معرفی و دانلود کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی: راه‌حل‌هایی برای کنار گذاشتن بی‌خیالی و سهل انگاری

عکس جلد کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی: راه‌حل‌هایی برای کنار گذاشتن بی‌خیالی و سهل انگاری
قیمت:
72500 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی: راه‌حل‌هایی برای کنار گذاشتن بی‌خیالی و سهل انگاری

از انجام ندادن کاری که می‌دانی در نهایت باید انجام شود، دست بردار! کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی، نوشته‌ی نیک هال اثری راهگشا در زمینه‌ی روان‌شناسی است که درباره‌ی ارتباط وضعیت جسمی و روانی اطلاعاتی ارزشمند را ارائه می‌دهد. این کتاب به شما کمک می‌کند دلیل واقعی اهمال‌کاری را کشف کرده و با تکیه بر یافته‌های علمی، اهداف زندگی‌تان را عملی سازید.

درباره‌ی کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی

آیا شخصی را می‌شناسید که همیشه از نداشتن وقت برای رسیدن به اهدافش شکایت کند؟ شاید هم آن فرد خود شما هستید! احتمالاً به تعداد ساکنین کره‌ی زمین دلایلی برای توجیه بی‌عملی وجود دارد اما واقعیت چیست؟ آیا نبود انگیزه، استرس بیش از حد یا نداشتن انرژی چیزی است که میان انسان‌ها و اهدافشان قرار می‌گیرد؟ پژوهش‌های نیک هال (Nick Hall)، روان‌شناس مطرح در زمینه‌ی علوم شناختی به نتایجی کاملاً متفاوت منتهی شده که باورهای رایج در این زمینه را زیر سؤال می‌برد. اگر درباره‌ی علت راستین اهمال‌کاری کنجکاو شده‌اید، با ما در معرفی کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی (?I Know What to Do, So Why Don't I Do It) همراه شوید.

بهانه‌های معمول برای «انجام ندادن کاری که می‌دانیم بالأخره باید آن را انجام دهیم» در واقع نمای بیرونی شبکه‌ای به‌هم‌پیچیده از عوامل روانی، شیمیایی و عصبی هستند. فعال شدن این مدار می‌تواند به فلج فکری-جسمی بیانجامد که در مرحله‌ی بعد، عملی ساختن برنامه‌هایی برای ایجاد تغییر در زندگی‌تان را غیرممکن می‌سازد. به عبارتی، حتی اگر در بالاترین سطح انگیزه باشید و هیچ محدودیتی برای زمان مقابلتان نبینید، درصورت فعالسازی شرایط داخلی اضطراری قادر به انجام کارهایتان نخواهید بود. خبر خوش اینجاست که علی‌رغم پیچیدگی ساختار بیوشیمی بدن و شیوه‌ی کار این شبکه، روش‌های اثرگذاری بر آن بسیار ساده هستند.

کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی راه‌حل‌هایی عملی به شما عرضه می‌کند که با وجود سادگی، از پتانسیل شگفت‌انگیزی برای تغییر زندگی شما برخوردارند. با شنیدن این اثر ابزاری قدرتمند برای مبارزه با استرس به دست می‌آورید، راه بازیابی فوری کنترل و حفظ تمرکز در شرایط آشفته را می‌آموزید، با اشتباهات رایج افراد سراسر دنیا در زمان تهیه‌ی لیست کارها آشنا می‌شوید و با تمرینی ساده می‌توانید در هر لحظه نیمکره‌ی غالب مغزتان را با صرف کمترین زمان تشخیص دهید.

ممکن است این فهرست از اهداف کتاب را جاه‌طلبانه، غیرواقعی، سطحی یا حتی تبلیغاتی بدانید اما بدن انسان به شیوه‌ای خاص عمل می‌کند. گاه فعال شدن یک مدار یا شبکه، بر بخش‌هایی مختلف از مغز اثر می‌گذارد که نتیجه‌ی آن طیف وسیعی از تغییرات جسمی است. توضیحات نیک هال در اثر پیش‌رو به ما کمک می‌کند رابطه‌ی حقیقی بین واکنشمان در موقعیت‌های مختلف و سلامت جسمی‌مان را درک کنیم. موضوع بحث‌برانگیز دیگری که این اثر در رفع ابهاماتش مفید خواهد بود، دلیل انتخاب گزینه‌های آسیب‌زا توسط دیگران یا خودتان است. کتاب بهانه‌های متداول برای تنبلی با ترجمه‌ی مریم تقدیسی همچنین نشان می‌دهد چرا اغلب مردم به جای رفتن به سمت ترفیع یا شغل بهتر، ترجیح می‌دهند در شغل‌های همیشگی بمانند.

