معرفی و دانلود کتاب صفر تا یک

عکس جلد کتاب صفر تا یک
قیمت:
59900 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا یک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا یک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفر تا یک

کتاب صفر تا یک اثر پیتر تیل و بلک مسترز که از سال 2014 تاکنون جزو آثار پرفروش محسوب می‌شود؛ ایده‌های کاملاً جدیدی را درباره‌ی نحوه‌ی ایجاد ارزش در جهان ارائه می‌کند و به شما نشان می‌دهد برای ساختن آینده یا استارتاپ خود چه چیزی لازم خواهید داشت.

صفر تا یک (Zero to one) درباره‌ی پرسش‌هایی است که برای موفقیت در یک کسب و کار جهت انجام کارهای جدید، باید آن‌ها را بپرسید و پاسخ دهید. چیزی که در این اثر می‌آموزید یک راهنمای درسی یا ثبت دانش نیست بلکه تمرینی است برای فکر کردن، زیرا این کاری می‌باشد که یک استارتاپ باید انجام دهد: تحقیق درباره‌ی ایده‌های رسیده و تجدید نظر در مورد کسب و کار از پایه.

پیتر تیل (Peter Thiel) چندین شرکت موفق تجاری را به وجود آورده است و در این کتاب، چگونگی آن را شرح می‌دهد. او در شرکت‌های پی‌پال و پالانتیر شراکت داشته، اولین سرمایه‌گذاری خارجی را در فیس‌بوک انجام داده، شرکت‌هایی مانند SpaceX و LinkedIn را از نظر مالی تأمین کرده و دوره‌ی تخصصی تکمیلی تیئل را ایجاد نموده است که جوانان را به آموزش قبل از کالج تشویق می‌نماید.

کپی‌برداری از یک مدل، آسوده‌تر از ساختن چیز جدیدی است؛ انجام آن چیزی که شما در حال حاضر می‌دانید چگونه انجام می‌شود، جهان را با افزودن مقدار بیشتری از چیزی آشنا از 1 به n می‌رساند. اما هر زمان چیز جدیدی ایجاد نمایید، شما از صفر به یک می‌روید. عمل خلقت و نوآوری منحصر به فرد می‌باشد، همان‌طور که لحظه‌ی خلقت خاص است و نتیجه‌ی آن، چیزی جدید و عجیب می‌شود. بلک مسترز (Blake Masters) در این اثر درباره‌ی چگونگی رسیدن به آنجا می‌گوید.

این کتاب به قدری بین کارآفرینان و استارتاپ‌ها محبوبیت دارد که به گفته‌ی مجله‌ی فوربز خواندن آن به شما احساس قدرت فرابشری خواهد داد. این اثر از زمان انتشار همواره جزو پرفروش‌ترین آثار حوزه‌ی نوآوری، کارآفرینی و استارتاپ‌ها محسوب می‌شود؛ به طوری که دارای رتبه‌ی یک فروش بخش سیاست‌های اقتصادی و رتبه‌ی 2 بخش کارآفرینی سایت آمازون است و در اغلب لیست‌های «کتاب‌هایی که حتماً باید مطالعه کرد» وجود دارد.

ساده‌ترین توصیف یک استارتاپ توصیف سلبی می‌باشد: توسعه‌ی چیزهای جدید در سازمان‌های بزرگ دشوار و از آن دشوارتر این است که فردی انجامش دهید. سلسله مراتب اداری به کندی حرکت می‌کند و به بهانه محافظت در برابر ریسک، علاقه‌مندی‌ها را از بین می‌برد.

در بیشتر سازمان‌های ناکارآمد برای ارتقای شغلی، تظاهر به اینکه کاری انجام شده به مراتب استراتژی بهتری است تا انجام دادن کار. استارتاپ‌ها بر اساس این اصل عمل می‌کنند که باید با دیگران در کنار هم کار کرد تا کار به سرانجام برسد؛ اما در عین حال باید تا جایی که می‌توان کوچک ماند.

