معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان

در عصر هوش مصنوعی آموزش دادن کدنویسی و برنامه‌نویسی به کودکان می‌تواند آینده‌ی درخشانی را برای آنان رقم بزند آدرین بی. تک در کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان بازی‌ها و فعالیت‌های سرگرم‌کننده و آموزنده‌ای را ارائه داده است که به کودکان بالای 10 سال شما شیوه‌ی کدنویسی پایتون را آموزش می‌دهند.

درباره‌ی کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان

یادگیری کدنویسی آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست. برای این کار فقط کافی‌ست شروع کنید! کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان (Coding for Kids: Python) بهترین گزینه برای رقم زدن این آغاز است. آدرین بی. تک (Adrienne Tacke) با 50 فعالیت سرگرم‌کننده و تعاملی که در این کتاب تألیف کرده است، اصول اولیه‌ی زبان برنامه‌نویسی پایتون را به کودکان شما می‌آموزد و یک مسیر آموزشی منسجم و هدفمند را پیش روی آنان می‌گذارد. درس‌های این کتاب مملو از مثال‌ها و نمونه‌هایی است که کودکان از خلال آن‌ها می‌توانند الفبای برنامه‌نویسی را یاد بگیرند و خود را برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای آماده کنند.

کودکان با مطالعه‌ی این کتاب و انجام تمریناتی که نویسنده برایشان در نظر گرفته است، قدم به قدم نتایج کدنویسی خود را مشاهده می‌کنند. فعالیت‌های پایان هر فصل به آن‌ها کمک می‌کند با ترکیب نمودن چندین مفهوم دانسته‌های جدید خود را محک بزنند. همچنین برای برنامه‌نویسان جوانی که می‌خواهند خلاقیت خود را به چالش بکشند، پس از هر فصل صورت مسئله‌های دشوارتری نیز تعبیه شده است.

کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان دربرگیرنده‌ی موارد متنوعی است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پنجاه تمرین نوآورانه‌ی مبتنی بر بازی، اصول اولیه و مفاهیم کدنویسی، دستورالعمل‌های کامل، کدهای نمونه و توضیحاتی درباره‌ی اصطلاحات برنامه‌نویسی جدید اشاره کرد. نمونه کدهایی که در این کتاب ارائه شده‌اند، جذاب و تعاملی هستند و موضوعات مختلفی مانند متغیرها، حلقه‌ها، توابع، گرافیک و موارد دیگر را پوشش می‌دهند. کودک شما از امتحان کردن این کدها و مشاهده‌ی نتیجه‌ی نهایی شگفت‌زده خواهد شد. او همچنین برخی از مهارت‌های اساسی ریاضی و منطق را در طول کتاب خواهد آموخت.

با این کتاب بچه‌ها را تشویق کنید که مستقل فکر کنند و از یادگیری یک مهارت جدید و شگفت‌انگیز لذت ببرند. تمام چیزی که کودکان برای برنامه‌نویس شدن به آن نیاز دارند، یک کامپیوتر و این کتاب است. کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان، نوشته‌ی آدرین بی. تک و ترجمه‌ی فارسی جواد وحیدی، محمدحسین امیرزاده قاسمی و رحیم اصغری، به همت انتشارات فناوری نوین تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان

  • پایتون یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند با نحوی بسیار ساده و شبیه به انسان است. به لطف این مزایا و تمرین‌ها و بازی‌های تعاملی در کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان، همه -صرف نظر از این که چه سنی دارند- می‌توانند قدرت زبان را درک کرده و بلافاصله شروع به استفاده از آن کنند. من به شدت مشتاقم تا برخی از این نمونه‌ها را در مدرسه‌ی خود استفاده کنم. (Marcin Zajkowski، یکی از مالکان مدرسه‌ی WOW)

  • ما از کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان به عنوان مرجع اصلی خود در کارگاه‌های رایگان پایتون برای بچه‌ها استفاده می‌کنیم. آموزش نصب تا داشتن یک برنامه‌ی کامل پایتون در حال اجرا، دستورالعمل‌های ساده و همچنین تصاویر رنگارنگ و سرگرم‌کننده‌ی این کتاب، سبب خواهد شد که بچه‌ها برنامه‌نویسی را دوست داشته باشند. (Cleo Credo، مهندس نرم‌افزار)

  • کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان مقدمه‌ی بصری بسیار خوبی برای آموزش برنامه‌نویسی است که فکر می‌کنم نه‌تنها زبان‌آموزان جوان را خوشحال می‌کند، بلکه برای زبان‌آموزان در سنین بالاتر نیز بسیار کاربردی است. این کتاب به شیوه‌ای آموزنده و جذاب سازماندهی شده است. (پیتر اف)

کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید به شیوه‌ای مفرح و سرگرم‌کننده به کودکان بالای ده سال خود کدنویسی و برنامه‌نویسی به زبان پایتون را آموزش دهید، پیشنهاد ما به شما این کتاب است.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان می‌خوانیم

اتفاق خوبی افتاده! جینا به تازگی به فرزندخواندگی گرفته شده است، بنابراین او دیگر نیازی به حضور در رژه حیوانات خانگی ندارد.

ادامه بده و جینا را حذف کن.

همان طور که برنامه‌ریزی ادامه دارد، مدیر پناهگاه حیوانات تصمیم می‌گیرد که پائولین طوطی باید در صف اول باشد. از آنجایی که پائولین می‌تواند صحبت کند، می‌تواند رژه را با سلام کردن به جمعیت شروع کند!

پائولین را به جلوی ترتیب رژه حیوانات خانگی ببرید.

همه چیز در حال حرکت است، اما ناگهان دو حیوان دیگر در پناهگاه رها می‌شوند (بو.) ما باید آن‌ها را به رژه خود اضافه کنیم. اولین حیوان میمی گربه مالتی است. دومین حیوان کوری سگ پاکوتاه است. هر دو باید بروند دنبال لیلی.

میمی و کوری را کنار هم بگذارید تا دنبال لیلی بیایند.

یک لحظه صبر کنید، خبرهای خوب بیشتر! لولو و لیلی به تازگی توسط یک مالک به فرزندی پذیرفته شده‌اند. هردوی آن‌ها را خیلی دوست دارد و فکر می‌کند می‌توانند دوستان خوبی باشند.

لولو و لیلی را از رژه حیوانات خانگی حذف کنید.

باید این گونه باشد! رژه حیوانات خانگی آماده شروع است. پس از همه تغییراتی که ایجاد کرده‌ایم، ترتیب حاصل از رژه حیوان خانگی خود را چاپ کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: به پایتون خوش ‌آمدید
فصل دوم: چاپ (“HELLO”)
فصل سوم: سرگرمی با اعداد
فصل چهارم: رشته‌ها و اشیای دیگر
فصل پنجم: نگاه کردن به حلقه‌ها
فصل ششم: باشد که لاک‌پشت با شما باشد
فصل هفتم: کد قابل‌استفاده مجدد
پیوست: حل فعالیت‌ها و چالش‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان
نویسنده
مترجمجواد وحیدی، محمدحسین امیرزاده قاسمی، رحیم اصغری
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-622-7393-97-2
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان

برای دریافت کتاب برنامه نویسی پایتون برای کودکان - کد نویسی برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.