اگر بخواهیم دستاورد مطالعات نیک هال در این کتاب را جمع‌بندی کنیم، یافته‌های او به شما در اتخاذ تصمیمات بهتر کمک می‌کند، راهی برای آرام ماندن در موقعیت‌های استرس‌زا در اختیارتان می‌گذارد و باعث می‌شود کنترل بیشتری بر زندگی‌تان داشته باشید. اگر توضیحات ارائه‌شده در این معرفی را اغراق‌آمیز می‌دانید کافی است برای یک لحظه، به تمام چیزهایی فکر کنید که در صورت شکست دادن بهانه‌هایتان به دست می‌آورید. اثر پیش‌رو سلاح‌هایی بی‌نهایت قدرتمند به شما هدیه می‌دهد که برای تحقق بعیدترین اهدافتان هم قابل استفاده‌اند. اگر همیشه رویای یافتن چنین ابزاری را در سر می‌پروراندید، شریک شدن در علم کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی، کوتاه‌ترین راهی است که مقابلتان دارید!

در انتها شایان ذکر است این اثر توسط انتشارات بذر خرد به چاپ رسیده و تهیه‌ی نسخه‌ی صوتی آن به همت نشر جیحون میسر گردیده است. فرزانه فائزی خوانش کتاب حاضر را به عهده داشته.

کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی مناسب چه کسانی است؟

کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی را به تمامی افرادی که توسعه‌ی فردی را با جدیت دنبال می‌کنند و اشخاصی که گرفتار اهمال‌کاری هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

با نیک هال بیشتر آشنا شویم

نیک هال روان‌شناس شناختی است که به دلیل تحقیقاتش شهرتی بین‌المللی دارد. تمرکز او بر روابط متقابل احساسات و سلامتی است و یافته‌هایش بارها در تلویزیون آمریکا پخش شده‌اند. بخشی از تحقیقاتش در مجموعه‌ی «شفا و ذهن» به نمایش درآمد که جایزه‌ی امی را نیز به دست آورد. دکتر هال دو مرتبه جایزه‌ی توسعه‌ی دانشمندان پژوهشگر را دریافت کرده که توسط مؤسسه‌ی ملی بهداشت اهدا می‌شود. او در حال حاضر با شرکت‌های پیشرو و ورزشکاران نخبه همکاری دارد و به آن‌ها در زمینه‌ی مدیریت مؤثر چالش‌ها مشاوره می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی می‌شنویم

در بخش‌های پیش به موضوع قابلیت تاثیر احساسات و باورها بر اهدافی پرداختیم که در زندگی تعیین کردیم و برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنیم. این باورها و احساسات از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ آیا راهی هست که به جای مقابله با آن‌ها بعد از به‌ وجود آمدنشان، قبل از ایجاد شدنشان، روی آن‌ها تاثیر بگذاریم؟ پاسخ مثبت است!

سرچشمه‌ی همه‌ی واکنش‌های ما اعم از رفتاری یا احساسی، در بخش‌هایی از مغزمان قرار دارد که روی برداشت‌های ما از اتفاقات زندگی موثر است. همه‌چیز با ورود اطلاعات حسی به مغز و تفاسیر متعاقب آن آغاز می‌شود. وقتی در حال پیاده‌روی در طبیعت وحش با خرسی روبه‌رو می‌شوید، در صورتی‌که خرس شما را ببیند یا شما او را ببینید، واکنش فرار یا قرار در شما ایجاد می‌شود. ولی وقتی همین حیوان را در باغ‌وحش، پشت میله‌ها می‌بینید، فقط با کنجکاوی به او نگاه می‌کنید. شما زمانی می‌توانید واکنش مناسب نشان دهید که اطلاعات کافی را از محیط اطرافتان دریافت کرده باشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
سخن ناشر
3 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
21 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
چون همیشه کارهایم را پشت گوش می‌اندازم
23 دقیقه
چون خیلی احساساتی هستم
22 دقیقه
چون از شکست می‌ترسم - قسمت اول
22 دقیقه
چون از شکست می‌ترسم - قسمت دوم
30 دقیقه
چون دست خودم نیست
22 دقیقه
چون فکر می‌کنم نمی‌توانم - قسمت اول
23 دقیقه
چون فکر می‌کنم نمی‌توانم - قسمت دوم
20 دقیقه
چون نمی‌دانم چه می‌خواهم - قسمت اول
19 دقیقه
چون نمی‌دانم چه می‌خواهم - قسمت دوم
20 دقیقه
چون عرضه‌ی انجام هیچ کاری را ندارم - قسمت اول
22 دقیقه
چون عرضه‌ی انجام هیچ کاری را ندارم - قسمت دوم
20 دقیقه
چون به تنهایی از پس آن برنمی‌آیم - قسمت اول
18 دقیقه
چون به تنهایی از پس آن برنمی‌آیم - قسمت دوم
22 دقیقه
چون وقت ندارم
27 دقیقه
چون انرژی کافی ندارم
27 دقیقه
چون تفاوتی ایجاد نمی‌کند
20 دقیقه
چون همیشه مریض هستم - قسمت اول
21 دقیقه
چون همیشه مریض هستم - قسمت دوم
6 دقیقه
بهانه‌ی شما چیست؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی: راه‌حل‌هایی برای کنار گذاشتن بی‌خیالی و سهل انگاری
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
72500 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی

برای دریافت کتاب صوتی بهانه‌های متداول برای تنبلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.