معرفی و دانلود کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون: از صفر الگوریتم تا صد پایتون

عکس جلد کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون: از صفر الگوریتم تا صد پایتون
قیمت:
۱۴۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون: از صفر الگوریتم تا صد پایتون

هومن صمدی بهرامی در کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون، یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی، یعنی پایتون را به‌طور دقیق معرفی نموده و اصول آن را به شما آموزش می‌دهد. علوم کامپیوتر، توسعه‌ی برنامه‌ها و وب از جایگاه بسیار ویژه‌ای در دنیای مدرن امروز برخوردار هستند و یادگیری آن‌ها علاوه بر ارزش بسیار بالای علمی، منبع بسیار مطمئنی برای کسب درآمد شما خواهد بود. کتاب پیش رو یک منبع قابل‌اعتماد در همین زمینه است.

درباره‌ی کتاب مرجع کامل برنامه‌نویسی در پایتون

شاید شما هم رشته‌‌های مهندسی کامپیوتر، نرم‌افزار و یا علوم کامپیوتر را رشته‌هایی مطابق با دنیای امروز و بسیار کاربردی بدانید و آرزوی تحصیل در یکی از این رشته‌ها را در سر بپرورانید. در این‌صورت باید بگوییم که حق با شماست. دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی، هر لحظه در حال تحول است و ما هر روز شاهد دستاوردهای بسیار مهمی در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم. این تحولات از به‌کار گرفتن ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین کامپیوترها که سرعت بسیار پایینی در انجام محاسبات داشتند، شروع شدند و تا هوش مصنوعی که در حال حاضر تحولی عظیم درانجام بسیاری از امور ایجاد کرده و هم‌پای مغز خالق خود، انسان، عمل می‌کند، پیش رفته‌اند. حقیقت این است که در چنین شرایطی استفاده از کامپیوتر در زمینه‌های مختلف و شاید حتی یادگیری توسعه‌ی وب و برنامه‌نویسی به‌نوعی سواد روز محسوب می‌شوند و از الزامات نه‌تنها رشته‌های کامپیوتر، بلکه بسیاری از رشته‌های دیگر نیز هستند. هومن صمدی بهرامی در کتاب راهنمای پیش رو به معرفی و آموزش کامل یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی، یعنی پایتون پرداخته که پاسخگوی نیاز بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه خواهد بود.

در کتاب مرجع کامل برنامه‌نویسی در پایتون می‌خوانید که تاریخچه‌ی پیدایش و شکل‌گیری این زبان برنامه‌نویسی به سال 1989 میلادی بازمی‌گردد، زمانی‌که یک مهندس کامپیوتر هلندی به‌نام خیدوفان روسوم برای اولین‌بار این زبان را پیاده‌سازی کرد. پایتون یک زبان همه‌کاره است و کاربردهای گسترده‌ای دارد، این زبان علاوه بر سطح بالا بودن، پویایی قابل‌توجهی نیز دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از برنامه‌های معروفی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید با استفاده از پایتون، نوشته شده‌اند، مثل BitTorrent، Mailman، Zope و ... . یادگیری این زبان بسیار ساده است و شما در مدت کوتاهی پس از تمرین و تکرار الگوهای مربوط به آن، قادر به نوشتن برنامه‌ای خواهید بود.

هومن صمدی بهرامی کتاب مرجع کامل برنامه‌نویسی در پایتون را ز سطح مبتدی تا پیشرفته طراحی کرده و با آموزش طبقه‌بندی‌شده و ارائه‌‌ی مثال‌ها و تمرینات متعدد و هدفمند شما را تا رسیدن به یک نقطه‌ی قابل‌قبول در برنامه‌نویسی همراهی خواهد کرد. پس نگران نباشید، حتی اگر در نقطه‌ی شروع هستید و میزان اطلاعات شما در ابتدایی‌ترین سطح است، باز هم می‌توانید به یک برنامه‌نویس کامل برای ورود به بازار کار تبدیل شوید. مطمئن باشید نه‌تنها از برنامه‌نویسی با پایتون لذت خواهید برد، بلکه با این کار درآمد قابل‌توجهی نیز خواهید داشت.

