معرفی و دانلود کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ

عکس جلد کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ
قیمت:
۳۲۰۰۰ 16000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ

کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ رمانی به قلم فاطمه سلیمانی ازندریانی، نویسنده‌ی جوان و مذهبی‌نویس کشورمان است. در این اثر زندگی امام نهم شیعیان، حضرت جواد (ع) از زاویه‌ای متفاوت و با نگاهی ادبی روایت شده است.

درباره کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ:

در چند سال اخیر شاهد ظهور گونه‌ی خاصی از روایت در محدوده‌ی زبان فارسی بوده‌ایم که برخی آن را ذیل دسته‌ی ادبیات داستانیِ دینی طبقه‌بندی می‌کنند. آثارِ متعلق به این دسته، غالباً روایت‌هایی واقعیت‌محور اما نه تماماً مستند می‌باشند، که حول زندگی یکی از بزرگان دین اسلام و یا بر پایه‌ی واقعه‌ای مذهبی نگاشته می‌شوند. فرق این گونه آثار با رمان‌های تاریخی این است که آثار ادبیِ دینی، بیش از اتکا به واقعیت تاریخی، به دلالت‌های شورانگیزِ ایمانیِ اخبار و حوادث منقول توجه دارند.

در واقع، برای این دسته از داستان‌نویسان، محتوای عاطفی برتر از محتوای تاریخی است. البته موضوعات آثار آنان (برای مثال واقعه‌ی عاشورا و یا برهه‌هایی از زندگی حضرت رسول) طبعاً واقعی‌اند؛ اما وفاداری بی‌قیدوشرط به واقعیت را -بر خلاف برخی از رمان‌های تاریخی- کمتر می‌توان در آنها یافت. و این البته، نه بد است و نه مایه‌ی تعجب. چرا که خاصیت ادبیات در همین آمیختگی‌اش با خیال و احساس است.

باری، کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ که اکنون در دست دارید، یکی از تازه‌ترین رمان‌های دینی در زبان فارسی است. این اثر به قلم فاطمه سلیمانی ازندریانی نگاشته شده و به همت نشر کتاب نیستان روانه‌ی بازار نشر گردیده است. در این رمان زندگی امام جواد دستمایه‌ی خلق داستانی مذهبی قرار گرفته؛ راوی کتاب «ام فضل»، همسر امام و دختر مأمون است. همو که مطابق روایات امام نهم شیعیان را مسموم کرد و به شهادت رساند. نویسنده با انتخاب چنین شخصیتی به عنوان راوی، به واقع عملی مبتکرانه و برخلاف انتظار انجام داده است. شخصیت‌های کتاب همگی واقعی‌اند، اما جزییات رویدادها، حتی آنجا که مبتنی بر تاریخند، طبعاً دراماتیزه یا به عبارت بهتر، «داستانی» شده‌اند.

به هر رو اگر طرفدار این قبیل از آثار باشید، بی شک یک خوشه انگور سرخ را کتابی شنیدنی و ارزشمند خواهید یافت.

کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر را بیش از همه به دوست‌داران آثاری با درونمایه‌های تاریخی - مذهبی توصیه می‌کنیم.

با فاطمه سلیمانی ازندریانی بیشتر آشنا شویم:

او متولد سال 1362 و خالق آثاری چند در حوزه‌ی ادبیات دینی است. بیشتر کتاب‌هایش آثاری روایی با محوریت زندگینامه‌ی بزرگان است. از جمله بهترین آثار او می‌توان به کتاب‌های «به سپیدی یک رویا» و «دلی که نداشتی» اشاره کرد. گفتنی‌ست که سلیمانی ازندریانی افتخاراتی از قبیل کسب جایزه‌ی پروین اعتصامی را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

در بخشی از کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ می‌شنویم:

در قصر ولوله‌ای برپا بود. حضرت خلیفه از شکار برگشته بود؛ دست پر. اما گویی حادثه‌ای رخ داده بود که همه برآشفته بودند و دور نبود که آتش درونشان قصر را به آتش کشد. عمویم معتصم، غضبناک بود. با شلاق تن و بدن غلامان را نوازش می‌کرد. ناسزا و دشنام بود که نثارشان می‌شد. زنان همه به حرم پناه برده بودند و کودکان هر کدام کنجی را برای استتار تصاحب کرده بودند. من اما کنجکاو بودم بدانم این همه خشم معتصم از چیست.

