معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR

عکس جلد کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR
قیمت:
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR

کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR اثری از دهانانجی وی. گارد است که از آثار مرجع در مباحث برنامه‌نویسی، مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر محسوب می‌شود و تابه‌حال چندین‌بار به تجدید چاپ رسیده و به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه شده است. اگر می‌خواهید هرآنچه که لازم است در مورد میکروکنترلر AVR و برنامه‌نویسی بدانید، حتماً باید این کتاب را بخوانید.

درباره‌ی کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR

کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR (Programming and Customizing the AVR Microcontroller) نوشته‌ی دهانانجی وی. گارد (Dhananjay Gadre) اثری ممتاز و مرجع در حیطه‌ی برنامه‌نویسی، مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق است. این کتاب به شما هرآنچه که لازم است درباره‌ی استفاده از میکروکنترلر AVR بدانید را آموزش می‌دهد.

میکروکنترلر AVR چیست؟ این میکروکنترلرها که از سرعت بالای برنامه‌نویسی و پردازش برخوردار هستند به شما کمک می‌کنند تا در برنامه‌نویسی‌های خود از یک دستگاه غنی و برجسته برخوردار باشید و برای تبادل‌های خود به راحتی از فلش‌ استفاده کنید. در واقع AVR یک ریزکنترل پیشرفته در حوزه‌ی تخصصی مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق است که برنامه‌نویسان حرفه‌ای برای آسان‌تر کردن کارهای خود از آن بهره می‌برند. ریزکنترل‌ها از به‌روز‌ترین و محبوب‌ترین زبان‌ها در ساختار خود استفاده می‌کنند. این زبان‌ها که شامل بیسیک و سی می‌شود به شما در پردازش با سرعت بالا کمک می‌رسانند. البته قابل‌ذکر است که این دستگاه تنها به این دو زبان خلاصه نمی‌شوند و زبان‌های پیشرفته‌ی برنامه‌نویسی دیگری نیز در آن‌ها وجود دارند که می‌توانید برای پروژه‌های کدنویسی گوناگون با آن‌ها کار کنید.

معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR

کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR اثری از مهندس و برنامه‌نویس مشهور هندی، دهانانجی وی. گارد (Dhananjay Gadre) است که با زبانی گرم، صمیمی، آسان‌فهم و همچنین دقیق توضیحاتی فوق‌العاده در زمینه‌ی استفاده از میکروکنترلرهای جدید را ارائه می‌دهد. این کتاب که در واقع بیشتر در قالب یک راهنمای کاربردی برای استفاده از این دستگاه‌های ویژه‌ی برنامه‌نویسی نوشته شده، به شما کمک می‌کند تا هنگام کار کردن با این دستگاه‌ها مشکلاتی که ممکن است در پروژه‌ه‌هایتان به وجود آید را بازشناسید یا روش‌های اصولی‌ای که می‌توان با AVR کار کرد را آموزش ببینید.

مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توان درباره‌ی این کتاب خواندنی و مهم به آن اشاره کرد این واقعیت است که مخاطب در هر سطحی از برنامه‌نویسی و ساختن مدار یا پروتکل باشد می‌تواند با این کتاب به زمینه‌های وسیع و گسترده‌ای از برنامه‌نویسی دست یابد و به برنامه‌نویسی بپردازد. اگر یک دانشجوی تازه کار هستید که چیز زیادی از برنامه‌نویسی یا کار با این دستگاه نمی‌دانید با این کتاب قادر می‌شوید تا به فعالیت حرفه‌ای در این حوزه بپردازید. حتی اگر برنامه‌نویسی هستید که چندین سال است که در این حرفه فعالیت می‌کنید و توانسته‌اید برای خود یک کارنامه‌ی حرفه‌ای در رشته‌ی مهندسی برق و کامپیوتر شکل دهید، باز هم این کتاب می‌تواند به مثابه‌ی یک راهنمای پیشرفته و تخصصی کمک‌های زیادی به شما کند.

کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید روش‌های برنامه‌نویسی با یکی از جدیدترین دستگاه‌های میکروکنترلر را یاد بگیرید، خواندن این کتاب برای شما الزامی است.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR می‌خوانیم

وقفه یک راهکار کنترل جریانی است که در اغلب کنترلگرها پیاده‌سازی می‌شود. در یک سیستم پردازنده که با دنیای خارج تعامل می‌نماید، بسیاری از چیزها به‌طور غیرهمزمان (آسنکرون) اتفاق می‌افتد. مثلاً کاربر ممکن است سوئیچی را بفشارد تا عملی رخ دهد، در حالی که یک بایت داده در پورت سریال ممکن است در حال ورود باشد. برای پردازنده ردیابی همه وقایع یا سرکشی به وسایل مختلف برای کسب داده غیرممکن است. درعوض، بهتر است که این دستگاه‌ها یا وسایل ورود داده را اعلام کنند. این همان چیزی است که راهکار وقفه انجام می‌دهد. دستگاه جانبی می‌تواند اجرای برنامه اصلی را وقفه دهد، پردازنده زمان اجرای برنامه اصلی را صرف بررسی منبع وقفه نموده و اقدام لازم را انجام می‌دهد. پس از انجام عمل موردنیاز، اجرای برنامه وقفه دیده، دنبال می‌شود. برنامه وقفه درست مثل یک زیرروال است، با این تفاوت که این زیرروال وقفه به وسیله پردازنده در یک لحظه از زمان احضار نمی‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: میکروکنترلرها
فصل سوم: معماری میکروکنترلر AVR RISC
فصل چهارم: مجموعه دستورات AVR
فصل پنجم: طراحی سخت‌افزار AVR
فصل ششم: اتصال سخت‌افزار و نرم‌افزار با AVR
فصل هفتم: اتصالات مخابراتی برای پردازنده AVR
فصل هشتم: ابزارهای ساخت سیستم AVR
فصل نهم: تکنیک‌های نمونه‌سازی
فصل دهم: پروژه AVR1: تاس SMART: یک تاس با یک حالت
فصل یازدهم: پروژه AVR2: یک کلید مورس
فصل دوازدهم: پروژه AVR3: یک ولت‌متر ساده دو کانال
فصل سیزدهم: پروژه AVR4: تایمر آشپزخانه ساده
فصل چهاردهم: پروژه AVR5: کنترلگر هدایت رادیویی
فصل پانزدهم: پروژه AVR6: یک سیستم اخذ داده خودکفا
فصل شانزدهم: پروژه AVR7: قفل ایمنی
فصل هفدهم: پروژه AVR8: شماره فرکانس با یک رابطه RS - 232
فصل هجدهم: پروژه AVR9: مرا دنبال کن – یک اسباب‌بازی موزیکال
فصل نوزدهم: پروژه AVR10: بورد نمونه‌سازی AVR برای NUTS
فصل بیستم: ایده‌هایی برای پروژه
فرهنگ واژه‌ها و لغات
منابع اینترنتی برای AVR

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR
نویسنده
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات325
زبانفارسی
شابک978-964-8996-75-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR

برای دریافت کتاب برنامه نویسی و سفارشی کردن میکروکنترلر AVR و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.