معرفی و دانلود کتاب بگذار این راز خاموش بماند

عکس جلد کتاب بگذار این راز خاموش بماند
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بگذار این راز خاموش بماند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بگذار این راز خاموش بماند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بگذار این راز خاموش بماند

کتاب بگذار این راز خاموش بماند، نوشته‌ی جین آن کرنز، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در مورد زنی جوان به نام ویرجینیا تروی است که به دنبال علت خودکشی دوست نقاشش هانا می‌گردد. هانا پیش از مرگش تابلوهایی مرموز برای ویرجینیا فرستاده بود که باعث شد او به مرگ خودخواسته‌ی هانا شک کند. او در مسیر رسیدن به حقیقت، از سالیناس و سوبر، دو کارآگاه خصوصی، کمک می‌خواهد؛ کسانی که گذشته‌ی مشترکی با ویرجینیا و هانا دارند. این کتاب یکی از آثار پرفروش نیویورک تایمز است.

درباره‌ی کتاب بگذار این راز خاموش بماند

هانا نقاش جوانی است که در جزیره‌ای متروک زندگی می‌کند. اما او مدت‌هاست که احساس می‌کند مردی شیطانی وارد جزیره‌اش شده و او را زیر نظر دارد: کینتون زِین! کسی که رهبر یک فرقه‌ی مذهبی با نام کینتون زین بود و سال‌ها پیش قصد داشت هانا و چندین کودک دیگر از اعضای فرقه‌اش را زنده‌زنده بسوزاند! هانا تصور می‌کند زین پس از سال‌ها دوباره او را یافته. این ترس چنان بر او چیره می‌شود که درنهایت کلبه و تابلوهایش را می‌سوزاند و خود را از صخره به پایین پرت می‌کند.

اما ویرجینیا تروی، دوست کودکی هانا و صاحب یک گالری، در مورد خودکشی هانا تردید دارد. بنابراین به دنبال کسانی می‌گردد که بتوانند او را در یافتن حقیقت مرگ هانا یاری دهند. سال‌ها پیش و زمانی که آن‌ها کودک بودند، در آتش‌سوزی‌ای که زین به راه انداخته بود، ویرجینیا هم همراه هانا بود. آن شب هولناک، کلانتر فداکاری به نام آنسون سالیناس خود را به آتش زد و توانست آن‌ها را نجات دهد. حال که خبر مرگ هانا رسیده، ویرجینیا تصمیم می‌گیرد به سراغ سالیناس برود و از او کمک بگیرد تا پرده از این راز بردارد. ویرجینیا در دفتر سالیناس با دستیار او، کابوت سوتر، روب‌هرو می‌شود؛ کابوت یکی دیگر از بچه‌هایی است که آن شب از آتش‌سوزی نجات پیدا کرده بود. ویرجینیا به سوتر و سالیناس می‌گوید که فکر می‌کند مرگ هانا به کینتون زین مرتبط است و او در این اتفاق دست دارد...

معرفی و دانلود کتاب بگذار این راز خاموش بماند

رمان بگذار این راز خاموش بماند (Promise Not to Tell) نوشته‌ی جین آن کرنز (Jayne Ann Krentz) از بهترین آثار تعلیقی و معمایی سال‌های اخیر است. این داستان، بخش دوم یک تریلوژی معمایی و رمانتیک است، هر سه قصه حول یک اتفاق هولناک در گذشته شکل می‌گیرند. کینتون زین شرور برای از بین بردن شواهد، تصمیم می‌گیرد اعضای فرقه‌اش را بسوزاند. حال پس از سال‌ها، کلانتر سالیناس و سه پسری که نجات داده، هنوز به دنبال زین هستند و می‌خواهند او را به مجازات برسانند. کرنز در هر یک از این کتاب‌ها به قصه‌های مجزایی می‌پردازد و ماجرای زین را به‌عنوان قصه‌ای فرعی دنبال می‌کند. اما به شکل هنرمندانه‌ای، هر بار این دو خط روایی با هم تلاقی پیدا می‌کنند و یکی می‌شوند.