پشت ستونی پنهان شدم و از آنجا عمویم را نظاره کردم. صورتش انار رسیده‌ی در حال ترکی بود که سرخی‌اش تن و بدن غلامان بخت‌برگشته را به خون نشانده بود. شلاق را بر تن غلامان فرود می‌آورد و به کسی دشنام می‌داد. مخاطبش اما غلامان نبودند. با خود سخن می‌گفت، یا فریاد می‌زد که صدایش به جایی بیرون از قصر برسد؟ نمی‌دانستم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
یک
35 دقیقه
دو
47 دقیقه
سه
33 دقیقه
چهار
30 دقیقه
پنج
17 دقیقه
شش
37 دقیقه
هفت
33 دقیقه
هشت
36 دقیقه
نه
34 دقیقه
ده
29 دقیقه
یازده
27 دقیقه
دوازده
27 دقیقه
سیزده
33 دقیقه
چهارده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ
نویسنده
راویمرضیه دیندار
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۳۲۰۰۰ 16000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ

amir roshani
۱۴۰۱/۲/۴
قربون غربتت بشم یا امام جواد علیه السلام
این کتاب نشون میده یک انسان میتونه چقد پست وحقیر باشه که چندین سال همراه امام زمانش باشه اما هیچ شبهاهتی به امامش پیدانکنه وهیچ تاثیری از امامش نگیره‌ام فضل با اینکه همسر امام بود اما با داشتن ذات خبیثی که ریشه در آبا واجدادش داشت، هیچ وقت نتونست حب امام زمانش رو در دلش جا بده درمقابل همسر دیگه امام یعنی خانوم سمانه خاتون س که مطیع امر ومحب امام خود بود.
سیده فاطمه نیرومند
۱۴۰۰/۱۱/۲۳
به عنوان کسی که خیلی کم با کتاب‌های صوتی ارتباط برقرار می‌کنه باید اعتراف کنم یکی از بهترین تولیدات صوتی‌ای بود که شنیدم، منی که همه کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها رو با سرعت دوبرابر گوش میکنم، برای این کتاب اصلا دنبال این نبودم ببینم میشه سرعتشو زیاد کرد یا نه؟ و حتی چندین جا برگشتم عقب و دوباره و چندباره شنیدمش، ترکیب قلم خوب نویسنده و اجرای صوتی به این جذابی، خیلی خوب بود.
مانا
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
کتاب از چند وجه فوق العاده بود هم زندگی و منش امام جواد (ع) را به زیبایی و دلنشینی و با کشش فراوانی بیان کرده بود متن هم فوق العاده بود و انچنان کشش داشت که به نظر من قابل رها کردن و چند بار شنیدن را نیز دارد و از همه مهمتر صدای زیبا و دلنشین راوی هم بسیار بسیار عالی بود. ممنون
Jahan Jahan
۱۴۰۲/۱/۱۰
از نویسنده محترم اثر بسیار تشکر می‌کنم شنیدن این کتاب به اینجانب درکی به مراتب بیش از انچه تصور می‌کردم از زندگی و مصائب آقا امام رضا علیه السلام و آقا امام جواد علیه السلام داد
abdoli abdoli
۱۴۰۱/۱۰/۹
فوق العاده اس، آدم غرق در شنیدن میشه. قلم نویسنده و داستان و گوینده همگی عالین
عیسی زاده
۱۴۰۲/۶/۲۱
نویسنده به خوبی احساس دختر مأمون رو انتقال داده
و چه مظلوم دردانه امام رضا ع...
زهره یاری
۱۴۰۰/۹/۱۶
روایت و داستان هردو فوق العاده‌اند.
فاطمه حلاجی
۱۴۰۰/۹/۱۴
عالی، حرف نداره
عجب قلمی داره نویسنده
زهرا زهیری
۱۴۰۱/۸/۱۶
کتاب جذابی بود ‌. من دوست داشتم.
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ

برای دریافت کتاب صوتی یک خوشه انگور سرخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.