معرفی و دانلود کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی: برنامه تمرینی با توجه به مراحل رشد کشتی‌گیران

برای دانلود قانونی کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی: برنامه تمرینی با توجه به مراحل رشد کشتی‌گیران

حمید سیفی با همکاری افسانه صنعت کاران، محمدعلی مقدادیان و رسول نورالثنا اقدام به تألیف کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی نموده است. او در این کتاب نوع خاصی از برنامه‌ریزی ورزشی، یعنی LTPD، را مورد بررسی قرر داده‌. مؤلفین اثر حاضر معتقدند که بهره‌گیری از این روش در برنامه‌ریزی‌های ورزشی، علی‌الخصوص ورزش کشتی، نتایج درخشانی به بار خواهد آورد.

درباره کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی

منظور از استعدادپروری در کشتی یا LTPD، تهیه و اجرای برنامه‌ای بلندمدت برای رشد و پیشرفت کشتی‌گیران است. LTPD نوعی برنامه‌ی ورزشکارمحور است؛ ولی مربیان هدایت‌گر آن هستند. این برنامه توسط فدراسیون کشتی، وزارت ورزش، مدیران و پشتیبان‌های ورزشی حمایت می‌شود. طبق این برنامه رشد و پیشرفت کشتی‌گیران منوط به مراحل مختلف فیزیولوژیکی، ذهنی و هیجانی می‌باشد که هر یک از این مراحل نیاز به برنامه‌ریزی دارد. مدل LTPD بیش از آن که تابع سن شناسنامه‌ای افراد باشد تابع سن رشدی آنان است. ورزشکارانی که در تمرینات خود تابع این مدل هستند، به نتایج بسیار بهتری نسبت به سایر ورزشکاران دست می‌یابند.

کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی نوشته‌ی حمید سیفی، افسانه صنعت کاران، محمدعلی مقدادیان و رسول نورالثنا است. هدف از نگارش این کتاب آشنا ساختن مربیان و کشتی‌گیران با مدل LTPD یا همان استعدادپروری در کشتی بوده است. کتاب مذکور در هفت بخش نوشته شده است که در بخش‌های مختلف آن به این مسائل پرداخته می‌شود: LTPD و عوامل کلیدی اثرگذار بر آن، اهمیت سن رشدی در مقابل سن شناسنامه‌ای، سن مناسب ورود به ورزش کشتی، تهیه و تنظیم تقویم زمان‌بندی‌شده برای تمرین، مسابقه و ریکاوری و...

در کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی، دوره‌های مختلف سنی و هرآنچه باید در تمرینات و مسابقات کشتی در این دوره‌ها رعایت شود، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برنامه‌های تمرینی متناسب با مراحل رشدی کشتی‌گیران ارائه می‌شود.

کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام کشتی‌گیران، مربیان این ورزش و نیز افرادی که مسئولیت برنامه‌ریزی‌های ورزشی را بر عهده دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی: برنامه تمرینی با توجه به مراحل رشد کشتی‌گیران می‌خوانیم

معمولاً، ورزش‌ها را می‌توان در یک پیوستار از ورزش‌هایی که زود تخصصی می‌شوند و آن‌هایی که دیر تخصصی می‌شوند، تقسیم‌بندی کرد. ورزش کشتی ورزشی است که دیر تخصصی می‌شود و نیاز به یک رویکرد تعمیم‌یافته دارد، به این مفهوم که می‌توان از تمرین و آموزش سایر ورزش‌ها مانند ژیمناستیک در سنین پایین‌تر، در کشتی استفاده کرد (پروفسور ریکو پتروف، آزاد و کشتی گرکو رومن 1987). منابع دیگر مانند تحقیقات موجود در کشتی مجارستان نشان می‌دهند که آموزش کشتی بهتر است که در حدود سن 8 تا 10 سالگی شروع شود. اگر یک مدل به‌طورکلی از مدل LTPD پیروی کند و مراحل مشخص‌شده با توجه به دوره‌های آموزشی مطلوب مانند PHV برنامه‌ریزی‌شده باشد، می‌تواند از رشد سریع سیستم‌های انرژیکی خاص که باعث می‌شود، ورزشکار در سن خاصی پیشرفت داشته باشد، استفاده کند. بااین‌حال توجه داشته باشید که سروکار داشتن با مراحل اولیه کودکی و رشد کودکان (یعنی مراحل حرکات و مهارت‌های پایه و شروع فعالیت) بسیار مهم است. مهارت‌های پایه کشتی باید در مرحله حرکات و مهارت‌های پایه معرفی شود و کاملاً حرکات تثبیت شوند. همچنین، قبل از پایان مرحله آموزش برای تمرین، از طریق برنامه‌ها، فعالیت‌ها و مسابقات، تصحیح و رفع ایراد شوند.

ورزش‌های تخصصی اولیه که پیش از کشتی می‌توان به‌منظور تعمیم حرکات پایه به کشتی مورداستفاده قرار بگیرند شامل ورزش‌های آکروباتیک مانند ژیمناستیک، شیرجه و اسکیت نمایشی است.

فهرست مطالب کتاب

تاریخچه
مقدمه
بخش اول: شروع فعالیت
بخش دوم: مهارت‌های پایه
بخش سوم: آموزش برای تمرین
بخش چهارم: تمرین برای تمرین
بخش پنجم: تمرین برای مسابقه
بخش ششم: تمرین برای پیروزی
بخش هفتم: فعالیت در زندگی
ضمائم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه استعدادپروری در کشتی: برنامه تمرینی با توجه به مراحل رشد کشتی‌گیران
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-622-6026-51-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی

برای دریافت کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.