جین آن کرنز موفق شده شخصیت زین را به‌خوبی بپروراند؛ ضدقهرمانی کلاسیک با قدرتی شرور و ترسناک. کسی که تصور می‌شود مُرده ولی همه‌جا هست و قربانیانش را رها نمی‌کند. فردی با قدرتی مأورایی که می‌تواند در روان آدم‌ها نفوذ و به هر کاری وادارشان کند. از همان ابتدای داستان بگذار این راز خاموش بماند، مخاطب دچار تردید می‌شود که آیا هانا واقعاً زین را دیده یا این فقط کابوس اوست؟ زین وادارش کرده خود را بکشد یا خودش خواسته؟ خط دیگر داستان، ماجرای عشق بین ویرجینیا و کابوت است که به‌مرور رنگ پیدا می‌کند و همپای تعلیق داستان قدرت می‌گیرد. کرنز چنان در این شیوه‌ی روایی ماهر است که به او لقب ملکه‌ی ژانر معمایی-عاشقانه را داده‌اند.

داستان بگذار این راز خاموش بماند را نشر مروارید با ترجمه‌ی اعظم جلالی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پسران آنسون سالیناس

کلانتر آنسون سالیناس بیست سال قبل، چندین کودک ازجمله سه پسر نوجوان به نام‌های کابوت سوتر، مکس کاتلر و جک لنکستر را از یک آتش‌سوزی نجات داد. عامل این آتش‌سوزی رهبر یک فرقه‌ی مذهبی به نام کینتون زِین بود که این بچه‌ها و والدین‌شان را در انباری حبس کرده بود و می‌خواست آن‌ها را زنده بسوزاند. سال‌ها بعد این سه پسر خود به مأمورین قانون تبدیل می‌شوند و به همراه سالیناس به دنبال ردپایی از زین هستند. مجموعه‌ی پسران آنسون سالیناس (Sons of Anson Salinas)، تریلوژی جنایی و معمایی جین آن کرنز است که زندگی این پسران، سالیناس و جست‌وجوی آنان را برای یافتن زین دنبال می‌کند. کتاب‌های این سه‌گانه به ترتیب عبارت‌اند از: «وقتی همه‌ی دختران رفتند»، «بگذار این راز خاموش بماند» و «تسخیرناپذیر».

افتخارات کتاب بگذار این راز خاموش بماند

  • یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی سایت آمازون
  • حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب بگذار این راز خاموش بماند

  • یک رمان تعلیقی پیچیده با درون‌مایه‌ی عاشقانه‌. اثر جذابی از ملکه‌ی این ژانر. (Kirkus Reviews)
  • کتاب بگذار این راز خاموش بماند یک رمان رمانتیک فوق‌العاده است. (نیویورک‌تایمز)

کتاب بگذار این راز خاموش بماند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های جنایی، معمایی و عاشقانه علاقه دارید، خواندن این رمان را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب بگذار این راز خاموش بماند می‌خوانیم

کمی قضیه را در ذهن سبک و سنگین کرد. حق با انسون بود. عموماً وکلا اگر نتوانند تلفنی با کسی صحبت کنند، دست‌بردار نیستند؛ حداقل در مورد وکلای پردرآمد که این‌طور بود، و وکیلی که از طرف خانواده‌ی کنینگتون در سانفرانسیسکو استخدام شده بود، درآمد خوبی هم داشت.

خانواده‌ی مادری‌اش تشکیلاتی را اداره می‌کرد که در اوج هجوم مردم به کالیفرنیا برای یافتن طلا در قرن هجدهم تأسیس شده بود. البته منبع اصلی ثروت آن‌ها طلا نبود. توماس جی. کنینگتون باهوش‌تر از آن بود که وقت خود را به دنبال یک هوس با بیل و کلنگ هدر دهد. در عوض، تشکیلات خوب و کوچکی به هم زده بود که می‌توانست به یابندگان طلا، بیل و کلنگ و سایر تجهیزات را بفروشد.

بعدها، کنینگتون و ورثه‌اش در شرکت نفت و راه‌آهن سرمایه‌گذاری کرده بودند. بالاخره آن منابع درآمد قدیمی جای خود را به سهامی متنوع‌تر و مدرن‌تر داد که بسیاری از املاک و مستغلات ارزشمند کالیفرنیا را شامل می‌شد. از دهه‌ی 1930 شعار شرکت کنینگتون این بود: «هیچ ضرری در املاک و مستغلات کنار دریا نیست.» آن‌ها ثابت کردند که این شعار تا چه حد درست بوده.