بهرامی کتاب مرجع کامل برنامه‌نویسی در پایتون: از صفر الگوریتم تا صد پایتون را در هجده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده و تمامی سرفصل‌های موردنیاز شما را پیش‌بینی نموده. همانطور که از نام کتاب مشخص است، مطالب کتاب، صفر تا صد پایتون را پوشش می‌دهند. او بنیادی‌ترین اطلاعات مربوط به آشنایی با کامپیوتر، تا سیستم اعداد، الگوریتم و فلوچارت و مراحل مختلف آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی را در اختیارتان قرار داده و شما را از رجوع به منابع دیگر بی‌نیاز کرده است.

انتشارات هوش‌آموز کتاب مرجع کامل برنامه‌نویسی در پایتون را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب مرجع کامل برنامه‌نویسی در پایتون برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب، یک مرجع بسیار عالی و کامل برای تمامی علاقه‌مندان به حوزه‌ی توسعه‌ی وب و برنامه‌نویسی می‌باشد.

در بخشی از کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون: از صفر الگوریتم تا صد پایتون می‌خوانیم

نسل اول کامپیوترها، لامپ خلأ (1956-1940)

این نسل از کامپیوترهای به خاطر استفاده از لامپ خلأ و رله به‌عنوان حافظه، به نسل سیستم‌های لامپ خلأ معروف شده‌اند. این سیستم‌ها دارای وزنی بسیار سنگین و حجم بسیار بزرگی بودند. به‌شکلی که برای استقرار آن‌ها باید یک فضای بسیار بزرگ از یک ساختمان را به‌طور اختصاصی در نظر می‌گرفتند، این اندازه‌ی بزرگ به‌دلیل استفاده از لامپ‌های خلأ، به‌عنوان حافظه‌ی این سیستم‌ها بود. این سیستم‌ها دارای هزینه‌ی ساخت و نگهداری بالایی نیز بودند و برای انجام عملیات نیاز به مصرف انرژی خیلی زیادی داشتند.

در قبال این حجم، وزن و هزینه، پردازش‌هایی با سرعت نه‌چندان بالایی را برای محاسبات ارائه می‌دادند. سرعت محاسبات این سیستم‌ها حدود 5000 جمع و 350 ضرب در مدت یک ثانیه بود. شاید به ذهن برسد که 5000 جمع و 350 ضرب در یک ثانیه سرعت بالا و قابل‌قبولی است، بله این تعداد عملیات در یک ثانیه در مقایسه با توان یک انسان تعداد قابل‌توجهی محسوب می‌شود ولی در دنیای کامپیوتر و با پیشرفت تکنولوژی و ارائه‌ی پردازنده‌های قدرتمند کنونی این تعداد بسیار کم و ناچیز محسوب می‌شود، و این خود نشان‌دهنده‌ی قدرت بالای پردازش در یک سیستم کامپیوتری نسبت به یک انسان است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با کامپیوتر
فصل دوم: سیستم اعداد
فصل سوم: الگوریتم‌ها و فلوچارت
فصل چهارم: نرم‌افزار Edraw
فصل پنجم: آشنایی با زبان برنامه‌نویسی پایتون
فصل ششم: متغیرها و قوانین نام‌گذاری آن‌ها
فصل هفتم: انواع داده‌ی عددی
فصل هشتم: عملگرها
فصل نهم: دستورات شرطی
فصل دهم: حلقه‌های تکرار
فصل یازدهم: انواع رشته‌ها
فصل دوازدهم: لیست‌ها، تاپل‌ها و آرایه‌ها
فصل سیزدهم: مجموعه‌ها و دیکشنری‌ها
فصل چهاردهم: توابع
فصل پانزدهم: فایل‌ها
فصل شانزدهم: مدیریت خطا، استثنا و تست توابع
فصل هفدهم: کتابخانه‌ها
فصل هجدهم: شیء‌گرایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون: از صفر الگوریتم تا صد پایتون
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هوش آموز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات761
زبانفارسی
شابک978-622-90318-1-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون

فرشید رضوان پور
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتابی خیلی جامع و جذاب، از خوندنش خیلی لذت بردم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون

برای دریافت کتاب مرجع کامل برنامه نویسی در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.