معرفی و دانلود کتاب ChatGPT برای مبتدیان

عکس جلد کتاب ChatGPT برای مبتدیان
قیمت:
۵۸,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ChatGPT برای مبتدیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ChatGPT برای مبتدیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ChatGPT برای مبتدیان

پیم بیکر در کتاب ChatGPT برای مبتدیان، پرده از رموز این هوش مصنوعیِ بسیار معروف و کاربردی که می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد، مقاله بنویسد و تقریباً هر نوع متنی را که درخواست می‌کنید تولید کند، برمی‌دارد. امروزه پیش‌بینی‌هایی وجود دارد مبنی بر این‌که این نمونه‌ی قدرتمند از هوش مصنوعی، تغییرات گسترده‌ای در سیستم آموزشی و کسب‌و‌کار ایجاد خواهد کرد. در این کتاب که مجلد دیگری از مجموعه‌ی دامیز است، نحوه‌ی عملکرد ChatGPT و نحوه‌ی به‌کارگیری آن برای به‌ دست آوردن نتایج رضایت‌بخش‌تر را خواهید آموخت.

درباره‌ی کتاب ChatGPT برای مبتدیان

کتاب ChatGPT برای مبتدیان (ChatGPT For Dummies) توسط روزنامه‌نگاری نوشته شده که بیش از یک دهه در خط مقدم هوش مصنوعی بوده است. پیم بیکر (Pam Baker) در این مجلد از مجموعه‌ی دامیز به عمق پتانسیل‌های ChatGPT می‌پردازد و شما را با ابزاری از هوش مصنوعی آشنا می‌کند که در همین لحظه نیز در حال ایجاد تغییراتی در مدارس، دنیای کسب‌وکار و تجارت و فراتر از آن‌هاست. با مطالعه‌ی کتاب پیش رو شما می‌توانید از قدرت ChatGPT به نفع خودتان استفاده کنید، اجازه ندهید که جای شما را بگیرد و در عوض خود را با دنیای هوش مصنوعی مولد سازگار کنید.

پیم بیکر در کتاب ChatGPT برای مبتدیان به این سؤال اساسی پاسخ می‌دهد که چرا این ابزار هوش مصنوعی مهم شده است؟ درحالی‌که ChatGPT یک ربات مولد جالب و مفید است، اما نقش اصلی آن در ایجاد تغییرات تصاعدی‌ست. پذیرش بسیار سریع آن توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا، نشان‌دهنده‌ی سازگاری گسترده‌ با هوش مصنوعی است. در نتیجه، اخلاق‌مداری در استفاده از این ابزار نیز به‌نوبه‌ی خود اهمیت ویژه و خاصی پیدا کرده است. امروزه، عقب ماندن از تحولات جهانی، زیان‌های جبران‌ناپذیری را بر اقتصاد جوامع وارد می‌کند. با توجه به این‌که یادگیری نحوه‌ی استفاده از این ابزار نسبتاً ساده‌ی هوش مصنوعی بسیار مهم است، بهتر است مسئولان در این زمینه سرعت عمل نشان دهند. چراکه هوش مصنوعی، چه بخواهیم و چه نخواهیم در کار و زندگی روزمره‌ی همه‌ی ما حاضر می‌شود و به‌عنوان پله‌ای برای تغییر عمل می‌کند.

در کتاب ChatGPT برای مبتدیان می‌خوانیم که این ابزار هوش مصنوعی امروزه کاربردهای عملی گسترده‌ای پیدا کرده است. فرآیندهای منابع انسانی، تولیدمحتوا برای رسانه، بازاریابی و سایر صنایع، ابزارهای گزارش‌دهی از همه نوع، ایجاد مشاغل انفرادی جدید برای افراد، ابزارهای برنامه‌ریزی تحصیلی برای مربیان، نقشه‌برداری ذهنی، ایده‌پردازی برای بخش‌های تحقیق و توسعه و بسیاری از کاربردهای حرفه‌ای دیگر از آن دست هستند. در آینده‌ی نزدیک، کاربردهای عملی بیشتری مثل برنامه‌نویسی خودکار (کدنویسی) را نیز از ابزارهای هوش مصنوعی خواهیم دید و در آینده‌‌ی دور احتمالاً کاربردهایی وجود خواهد داشت که امروز حتی قادر به تصور آن‌ها نیستیم.

