معرفی و دانلود کتاب بلندی‌های بادگیر

عکس جلد کتاب بلندی‌های بادگیر
قیمت:
۲۹۰۰۰ 14500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بلندی‌های بادگیر

کتاب بلندی‌های بادگیر نوشته‌ی امیلی برونته، یکی از شاخص‌ترین آثار عاشقانه‌ی ادبیات بریتانیا محسوب می‌شود که با روایتی جذاب و شگفت‌انگیز به داستان عشق نافرجام و جنون‌آمیز هیت کلیف و کاترین می‌پردازد.

امیلی برونته (Emily Jane Bronte) برای نوشتن این رمان حیرت‌انگیز و جذاب چندین راوی درنظر گرفته است که هیچ‌یک از آن‌ها شخصیت‌های اصلی داستان نیستند بلکه شخصیت‌های فرعی که بیشتر به عنوان ناظر در جریان وقایع بوده‌اند را برای این کار برگزیده است.

نیمی از رمان بلندی‌های بادگیر: عشق هرگز نمی‌میرد (Wuthering Heights) را فردی به نام لاک‌وود روایت می‌کند که مستأجر هیت کلیف در ایام میانسالی است. روایت نیم دیگر را آلن دین امجام می‌دهد چون خدمتکار عمارت وودرینگ است و سال‌های زیادی را در این ایام گذرانده و در جریان تمام روابط شخصیت‌های داستان به خصوص عشق هیت کلیف و کاترین قرار دارد. این خدمتکار روایت خود را از ایامی آغاز می‌کند که آقای ارنشا که ارباب عمارت وودرینگ است با پسری کولی به عمارت باز می‌گردد و تصمیم می‌گیرد آن پسر را نزد خود نگاه دارد و این پسرک هیت کلیف نام دارد.

هیت‌کلیف که یکی از شخصیت‌های اصلی داستان است و از همان ایام کودکی رابطه‌ای احساسی و عمیق با کاترین دختر ارباب برقرار می‌کند و این رابطه‌ی صمیمانه‌ی روزهای کودکی در نوجوانی جای خود را با عشقی آتشین عوض می‌کند.

این عشق و احساس یک طرفه نیست و کاترین نیز همین احساسات را نسبت به دوست دوران کودکی خود دارد اما شخصیت تندخو و لجباز هر دو طرف رابطه، اختلافات طبقاتی و... منجر به جدایی عشاق داستان می‌شود تا جایی که کاترین با فرد دیگری ازدواج می‌کند.

اما این پایانی بر ماجرای عاشقانه‌ی این دو نفر نیست و هیت کلیف پس از غیبتی طولانی به عنوا فردی ثروتمند باز می‌گردد تا انتقام عشق از دست رفته‌ی خود را از همه حتی از معشوق خود بگیرد.

چرا باید رمان بلندی‌های بادگیر را بخوانیم

رمان بلندی‌های بادگیر: عشق هرگز نمی‌میرد بدون‌شک یکی از زیباترین آثار در ادبیات کلاسیک دنیا محسوب می‌شود. اگر دوست دارید با آثار کلاسیک آشنا شوید و از یک داستان عاشقانه‌ی زیبا لذت ببرید، حتماً این کتاب را بخوانید و غرق در عشق آتشین شخصیت‌های اصلی داستان شوید.

نکوداشت‌های رمان بلندی‌های بادگیر:

- داستان عاشقانه‌ای پرتلاطم و طوفانی. (Barnes & Noble)
- یکی از قله‌های ادبیات انگلیس در قرن نوزدهم. (Amazon)
- انگار که امیلی برونته می‌توانست تمام چیزهایی که با آن‌ها، انسان را می شناسیم از هم بگسلد و این خلاءهای ناشناخته را با چنان نیرویی از زندگی پر کند که حقیقتی والاتر شکل بگیرد. (Virginia Woolf)

