معرفی و دانلود کتاب به آرامی عجله کنید: در مسیر کارآفرینی

عکس جلد کتاب به آرامی عجله کنید: در مسیر کارآفرینی
قیمت:
۷۰,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به آرامی عجله کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به آرامی عجله کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به آرامی عجله کنید: در مسیر کارآفرینی

کارآفرینی، همان مسیری‌ست که شاید دستیابی به آن رویای بسیاری از افراد باشد، اما قدم گذاشتن در آن کار هر کسی نیست. کتاب به آرامی عجله کنید، در شروع کارآفرینی همراه و راهنمای خوبی برای شماست. امیرحسین عزیزی و حمیدرضا عزیزی، این راهنمای جامع را با تمرکز بر مبانی کارآفرینی، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک تالیف کرده‌اند. اگر خود را آماده‌ی شروع مسیر کارآفرینی و تحقق این رویا می‌بینید، کتاب حاضر برای شماست.

درباره‌ی کتاب به آرامی عجله کنید

کارآفرینی تنها محدود به راه‌اندازی یک کسب‌وکار بزرگ و اشتغال تعداد زیادی از افراد نیست. هر نوآوری‌ای که در فرآیندهای یک کسب‌وکار ایجاد شود هم می‌تواند به عنوان کارآفرینی در نظر گرفته شود. از دیدگاه «یوزف شومپیتر» (Joseph Schumpeter)، پدر علم کارآفرینی، ابداع روش‌های نو برای کارهایی که از پیش انجام می‌شدند هم نوعی کارآفرینی به‌شمار می‌رود. طبق عقیده‌ی شومپیتر، نوآوری در ارائه‌ی یک محصول جدید، طراحی روشی نوین در فرایندهای تولیدی، ایجاد یک بازار جدید و استفاده از منابع جدید، کارآفرینی به حساب می‌آید. از همین روست که کارآفرین بودن، رویایی نیست که چندان هم دست‌نیافتنی باشد. اما خلاقیت، پشتکار و شناخت موانع و اهداف، اصلی‌ترین مواردی هستند که در مسیر کارآفرینی به آن‌ها احتیاج است. کتاب به آرامی عجله نکنید، دید عمیقی از ابعاد مختلف کارآفرینی به مخاطبان ارائه می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا گام‌های محکم‌تری را در این مسیر جذاب اما پرچالش بردارند.

چارچوب‌های کارآفرینی را نباید تنها به تولید ثروت محدود دانست. کارآفرینی در حقیقت مبتنی بر خلق یک ارزش است؛ خواه این ارزش مادی باشد و خواه معنوی. مهم‌ترین ویژگی‌های هر کارآفرین، ریسک‌پذیری و توانایی مدیریت چالش‌هاست و متعهد بودن او به ارزشی که در حال خلق آن است، همان خصیصه‌ای به‌شمار می‌رود که سبب تمایز یک کارآفرین با افراد دیگر می‌شود. پروراندن ایده‌ی شروع یک کسب‌وکار یا نوآوری و خلق ارزش‌های جدید، اولین گامی‌ست که افراد به صورت خودآگاه یا حتی ناخودآگاه، در مسیر کارآفرینی برمی‌دارند. در چنین شرایطی، نیاز است تا با استفاده از راهنماهای دقیقی که در زمینه‌ی کارآفرینی وجود دارند، تمام ابعاد ایده‌های خود را بررسی کنند، از زوایای جدیدی به آن‌ها بنگرند و به شناخت عمیقی از موانع و مشکلاتی که ممکن است در مسیر با آن‌ها روبه‌رو شوند، برسند. کتاب به آرامی عجله کنید، یکی از راهنماهایی‌ست که مطالعه‌ی آن در شروع مسیر کارآفرینی، خالی از لطف نیست و می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

امیرحسین عزیزی و حمیدرضا عزیزی کوشیده‌اند تا در این اثر، بررسی‌های خود را از مقوله‌ی کارآفرینی، در 3 بخش به صورت کامل ارائه کنند. مبانی کارآفرینی، فناوری اطلاعات در کارآفرینی و تجارت الکترونیک، مفاهیمی هستند که در این راهنمای کسب‌وکار به آن‌ها پرداخته شده است. تشخیص فرصت‌ها، انواع کسب و کارها و جزئیات مرتبط با آن‌ها، امکان‌سنجی، تدوین طرح کسب و کار و تامین مالی، تکنولوژی و نوآوری، کسب‌وکارهای الکترونیک، بازاریابی آن‌ها و برنامه‌ریزی در تجارت الکترونیک، مهم‌ترین مباحثی هستند که در کتاب به آرامی عجله کنید مطرح شده‌اند.

انتشارات ادیبان روز این اثر را به چاپ رسانده است.

