی مشترک، منبع یابی، خریدهای دولتی، بازاریابی مستقیم و خدمات پس از فروش را از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت در بر می‌گیرد. با توجه به اهمیت این موضوع باید به مسائل حقوقی و قانونی آن نیز توجه ویژه نمود. از قرن‌ها پیش تبادل کالا بین انسان‌ها رایج بوده و مردم با یکدیگر به تجارت می‌پرداخته‌اند. اشخاص از این رو از مکانی به مکان دیگر، شهری به شهر دیگر، کشوری به کشور دیگر مسافرت کرده و متاع خود را در آن جا معامله می‌نمودند. 

اختراع پول انقلابی بزرگ را در زمینه تجارت و معاملات ایجاد نمود. از ویژگی‌های عمده پول طول عمر و نگهداشت آن بود. البته این تحول در قرن اخیر با به وجود آمدن پول الکترونیک به اوج تغییرات شگرف خود در حوزه تجارت گردید و از این رو تجارت الکترونیکی سهم وسیعی از بازار معاملات جهانی را به خود اختصاص داد. 

رشد روزافزون فن‌آوری بخصوص در حوزه اطلاعات باعث شد که فاصله‌های زمانی و مکانی به حداقل خود میل کند و دسترسی سهل و آسانی را برای مشتریان و فروشندگان کالا و خدمات به ارمغان آورد. چنان این روش‌ها در زندگی روزمره مردم رسوخ نموده که گویی انفصال آن به سادگی ممکن نیست. از نمونه‌های بارز آن ایجاد پول غیر فیزیکی یا پول الکترونیکی به جای پول کاغذی، بانکداری‌های مجازی، بانک‌ها و موسسات مالی مجازی، روش‌های پرداخت الکترونیک، تولید و نشر محتوی الکترونیک، آموزش الکترونیک، مدیریت معاملات در بورس به صورت الکترونیکی و... است. 

از این رو همانگونه که در تجارت سنتی و شیوه‌های گذشتگان در معاملات قواعد و قوانینی جهت امنیت در کسب و کار وجود داشت، به علت حادث شدن خلاء‌های جدید در روش‌های نوین کسب و کار و شرایط و فرآینده‌های بوجود آمده، متخصصین امر در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و  حقوقدان‌ها وادار به تفکر و تعمیق به مسائل فنی و حقوقی گردیدند. مسائل مختلف در کلیه حوزه‌های الکترونیکی همچون فرهنگ، اقتصاد، سیاست و مشتقات آن می‌تواند در فضاهای الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی، زنجیره شبکه‌های معاملاتی، فروم‌ها و... هرکدام به خودی خود بحث حقوقی و اخلاقی را در پی داشته باشند که قطعا با توجه به نو بودن مسائل و رشد سریع این ادوات، تجهیزات و خدمات الکترونیکی در بطن جامعه نیازمند بررسی و ایجاد و تصویب قوانین درخور دین و آیین هر کشور است.

البته این امر یک شرط مهم و اساسی را می‌طلبد و آن اینست که دو رشته‌ی اصلی حقوق و اصول استنباط آن، به همراه رشته فناوری اطلاعات در کنار یکدیگر به بررسی و تدوین قوانین بپردازند. این دو لازم و ملزوم یکدیگرند چرا که از هر کدام غفلت شود نیمه دیگر آن ابتر می‌ماند. 

این تارگستر جهانی اینترنت یا وب بستر بزرگی را برای فعالیت‌های سودآورانه و یا زیان آور فراهم می‌آورد و این همان نکته‌ای است که حوزه فناوری با شناسایی‌های حفره‌ها و کشف جرائم می‌تواند محیط سالم و امن را برای تجارت و یا هر فعالیت مجازی فراهم آورد. 

کتاب  مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای در ایران و سایر کشورها، می‌تواند بستری را جهت تعقل و تفقه برای دانشجویان راه علم در این زمینه فراهم آورد تا بتوان با توجه به سرعت نفوذ و پیشرفت حوزه فناوری اطلاعات در جامعه جهانی پژوهشگران را در حوزه تصمیم‌سازی قوانین‌به جهت تحقق ایجاد حس امنیت یاری نماید.         

فهرست مطالب کتاب

تقدیم به
پیشگفتار
فصل اول کلیات
فصل دوم حاکمیت بر فضای مجازی
فصل سوم تجارت الکترونیک و قانون قراردادها 
فصل چهارم مسائل کپی‌رایت در تجارت الکترونیکی
فصل پنجم علائم تجاری و ثبت اختراعات
فصل ششم اسرار تجاری
فصل هفتم نام‌های دامنه
فصل هشتم صلاحیت در فضای مجازی
فصل نهم تهمت، افترا و توهین در فضای مجازی
فصل دهم حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها
فصل یازدهم پست الکترونیکی و حضور آنلاین
فصل دوازدهم جرائم کامپیوتری
فصل سیزدهم حاکمیت سانسور و پخش محتوی آنلاین
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آکادمیک
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات550
زبانفارسی
شابک978-600-8423-53-9
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای

برای دریافت کتاب مسائل حقوقی تجارت الکترونیک و جرائم رایانه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.