در بخشی از رمان بلندی‌های بادگیر می‌خوانیم

هنگامی که از پله‌های عمارت بالا می‌رفتم زیلا از من خواست شمع را پنهان کنم و کوچک‌ترین سر و صدایی نکنم، چون اربابش نسبت به اتاقی که من قرار بود امشب را آن‌جا بمانم، بسیار حساس بود و هیچ‌گاه از روی میل خود به کسی اجازه نمی‌داد، داخل آن‌جا شود. وقتی من دلیلش را پرسیدم، زیلا پاسخ داد: «فقط یکی دو ساله که به این عمارت آمده و آنقدر از ساکنان آن جا چیزهای عجیب غریب دیده که حوصله‌ی کنجکاوی ندارد.» آنقدر گیج و خسته بودم که توان کنجکاوی نداشتم، بنابراین در را پشت سرم بستم و برای پیدا کردن تختخواب به اطراف نگاه کردم. تمام اثاثیه‌ی اتاق شامل یک صندلی، کمد لباس و یک صندوق بزرگ چوبی که در بالای آن مربعی برجسته قرار داشت و شبیه پنجره‌های کالسکه بود. جلوتر رفتم تا داخلش را ببینم، به نظرم نوعی تختخواب قدیمی آمد که فقط جای یک نفر در آن بود تا هر یک از اعضای خانواده برای خود اتاقی جداگانه داشته باشند تا بدون مزاحمت دیگران آسوده خاطر استراحت کنند.

درحقیقت اتاق کوچکی بود که از لبه‌ی پنجره بسته اش، به عنوان میز استفاده می‌شد. دریچه‌های آن را با احتیاط باز کردم و با شمعی که در دستم بود، وارد شدم و دوباره دریچه‌ها را بستم. آن لحظه احساس کردم که دیگر از اذیت وآزارهای هیت کلیف یا هرکس دیگری در امانم. کُنج تاقچه‌ای که شمع را روی آن نهاده بودم چندین کتاب با جلدهای کپک زده و کثیف را پیدا کردم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بلندی‌های بادگیر
نویسنده
مترجماکرم مظفری
ناشر چاپیانتشارات ماهابه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات490
زبانفارسی
شابک978-600-5205-48-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ 14500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بلندی‌های بادگیر

