معرفی و دانلود کتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز

عکس جلد کتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز

کتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز نوشته‌ی ابراهیم پورحسین خونیق، به شرح آثار و مکان‌های قدیمی این شهر بزرگ می‌پردازد؛ چه آن‌هایی که قبلاً وجود داشته‌اند و دیگر اثری از آن‌ها نیست و چه بناهایی که هنوز پابرجا هستند و هر کدامشان مجموعه‌ای باارزش از آداب و سنن نیاکان این خطه را نشان می‌دهند.

درباره‌ی کتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز:

تبریز یکی از شهرهای مهم ایران است که از گذشته‌های دور مؤسس بسیاری از سبک‌های هنری و پیشگام در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود. در این شهر آثار تاریخی گرانبهایی از زمان‌های گذشته قرار دارد.

مطابق یادداشت‌های محققان، مورخان و جهانگردان در قرون پس از اسلام، تبریز یکی از شهرهای مهم و معتبر آذربایجان به شمار می‌آید. عبور جاده‌ی ابریشم از آن منجر به بهتر شدن شرایط و روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شده و آداب و رسوم این خطه را متحول کرده است. همچنین این شهر در دوره‌ی تاریخی قاجار به دلیل ولیعهدنشینی و نزدیک بودن به قفقاز، گرجستان و عثمانی به عنوان کانونی برای مبادلات فرهنگی و اقتصادی میان ایران با کشورهای همسایه شمال و شمال‌غربی شناخته شد و این اتفاق منجر به پیشرفت‌های فراوان در این شهر گردید.

بازتاب عوامل یاد شده و نمودهای تاثیر این ارتباط‌ها را هنوز هم با گذشت قرن‌ها و با وجود حوادث مختلف روزگار می‌توان در پیکره شهر مشاهده نمود. بازار بزرگ و ثروتمند با تیمچه‌ها و سراها، بناهای باشکوه همچون ارک علیشاه و مسجد کبود و بسیاری از جاهای دیگر شاهد این ادعاست. یکی از آثار ارزشمند هنری که در اعصار مختلف روزگار، شاهد بیشترین تغییر و تحولات بوده و با زندگی مردم پیوند دیرینه دارد، هنر معماری می‌باشد که نشانگر فرهنگ هر قوم در دوره تاریخی آن زمان است. در واقع این هنر پیوندی پابرجا با فرهنگ و آداب و رسوم جامعه دارد.

این کتاب به معرفی بناها و عمارت‌های قدیمی و تاریخی شهر تبریز می‌پردازد و دربردارنده‌ی تصاویری دیدنی از آن‌هاست. امیدواریم که نسل حاضر و آینده میراث‌دار این آثار گرانبها باشند.

کتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی آثار و تصاویر تاریخی ایران به خصوص شهر تبریز علاقه دارید، خواندن این کتاب برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-964-517-393-5
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز

برای دریافت کتاب بناها و عمارت‌های تاریخی تبریز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.