معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب

عکس جلد کتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب

کتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب، روش‌هایی جدید برای کار با رایانه‌های تک‌بُردی را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. با توجه به گسترش روزافزون بردهای آردینو (Adruino) و رزبری‌پای (Raspberry Pi)، مطالعه‌ی این کتاب برای برنامه‌نویسیِ این بردها با نرم‌افزار متلب، ضروری به نظر می‌رسد. علیرضا کشاورز باحقیقت، این کتاب را به رشته تحریر در آورده است.

درباره‌ی کتاب برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب

کتاب برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب، منبع ارزشمندی برای کار با رایانه‌های تک‌بردی است. در این کتاب توضیح داده می‌شود وقتی از رایانه‌های تک‌بردی صحبت می‌‌کنیم، منظور رایانه‌ای است کامل و کارآمد که تمامی قطعه‌های آن بر روی یک بُرد سوار شده است. این برد فایده‌های بی‌شماری دارد. بر اساس اطلاعات این کتاب، بردهای آردینو و رزبری‌پای، مصرف برق بسیار کمتری دارند و گرمای ناچیزی تولید می‌کنند. در کنار امکانات چشمگیر، رایانه‌های تک‌بردی قیمت بسیار کمتری نسبت به دیگر رایانه‌ها دارند. در نتیجه این بردها به انتخابی مناسب برای استفاده در صنایع کوچک‌و‌بزرگ تبدیل شده‌اند. اینجاست که اطلاعات این کتاب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا متلب، ابزاری مناسب برای برنامه‌نویسی این بردها به‌حساب می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب

علیرضا کشاورز باحقیقت، نویسنده‌ی کتاب برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب، پس از مطرح‌کردن توضیحات لازم درباره این بردها و کاربرد آن‌ها با نرم‌افزار متلب، به آموزش برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی رایانه‌های تک‌بردی می‌پردازد. در این آموزش‌ها، اطلاعات سودمندی برای نصب تولباکس متلب در رزبری‌پای مطرح می‌شود. قسمت دیگری از اطلاعات کتاب نیز به آشنایی با پورت‌های ارسال و دریافت بردهای آردینو و رزبری‌پای اشاره دارد. به لطفِ اطلاعاتی که علیرضا کشاورز باحقیقت، نویسنده‌ی کتاب، مطرح کرده، کاربران در جریان کاربردهای رایانه‌های تک‌بردی در صنایع مختلف قرار می‌گیرند. از طرف دیگر روش‌های مطرح‌شده در این کتاب برای برنامه‌نویسی بردهای آردینو و رزبری‌پای با ملتب، ایده‌های جدیدی در اختیار مهندسان و علاقه‌مندان صنایع برق، رایانه و مهندسی کنترل قرار می‌دهد. به این ترتیب می‌توان گفت با کتابی روبه‌رو هستیم که در کنار اطلاعات آموزشی، به‌عنوان منبعی ارزشمند برای خلاقیت مهندسان برق و رایانه شناخته می‌شود.

آموزش‌های کتاب برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب، به زبانی ساده مطرح شده است. نویسنده برای توضیح منظور خود، توضیح‌های کاملی داده تا خواننده‌ به‌راحتی در جریان مفاهیم پیچیده مهندسی قرار بگیرد. در نتیجه می‌توان گفت با کتابی خوش‌خوان روبه‌رو هستیم که نیاز چندانی به پیش‌نیازهای علمی ندارد. ناگفته نماند اطلاعات این کتاب در کنار پروژه‌های صنعتی، برای پروژه‌های درسی نیز مناسب به‌نظر می‌رسد. در این زمینه می‌‌توان به پروژه‌هایی مانند پردازش سیگنال با متلب در رزبری‌پای اشاره کرد.

با توجه به اطلاعات این کتاب هوشمند‌سازی قسمت‌های مختلفی از دستگاه‌های دیجیتال منزل و محل کار را می‌توان با رایانه‌های تک‌بردی آردینو و رزبری‌پای انجام داد. از آنجایی که ساختمان‌های هوشمند، روزبه‌روز رواج بیشتری پیدا کرده‌اند، در این کتاب به مفاهیمی برای استفاده از این رایانه‌های تک‌بردی در هوشمند‌سازی ساختمان‌ها اشاره می‌شود. مفاهیم و آموزش‌های این کتاب با مثال‌های واضح و ساده‌ای توضیح داده شده است. انتشارات نبض دانش، چاپ و انتشار کتاب برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب را بر عهده داشته است.

کتاب برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب برای چه کسانی مناسب است؟

گسترش استفاده از رایانه‌های تک‌بردیِ آردینو و رزبری‌پای، تمامی علاقه‌مندان به حوزه‌های برق و رایانه را به مخاطب اصلی این کتاب تبدیل کرده است. بدون شک مطالعه‌ی کتاب برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب برای علاقه‌مندان به زبان‌برنامه‌نویسی متلب نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب می‌خوانیم

توجه شود که باس I2C یا همان Inter-Integrated Circuit توسط فیلیپس در دهه 80 به‌منظور ایجاد ارتباطی ساده و کاربردی بین المان‌هایی که در یک برد قرار دارند ارایه شد. این ارتباط به‌صورت دو سیمه می‌باشد. یکی از سیم‌ها SDA یا همان خط اطلاعات سریال و دیگری SCL یا همان خط کلاک سریال می‌باشد. پایه I2C آردواینو بسته به نوع آن متفاوت است.

فهرست مطالب کتاب

1) مطلب
تنظیمات مربوط به ارتباط بین آردواینو و مطلب
اتصال بورد آردواینو به کامپیوتر
اجرای اولین پروژه: چراغ چشمک‌زن
تست برنامه
کار کردن با MWM و ورودی آنالوگ
نوشتن برنامه
تست برنامه
تنظیم ولتاژ خروجی آنالوگ در قالب اجرای پروژه کنترل شدت نور LED
تست برنامه
کار کردن با پتانسیومتر به‌منظور کار کردن با ورودی‌های آنالوگ آردواینو
سیم‌کشی
تست برنامه
کار کردن با I2C
نوشتن برنامه
اسکن کردن I2C
کار کردن با SPI
کلاک ساعت
و MISO
SPI Lookback
کار کردن با سرور موتور
اجرای برنامه
اندازه‌گیری مقادیر سنسور و ترسیم آن‌ها در پالت
2) آموزش ارتباط ورودی - خروجی‌های برد آردوینو با متلب و محیط GUI
قدم اول: مطالبی که باید بدانید
قدم دوم: قطعات موردنیاز
قدم سوم: پروسه انجام پروژه
برای آردوینو
برای متلب
3) کنترل سرو موتور با آردوینو توسط متلب (MATLAB)
قطعات موردنیاز
دیاگرام مدار الکتریکی
توابع مورد استفاده
کد برنامه
4) استفاد از متلب و سیمولینک برای کار با Raspberry Pi
اقلام مورد نیاز
اجرای بسته MATLAB and Simulink FOR Raspberry PI
نحوه استفاده از مطلب برای کار با رسپبری پای (راه‌اندازی LED چشمک‌زن)
خطاهای عدم برقراری ارتباط متلب و رسپبری پای
ایجاد مدل سیمولینک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-600-8871-66-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب

برای دریافت کتاب برنامه نویسی و شبیه سازی Arduino و Raspberry Pi با متلب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.