معرفی و دانلود کتاب بی‌پدر

عکس جلد کتاب بی‌پدر
قیمت:
۳۵۵۰۰ ۱۷,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بی‌پدر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بی‌پدر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بی‌پدر

مژده سالارکیا یکی از نویسندگانِ آتیه‌دارِ ادبیات امروزِ ایران است. در کتاب بی‌پدر که دومین رمانِ او به شمار می‌‌رود، با ماجراهای زنی جوان همراه می‌شویم، که به مرور و طی اتفاقاتی دلخراش، از واقعیاتی تلخ در باب گذشته‌ی افراد خانواده‌ی خود آگاه می‌شود.

درباره کتاب بی‌پدر

مژده سالارکیا یکی از استعدادهای جوانِ ادبیات روزِ ایران است. او که در حوزه‌ی داستان‌نویسی فعالیت می‌کند، کار ادبی خود را رسماً با انتشار رمانی با عنوان «مثلث‌های موازی» آغاز کرد. در این اثر، سالارکیا در مقام نویسنده‌ای سبک‌پرداز ظاهر شده که علاقه‌ای وافر به قصه‌گویی دارد. دومین رمان او، یعنی کتاب بی‌پدر نیز، اثری به شدت قصه‌گو، با ضرب‌آهنگی تند و پیرنگی چندلایه است. این اثر ذیل مجموعه‌ی کتاب‌های «قفسه‌ی آبی» نشر چشمه به انتشار رسیده؛ مجموعه‌ای که به عناوین داستانیِ ژانری اختصاص دارد.

پیرنگ داستانِ کتاب بی‌پدر، از قصه‌ای از کتاب شاهنامه اقتباس شده است. مقصودْ قصه‌ی فرود، فرزند سیاوش است. مطابق روایت فردوسی، فرود از پدری ایرانی و مادری تورانی زاده شده است. پدر او، سیاوش، به طرزی فجیع به قتل می‌رسد، و به همین سبب، لشکری از ایران به قصد خون‌خواهی او عازم میدان‌های نبرد می‌شود. سپاهیان این لشکر در میانه‌ی راه با فرود ملاقات می‌کنند، و او را به ظن تورانی بودن به قتل می‌رسانند. این‌چنین، فرود نیز در کنار سهراب، بدل به یکی از قربانیانِ اسطوره‌ایِ هم‌وطن‌کُشی در متن شاهنامه می‌شود.

قهرمان داستانِ مژده سالارکیا، زنی جوان است که به کار گویندگی اشتغال دارد. ایام کودکی او در کنار سه زن گذشته: یکی مادرش، یکی مادربزرگش، و دیگری، زنی به نام جریره، که اگرچه با خانواده‌ی شخصیت اصلی داستان نسبت خونی نداشته، همواره از نزدیکان ایشان به شمار می‌رفته است. وقایع رمانِ بی‌پدر هنگامی آغاز می‌شود که قهرمان داستان، به مناسبت سالگرد فوت جریره، به سراغ مزار او می‌رود، و در این بین، سفری نیز به ملک پدری می‌کند؛ سفری شوم که بدل به آغازی برای ماجراهای غریبِ آتی می‌گردد. در بطن این ماجراها، پدرِ راوی قرار دارد. مردی مرموز که سرگذشتش به نحوی غریب و شگفت‌انگیز، بر سرنوشت دخترش تأثیر می‌گذارد...

کتاب بی‌پدر نخستین بار در سال 1401 به انتشار رسید. نویسندهْ ایده‌ی اصلی این رمان را از یکی از داستان‌های کوتاه خود برگرفته، و این ایده را طی حدود پنج سال بسط داده و در قالب اثر پیش رو، به ثمر نشانده است.

کتاب بی‌پدر مناسب چه کسانی است؟

دنبال‌کنندگان ادبیات روز ایران، و علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های اجتماعی، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب بی‌پدر از مژده سالارکیا به شمار می‌روند.

با مژده سالارکیا بیشتر آشنا شویم

مژده سالارکیا (متولد سال 1336) نویسنده‌ی جوان اهل ایران است. او در دانشگاهْ زبان و ادبیات فارسی خوانده، و کار داستان‌نویسی را از عنفوان جوانی به طور جدی آغاز کرده است. از میان آثار وی می‌توان به عناوینی چون «بی‌پدر» و «مثلث‌های موازی» اشاره کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بی‌پدر
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-01-0988-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۵۰۰ ۱۷,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌پدر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بی‌پدر

برای دریافت کتاب بی‌پدر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.