معرفی و دانلود کتاب تحلیل مهندسی مدار

عکس جلد کتاب تحلیل مهندسی مدار
قیمت:
۳۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل مهندسی مدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل مهندسی مدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل مهندسی مدار

کتاب تحلیل مهندسی مدار، اثری خواندنی و سودمند برای علاقه‌مندان به رشته‌های برق به‌حساب می‌آید. این کتاب به بررسی مدارهای الکتریکی می‌پردازد و تکنیک‌های مفیدی برای تحلیل آن‌ها را مطرح می‌کند. ویلیام‌هارت هیت، جک کمرلی و استیون‌ دوربین، کتاب حاضر را به رشته تحریر درآورده‌اند.

درباره‌ی کتاب تحلیل مهندسی مدار

کتاب تحلیل مهندسی مدار (Engineering Circuit Analysis)، خواننده را با سازورکار مدارهای دی.‌سی (DC) و اِی‌.سی (AC)، آشنا می‌کند. هدف نویسنده‌های این کتاب، آموزش تحلیل و طراحی شبکه‌های الکتریکی بر اساس قوانین و قضایای حاکم بر برق صنعتی است. مفاهیم این کتاب با شیبی ملایم از مبتدی شروع می‌شود و به اطلاعاتی حرفه‌‌ای و تخصصی می‌رسد. جالب است بدانید ویلیام‌هارت هیت (William Hayt)، جک کمرلی (Jack Kemmerly) و استیون ام.‌ دوربین (Steven Durbin)، رویکردی گام‌به‌گام در تألیف این اثر داشته‌اند. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که آموزش‌های آن همانند زنجیر به‌هم پیوسته است. در نتیجه به‌رغم پیچیدگی برخی از مفاهیم کتاب تحلیل مهندسی مدار، آموزش‌های این کتاب ذهن خواننده را مشوش نمی‌کند. جالب‌تر اینکه این کتاب ویراست‌های مختلفی را پشت سر گذاشته تا به ویرایش فعلی برسد. در این ویرایش، اطلاعاتی سودمند برای آشنایی خواننده با نرم‌افزار بسیار پرکاربرد متلب (MATLAB)، مطرح شده است. در انتهای کتاب نیز تمرین‌های بیشتری اضافه شده تا علاقه‌مندان دنیای برق صنعتی، تسلط بیشتری در حوزه تحلیل مهندسی مدار پیدا کنند.

اطلاعات کتاب تحلیل مهندسی مدار در فصل اول با معرفی تحلیل مدار و مهندسی برق آغاز می‌شود. مخاطب در دومین فصل با قطعات اساسی و مدارهای الکتریکی آشنا می‌شود. واحدها و مقیاس‌ها، بار الکتریکی، جریان، ولتاژ و توان، قانون اهم و مفاهیمی از این دست در این فصل قرار دارد. به سومین فصل کتاب تحلیل مهندسی مدار که می‌رسیم، با قوانین ولتاژ و جریان آشنا می‌شویم. چهارمین فصل از این کتاب به تحلیل گره‌ای و تک‌ حلقه‌ای می‌پردازد. مباحث کتاب در فصل پنجم با معرفی تکنیک‌های مفید تحلیل مدار ادامه پیدا می‌کند. تقویت‌کننده‌های عملیاتی، مفهومی است که در ششمین فصل کتاب با آن آشنا می‌شویم. فصل هفتم کتاب تحلیل مهندسی مدار به خازن‌ها و القاگرها اختصاص دارد. مدارهای آر.‌ال (RL) و آر.سی (RC)، تحلیل حالت ماندگار سینوسی مدار، تحلیل منابع انرژی اِی‌.‌سی (AC)، مدارهای چند فاز، مدار با کوپل مغناطیسی و فرکانس مختلف و تبدیل لاپلاس، به‌عنوان دیگر فصل‌های مهم این کتاب شناخته می‌شوند.