اما آیا ابزارهای هوش مصنوعی و به‌طور خاص ChatGPT، می‌توانند جایگزین انسان‌ها در محل‌کار شوند؟ این سؤال دیگری‌ست که پیم بیکر به آن پاسخ داده است. وی مدعی‌ست که چنین امکانی وجود ندارد. چراکه ChatGPT محدودیت‌هایی دارد. می‌تواند به‌راحتی دروغ بگوید یا حقایق را طور دیگری جلوه دهد و البته، می‌تواند خطاهای پیش‌پاافتاده‌تری نیز داشته باشد. بنابراین بهتر است ChatGPT را تنها به‌عنوان ابزاری در نظر بگیریم که سرعت کار را تا حد زیادی افزایش می‌دهد اما به خودی خود قابلیت فکر کردن ندارد. ابزاری که می‌توانیم با کمک آن میزان کار بیشتری را با کیفیت بالاتر و در مدت زمان کوتاه‌تری انجام دهیم. از آنجایی که ChatGPT در طول زمان پیشرفت می‌کند، ممکن است برخی در پی کاهش هزینه‌ها باشند و به آن اعتماد کنند اما این احتمالاً منجر به خطاها و ضررهایی می‌شود که بسیار پرهزینه‌تر از حقوق و دستمزد کارمندان است. پس پیش از آن‌که بخواهید آن را جایگزین مغز انسان‌ها کنید، تمامی جوانب را بسنجید.

پس از مطالعه‌ی کتاب ChatGPT برای مبتدیان قادر خواهید بود مسائلی را بنویسید که از نوع پاسخ‌دهی ChatGPT به آن‌ها مطمئن هستید و همچنین نگاهی گذرا به نحوه‌ی تعامل ChatGPT با OpenAI و سایر ابزارها و پلتفرم‌ها بیندازید. پیم بیکر این کتاب مرجع را در ده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده و نگارش آن به نحوی‌ست که لزومی ندارد ترتیب فصول را برای مطالعه رعایت کنید. در واقع هیچ‌کدام از فصل‌ها پیش‌نیاز فصل دیگر نیستند. شما همچنین می‌توانید هم‌زمان با خواندن هر فصل، ChatGPT را باز کنید و آنچه آموخته‌اید را امتحان کنید.

انتشارات فناوری نوین کتاب ChatGPT برای مبتدیان را با ترجمه‌ی دکتر جواد وحیدی و مهندس حمیده جعفرپوریان چاپ و منتشر کرده است.

کتاب ChatGPT برای مبتدیان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از افرادی هستید که به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در زندگی روزمره‌ی خود علاقه‌مندید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب ChatGPT برای مبتدیان می‌خوانیم

در مورد افکار عمومی، به نظر می‌رسد که دو رشته فکر در حال بازی هستند. اولی پشتیبانی از دموکراتیزه کردن کامل ChatGPT است، که اساساً همان چیزی است که اکنون اتفاق می‌افتد زیرا OpenAI به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از مدل هر طور که می‌خواهند در آموزش آن شرکت کنند. دومی فراخوانی برای تنظیم ChatGPT و دیگر استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کاهش جرم و جنایت، کلاهبرداری، حملات سایبری، قلدری و سایر اعمال بدخواهانه است که با این ابزارها انجام شده یا افزایش یافته است. ChatGPT ابزار بسیار مفیدی است که وعده‌ها و پتانسیل زیادی برای انجام کارهای خوب برای افراد، جوامع، دولت‌ها و سازمان‌ها دارد. درواقع، من استدلال می‌کنم که این اولین گام در تقویت انسان است. درحالی‌که ChatGPT در بدن انسان ادغام نشده است، می‌توان از آن برای تقویت تفکر، درک، کار و تلاش‌های خلاقانه‌ی انسان استفاده کرد.