طی حدوداً پنج دهه، ویتاکر کنینگتون مسئول امور مجتمع کنینگتون اینترنشنال بود. کابوت هرگز با پدربزرگش روبه‌رو نشده بود و حالا هم قرار نبود این مسئله تغییر کند، چون دو ماه پیش ویتاکر کنینگتون افتاد و مُرد. علت مرگش سکته‌ی قلبی بود. او هشتادوپنج سال داشت و برای سومین بار ازدواج کرده بود. خانواده شرایط دقیق مرگش را پنهان می‌کردند و از حق خود برای پنهان‌سازی مسائل خصوصی دفاع می‌کردند. اما قادر به کنترل شایعات نبودند. شایعه‌ای مثل این‌که پیرمرد موقع مرگ با معشوقه‌ی خود همبستر شده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بگذار این راز خاموش بماند
نویسنده
مترجماعظم جلالی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات349
زبانفارسی
شابک978-964-191-996-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بگذار این راز خاموش بماند

parisa karimi
۱۴۰۳/۱/۲۳
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز کتابراه من این کتاب را مطالعه کردم. کتاب بسیار جالب و جذابی هم بود. داستان یک فرقه شیطان پرستی که رئیس فرقه با کشتن شوهر زن ها، بچه هایشان را به اسارت گرفته و از مادرانشان برای پیش برد اهدافش استفاده می کرد و.... واقعا جالب بود بر ملا شدن رازهای این فرقه جنایاتی که شده مرتکب بودند. پولی که سال ها در یک حساب رمز دار مخفی شده بود. بچه های باقی مانده از آتش سوزی های عمدی فرقه. در ذهن لحظه به لحظه داستان تداعی می شود. ولی چند نکته ابهامی باقی مانده برای همین یک ستاره به کتاب کم دادم. یکی اینکه تکلیف پول های مخفی رمزدار معلوم نشد به سر پول ها چی میاد بچه ها که الان آدم بزرگ هایی شدند به پول ها می رسند یا نه؟ و نکته مهم تر رئیس فرقه که زنده است نمرده هنوز به کارهای خلاف و وحشتناک خود ادامه می دهد و از این کار ثروتی هنگفت دارد پس او چه می شود؟ پس بچه ها کی انتقام خود را از رهبر فرقه می گیرند و انتقام مادرهایشان را که در آتش سوزی عمدی رهبر فرقه کشته شدند. از نویسنده گله دارم. آیا کتاب جلد دوم دارد؟
بیتا جوان
۱۴۰۳/۱/۲۲
کتاب در مورد یک دختر صاحب گالری نقاشی است که در کودکی حادثه دردناکی را تجربه کرده و حالا یکی از دوستان مادر او از طریق نقاشی به او هشدار داده و بعد خودکشی کرده است. این دختر به دنبال رازگشایی دلیل مرگ زن با یک کارگاه خصوصی همراه می‌شود و در طی داستان در نهایت به راز نقاشی و دلیل مرگ زن و سایر بعدی قتل‌های پی می‌برند. در کل اگر به دنبال یک رمان جنایی و مهیج هستید این کتاب رو توصیه نمی‌کنم چون از ابتدا هدف از قتل‌ها و قاتلین مشخص هستند. نویسنده به خوبی ارتباط بین حوادث و افراد، تغییر حالات روحی و تفکرات افراد به خوبی توصیف کرده است. خصوصا نحوه کنار آمدن با ترومای دوره کودکی و شکل گیری علاقه بین دو قهرمان داستان هم خوب توصیف شده است. ولی تا حدوی داستان خسته کننده و طولانی می‌باشد و همه حوادث یک خط سیر مشابه دارن، قتل؛ رسیدن کاراگاه و دختر به صحنه جرم، آتش سوزی و در نهایت فرار موفق آنها. اینکه چطور یک دختر گالری دار و یک کاراگاه بی تجربه به راحتی نقشه‌های دو آدم حرفه‌ای را حدس زده و خنثی می‌کنند غیر عادی است و بهتر بود کمی روند داستان پر چالش تر می‌بود. همچنین اینکه از کجا فهمیدن اسلحه‌ای که با آن شلیک شده متعلق به چه کسی بوده هم منطقی نیست.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۱۴
