معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون

عکس جلد کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون
قیمت:
۹۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون

افزایش موقعیت‌های شغلی برای آشنایان با برنامه‌نویسی به زبان پایتون، سبب افزایش استقبال نسبت به یادگیری آن شده است. کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون، نوشته‌ی هومن صمدی بهرامی، خودآموز جامعی برای مهارت‌آموزان این حوزه است. این اثر یک منبع آموزشی جامع برای افرادی به شمار می‌رود که به تازگی قصد شروع برنامه‌نویسی به این زبان را دارند.

درباره‌ی کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون

چیزی که این روزها پایتون را نسبت به سایر زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب‌تر کرده، مزایای مختلف و امکانات ویژه و متنوع آن است. کارایی قابل‌توجه پایتون در زمینه‌های مختلف مانند علوم داده، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، آسان بودن یادگیری آن و سادگی در نوشتن کدها، این زبان را به جایی رسانده که امروزه طرفداران آن، حتی از طرفداران زبان‌های دیگر برنامه‌نویسی مانند جاوا، ++C و C نیز بیشترند. از همین رو تلاش برای تسلط بر آن از مهم‌ترین مسائل برای فعالان حوزه‌ی برنامه‌نویسی است. هومن صمدی بهرامی در کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون، آموزش‌های لازم برای الگوریتم‌نویسی و تمام اطلاعاتی که برای نوشتن برنامه‌ها در این زبان نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد.

رویکرد این کتاب، آموزش مفاهیم کلیدی از پایه و برای مبتدیان است؛ از همین رو، نویسنده ابتدا پایتون را معرفی می‌کند و مزایایی که نسبت به باقی زبان‌ها ارائه داده را شرح می‌دهد؛ همچنین محیط Visual Studio Code را نیز به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس به سراغ متغیرها رفته و قوانینی که برای نام‌گذاری آن‌ها وجود دارد را توضیح می‌دهد، چرا که متغیرها از مهم‌ترین ابزارهای کار هستند. در ادامه داده‌های عددی و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را بررسی کرده و در یک فصل مجزا، به انواع عملگرها مانند عملگرهای حسابی، مقایسه‌ای، منطقی، بیتی، انتسابی و... می‌پردازد. انواع عبارات و دستورات شرطی و حلقه‌های تکرار مانند حلقه‌های while و for، ساختارهای تکرار تودرتو و تابع range برای تولید دنباله‌ها نیز در فصل‌های بعدی کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون آموزش داده می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون

هومن صمدی بهرامی، مولف کتاب، در ادامه مخاطب را با انواع رشته‌ها و انواع توابع مرتبط، دنباله‌های فرار و قالب‌بندی رشته‌ها آشنا می‌کند و با استفاده از مثال‌های متعدد، نحوه‌ی کارکرد توابع ذکرشده در پایتون را به طور کامل انتقال می‌دهد. لیست‌ها، تاپل‌ها و آرایه‌های مختلف و تابع‌های متناسب با هر یک از داده‌ها همراه با ذکر چندین مثال شرح داده می‌شوند و آموزش کاملی برای استفاده از این داده‌ها در ذخیره‌سازی‌ها نیز مطرح شده است. در فصل‌های بعد با مجموعه‌ها و دیکشنری‌ها و تابع‌نویسی آشنا خواهیم شد؛ می‌آموزیم که چطور باید کدها را پیاده‌سازی کنیم و با ادامه‌ی مطالعه‌ی کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون، پارامترها و خروجی‌های توابع و به کارگیری آن‌ها را درک می‌کنیم.

انواع فایل‌های باینری و متنی، برنامه‌نویسی با مدیریت خطا و انواع خطاهای منطقی احتمالی، تعریف کتابخانه و استفاده از آن و کتابخانه‌های محبوب و رایج در پایتون و مفاهیم متعدد شی‌گرایی با ذکر مثال‌های کاربردی در بخش‌های بعدی کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون پوشش داده شده‌اند. اگر از علاقه‌مندان به این زبان برنامه‌نویسی هستید، با مطالعه‌ی این کتاب آموزشی و حل تمرینات و مثال‌های آن، می‌توانید تا حد قابل‌توجهی بر الگوریتم‌نویسی و برنامه‌نویسی در پایتون مسلط شوید.

این کتاب توسط انتشارات هوش‌آموز به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنمای آموزشی را به علاقه‌مندان برنامه‌نویسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون می‌خوانیم

برای دریافت اعداد از ورودی از دستور input استفاده می‌شود. این دستور یک مقدار را از کاربر دریافت کرده و به صورت یک مقدار رشته‌ای برمی‌گرداند. برای استفاده از این داده‌ی ورودی به صورت عددی لازم است آن را با کمک تابع int به نوع داده‌ای عددی تبدیل کنیم.

نکته‌ی قابل بیان دیگر درباره‌ی دستور input قابلیت نمایش پیغام آن در هنگام دریافت ورودی از کاربر است. شما می‌توانید متن پیغام مدنظر خود را به صورت رشته‌ای یعنی در کوتیشن (") داخل پرانتز دستور input قرار دهید. به این صورت هنگامی که سیستم می‌خواهد از ورودی داده را وارد کند می‌تواند پیغام شما را مشاهده کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با زبان پایتون
فصل دوم: متغیرها و قوانین نام‌گذاری آن‌ها
فصل سوم: نوع داده‌ی عددی
فصل چهارم: عملگرها
فصل پنجم: دستورات شرطی
فصل ششم: حلقه‌های تکرار
فصل هفتم: انواع رشته‌ها
فصل هشتم: لیست، تاپل و آرایه
فصل نهم: مجموعه‌‌ی دیکشنری
فصل دهم: توابع
فصل یازدهم: فایل‌ها
فصل دوازدهم: مدیریت خطا، استثنا و تست تابع
فصل سیزدهم: کتابخانه
فصل چهاردهم: شی‌گرایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هوش آموز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات597
زبانفارسی
شابک978-622-90318-2-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون

برای دریافت کتاب برنامه نویسی مدرن در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.