معرفی و دانلود کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن

عکس جلد کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن
قیمت:
50500 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن

ادل فبر و الین مازلیش در کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن به ارائه‌ی توصیه‌هایی روانشناختی پرداخته‌اند، که به والدین در برقراری پیوندی استوار میان فرزندان دختر و پسرشان، یاری می‌رساند. گفتنی است که این اثر یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن

والدینی که صاحب فرزندان دختر و پسر هستند، به خوبی آگاهند که وجود چالش‌های گوناگون میان خواهران و برادران تا چه اندازه موضوعی جدی و درخور بررسی است. این چالش‌ها عمدتاً از احساس حسادتِ یکی از فرزندان ناشی می‌شود که ریشه در رفتار تبعیض‌آمیز پدر یا مادر، و یا هر دو ایشان دارد. اغلب والدین، حتی آگاه‌ترین و بابصیرت‌ترینِ ایشان، در رفتار خود با فرزندانشان قدم به کج‌راهه می‌گذارند. اشتباهات والدین البته می‌تواند بسیار جزئی و قابل مسامحه باشد؛ اما همین اشتباهات جزئی ممکن است اثرات سوء بسیاری بر روان فرزندانشان به جای بگذارد.

یکی از اصلی‌ترین خطاهای والدین، مقایسه کردن فرزندان با یکدیگر است. این مقایسه می‌تواند اشکال گوناگونی به خود بگیرد و در رفتارهای متنوعی جلوه‌گر شود. با این همه، اثرات مخرب آن در تمام موارد کمابیش مشابه است. والدینی که نتوانند به هر یک از کودکان خود این اطمینان را بدهند که آن‌ها را درست به اندازه‌ی دیگر فرزند یا فرزندانشان دوست دارند، و برایشان ارزش و شأنی برابر -و نه کمتر یا بیشتر- قائل‌اند، به رفتارهای پرخاشگرانه‌ای در ایشان دامن می‌زنند که عواقب آن‌ها، اغلب دامن‌گیر خواهر یا برادر فرزند خردسال می‌شود. راه چاره، فراگیری شیوه‌ی برخورد صحیح با کودکان است.

در راستای مطالب فوق، مایلیم از شما دعوت کنیم که مخاطب کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن (Siblings Without Rivalry) باشید. ادل فبر و الین مازلیش در اثر نامبرده، با بهره‌گیری از دانش وسیع خود در علم روانشناسی، مجموعه‌ای از توصیه‌های درخشان را در اختیار والدینی گذاشته‌اند که دغدغه‌ی برقراری پیوندی مهرآمیز میان فرزندان پسر و دختر خود را در سر می‌پرورند.

کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن از هفت فصل مجزا تشکیل شده است. برخی از مهم‌ترین مطالبی که با مطالعه‌ی این فصول هفت‌گانه می‌آموزید، از این قرارند:

  • خطرات مقایسه‌ کردن فرزندان با یکدیگر
  • لزوم آزاد گذاشتن فرزندان برای تغییر و تحولِ شخصیتی و رفتاری
  • بهترین راهکارها برای تشویق و تنبیه فرزندان
  • روش‌های ایجاد همبستگی میان خواهر و برادر

کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن نخستین بار در سال 1996 روانه‌ی بازار شد. ترجمه‌ی فارسی این اثر به قلم نگین کشاورزیان فراهم آمده، و انتشار آن به همت نشر پندار تابان میسر گشته است.

نکوداشت‌های کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن

  • کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن که اثری بسیار ستوده‌شده و انسانی‌ست، در باب یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که تمام والدین با آن دست‌به‌گریبان می‌شوند. (Dr. Benjamin M. Spock)

  • همین حالا به نزدیک‌ترین کتابفروشی محل خود بروید و کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن را تهیه کنید! (Ann Landers)

  • پیام اصلی این کتاب پرفروش برای والدین آشکار و واضح است: از مقایسه‌ی فرزندان خود اجتناب کنید! (Amazon)

کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن مناسب چه کسانی است؟

والدینی که درگیر چالشِ برقراری رابطه‌ی صحیح میان فرزندان دختر و پسر خویش هستند، مخاطبین اصلی کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن از ادل فبر و الین مازلیش به شمار می‌روند.

با نویسندگان کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن بیشتر آشنا شویم

ادل فبر (Adele Faber) متولد سال 1928 و زاده‌ی ایالت نیویورک آمریکاست. الین مازلیش (Elaine Mazlish) متولد سال 1925، متوفی به سال 2017 و او نیز اهل آمریکاست. این دو همکار دیرینه، روانشناسانی برجسته و شناخته‌شده‌اند که عمده‌ی فعالیت‌هایشان در حیطه‌ی آموزش والدین بوده است. نخستین کتاب مشترک آن‌ها، «والدین رهاشده، فرزندان رهاشده» نام داشت. این اثر جایزه‌ی معتبر کریستوفر برای «بهترین دستاورد ادبی در تأیید بلندترین ارزش‌های روح بشر» را برای مؤلفان خود به ارمغان آورد. دیگر کتاب پرفروش و خواندنی فبر و مازلیش با عنوان «چطور حرف بزنیم تا کودکان گوش بدهند و چطور گوش بدهیم تا کودکان حرف بزنند؟» به سی زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شد و از سوی والدین بسیاری در سراسر جهان مورد تحسین واقع گشت. از میان دیگر آثار شاخص این دو نویسنده می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن» و «چطور حرف بزنیم تا نوجوانان گوش بدهند و چطور گوش بدهیم تا نوجوانان حرف بزنند؟».

