معرفی و دانلود کتاب صوتی آبجی خانوم

عکس جلد کتاب صوتی آبجی خانوم
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آبجی خانوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آبجی خانوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آبجی خانوم

سنت‌ها و باورهای غلط یک جامعه همیشه عده‌ای را قربانی می‌کنند. کتاب صوتی آبجی خانوم، اثر صادق هدایت داستان یکی از همین افراد بخت‌برگشته‌ای است که بدون اینکه خودشان بخواهند یا تقصیری داشته باشند، به‌خاطر یک‌سری معیارهای اشتباه، از بدو تولد محکوم به تنهایی شده‌اند. داستان زنی که ناخواسته به ورطه‌ی حسادت و دشمنی می‌افتد.

درباره‌ی کتاب صوتی آبجی خانوم

سال 1309، اگر صادق هدایت تصمیم نمی‌گرفت که یکی از داستان‌های کوتاه خود را در مورد بخشی مطرود از جامعه بنویسد، شاید هیچ‌کس دیگری آبجی‌ خانوم را لایق تبدیل شدن به شخصیت اصلی داستانش نمی‌دانست. کتاب صوتی آبجی‌ خانوم، داستان تلخ زندگی دخترانی است که همه‌ی ما با آن‌ها روبه‌رو شده‌ایم، اما مثل بقیه‌ی افراد جامعه از کنارشان رد شدیم و تصمیم گرفتیم آن‌ها را نبینیم.

کتاب صوتی آبجی‌ خانوم داستان دختری است که از کودکی تمام همسایه‌ها، زن‌های فامیل و حتی مادرش به او القا کرده‌اند که زشت و بدقواره است. از همه‌ی اطرافیان هیچ مردی حاضر نخواهد شد او را به زنی بگیرد. آن‌ها شوهر پیدا نکردن را به‌معنای بدبختی و بیچارگی او دانسته و معتقد بودند که اگر دختری نتواند شوهر پیدا کند، یعنی بختش بسته است و هیچ نقطه‌ی امیدی در زندگی‌اش وجود ندارد.

صادق هدایت با نیش‌وکنایه‌ی فراوان به وضعیت جامعه و باورهای غلط موجود در آن، داستان دختری را روایت می‌کند که اصلاً فرصت زندگی را پیدا نکرد و تمام عمرش صرف حسادت و حسرت و ناراحتی شده است. دختری که انگار رسالتش از به دنیا آمدن، شوهر کردن بوده و حالا که نتوانسته به این امر مهم و حیاتی دست پیدا کند، پس سراسر زندگی‌اش هم بیهوده بوده است. این شیوه‌ی تربیتی باعث شده که آبجی‌ خانوم هیچ‌گاه تواند خواهر زیبایش را دوست داشته باشد و از کودکی، حسی به‌جز حسادت را نسبت به او تجربه نکرده است. صادق هدایت در کتاب صوتی آبجی‌ خانوم بدون جمله‌های پیچیده، احساسات آبجی‌ خانوم را با عمق و دقت قابل تحسینی به نمایش می‌گذارد.

کتاب صوتی آبجی‌ خانوم را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای متین بختی منتشر کرده است.

کتاب صوتی آبجی خانوم برای چه کسانی مناسب است؟

به تمام علاقه‌مندان داستان کوتاه، داستان‌نویسی مدرن در ایران و به‌خصوص کارهای صادق هدایت توصیه می‌کنیم کتاب صوتی آبجی‌ خانم با صدای متین بختی را از دست ندهند.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم

صادق هدایت (Sadegh Hedayat) از مشهورترین نویسندگان معاصر ادبیات فارسی است که در کنار کتاب‌هایش، از نظر زندگی شخصی و افکارش نیز همیشه مورد توجه بوده است. هیچ‌کس نمی‌تواند تأثیر صادق هدایت بر جریان معاصر ادبیات و داستان‌های فارسی را انکار کند. او نویسنده‌ی صاحب‌سبکی که یکی از مشهورترین رمان‌های فارسی، «بوف کور» را نوشته است. صادق هدایت که خود از علاقه‌مندان به نویسندگان مشهور داستان کوتاه مثل ادگار آلن پو و آنتون چخوف بود، سهم زیادی در جلب توجه فارسی‌زبانان به داستان کوتاه دارد.

صادق هدایت سال 1281 در تهران متولد شد، در طول عمر خود به‌غیر از ایران در کشورهایی مثل بلژیک، فرانسه و هندوستان زندگی کرد و نهایتاً سال 1330 و در سن چهل‌وهشت‌سالگی در پاریس خودکشی کرد. این دومین اقدام او برای خودکشی محسوب می‌شد که البته این‌بار موفقیت‌آمیز بود. «سه قطره خون»، «سگ ولگرد»، «اوسانه» و «داش آکل» ازجمله آثاری هستند که صادق هدایت به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی آبجی خانوم می‌شنویم

ازبس‌که از این‌جور حرف‌ها جلوی آبجی‌خانوم زده بودن، اون هم به‌کلی ناامید شده بود و از شوهر کردن چشم پوشیده بود. بیشتر اوقاتِ خودش رو به نماز و طاعت می‌پرداخت. اصلاً قید شوهر کردن رو زده بود. یعنی شوهر هم براش پیدا نشده بود. یه‌دفعه هم که خواستن اون رو بدن به کل‌حسینِ شاگردنجار، کل‌حسین اون رو نخواست. ولی آبجی‌خانوم هرجا می‌نشست می‌گفت: «شوهر برام پیدا شد، خودم نخواستم. شوهرهای امروزه، همه عرق‌خور و هرزه، برای لای جرز خوبن. من هیچ‌وقت شوهر نمی‌کنم.»