رقابت با ChatGPT برای شغل خود

در حال حاضر، بیشتر ترسی که مردم در مورد ChatGPT تجربه می‌کنند ناشی از ناشناخته‌هایی است که نزدیک‌تر به خانه هستند. آیا ChatGPT قرار است شغل من را بگیرد؟ انتشار اطلاعات نادرست یا تبلیغات، که باعث شکست حزب سیاسی من شود یا منجر به افزایش جنایات یا اعتراضات در محله‌ی من شود؟ آیا به حریم خصوصی و حیثیت من پایان خواهد داد؟ و درنهایت، آیا می‌توانم از خودم و حرفه‌ام در برابر ماشینی که باهوش‌تر از من است دفاع کنم؟ ما این ترس‌ها را داریم زیرا به نظر می‌رسد ChatGPT بسیار آشنا است: ما با هوش مصنوعی مولد آشنا شده‌ایم و این ما هستیم. این بسیار شبیه رفتار انسان است زیرا آموزش ChatGPT تا حد زیادی از اینترنت گرفته شده است، جایی که انسان‌ها به‌عنوان بدترین افکار، دروغ‌ها، تئوری‌های توطئه، تبلیغات، فعالیت‌های مجرمانه، و نفرت‌انگاری در اشکال مختلف آن شناخته می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی ChatGPT
راه‌اندازی یک حساب کاربری
مقایسه‌ی ChatGPT، موتورهای جستجو و تجزیه‌وتحلیل
درک اینکه ChatGPT چیست؟
باز کردن ترس‌های ChatGPT
رقابت با ChatGPT برای شغل خود
تعریف مجدد چت بات با ChatGPT و ChatGPT Plus
مقایسه‌ی این دو نسخه
نمونه‌برداری از کاربردهای فراوان آن
کشف سایر اشکال GPT
گرفتن سرفصل‌ها و ایجاد اختلال در کسب‌وکار
متأسفم که ChatGPT منادی تغییرات تصاعدی است
سنجیدن تأثیر اولیه بر مشاغل و صنایع موجود
آماده‌سازی برای تحولات آینده
شکستن طلسم اربابان ماشین‌های بی‌رحم
باز کردن دری برای محصولات بزرگ‌تر هوش مصنوعی
دسته‌بندی انواع هوش مصنوعی مولد
درک خالق OpenAI ،ChatGPT
فصل دوم: کشف نحوه‌ی عملکرد ChatGPT
تفاوت ChatGPT چیست؟
نگاهی به معماری ChatGPT
کشف ابررایانه و پردازنده‌های گرافیکی زیر
توجه به اهمیت ترانسفورماتورها
تنظیم مرحله: آموزش مدل
درک اهمیت قالب گفت‌وگو
بررسی محدودیت‌های ChatGPT
افزایش تعداد نسخه‌ها و ادغام‌ها
نگاهی اجمالی به ChatGPT در افزونه‌های مایکروسافت
جریان اصلی ChatGPT از طریق یک API
بررسی کاربران اولیه‌ی ChatGPT API
گسترش حوزه‌ی افزونه‌ها
ایجاد مشاغل جدید بر اساس ChatGPT
فصل سوم: نوشتن دستورات برای ChatGPT
اصول اولیه
شروع یک چت
بررسی سابقه‌ی چت و موارد دیگر
درک مهندسی سریع
دور زدن محدودیت‌های رمز و مشکلات ذخیره‌سازی تاریخچه کاربر
تفکر در Threads
زنجیره‌ای کردن درخواست‌ها و سایر نکات و استراتژی‌ها
فصل چهارم: آشنایی با مدل‌های GPT در ChatGPT
خلاصه پیشرفت مدل
مقایسه‌ی GPT-4 با مدل‌های قبلی ChatGPT
انتخاب مدل‌های ChatGPT
یادگیری در مورد پیشرفت‌های GPT-4
تنظیم محدودیت‌های GPT-4
فصل پنجم: هشدارها، اخلاقیات و هوش مصنوعی مسئول