به فصل‌هایی که گفتیم، تحلیل مدار در حوزه اس (S)، پاسخ فرکانس، شبکه‌های دودهانه‌ای و تحلیل فوریه مدار را نیز اضافه کنید. اطلاعات کتاب تحلیل مهندسی مدار، به همین جا خلاصه نمی‌شود. این کتاب پیوست‌هایی بسیار سودمند درباره‌ی مقدمه‌ای بر توپولوژی شبکه، حل معادلات همزمان، اثبات قضیه تونن، اعداد مختلط و آموزش مختصر متلب دارد. با توجه به گستردگی این اطلاعات، می‌توان مدعی شد این کتاب مرجعی تمام‌و‌کمال برای تحلیل مهندسی مدار شناخته می‌شود.

کتاب تحلیل مهندس مدار را قدرت‌‌الله سپید‌نام از انگلیسی به فارسی ترجمه کرده است. سپیدنام، مترجمی نام آشنا در علوم رایانه و برق به‌حساب می‌آید. نشر علوم رایانه، وظیفه چاپ و انتشار این کتاب را بر عهده گرفته است.

کتاب تحلیل مهندسی مدار برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به حوزه‌ی طراحی و تحلیل مدار، مخاطب اصلی کتاب تحلیل مهندسی مدار هستند.

در بخشی از کتاب تحلیل مهندسی مدار می‌خوانیم

این واقعیت که «زمین» همیشه «زمین واقعی» نیست می‌تواند موجب ظهور مشکلات عدیده‌ ناشی از پارازیت‌های الکتریکی گردد. مثالی از این‌گونه مشکلات گاهی در ساختمان‌های قدیمی دیده می‌شود، که در آن‌ها لوله‌ها از مس ساخته می‌شوند. در این ساختمان‌ها، از لوله‌های آب به‌عنوان مسیرهای کم‌مقاومت به زمین در بسیاری از ارتباطات برقی استفاده می‌شود با این وجود، اگر این لوله‌ها با لوله‌های مدرن‌تر و لوله‌های عایق PVC جایگزین شوند، دیگر مسیر کم‌مقاومت وجود ندارد. در محل‌هایی هم که ترکیب زمین از نقطه‌ای به نقطه دیگر خیلی متفاوت است مشکل مشابهی مشاهده می‌شود. در واقع در چنین مواردی ممکن است بین دو ساختمان زمین یکسانی نباشد و در نتیجه جریانی بین آن‌ها جاری شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: قطعات اساسی و مدارهای الکتریکی
فصل سوم: قوانین ولتاژ و جریان
فصل چهارم: تحلیل گرهی و مش
فصل پنجم: تکنیک‌های مفید تحلیل مدار
فصل ششم: تقویت‌کننده عملیاتی
فصل هفتم: خازن‌ها و القاگرها
فصل هشتم: مدارهای LR و RC
فصل نهم: مدار RLC
فصل دهم: تحلیل حالت ماندگار سینوسی
فصل یازدهم: تحلیل منابع انرژی AC
فصل دوازدهم: مدارهای چندفاز
فصل سیزدهم: مدار باکوپل مغناطیسی
فصل چهاردهم: فرکانس مختلف و تبدیل لاپلاس
فصل پانزدهم: تحلیل مدار در حوزه S
فصل شانزدهم: پاسخ فرکانس
فصل هفدهم: شبکه‌های دودرگاهی
فصل هجدهم: تحلیل فوریه مدار
پیوست 1: مقدمه‌ای بر توپولوژی شبکه
پیوست 2: حل معادلات همزمان
پیوست 3: اثبات قضیه تونن
پیوست 4: آموزش PSpice
پیوست 5: اعداد مختلط
پیوست 6: آموزش مختصر متلب
پیوست 7: قضایای اضافی در تبدیل لاپلاس
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی
واژه‌نامه فارسی به انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل مهندسی مدار
نویسنده، ،
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات625
زبانفارسی
شابک978-600-205-043-4
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحلیل مهندسی مدار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل مهندسی مدار

برای دریافت کتاب تحلیل مهندسی مدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.