ظاهراً از این حرف‌ها می‌زد، ولی پیدا بود که ته دلش کل‌حسین رو دوست داشت و خیلی هم مایل بود که شوهر کنه. اما چون از پنج‌سالگی شنیده بود که زشته و کسی اون رو نمی‌گیره. از اون‌جایی که از خوشی‌های این دنیا خودش رو بی‌بهره می‌دونست، می‌خواست به‌زور نماز و طاعت، اقلاً مال دنیای دیگه رو دریابه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
آبجی‌خانوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آبجی خانوم
نویسنده
راویمتین بختی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آبجی خانوم

فرزاد محمدی
۱۴۰۲/۶/۲۴
داستانی با شروعی خوب و در طول داستان جذابیت خود رو از دست می‌دهد و روند طولانی یک عمر زندکی یک انسان رو در چند سطر توضیح مختصر و ناکافی به تصویر میکشد و مسیر داستان رو از مبحث و هدف اصلی خود منحرف کرده و در چند موضوع فرعی و غیر جذاب وارد کرده و با توصیف و تعریفهای پر از تناقض داستان رو ادامه میده و بعضی وقتها از مسیر اصلی منحرف میشه و ناگهان به سوژه برمیگرده و بعضی جاها تکرار مطالب رو در پیش میگیره و با زیاده روس و اغراق در وصف شخصیت اصلی داستان و همچنین خواهرش بعنوان شخصیت دوم داستان شنونده داستان رو گاهی خسته و گاهی بی انگیزه می‌کند. موضوع حساسیت جامعه آن زمان جامعه ایران در مورد دختران ترشیده و مجرد و شوهر نکرده آنقدر تکراری و خسته کننده شده که هیچوقت نمیتون ذوق شنونده داستان رو برانگیزد. از طرف دیگر در شرایط کنونی جامعه و تحولات زیادی که اکنون برای جامعه ایران بوجود آمده نابسامانی اقتصادی و بیکاری و گرانی و توقعات خانوده برای فراهم شدن شرایط ازدواج فرزندانشان و بالا رفتن سن ازدواج دختران و پسران این داستان امری کاملا عادی و بدهی و دور از هر گونه جذابیت و قابل گوش کردن و نتیجه گیری مثبت و بدست آوردن تجربه مفید جهت دورنمای مفید برای زندگی جوانان میباشد. خالی از توضیح نیز نمیباشد که داستان با صدای دلنشین خواننده داستان و لطافت و گرمی تن صدای این خانم که شنونده را به ادامه شنیدن داستان امیدوار می‌کند و انرژی مثبتی که از موسیقی متن داستان به مخاطب داستان منتقل می‌شود.‌ای گونه داستان‌ها نمی‌تواند در هر گروه سنی یا جنسیتی مخاطب خود را بدست آورد. تعداد محدودی از افراد جامعه مخصوصا زنان قدیمی یا دخترانی که در جامعه روستایی زندگی می‌کنند به این نوع داستان علاقه نشون می‌دهند.
Mozhgan
۱۴۰۲/۸/۱۳
تمام کتابهای صادق هدایت به زبانی ساده ولی پر از معانی و آموزنده است و در هر قرنی مناسبت دارد گویی کتابها را برای تمام انسانها تا ابد نوشته است. بعضی از انسانها نمیدانند با حرفایی که می‌زنند چقدر می‌توانند در زندگی یک‌شخص تاثیر بگذارند. امیدوارم همه به آن درجه عقل و شعور برسند که بهترین تاثیر رفتار و کردار صحیح‌را بر روی آدم‌ها‌خصوصافرزندانشان بگذارند
قبل از اینکه دیر بشود. واقعا متاثر می‌شوم بعضی از پدر و مادرها چگونه فرزندی که از خون و گوشت خودشان هست را عیب می‌گذارند، تحقیرش میکنند. و فرزندی بدون اعتماد به نفس و نا امید تربیت میکنند.
سولماز گوهری نژاد
۱۴۰۳/۱/۲۹
زنده یاد صادق هدایت نازنین روحت شاد و یادت گرامی، کسی که فراتر از زمان خود بود و به نظر من این افراد را ژن آگاه باید نامید، داستانی کوتاه و آموزنده از تبعیض در خانواده ها، از عقل هایی که به چشم بَسَنده است، از فلسفه نبودن استقلال زن که باید کمالش وابسته به مرد باشد، فرهنگ فرهنگ فرهنگ بیشتر کتاب بخوانیم بیشتر بیاندیشیم بیشتر یاد بگیریم. تمام آثار زنده یاد صادق هدایت ارزش خواندن و گوش دادن دارد.
مریم ناطقی
۱۴۰۲/۸/۱۹
