معرفی و دانلود کتاب به سپیدی یک رویا

عکس جلد کتاب به سپیدی یک رویا
قیمت:
۳۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به سپیدی یک رویا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به سپیدی یک رویا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به سپیدی یک رویا

کتاب به سپیدی یک رویا رمانی خواندنی از فاطمه سلیمانی ازندریانی، نویسنده‌ی خوش‌ذوق ایرانی‌ست. در این اثر برهه‌ای از زندگی حضرت معصومه، خواهر امام رضا (ع) روایت شده است، دورانی از زندگی ایشان که در آن حوادث مهم و دوران‌سازی به وقوع پیوسته‌اند.

درباره کتاب به سپیدی یک رویا

فاطمه‌ معصومه (س) یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ تشیع به شمار می‌رود. او فرزند امام موسی‌بن‌جعفر (امام هفتم شیعیان) و نجمه خاتون بود و در دوران خلافت حکمای عباسی زندگی می‌کرد. حضرت فاطمه معصومه هرگز در طول عمر خود ازدواج نکرد. منابع شیعه دلایل متعددی برای این امر برشمره‌اند. از جمله‌ی این دلایل، یکی این است که گویا در وصیت‌نامه‌ی امام کاظم (ع) ذکر شده بوده دخترش فاطمه، هرگز به عقد کسی، جز آن‌که در شأن اوست، درنیاید. هرچند صحت این قول چندان مورد تأیید نیست.

دوران زندگی حضرت فاطمه‌ معصومه مقارن با امامت علی‌بن‌موسی‌الرضا بود. در باب رابطه‌ی امام رضا و فاطمه‌ معصومه، در منابعی چند، نکاتی جالب توجه آمده است. در کتاب به سپیدی یک رویا، نوشته‌ی فاطمه سلیمانی ازندریانی، تلاش شده تا کم‌وکیف این رابطه در قالب داستانی پرکشش و خواندنی، روایت شود. اثر مذکور رمانی تاریخی - مذهبی است که در آن فراز و فرودهای زندگی یکی از برجسته‌ترین زنانِ تاریخ تشیع، با هنرمندی تمام حکایت شده. مخاطبان کتاب به سپیدی یک رویا، می‌توانند مطمئن باشند که با مطالعه‌ی این رمان، اطلاعات تاریخی قابل ذکری را در باب زندگی امام هشتم شیعیان و خواهر ایشان کسب خواهند نمود.

کتاب به سپیدی یک رویا توسط انتشارات نیستان در اختیار مخاطبان علاقه‌مند به داستان‌ها و رمان‌های مذهبی ایرانی قرار گرفته است. گفتنی‌ست که نسخه‌ی صوتی این اثر نیز در سایت و اپلیکیشن کتابراه موجود است.

کتاب به سپیدی یک رویا مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های مذهبی - تاریخی، مخاطبان اصلی کتاب به سپیدی یک رویا به شمار می‌روند.

با فاطمه سلیمانی ازندریانی بیشتر آشنا شویم

فاطمه سلیمانی ازندریانی نویسنده‌ی جوان و آتیه‌دار ایرانی‌ست. او به سال 1362 به دنیا آمده و لیسانس اقلیم‌شناسی دارد. از میان آثارش عناوین پیش رو قابل ذکرند: «به سپیدی یک رویا»، «یک روز بعد از حیرانی» و «دلی که نداشتی». درباره‌ی فاطمه سلیمانی ازندریانی، این نکته نیز گفتنی‌ست که او تاکنون جوایز و افتخارات فراوانی از جمله لوح تقدیر همایش جلوه‌ی سوگ را به دست آورده است؛ همچنین او به‌عنوان نامزد هفتمین دوره جشنواره ادبی پروین اعتصامی برگزیده شده بود و داوری جشنواره نسیم کلمات را برعهده داشته است.

در بخشی از کتاب به سپیدی یک رویا می‌خوانیم

سه نفر بودند. دو مرد میان‌سال و یک پیرمرد گریان به نام صفوان‌بن‌یحیی. من و حبابه سفره را جمع کردیم و پایین اتاق نشستیم. پیرمرد همچنان گریه می‌کرد. لب به طعام نزده بود.

احمد گفت: نام شما را شنیده‌ام. چند سال پیش هم به مدینه آمده بودید. گویی ابوالحسن هم در مدینه نبوده...

‑ آری... محمّد‌بن‌سنان هم همراهم بود.

احمد گفت: همان پیرمرد نابینا؟

‑ آری همان پیرمرد نابینا... اما برای دیدن برادر بزرگوارتان نیامده بودیم. آمده بودیم برای دیدار فرزند دلبندشان.

اشک چشمش را با دستمال پاک کرد: آن زمان ابوالحسن در مکه بود. ما چندین بار حضرت را زیارت کردیم. من و محمد‌بن‌سنان برای کاری عازم مدینه بودیم. به حضور حضرت رفتیم و عرض کردیم: یابن‌رسول‌اللّه! ما عازم مدینه منوّره هستیم، چنانچه ممکن است نامه‌اى براى فرزندت حضرت ابوجعفر محمّد جواد علیه‌السلام بنویس که ان‌شاءاللّه ما را مورد لطف و عنایت خود قرار دهد.

و در دل دعا می‌کردیم که حضرت تقاضای ما را بپذیرد تا ما بهانه‌ای داشته باشیم برای دیدن محمد دردانه.

خدیجه لبخند زد: علی هیچ تقاضای مشروعی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

پیرمرد آهی کشید و گفت: آری، حضرت تقاضاى ما را پذیرفت و نامه را نوشت و تحویلم داد. ما هم بالافاصله به سمت مدینه حرکت کردیم. به منزل حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا سلام‌اللّه‌علیه که رسیدیم، موفق خادم حضرت نزد ما آمد، در حالى که کودک خردسالی که کمتر از دو سال داشت را در آغوش گرفته بود. ما متوجّه شدیم که آن کودک، محمّد‌بن‌علی علیه‌السلام است. به موفّق، خادم حضرت فهماندیم که ما نامه‌اى براى حضرت آورده‌ایم و نامه را تحویل خادم دادیم. با شنیدن نام محمد لبخند شیرینی روی لبان فاطمه نشست...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به سپیدی یک رویا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-964-337-826-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به سپیدی یک رویا

زهرا مالکی
۱۴۰۲/۵/۱۱
با تشکر از نویسنده محترم بخاطر قلم زیباشون خیلی لذت بردم و در حین داستان بسیار هم گریه کردم برای مظلومیت اهل بیت وخیلی مشتاق به زیارت خانم فاطمه معصومه س
از نظر دستوری بسیار بی نقص و بدون غلط املایی باز هم ممنون از نویسنده محترم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب به سپیدی یک رویا

برای دریافت کتاب به سپیدی یک رویا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.