کتابی معمایی و دارای گره افکنی خوبی در داستانش است. خواننده نمی داند که آیا کینتون زین به شکل فیزیکی باعث مرگ هانا شده یا از طریق قدرتهای شیطانی و تاثیر روانی او را به خودکشی واداشته یا نه هاتا بعد از حادثه ترسناک کودکی اش و بر اثر ابتلا به شیزوفرنی، اقدام به خودکشی و اعمال مخرب مثل سوزاندن کرده که تابلوهایش است. نقدی بر نویسنده وارده اینه که این بچه ها چطور به فرقه زین گرویده بودند که او بخواهد پیروان فرقه اش را بسوزاند؟ و مهتر از آن چرا رهبر یک فرقه، پیروانش را از بین می برد؟ اگر چنین باشد که به ضرر فرقه و در جهت عکس گسترش رهبری اش عمل کرده. از این نظر مقدمه چینی خوبی نشده یا نویسنده دلایل این کار را خوب باز نکرده. همچنین نویسنده برای جبران کسالت آور بودن ناشی از فضای خشک و عقلانی داستان، با قرار دادن کابوت سوتر بر سر راه ویرجینیا اقدام به گنجاندن یک قصه فرعی عاشقانه در ضمن روایت داستان نموده تا بار دراماتیک قصه را حمل نمایند. شم مالی نویسنده و طراحی کلی فراتر از این کتاب در قالب یک داستان سه گانه یا تریلوژی و تشنه کردن مخاطب برای پیگیری و کامل شدن داستان در واقع علاوه بر کتاب "بگذار این راز خاموش بماند" فروش دو کتاب دیگر را نیز تضمین کرده. تشکر از کتابراه برای ایجاد تنوع موضوعی در کتابهای معرفی شده
مهناز کیان مهر
۱۴۰۳/۲/۳
داستان جذاب و پرهیجان و دوست داشتنی هست، اما آدم حس می‌کنه که فیلم‌هایی شبیه این داستان دیده. به نظرم نویسنده هیجان داستان رو می‌تونست بیشتر هم بکنه مثل چرا دو تا بودن نقاشی ابیگل رو مطرح کنه و مدام خواننده دنبال نفر دوم باشه.
نویسنده بیشتر شخصیت‌ها رو توصیف کرده تا اینکه ما رفتاری ازشون ببینیم.
مثلا زین رو بیشتر توصیف کرده، اما اینقدر باور پذیر نیست که آدم بدونه از این آدم چه کارهایی برمیاد چون کارهای زیادی ازش نمی‌بینیم. فقط دو مورد وحشتناکی بوده و بقیه کارها، کارهای کلاهبردار معمولی بود.
در مورد سر نوشت بقیه بچه‌ها هم چیزی گفته نمیشه
اوایل داستان سن زین در حال حاضر اشتباه بیان میشه.
ترجمه داستان خوب و روان هست، فقط کلمه مسئولان امر در مکالمه سنگینه بهتر بود کلمه دیگه‌ای به کار برده میشد.
در کل داستان جذابیه، به جنایی خون‌ها پیشنهاد میدم.
ترنج
۱۴۰۳/۱/۲۲
داستان در مورد بازماندگان حادثه‌ای تلخ و ترسناک در بیست و دو سال قبله که رهبر فرقه‌ای که اعضا رو به شدت کنترل میکرده تصمیم میگیره همه رو در آتش بسوزونه. چند نفری که از اون واقعه آتش سوزی زنده می‌مونن حالا با دردها و ترسهاشون کنار اومده و زندگی میکنن ولی به یکباره اتفاقی میفته که باعث میشه ترسها و و نگرانی‌ها دوباره احیا بشه. داستان کشش خوبی داشت ترجمه هم خوب بود هرچند از پایان بندی رمانتیک داستان خوشم نیومد به نظرم کمی آبکی بود کتاب رو در حد رمانهای زرد پایین آورده بود. البته غافلگیریهای آخر داستان رو دوست داشتم. شخصیت مورد علاقه‌ام انسون بود که نمونه انسان مسئولیت پذیر و دلسوز اجتماعی بود. ضمنا گویا این کتاب یک مجموعه چند جلدیه البته هر چه من گشتم به جز جلد دومش یعنی همین جلد مابقی رو پیدا نکردم یعنی یا ترجمه نشده یا شده ولی هنوز منتشر نشده.
