معرفی و دانلود کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی

عکس جلد کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی
قیمت:
۴۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی

هومن صمدی بهرامی کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی را به‌منظور ایجاد پیش‌زمینه‌های لازم برای فراگیری برنامه‌نویسی به رشته‌ی تحریر درآورده است. امروزه شغل‌های مربوط به دنیای توسعه‌ی وب و دیگر علوم کامپیوتر گسترش زیادی پیدا کرده‌اند و بازار کار آن‌ها بسیار عالی‌ست، اما از آنجایی که تعداد رقیبان شما زیاد است، فراگیری هرچه بهتر قواعد و قوانین برنامه‌نویسی و طراحی الگوریتم ضروری به نظر می‌رسد. کتاب پیش رو راهنمای جامعی‌ست که با جدی گرفتن آن، ورود خود به بازار کار برنامه‌نویسی را تضمین خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌نویسی

زمانی که انسان برای اولین بار اقدام به طراحی و ساخت دستگاهی کرد که هوشمند نامیده می‌شد و همچون مغز انسان توانایی انجام محاسبات را داشت، شاید تصور نمی‌کرد که تنها با گذشت چند دهه، این دستگاه‌های هوشمندِ محاسبه‌گر پیشرفتی ورای انتظار نوع بشر داشته باشند. در کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌نویسی با چند نسل از کامپیوترها از نسل اول با لامپ خلأ تا نسل ششم که در پی تولید آن‌ها هستیم و به‌طور مستقیم از مغز انسان الگوبرداری شده‌اند، آشنا می‌شویم. هومن صمدی بهرامی، تاریخچه‌ای از کامپیوتر در ایران و شروع استفاده از آن را نیز در اختیار خوانندگان قرار داده است. دنیای امروز با تحولاتی چنان عظیم در زمینه‌ی تکنولوژی و ارتباطات روبه‌رو است که عدم آشنایی با کامپیوتر و علوم آن، نوعی از کم‌سوادی محسوب می‌شود. امروزه بازار کار رشته‌های برنامه‌نویسی و مهندسی نرم‌افزار آن‌قدر داغ است که عده‌ی بسیار زیادی از جوانان تمایل به تحصیل در این زمینه‌ها دارند و مشتاق یادگیری قوانین و اصول برنامه‌نویسی هستند.

معرفی و دانلود کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی

کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌نویسی به‌منظور آماده‌سازی افراد علاقه‌مند برای ورود به بازار برنامه‌نویسی تألیف شده و حتی اگر فردی تازه‌کار و بدون هیچ پیش‌زمینه‌ی ذهنی‌ای باشید، با جدی گرفتن مطالب کتاب و انجام تمرینات متعدد آن، قطعاً به یک متخصص تبدیل خواهید شد و با خیال راحت پا به دنیای دیگر برنامه‌نویس‌ها خواهید گذاشت. هومن صمدی بهرامی در کتاب پیش رو به مخاطبان خود توصیه می‌کند که برای موفقیت در مراحل بعدی و ورود قدرتمند به بازار کار، بر الگوریتم و راه حل مسائل آن تسلط کافی پیدا کنند، چراکه با این کار، یادگیری سینتکس‌های دستوری زبان‌های برنامه‌نویسی نیز برایشان آسان خواهد شد و بالطبع، بر هر زبان دلخواه تسلط پیدا خواهند کرد.

در کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌نویسی می‌خوانید که اصطلاح الگوریتم اولین‌بار توسط دانشمند ریاضی و فیزیک‌دان ایرانی، محمدبن موسی خوارزمی معرفی شد. وی پایه‌های ریاضیاتی الگوریتم‌ها و مسائل جبری را به شیوه‌ای بسیار ساده و قابل‌فهم بیان کرد و امروز پس از گذشت قرن‌ها، علم‏ الگوریتم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های علوم کامپیوتر، بررسی و تحلیل الگوریتم‌های مختلف و بهینه‌سازی آن‌ها را در پایه قرار می‌دهد. در قرن بیستم بود که نیاز به حل مسائل مختلف با هزینه‌ی کم‌تر و در مدت زمان کوتاه‌تر، باعث ظهور رایانه‌ها شد و الگوریتم نیز به یکی از مهم‌ترین حوزه‌های علوم کامپیوتر بدل شد. امروزه با پیشرفت علوم کامپیوتر، نیاز به الگوریتم‌های بهینه و اثربخش‌تر نیز بیشتر احساس می‌شود. در عصر حاضر، تمامی علوم از هوش مصنوعی گرفته تا شبکه‌های عصبی، یادگیری ماشین و البته علم الگوریتم در حال توسعه و پیشرفت هستند که در کتاب پیش رو درباره‌ی این روند خواهید خواند.

کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌نویسی شامل مباحثی چون تاریخچه‌‌ای از نسل‌های مختلف کامپیوترها، اجزای تشکیل‌دهنده‌ی کامپیوتر از دیدگاه عمومی و تعریف آن‌ها، نرم‌افزارهای کاربردی و سیستمی، سیستم اعداد، تعریف و انجام محاسبات در مبناهای مختلف، تعریف، طراحی و روش بیان الگوریتم، استفاده از فلوچارت و بسیاری مباحث دیگر است که شما را از رجوع به دیگر کتاب‌های مرجع بی‌نیاز می‌کند. هوومن صمدی بهرامی تمامی مطالبی که برای یادگیری زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی نیاز دارید را در این کتاب گردآوری کرده و نکته‌ای را از قلم نیانداخته است. کافی‌ست به فهرست مطالب کتاب رجوع کنید تا از صحت این ادعا خاطرجمع شوید.

کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌نویسی را انتشارات هوش‌آموز منتظر کرده و در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار داده است.

کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم‌نویسی برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه در پی فراگیری برنامه‌نویسی هستید و نیاز به یادگیری پایه‌ای و اساسی را در خود احساس می‌کنید، مطالعه‌ی کتاب پیش رو را به هیچ عنوان از دست ندهید.

در بخشی از کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی می‌خوانیم

نسل ششم کامپیوترها، شبیه‌سازی و الگوبرداری از مغز انسان:

با این‌که اکنون در ابتدای راه طراحی و پیاده‌سازی کامپیوترهای نسل پنجم هستیم ولی آتش سیری‌ناپذیر انسان‌ها در یادگیری و پیشرفت علوم باعث شده که چشم‌اندازی به کامپیوترهای نسل آینده که نسل ششم کامپیوترها هستند داشته باشیم. از آنجایی که هنوز این کامپیوترها به‌شکل کامل طراحی نشده‌اند، نمی‌توان نظر دقیق وجامعی نسبت به ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها داشت ولی هدف از طراحی سیستم‌های نسل ششم کامپیوتر، به وجود آوردن کامپیوترهایی است که همانند مغز انسان قابلیت ادراک، تصمیم‌گیری و دارای هوش بالا باشند.

این یکی از جذاب‌ترین و بزرگ‌ترین آرزوهای بشر در طول تاریخ آشنایی با سیستم‌های کامپیوتری از زمان آلن تورینگ بوده است که سیستم‌هایی طراحی کند تا در هنگام ارتباط گرفتن با آن‌ها متوجه تفاوت بین تصمیمات یک سیستم کامپیوتری با تصمیمات یک انسان هوشمند نباشیم. این امر علاوه بر جذاب بودن، نگرانی‌ها و ترس‌هایی را در میان دانشمندان به وجود آورده که یک سیستم کامپیوتری با این میزان هوش و ادراک، آیا در آینده برای انسان ایجاد خطر خواهد کرد یا خیر. این سؤالی است که تنها با طراحی همچین سیستمی و استفاده از آن پاسخ داده خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

تعریف کامپیوتر
تاریخچه کامپیوتر
نسل‌های سیستم‌های کامپیوتری
نسل اول کامپیوترها، لامپ خلأ (1940-1956)
نسل دوم کامپیوترها، ترانزیستور (1956-1963)
نسل سوم کامپیوترها، مدارات مجتمع یا ICها (1964-1971)
نسل چهارم کامپیوترها، ریزپردازنده‌ها (1972-2010)
نسل پنجم کامپیوترها، کامپیوترهای هوشمند (2010 به بعد)
نسل ششم کامپیوترها، شبیه‌سازی و الگوبرداری از مغز انسان
تاریخچه‌ی کامپیوتر در ایران
اجزای تشکیل‌دهنده‌ی یک سیستم کامپیوتری
اجزای تشکیل‌دهنده‌ی کامپیوتر از دیدگاه عملیاتی
واحد ورودی
واحد حافظه
حافظه اصلی
حافظه ثانویه
واحد محاسبه و منطق (ALU)
واحد کنترل (Control Unit)
واحد خروجی (Output Unit)
اجزای تشکیل‌دهنده کامپیوتر از دیدگاه عمومی
سخت‌افزار
نرم‌افزار
نرم‌افزارهای سیستمی
نرم‌افزارهای کاربردی
سیستم اعداد
محاسبات در مبناها
مبنای ده (decimal)
مبنای دو (binary)
مبنای هشت (octal)
مبنای شانزده (hexadecimal)
تبدیل مبناهای مختلف اعداد به یکدیگر
روش ویژه برای تبدیل اعداد از مبنای 10 به 2
تبدیل از مبنای X به 10
تبدیل از مبنای X1 به X2
انجام محاسبات در مبناهای مختلف
نمایش اعداد صحیح مثبت در کامپیوتر
نمایش اعداد منفی در کامپیوتر
روش علامت - مقدار
روش مکمل 1
روش مکمل 2
مزیت روش مکمل 2
نگاهداری اعداد اعشاری در کامپیوتر به روش ممیز شناور (Floating Point)
تعریف الگوریتم
طراح الگوریتم
روش‌های بیان الگوریتم
بیان عامیانه یا زبان طبیعی انسان
بیان ریاضی و شبه‌کد الگوریتم
عملگرهای ریاضی در الگوریتم
تعریف و کاربرد متغیر در الگوریتم
شرط‌ها در بیان ریاضی و شبه‌کد
پرش در بیان ریاضی و شبه‌کد الگوریتم
حلقه‌های تکرار در بیان ریاضی و شبه‌کد الگوریتم
حلقه با تعداد تکرار شمارا
حلقه با تعداد تکرار ناشمارا
آرایه‌ها در الگوریتم
استفاده از فلوچارت
دایره، نماد شروع و پایان در فلوچارت
متوازی‌الاضلاع، نماد استفاده از ورودی و خروجی
مستطیل، نماد محاسبات
لوزی، نماد شرط
حلقه‌ها در فلوچارت
نرم‌افزار
ترسیم فلوچارت با نرم‌افزار Edraw
تب File
تب Home
تب Insert
تب Design
تب View
تب Symbols

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هوش آموز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-622-90318-0-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی

برای دریافت کتاب مبانی کامپیوتر و الگوریتم نویسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.