معرفی و دانلود کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى: راه‌حل‌هایی برای کنار گذاشتن بی‌خیالی و سهل‌ انگاری

عکس جلد کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى: راه‌حل‌هایی برای کنار گذاشتن بی‌خیالی و سهل‌ انگاری
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى: راه‌حل‌هایی برای کنار گذاشتن بی‌خیالی و سهل‌ انگاری

برای همیشه تنبلی خود را کنار بگذارید و دروازه‌های فصلی جدید را به زندگی خود بگشایید. می‌پرسید چگونه؟ کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى نوشته‌ی نیک هال اکنون در اختیار شما قرار دارد.

درباره‌ی کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى

در حوزه‌ی خودیاری تاکنون بی‌شمار عنوان کتاب تألیف، ترجمه و منتشر شده است. رقمی که لحظه‌به‌لحظه در حال افزایش است. مخاطبان بسیاری هوادار چنین آثاری هستند و تغییرات مثبت بسیاری را به‌واسطه‌ی مطالعه‌ی آن‌ها در زندگی خود به وجود آورده‌اند. کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى (?I Know What to Do, So Why Don't I Do It) نیز یکی از همین آثار است که نیک هال (Nick Hall) آن را با هدف کمک به خوانندگان برای رفع‌ورجوع سستی و تنبلی در انجام کارها نوشته است.

مخاطبان بسیاری با استفاده از آموزه‌های این کتاب کوشیده‌اند تا برای دنبال کردن اهداف و مقاصد خود تلاش کنند و به آن‌ها دست یابند. نیک هال همچنین با استفاده از تجربیات خود به‌عنوان یک روان‌شناس و مربی، راهبردهای عملی کارگشایی را برای غلبه بر تعلل و افزایش انگیزه تهیه کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى به سه بخش تقسیم شده و هر بخش درباره‌ی جنبه‌ی متفاوتی از تغییر رفتار نوشته شده است: درک مغز، تغییر عادات و ایجاد انگیزه. نیک هال از مثال‌های واقعی و مطالعات موردی برای نشان دادن ایده‌های مد نظر خود استفاده می‌کند و بدین طریق پیوند خواننده با اثر را عمیق‌تر می‌سازد.

یکی از نقاط قوت کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى تأکید آن بر علم تغییر رفتار است. نیک هال نظریات علوم اعصاب را پیرامون عادات و انگیزه توضیح می دهد و به خوانندگان کمک می‌کند تا بفهمند چرا برای ایجاد تغییرات پایدار در زندگی خود تلاش می‌کنند.

این کتاب تمرکزی گسترده بر استراتژی‌های عملی نیز دارد. نیک هال دستورالعمل های گام‌به‌گام را برای اجرای تکنیک‌های تغییر رفتار، مانند تکنیک انباشتن عادت ارائه می‌دهد. اثربخشی این استراتژی‌ها توسط تحقیقات ثابت شده و نشان داده شده است که در کمک به افراد در دستیابی به اهدافشان مؤثر هستند.

به جرأت می‌توان گفت یک منبع ارزشمند برای هر کسی که به دنبال ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود است، اکنون پیش روی شماست. ترجمه‌ی این اثر را مریم تقدیسی بر عهده داشته و انتشارات بذر خرد آن را منتشر نموده است.

در کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى مواردی از این قبیل را خواهید آموخت:

  • شیوه‌ای فوق‌العاده قدرتمند برای مبارزه با استرس؛ شیوه‌ای که افراد کمی از آن استفاده می‌کنند.

  • راهی آسان برای بازیابی فوری کنترل و تمرکز در شرایط اضطراری احساسی.

  • اشتباهی که تقریباً همه‌ی افراد هنگام سازماندهی فهرست کارهای خود مرتکب می‌شوند.

  • یک تمرین ساده که می‌تواند فوراً به شما بگوید در هر لحظه کدام سمت مغز شما غالب است.