کار نویسنده مثل همیشه عالی بود صدای گوینده بسیار دلنشین بود واین داستان چقدر برای امروز هم کاربرد داره مادر‌ها مطالعه کنند و بدونن با سرزنش کردن فرزندشو و مقایسه کردن فرزندان باهم چه آسیب بزرگی به اونها وارد میکنه توانایی آدمها باهم فرق داره چه بسا اگر مادر خانواده به آبجی خانم بها میداد او هم میتونست یه واعظ قابل بشه وهم کُف خودشو پیدا کنه.
فاطمه رضایی
۱۴۰۲/۷/۲
نوشته‌های صادق هدایت همیشه پر از جزئیات ریز هست، توصیف‌های دقیق از چهره‌ها، داستان‌هایی ایرانی، دقیقا فرهنگ ما، خوشبختانه الان واقعاً نظر مردم درمورد ازدواج تغییر کرده و تقریباً دارن قبول میکنن، ازدواج نکردن خیلی بهتر از هر جور ازدواج کردنی هست، ممنونم از گوینده با صدای عالی و گرمش، ممنون از تمامی عوامل کتابراه
سیاووش جلالی مهر
۱۴۰۲/۴/۱۶
صادق هدایت به دردهای کتمان مانده‌ی لایه‌های مختلف جامعه می‌پردازد
در این کتاب به طبقه‌ی پایین و مستضعف جامعه پرداخته است.
بی مهری که خیلی از فرزندان از والدین خود در هر طبقه‌ایی ممکن است به آن دچار شوند اما در تنگ دستان این ستم به صورت مضاعف در می‌آید.
شراره ضرابی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کتاب جالبیه، دقیقا فکر میکنم حال و هوای امروز هست با این که نویسنده متعلق به دهه‌های گذشته است قلمش امروزی است و حرفها و حال و هوای آبجی خانوم هم حال و هوای خیلی از امروزی ها، شنیدنش خالی از لطف نیست خصوصا با صدای گرم خانم متین بختی، داستانی کوتاه و جالب برای شنیدن خصوصا آخر شب.
بهار هوشیار
۱۴۰۲/۵/۸
میگن حرف‌ها بیشتر از گلوله‌ها آدم میکشن... کاش بیشتر مراقب حرفامون باشیم و روح و روان آدما رو به بازی نگیریم... مادری که با جهل خودش و تکیه بر سنت‌های غلط، از کودکی، دخترش رو خورد میکنه... و هنوز هم چنین آدمایی توی جامعه وجود دارن.. ‌
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۶/۲۱
داستان مثل بقیه‌ی داستانهای صادق هدایت خیلی جذاب و شنیدنی است و تا انتهای داستان را مشتاقانه گوش کردم. کاش از این داستانها درس بگیریم و همدیگر را بر اساس خصوصیات ظاهری قضاوت نکنیم. پایان داستان خیلی تکان دهنده است و. ‌.....
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۴/۲۷
یک شاهکار دیگر از صادق‌هدایت، کوتاه، جامع و صادق
و عجیب اینکه هنوز این مشکلات فرهنگی و اجتماعی به وفور دیده میشه و انگار ما در جهل و ناآگاهی باقی ماندیم
اجرای متین خانم بختی مثل همیشه فوق‌العاده بود
ممنون
کاربر s
۱۴۰۲/۶/۸
وااای که چقدر به دلم نشست... شاید تا حالا ده بار گوش کردم اما هر بار لذت بردم از بیان بینظیر این درد ناگفته.... چقدر این داستانها ارزشمند هستند، وقتی گوش میدی انگار سفر میکنی به هشتاد نود سال قبل....
Azar hojjati
۱۴۰۲/۴/۲
من کتابهای صادق هدایت رو خیلی دوست دارم چون دردِجامعه بی سانسور بیان میکنه، دردی که عمری ملت باهاش به کما رفتند متاسفانه
بهار کرمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کتاب جالبی بود طرز نگاه و عقاید آن دوران را به خوبی بیان و مطرح کرد اما متاسفانه هنوز هم همچین عقاید به چشم می‌خورد البته نه با پرتابی ایام گذشته. لحن گوینده زیبا و دلنشین بود.
A.rhn
۱۴۰۲/۹/۱۴
صدای گرم گوینده ما را تا آخر داستان پیش می‌برد، برای ایشان آرزوی سلامتی دارم. در پایان داستان غم عجیبی بر دل آدم باقی می‌ماند که اقتضای نوشته‌های صادق هدایت است.
کتابخوان
۱۴۰۲/۷/۲۳
نمیدونم دقیقا باید تعریف کرد از کتاب یا بخاطر ساده و کوتاه و قابل پیشبینی بودن نقدش کرد ولی انتظارم از متن کتاب، نسبت به تعاریفی که شنیده بودم خیلی بیشتر بود
مشاهده همه نظرات 53

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آبجی خانوم

برای دریافت کتاب صوتی آبجی خانوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.