در بخشی از کتاب صفر تا یک می‌خوانیم:

هدف سرمایه‌گذاران مخاطره‌آمیز شناسایی، سرمایه‌گذاری و سود گرفتن از شرکت‌های نوپای امیدبخش است. آن‌ها از مؤسسات و افراد ثروتمند پول جمع می‌کنند، آن را در یک سرمایه‌گذاری شریک می‌شوند و در شرکت‌های تکنولوژی سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا معتقدند این موارد بیشتر سودمند خواهد بود. اگر نظرشان ‌درست از آب درآمد، مقداری از بازده و سود را می‌گیرند معمولاً بیست درصد.

یک صندوق سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز وقتی شرکت‌هایی که جزء سهام آن‌ هستند، سودمندتر یا عمومی شوند یا توسط شرکت‌های بزرگ‌تر خریداری شوند، پول به دست می‌آورد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز معمولاً عمر ده ساله دارند، زیرا رشد و خارج شدن شرکت‌های موفق از آن صندوق‌ها زمان‌بر است.

اما بیشتر شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز، اولین فروش سهام را انجام نمی‌دهند یا به دست نمی‌آورند، زیرا معمولاً بلافاصله پس از آغاز به کار با بدترین شکست مواجه می‌شوند، در نتیجه این شکست‌های ابتدایی یک صندوق سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز معمولاً از همان ابتدا سرمایه خود را از دست می‌دهند. معاونان شرکت‌ها امیدوارند برای برابر شدن یا حتی فراتر، هنگامی که شرکت‌های نمونه موفق به جهش رشد ریاضی خود می‌شوند و شروع به مقیاس‌بندی می‌کنند، ارزش صندوق به طور چشمگیری در مدت زمان چند سال افزایش یابد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: چالش آینده
فصل 2: جشن بگیرید انگار سال 1999 است
فصل 3: همه شرکت‌های شاد متفاوت هستند
فصل 4: ایدئولوژی رقابت
فصل 5: مزیت آخرین حرکت‌کننده
فصل 6: شما یک بلیت قرعه‌کشی نیستید
فصل 7: پول را دنبال کنید
فصل 8: اسرار
فصل 9: تأسیسات
فصل 10: سازوکار مافیا
فصل 11: اگر آن را بسازید، آن‌ها می‌آیند؟
فصل 12: انسان و ماشین
فصل 13: سبز دیدن
فصل 14: تناقص مؤسس
نتیجه‌گیری
سپاس‌گزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفر تا یک
نویسنده،
مترجمفرهنگ جعفری فشارکی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-964-236-952-2
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
59900 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صفر تا یک

حورا حقشنو
۱۳۹۹/۱/۱۰
کتاب جامعی بود به عنوان اولین منبع برای آشنایی با استارت آپ‌ها و نحوه شکل‌گیری و رشد شرکت‌های بزرگ فعال در این زمینه و همینطور ایده‌پردازان و به وجود آورندگان این کمپانی‌ها و اپ‌های موفق با درآمدهای کلان. گرچه ترجمه خوبی از کتاب ارائه نشده...
امیرپویان صفار
۱۳۹۹/۲/۳۰
کتاب بسیار با ارزشی هست که خود ایلان ماسک هم توصیه کرده منتها ترجمه خوبی نداره همچنین جمله بندی خوب نیست نسخه زبان اصلی این کتاب خیلی روان تر هست
Milad Mirzaie
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
خیلی کتاب عالی هستش
فقط خیلی خیلی بد ترجمه شده توسط اقای فرهنگ جعفری فشارکی
مطما با گوگل ترانسلیت ترجمه کردن
vahid noruzi Arash
۱۳۹۹/۲/۱۷
فکر کردن و پیش بینی بازار رو تا حد خیلی خوبی میشه با این کتاب یاد گرفت
امیرمسعود علیخانی
۱۳۹۹/۳/۱۷
کتاب عالی مناسب برای شروع هر کسب و کار و استارت آپ
سهند سهندپورمنصور
۱۳۹۸/۳/۹
ی کی از بهترین کتاب‌های انگیزشیه. 👌👌
میلاد گاراژیان
۱۳۹۹/۱/۳
کتاب عالی با ترجمه به شدت بد
Mohammad Akbary Akbary
۱۳۹۸/۹/۴
امیدوارم تو کار جدید کمکم کنه😌
Hamid SharifPour
۱۳۹۸/۷/۱۹
ارزش بکبار خوندن رو دارهخخ
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صفر تا یک

برای دریافت کتاب صفر تا یک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.