M R
۱۴۰۳/۱/۲۸
این کتاب که بعد از تموم شدن و پایان باز اون متوجه شدم یه قسمت از سه گانه‌ای مرتبط بهم هست بخشی از داستان زندگی زنی هست که همراه با چند کودک دیگه در حادثه آتش سوزی مادرش رو از دست داده و کابوس اون اتفاق مدام اون رو آزار میده. با پیش روی قصه متوجه میشیم مادر قهرمان داستان و چند زن دیگه عضو فرقه‌ای که بودن رهبر اون باعث مرگ اونها شده. با مرگ یکی دیگه از اعضای اون فرقه پرونده گذشته دوباره باز میشه و قهرمان داستان سعی میکنه حوادث گذشته رو کشف کنه. به نظرم چندین نکته مبهم و نامعلوم در این کتاب هست که نمیدونم با مطالعه دو جلد دیگه برطرف میشه یا نه، اما روی هم رفته مطالعه‌ی این کتاب برای دوست داران معما و هیجان بد نیست.
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۳/۱/۲۳
عالی بود. داستان از اتفاقات ناگواری که در کودکی رخ می‌دهند و آثار و ضربه روحی ناشی از آن که کل زندگی شخصی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و تصمیماتی که والدین بر حسب طمع یا کنجکاوی یا اغفال می‌گیرند و هر چند بعد پشیمان شده در صدد جبران آن بر می‌آیند ولی با فدا کردن خود و تنها رها کردن بچه‌ها تمام میشود. حکایت می‌کند. به خصوص از گروه‌ها و فرقه‌های مذهبی که از ایمان افراد مومن سواستفاده می‌کنند بحث می‌شود. از کلاهبرداری و جنایاتی که بعد از گذشت سالها نصف و نیمه پرده برداشته می‌شود و دسیسه‌ای که از طرف اقوام نزدیک متوجه آدمها است. و ممکن بودن تغییر هویت و زندگی لاکچری یک خلافکار، کلاهبردار و جانی، روایت دارد. ممنون
صبا باوفای حقیقی
۱۴۰۳/۱/۱۵
داستان جنایی پر کششی بود. گذشته از این که سعی کرده بود عمق تخریب فرقه‌های مختلف دنیا رو به تصویر بکشه در همون زمان به راه و روش مقابله با تخریب‌های روانی پس از حادثه هم پرداخته بود. خواننده همزمان میتونه از اطلاعات مفید استفاده کنه هم در مورد عواقب کار و هم در مورد راه حل مسئله. مسئولیت پذیری خیلی شخصیت‌های داستان جذب کننده بود. بجای پاک کردن صورت مسئله سعی در خلق راه حل داشتند. گرچه اینکه شخصیت منفی داستان در اخر کار میتونه از قربانی‌ها خودش رو مخفی نگهداره یکم ازار دهنده است. ممنون از کتابراه و مترجم عزیز بابت این کتاب فوق العاده
M Salavatizadeh
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب خیلی جالبیه. تازه دانلودش کردم حتی از صفحات اول شروع به خوندن نکردم و مستقیم رفتم سراغ صفحات میانی و شروع به خوندن کردم. باورم نمیشه انقدر هیجان انگیز بود که جنبش شدم و چند صفحه رو خوندم. نویسنده به خوبی جزئیات رو بیان کرده، میشه براحتی صحنه داستان رو تصویرسازی کنیم، انگار داریم یه فیلم هیجانی می‌بینیم. خیلی وقت بود این حس رو تجربه نکرده بودم. از کتابراه بخاطر انتخاب این رمان برای طرح سوال و همچنین رایگان بودن این کتاب خیلی ممنونم.
این کتاب رو به کسانی که دنبال هیجان و معما هستند پیشنهاد میکنم.
بهارتون زیبا
لیلی مظفری