سکینه مهربانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
با سلام این کتاب برخلاف تعاریف و تشویق برای خوندن داستانش کاملا برعکس تعاریفش هستش اگرچه هر مخاطبی علایق و سلیقه خاص خود برای انتخاب کتاب را داره
داستان این کتاب شاید شامل بعضی عشق و عاشقی‌های باطنی و نافرجام باشد عشق‌هایی که در باطن و قلب خود تعریفی خاص از عشق خود دارند و دیوانه وار عشق خودشون و
رو می‌پرستند ولی در واقعیت عشق مخاطبشون باعشق قلبشون نمی‌خونه
این کتاب زندگی و تلخی‌های زیادی رو به تصویر کشیده و واقعیت زندگی خیلی‌ها می‌تونه باشه
در کل خوب بود شخصیت‌های کتاب واقعی بودند و انسانهای شبیه به این کتاب زیاد وجود داره اگر به داستان‌های واقعی اطرافمان و شخصیتهایی که در جامعه کم و بیش می‌شناسیم گوش کنیم بسیار از این نوع کتاب‌ها می‌توانیم بنویسیم که واقعی واقعی هستند (لجبازی‌ها بخش غیر قابل انکار زندگی‌ها هستنداگر از خود گذشت بیشتری داشته باشیم همه چیز بهتر خواهد بود)
ممنون از تلاشگران و کتابراه
Arezoo Gh
۱۳۹۹/۱/۱۹
چند وقتی بود دلم برا بلندی‌های‌بادگیر تنگ شده بود. اولین و تنها کتاب امیلی برونته. و عاشقانه‌ترین جمله‌ی عاشقانه‌ی تاریخ از کتابش که باعث شد کتاب "بلندی‌های بادگیر" یا "عشق هرگز نمی‌میرد" بعنوان عاشقانه‌ترین کتاب ادبیات انگلیسی شناخته شه"روح از هر چه ساخته شده باشد جنس روح او و من از یک جنس است. "
مریم رحمانی
۱۴۰۱/۹/۲۵
واقعا من نمیدونم نویسنده‌ی این کتاب وقتی داشته این کتاب رو نگارش میکرده از دست کی و چرا اینقدر پر از کینه بوده که این چنین کتابی پر از خشم و کینه و نفرت نگاشته چطور کتابی نوشته میشه که تقریبا همه‌ی شخصیت‌های کتاب این طور پر از نفرت باشند وقتی کتاب رو میخونم چند بار می‌خواستم از نیمه راه رهایش کنم چون فقط حس نفرت رو انتقال میداد
یلدا gheiratmand
۱۴۰۱/۵/۱۲
کتاب بلندی‌های بادگیر از خیلی جهات با بقیه رمان‌هایی که خوندم فرق داشت و با اینکه عاشقانه بود ولی پر از رنج و سختی و تنفر بود و نشون داد که همه این رنج و سختی‌ها بخشی از عشق هست
Somy Rad
۱۴۰۲/۴/۶
من معمولا اثار نویسندگان بنام رو حتما مطالعه میکنم، اما متاسفانه این کتاب هیچ بار معمولاتی نداشت و نه حتی جذابیت داستانی، خوندنش رو توصیه نمیکنم
هاله مستشفی
۱۴۰۰/۵/۵
اصلا جالب نبود حتی من نتونستم خواندن کتاب را تمام کنم. بجای عشق، سرتاسر کینه و عقده و تنفر بود.
برخلاف کتابهای شارلوت برونته که بسیار زیبا و عاشقانه است کتاب جذابی نیست.
pegah raesi
۱۴۰۰/۳/۱۴
فوق العاده پر جاذبه بود، و با مسما، هم شیوه‌ی نگارش عالی، هم تصویر پردازیهای که منو دقیقا در همان لوکیشن‌ها قرار می‌داد و هم محتوا عالی، ممنون از کتابراه
razie hashemi
۱۳۹۹/۳/۲۰
این کتاب یکی از عاشقانه‌ترین و در عین حال غم انگیزتربن کتابهای جهانه، اگه با تراژدی مشکلی ندارید حتماً بخونید
کاربر Mahdiyon
۱۴۰۲/۱/۱۴
اصلا باهاش حال نکردم این همه تعریف شنیده بودم خیلی انتظار بالایی داشتم
نصفه ولش کردم
اصلا باب سلیقم نبود
نسرین ایمن
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
نمیدونم مشکل از ترجمه اس یا من نمیتونم با کتابی که کلی دنبالش بودم ارتباط برقرار کنم... ولی تعریفشو خیلی شنیدم
نازنین ش
۱۳۹۹/۷/۸
اولین بار سالها پیش این کتاب رو خوندم و الان هم باز همونقدر لذت بردم، ممنون
سمیه کارگزار
۱۳۹۹/۵/۷
بسیار کتاب زیبایی بود داستانسرایی عالی بود واقعا از خوندنش لذت بردم و به شدت پیشنهاد میشود.
نگار استادهاشم
۱۳۹۹/۱/۱۹
من کتابشو دارم کتاب خوبی میتونه باشه برای کسانی که به رمان غم انگیز و عاشقانه علاقه مندند
سودا فدایی
۱۴۰۰/۹/۲۳
کتابی که متاسفانه تا نصفه به زور خوندم، و برام جذابیتی نداشت...
همش کینه و نفرت
Mahnaz Khorram
۱۴۰۰/۶/۲
امیلی برونته زیبایی یک رابطه رو که فراتر از عشق بود به تصویر کشیده
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب بلندی‌های بادگیر

برای دریافت کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.