کتاب به آرامی عجله کنید برای چه کسانی مناسب است؟

تمام افرادی که رویای کارآفرینی را در سر می‌پرورانند، یا ذهنی پر از ایده‌های جدید و خلاقانه دارند و به دنبال عملی کردن ایده‌های خود و کارآفرینی و خلق ارزش‌های نو هستند، مخاطبان این کتاب‌اند.

در بخشی از کتاب به آرامی عجله کنید: در مسیر کارآفرینی می‌خوانیم

زیگموند فروید اعتقاد داشت رویای هر فرد، راه اصلی جهت دستیابی به ناخودآگاه اوست و از طریق تحلیل و تفسیر رویا می‌توان اطلاعاتی درباره آرزوهای ناخودآگاه و امیال سرکوب‌شده‌ی فرد به دست آورد. وی همچنین اعتراف می‌کند که هم رویاها و هم کلمات می‌توانند معانی متفاوتی داشته باشند. یعنی کلمات می‌توانند معانی ضمنی خوب و بد را توأمان داشته باشند. پس نباید خود را درگیر کلیشه‌های رایج در گروه‌های اجتماعی نمود. افراد بسیاری از عناصر محیط پیرامون خود الهام گرفته و کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده‌اند. به‌طور مثال گفته می‌شود که نیکولا تسلا توانسته است وسیله‌ای را در ذهن خود تصور کند و سپس آن را بدون نیاز به نوشتن، ابداع کند. قطعاً شکل جالبی از "رویای روزانه" است. در واقع کتاب زندگینامه‌ی کارآفرینانی که میلیاردرهای خودساخته‌اند، به همین دلیل اغلب پرفروش است که آن‌ها داستان‌هایی از تحقّق رویاهایشان تعریف می‌کنند.

سؤالی که پیش می‌آید، این است که به‌راستی چه تعدادی از شما با کارآفرینان سرشناس اطراف خود آشنا هستید؟ منظور این است که از دغدغه‌شان آگاهی داشته باشید و هدف از ایجاد کسب‌وکارشان را بدانید، نه صرفاً زندگینامه و داستان‌های دراماتیکشان را شنیده یا خوانده باشید. چرا که در اکثر توصیف‌های رایج، کارآفرینان را مردان و زنانی سخت‌کوش، خطرپذیر، بلندپرواز، دارای مهارت رهبری استثنایی، کسی که هرگز تسلیم نمی‌شود و یک منبع عالی الهام‌بخش است، دیده‌ایم و از این دست استعارات که دلالان انگیزشی در ذهن مردم باب کرده‌اند. به‌جز این‌ها چه؟

شاید بهتر باشد که ذهنیت کارآفرینانه را مورد توجه قرار دهیم و تمام کارهایی که این زنان و مردان برای نشان دادن کیفیت تفکرشان، نظیر ترکیب ایده‌ی درخشان و کشش بازار، تناسب محصول و بازار و توانایی‌شان در خلق ارزش و تجاری‌سازی را مهم بدانیم، نه فقط خلق ثروت و ماجراهای دراماتیک زندگی‌شان.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار نویسنده
فصل اول: مبانی کارآفرینی
رویای کارآفرینانه و نتایج آن
انواع کارآفرینی
کارآفرین کیست؟
ویژگی کارآفرینانه
تشخیص فرصت
تعریف کسب‌وکار
دسته‌بندی انواع کسب‌وکار
هدف کسب‌وکار
مطالعات امکان‌سنجی
تفاوت‌های دو مفهوم طرح کسب‌وکار و مطالعات امکان‌سنجی
تدوین طرح کسب‌وکار
چرایی نوشتن طرح کسب‌وکار
مدل کسب‌وکار
تأمین مالی راه‌اندازی کسب‌وکار
تجارب کارآفرینان موفق در حوزه کسب‌وکار
فصل دوم: فناوری اطلاعات در کارآفرینی
تکنولوژی
چهره‌های مختلف تکنولوژی
سه انقلاب در جامعه اطلاعاتی
نوآوری مخرب یا تخریب خلاق
طراحی محصول
توسعه محصول
مراحل تکامل یک تکنولوژی
فناوری
نوآوری
فصل سوم: تجارت الکترونیک
کسب‌وکار الکترونیک
تجارت الکترونیک
هرم داده
زنجیره ارزش اطلاعات
تأثیر الکترونیک شدن کسب‌وکارها بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط
دو قطب اصلی در کسب‌وکار
برنامه‌ریزی منابع کسب‌وکار
مدیریت فرایند کسب‌وکار
معماری سازمان
پیشران‌های معماری
معماری مفهومی
مسئله استراتژیک فناوری اطلاعات در سازمان‌ها
مفهوم‌سازی اقتصاد دیجیتال
چالش امروزه مدیران فناوری اطلاعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به آرامی عجله کنید: در مسیر کارآفرینی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات ادیبان روز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات276
زبانفارسی
شابک978-622-7592-07-8
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به آرامی عجله کنید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به آرامی عجله کنید

برای دریافت کتاب به آرامی عجله کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.