معرفی و دانلود کتاب یادگیری ماشین برای کودکان

عکس جلد کتاب یادگیری ماشین برای کودکان
قیمت:
۷۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری ماشین برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری ماشین برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یادگیری ماشین برای کودکان

کتاب یادگیری ماشین برای کودکان، دروازه‌ای است برای ورود فرزند دلبند شما به دنیای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی. این کتاب را دیل لین، به رشته‌ تحریر در آورده است. کتابی که می‌خواهیم در ادامه درباره‌ی آن صحبت کنیم، مفاهیم فراگیری ماشینی را با ساخت بازی به کودکان آموزش می‌دهد. در نتیجه رویکردی جذاب و سرگرم‌کننده دارد و برای بچه‌ها جذاب است.

درباره‌ی کتاب یادگیری ماشین برای کودکان

کتاب یادگیری ماشین برای کودکان (Machine Learning For Kids)، با زبانی ساده و خوش‌خوان، مفاهیم پایه کار با هوش مصنوعی را به کودکان آموزش می‌دهد. دیل لین (Dale Lane)، نویسنده‌ی کتاب، از زبان اِسکِرَچ (Scratch)، برای آموزش ماشین به کودکان کمک گرفته‌ است. جالب است بدانید اسکرچ، یکی از بهترین و ساده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای آموزش مفاهیم دنیای صفرویک به کودکان به‌حساب می‌آید. جالب‌تر اینکه فراگیری این زبان در کنار اینکه راه را برای یادگیری دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی باز می‌کند، باعث افزایش خلاقیت کودکان می‌شود. دیل لین، مطالب کتاب یادگیری ماشین برای کودکان را با این نکته آغاز می‌‌کند که یادگیری ماشین، یکی از زیربناهای اصلی هوش‌ مصنوعی به‌حساب می‌آید. سپس به کودکان آموزش می‌دهد که منظور از یادگیری ماشین، نوعی برنامه‌نویسی است که به کمک آن، رایانه‌ها توان فراگیری و تشخیص داشته باشند.

در این کتاب وب‌سایتی نیز معرفی می‌شود که آموزش‌ها و تمرین‌های بیشتری را در خود جای داده است. دسترسی به این وب‌سایت کاملاً‌ رایگان است و به‌عنوان منبعی تکمیلی برای کتاب یادگیری ماشین برای کودکان شناخته می‌شود. نویسنده‌ی کتاب،‌ مخاطب را با شرایطی در نظر گرفته که حتی یک خط، سواد کدنویسی ندارد. در نتیجه مطالب کتاب به شیوه‌ای گام‌به‌گام پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. پس از انجام تمرین‌های کتاب، کودکان فرا می‌گیرند تا به‌‌گونه‌ای برنامه‌نویسی کنند که رایانه، تصاویر، متن، اعداد و صدا را تشخیص دهد. آموزش‌های کتاب یادگیری ماشین برای کودکان به همین‌جا خلاصه نمی‌شود. این آموزش‌ها در ادامه ارتقا پیدا می‌کند تا مدل‌های آموزش ماشین که کودکان برنامه‌نویسی کرده‌اند، توسعه‌ بیشتری داده شود.

تمامی آموزش‌های این کتاب، حالتی بازی‌محور دارد. این آموزش‌ها، مهارت‌هایی به کودکان برای ساخت بازی و اپلیکیشن‌های رایانه‌ای، یاد می‌دهند. پس از مطالعه‌ی کتاب یادگیری ماشین برای کودکان، فرزند دلبند شما به‌راحتی می‌تواند بازی سنگ‌، کاغذ، قیچی را به گونه‌ای برنامه‌نویسی کند که رایانه حالت‌های مختلف دست را تشخیص دهد. ساخت شخصیتی رایانه‌ای که می‌تواند تنبیه و تشویق را تشخیص دهد، توسعه دستیار هوشمندی مانند الکسا (Alexa) یا سیری (Siri)، اپلیکیشن پیشنهاد فیلم، و نسخه‌ هوش مصنوعی بازی بسیار پرطرفدار پَک‌مَن (Pac-Man)، از مهم‌ترین پروژه‌های آموزشی کتاب یادگیری ماشین برای کودکان به‌حساب می‌آید. کتابی که از آن صحبت می‌کنیم را دکتر جواد وحیدی و علی پایجو ترجمه کرده‌اند. انتشارات فن‌آوری نوین وظیفه چاپ و نشر این اثر را بر عهده داشته است.

دیل لین، نویسنده‌ی کتاب، تاکید دارد که فراگیری اطلاعات این کتاب نیاز به پیش‌زمینه‌ای علمی یا تجربی ندارد. با این حال توصیه می‌کند کودکان بالای ۱۲ سال، توانمندی بهتری برای درک بیشتر آموزش‌های این کتاب دارند.

کتاب یادگیری ماشین برای کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

همان‌گونه که از نام کتاب پیداست، اطلاعات آن مختص کودکان است. در نتیجه تمامی کودکان علاقه‌مند به مفاهیم رایانه‌ای، مخاطب اصلی کتاب یادگیری ماشین به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب یادگیری ماشین برای کودکان می‌خوانیم

برنامه‌نویسی روشی است که به ما امکان می‌دهد به ماشین‌ها بگوییم که چه کاری انجام دهند. ما اغلب از کد برای کنترل رایانه‌ها استفاده می‌کنیم، اما همچنین از آن برای کنترل دستگاه‌های کوچک مانند تلفن‌های همراه، لوازم خانگی مانند ماشین‌های لباسشویی و ماشین‌های بزرگ مانند خودروها و هواپیماها استفاده می‌کنیم. برای نوشتن کد ابتدا باید وظیفه‌ای را درک کنیم که می‌خواهیم ماشین انجام دهد و سپس آن وظیفه را به یک سری مراحل تجزیه کنیم. این مراحل باید به‌اندازه کافی خاص و دقیق باشند تا ماشین بتواند آن‌ها را دنبال کند. برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند Scratch سعی می‌کنند برنامه‌نویسی را با بلوکه‌ای رنگی که نماینده آن مراحل هستند، توضیح دهند. شما بلوک‌ها را به هم می‌چسبانید تا ترتیب مراحلی را توصیف کنید که ماشین باید انجام دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: هوش مصنوعی چیست؟
فصل دوم: معرفی یادگیری ماشین برای کودکان
فصل سوم: مرتب‌سازی تصاویر حیوانات
فصل چهارم: بازی سنگ، کاغذ، قیچی با رایانه
فصل پنجم: تشخیص پوسترهای فیلم
فصل ششم: مرتب‌سازی نامه
فصل هفتم: توهین به رایانه
فصل هشتم: تشخیص زبان در روزنامه‌ها
فصل نهم: یافتن یک شیء در یک تصویر
فصل دهم: دست‌یاران هوشمند
فصل یازدهم: چت‌بات‌ها
فصل دوازدهم: فرار از هیولا
فصل سیزدهم: بازی دوز
فصل چهاردهم: گمراه کردن رایانه
فصل پانزدهم: سوگیری رایانه
سخن نهایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یادگیری ماشین برای کودکان
نویسنده
مترجمجواد وحیدی، علی پایجو
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات339
زبانفارسی
شابک978-622-5412-52-1
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یادگیری ماشین برای کودکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یادگیری ماشین برای کودکان

برای دریافت کتاب یادگیری ماشین برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.