  • اولین کاری که در صبح انجام می‌شود تا به معنای واقعی کلمه ساعت داخلی شما را کوک کند؛ کاری به‌ظاهر کوچک که تأثیر مثبت عمیقی بر سطح انرژی شما در بقیه‌ی روز دارد و انجام آن بسیار آسان است.

کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال تقویت عزم راسخ خود هستید و می‌خواهید در زندگی‌تان برای همیشه تعلل و تنبلی را کنار بگذارید، خواندن کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى: راه‌حل‌هایی برای کنار گذاشتن بی‌خیالی و سهل‌ انگاری می‌خوانیم

تمایل به تعلل در همه‌ی ما مشترک است. این درمورد تمام کردن این کتاب هم صدق می‌کند! درواقع این احتمال وجود دارد که علی‌رغم تمایل شما برای اتمام این کتاب، به صفحه‌ی آخر نرسید و به همین دلیل است که می‌خواهم سریع به‌سراغ اصل مطلب بروم تا به مهم‌ترین درس این کتاب پی ببرید -همان عامل انگیزشی که باید در تمام مسیر دنبالش بدویم. برای اینکه به انگیزه‌ی خود در این مورد پی ببرید باید در گذشته‌تان کندوکاو کنید.

ابتدا به کاری فکر کنید که به آسانی انجامش داده‌اید. شما انگیزه‌ی زیادی داشتید، بر موانع غلبه کردید و بدون ‌زحمت به هدفتان رسیدید. شاید عضو تیم شنای مدرسه بودید و منتظر زنگ ساعت می‌ماندید تا شما را از خواب عمیقتان بیدار کند و بتوانید قبل از طلوع آفتاب تمریناتتان را انجام دهید. شاید این کارِ ساده آماده ‌شدن برای برتری در تیم مناظره‌ی مدرسه بوده یا اینکه آخرهفته‌ها به ماشینتان ور می‌رفتید تا بتوانید قدرت موتور آن را افزایش دهید.

اگر یک بار به هدفتان رسیده‌اید پس باز هم می‌توانید. فقط باید انگیزه‌ای را که شما را به سمت هدفتان سوق داده است بشناسید. من هم عامل اصلی موفقیتم را از همین طریق شناسایی کردم.

لارنس ولک، عضوی از یک گروه مشهور موسیقی، همراه با بابی وی، بُتِ نوجوان راک‌اند رول، در داکوتا مستقر بودند. به همین دلیل بود که من هم در تمام مدت دبیرستان عاشق موسیقی بودم و کل وقتم را صرف آن می‌کردم. با ترومپتم از موسیقی گروه رژه و گروه جاز گرفته تا موسیقی ارکستر را می‌نواختم. نمراتم در درس‌های مدرسه افتصاح بود چون از موضوعاتشان متنفر بودم. به جای ریاضی و تاریخ هر شب و اکثر آخرهفته‌ها، روی موسیقی کار می‌کردم، از موسیقی کلاسیک گرفته تا جاز و حتی ریتم‌های تکراری. تمام شور و علاقه‌ی من همین بود و با همین انگیزه و بدون هیچ زحمتی موسیقی می‌نواختم.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
1: چون همیشه کارهایم را پشت گوش می‌اندازم
2: چون خیلی احساساتی هستم
3: چون از شکست می‌ترسم
4: چون دست خودم نیست
۵: چون فکر می‌کنم نمی‌توانم
۶: چون نمی‌دانم چه می‌خواهم
7: چون عرضه‌ی انجام هیچ کاری را ندارم
8: چون به‌تنهایی از پس آن برنمی‌آیم
9: چون وقت ندارم
10: چون انرژی کافی ندارم
11: چون تفاوتی ایجاد نمی‌کند
12: چون همیشه مریض هستم
بهانه‌ی شما چیست؟
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى: راه‌حل‌هایی برای کنار گذاشتن بی‌خیالی و سهل‌ انگاری
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات194
زبانفارسی
شابک978-622-7758-99-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى

برای دریافت کتاب بهانه‌‌هاى متداول براى تنبلى و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.