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب بگذار این راز خاموش بماند، نوشته‌ی جین آن کرنز، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در مورد زنی جوان به نام ویرجینیا تروی است که به دنبال علت خودکشی دوست نقاشش هانا می‌گردد. هانا پیش از مرگش تابلوهایی مرموز برای ویرجینیا فرستاده بود که باعث شد او به مرگ خودخواسته‌ی هانا شک کند. او در مسیر رسیدن به حقیقت، از سالیناس و سوبر، دو کارآگاه خصوصی، کمک می‌خواهد؛ کسانی که گذشته‌ی مشترکی با ویرجینیا و هانا دارند. این کتاب یکی از آثار پرفروش نیویورک تایمز است
حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب جذاب و هیجان انگیزه که می تونه شما رو تا آخر داستان با خودش همراه کنه. پیشنهاد میکنم به کسایی که به رمان های عاشقانه، معمایی و هیجانی علاقه دارن. کسایی که دنبال یه داستان جذاب و سرگرم کننده هستن. داستان در مورد ویرجینیا تروی، یه زن جوان و موفق که یه گالری هنری داره. یکی از هنرمندان گالریش می و خودکشی کنه یه نقاشی مرموز برای ویرجینیا می فرسته. ویرجینیا سعی می کنه راز نقاشی رو حل کنه و توی این مسیر با رازهای تاریک زندگی خانواده اش روبرو می شه.
Kasra MK
۱۴۰۳/۱/۱۲
جالبه که انتقاد میکنیم چرا الکی میان نظر مینویسن فقط بخاطر امتیاز گرفتن اونم وقتی هنوز یه ساعتم نگذشته از اومدنه کتاب در جشنواره، پاک میکنین کامنتو، بجای پاک کردن همچین کامنتی یکم روی نظرات سطحیه بقیه نظارت داشته باشین که شاهد این حجم از کامنتای بی ارزش نباشیم
مهدی
۱۴۰۳/۲/۶
تشکر میکنم از کتابراه واقعا کتاب خوب و سرگرم کننده‌ای بود خیلی داستان جذاب‌ی دااشت انگار واقعا‌ی سریال جنابی بود که ادم بی صبرانه منتظر قسمت بعدی بود توو این کتاب نویسنده خیلی زیبا خیر وشر و ترسیم میکرد و اینکه واقعا به صورتی در مورد مکان‌ها نوشته بود که خواننده قشنگ محیط و اتفاقات انرا تجسم میکرد فقط احساس میکنم در چند پارت انتهایی نویسنده خیلی عجله جهت پایان دادن داستان بکار برد بصورتی که ابهامات زیادی در مورد داستان باقی موند با تشکر
رها
۱۴۰۳/۱/۱۹
همه دنیا در مورد اشتباه بودن خودکشی و تشویق کردن افراد به ادامه زندگی صحبت میکنند و دنبال اینن که راههایی که باعث میشه فرد امیدوار بمونه رو پیدا کنن و توصیه کنن، و همین طور اینکه ادامه دادن زندگی باعث میشه مشکل به مرور حل شه و راه حلی پیدا شه من نمیدونم چرا گاهی روشنفکری تو ایران این معنی رو میده که بهش بگن مرگ خودخواسته (در توضیح خلاصه کتاب ذکر شده) واقعا جای تاسف داره مخصوصا واسه قشر کتابخون
Alai ZAKARİA
۱۴۰۳/۱/۱۳
واقعا آدم با کتاب خواندن گوش و چشمش باز میشه یا خدا برای حکومت کردن و برای حرف به کرسی نشاندن دایا چه جون‌هایی رو گرفتن واقعاً دیکتاتوری اینا هستند به نظر من به نظر من هر کسی این کتابو نخونه هیچ اطلاعی راجع به دور و برش نمی‌تونه به دست بیاره بهتر بگم اصلاً نمی‌دونه چی داره می‌گذره دور و برش واقعاً پله آگاهی این کتاب‌ها ‌نهایت از کتابراهی‌های عزیز سپاسگزارم حتماً بخونید کتابو عالی روز و شبتان خوش
مشاهده همه نظرات 118

راهنمای مطالعه کتاب بگذار این راز خاموش بماند

برای دریافت کتاب بگذار این راز خاموش بماند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.