در بخشی از کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن می‌خوانیم

یادمه وقتی سیزده سالم بود، داشتیم حاضر می‌شدیم که بریم جشن عروسی یکی از اقوام. به نظر خودم اون شب واقعاً خوشگل شده بودم. خواهرم اومد جلوی آینه کنارم ایستاد و گفت: «من یه دختر زیبا و جذابم.» بعد به من نگاه کرد و گفت: «تو یه دختر شیرین و ساده‌ای.» هیچ‌وقت اینو یادم نمی‌ره. حالام اگه کسی ازم تعریف کنه، به خودم می‌گم: «آره، اینکه چیزی نیست، خواهرمو ندیدی!» خانمی با ملایمت گفت: «منم تحت تأثیر خواهرم قرار گرفتم. همیشه باعث خجالتم بود. تا جایی که یادمه، مشکلات روحی داشت و همیشه کارای عجیب و غریب می‌کرد که من مجبور می‌شدم یه جوری برای دوستام توجیه کنم. پدر و مادرمم همه‌ش نگرانش بودن، اون‌قدر نگران بودن که من حس کردم باید بچه خوبه باشم تا حداقل بتونن روی من حساب کنن. بااینکه من کوچک‌تر از خواهرم بودم، اما همیشه حس می‌کردن بزرگ‌ترم. حالا بعد از اون سال‌ها، تنها تغییری که پیش اومده اینه که خواهرم بدتر شده. هر وقت می‌بینمش نسبت بهِش بی‌تفاوتم و علاقه‌ای ندارم، انگار اون باعث شد که من دوران بچگی نرمالی نداشته باشم هرچند که می‌دونم اون مقصر نیست.»

با تعجب به حرف‌هایشان گوش دادم. همیشه می‌دانستم پدر و مادرها تا حدی در ساختن زندگی و آینده‌ی فرزندانشان نقش دارند، اما تا به این لحظه به فکرم نرسیده بود که رابطه‌ی خواهر و برادری چه تأثیر عمیقی در سرنوشتشان می‌تواند داشته باشد. اینجا مردی است که می‌گوید هنوز هم باید همه جا رئیس باشد؛ دیگری می‌گوید همچنان به دنبال رقابت و چشم‌وهم‌چشمی است؛ زنی که هنوز حس می‌کند در جایگاهی نیست که خودش را با دیگران مقایسه کند؛ و زن دیگری که همچنان از اینکه مجبور است «دختر خوبی» باشد رنج می‌برد. و همه‌ی این‌ها به دلیل اتفاقاتی است که درگذشته در رابطه‌ی خواهر و برادری آن‌ها برایشان پیش آمده است. همین‌طور که داشتم افکار جدیدم را تجزیه‌وتحلیل می‌کردم، ناگهان متوجه شدم یکی از آقایان گروه مشغول صحبت کردن است. توجه کردم تا ببینم چه می‌گوید.

فهرست مطالب کتاب

در مورد آدل فابر و الین مازلیش
این کتاب از کجا آمد؟
سخن نویسندگان
فصل اول: خواهرها و برادرها گذشته و اکنون
فصل دوم: نه تا وقتی که احساست بد آشکار می‌شوند...
فصل سوم: خطرات مقایسه
فصل چهارم: برابر یعنی کمتر
فصل پنجم: خواهرها و برادرها در نقش...
اگر او «این‌طور» است، پس من «طور دیگر» می‌شوم
فرزندان‌مان را برای تغییر، آزاد بگذاریم
دیگر فرزندان ناتوان نداریم
فصل ششم: وقتی کودکان دعوا می‌کنند
چطور مداخله کنیم که مؤثر باشد؟
چطور مداخله کنیم که بتوانیم بعداً خودمان را کنار بکشیم؟
چطور به فرزندان‌مان کمک کنیم تا نزاع‌های دشوار را باهم حل و فصل کنند؟
فصل هفتم: آشتی با گذشته
پِی‌گفتار
بازخوردهای اخیر
1. دست‌وپنجه نرم کردن بارقابت‌های نوپا
2. تنها در خانه
3. راه‌های بیشتر برای تشویق احساسات مثبت بین خواهرها و برادرها
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن
نویسنده،
مترجمنگین کشاورزیان
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-600-8593-57-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
50500 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن

مهین رضازاده
۱۴۰۲/۱۱/۸
کتاب کاربردی است و اخر هر فصل به صورت تصویری راهکارهای کل فصل گفته شده به صورت خلاصه در کل کتاب عالیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن

برای دریافت کتاب به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.