ساخت هوش مصنوعی مسئولیت‌پذیر
تحولات نگران‌کننده
محافظت از انسان در برابر انسان با استفاده از هوش مصنوعی
درک خوب، بد و زشت
توجه به هشدارهای OpenAI
در نظر گرفتن حفاظت از حق چاپ و IP
جستجو برای پیش‌بینی‌پذیری
رسیدن به قابلیت اطمینان
توهم در مقابل دقت
انسانی کردن ماشین
کاهش خطرات و مسئولیت
فصل ششم: کاوش در کاربردهای حرفه‌ای و دیگر برای ChatGPT
پیدا کردن ChatGPT تعبیه‌شده در نرم‌افزار
مکان‌یابی ChatGPT در نرم‌افزارهای تجاری
ادغام با همه چیز، همه جا، به‌یک‌باره
بزرگنمایی ChatGPT در جلسات مجازی
به ChatGPT اجازه می‌دهیم خلاصه و ترجمه کند
جستجوی ChatGPT در سایر برنامه‌ها
مشاهده ChatGPT در Metaverse ،VR ،AR
کشف ChatGPT در موتورهای جستجو
کدنویسی با ChatGPT و Copilot X
آموزش نحوه‌ی استفاده از ChatGPT برای بازاریابی
بازیابی پاسخ‌های هوشمند برای منابع انسانی
استفاده از ChatGPT در حقوق
داستان‌نویسی در روزنامه‌نگاری
مشاوره ChatGPT در بهداشت و درمان
پول نقد ChatGPT در امور مالی
فصل هفتم: کار با ChatGPT در آموزش
چرخش تفکر انتقادی به یک مدل یادگیری جدید
تغییر نحوه تدریس موضوعات
استفاده از ChatGPT برای کمک به مربیان پرکار
ممنوع کردن ChatGPT آموزش را خفه می‌کند
فصل هشتم: استفاده از ChatGPT در زندگی روزمره
کلمات کلیدی در حال مرگ
حرکت از جستجوی اطلاعات به دستیاران دانش
زندگی با اطلاعات غلط و دستکاری‌شده
محدود کردن گزینه‌ها
فصل نهم: شناخت راه‌هایی که ChatGPT و هوش مصنوعی مولد جهان را تغییر خواهند داد
درک اینکه چه چیزی از نگرانی واقعی است و چه چیزی نیست
سنجش خوب و بد در ChatGPT
سنجش تهدیدات شغلی و سایر تعهدات ChatGPT
نمونه‌برداری از اختلالات پیش رو
فصل دهم: ده ابزار مولد دیگر هوش مصنوعی که باید امتحان کنید
DALL-E و DALL-E 2
DeepL Write و DeepL Translator
Cadille
Notion AI
YouChat
ChatSonic
Poe
Jasper
Durable
God Mode

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ChatGPT برای مبتدیان
نویسنده
مترجمجواد وحیدی، حمیده جعفرپوریان
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-622-5412-39-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ChatGPT برای مبتدیان

امیر تارویردی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
به نظرم فصل آخرش رو فقط بخونید که هوش‌های مصنوعی متفاوتی را معرفی می‌کنه که می‌تونه کاربرد داشته باشه براتون اول کتاب هم خودش پیشنهاد داده چه فصل‌هایی رو مطالعه کنید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ChatGPT برای مبتدیان

برای دریافت کتاب ChatGPT برای مبتدیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.