معرفی و دانلود کتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت

عکس جلد کتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت

کتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت نوشته‌ی خاویر کرمنت، با محوریت روانشناسی، خودشناسی و رفتارشناسی به شما کمک می‌کند که چگونه به خود بیایید و متوجه شوید که بیشعوری جزو خصوصیات بارز شخصیت شما شده است.

بیشعوری چیست؟

بیشعوری نوعی اعتیاد است که می‌تواند از الکل و اعتیاد به مواد مخدر هم بدتر باشد. بزرگترین مشکل این دسته از افراد این است که بیشتر آنان ذره‌ای از بیشعوری آگاهی ندارند؛ البته این همان چیزی بود که درباره‌ی خود خاویر کرمنت (Xavier Crement) هم صدق می‌کرد. او با کشمکش‌هایی که با خودش داشت به این ویژگی درونی‌اش پی برد و صادقانه بیان می‌کند که قبلا بیشعور بوده اما به درمان خودش پرداخته است.

امکان دارد که بیشعوری نوعی بیماری باشد و مانند تمام بیماری‌ها برای پیشگیری و درمانش ابتدا باید آن را بشناسید. هر چقدر بیماری دردناک‌تر و مخرب‌تر باشد، برای شناخت و مقابله با آن باید بیشتر تلاش کنید چه برسد به بیشعوری که از خطرناک‌ترین عارضه‌های تاریخ بشریت می‌باشد!

اصلا این فکر را نکنید که بیشعوری حماقت است و بیشعورها آدم‌های احمقی هستند، هرگز اینگونه نیست! بیشعورها نسبت به افراد عادی از هوش بالایی برخوددارند و خودخواهی، وقیح بودن، تجاور به حقوق دیگران که از خصوصیات اصلی بیشعوری هستند، از سمت کسانی است که از نظر موقعیت اجتماعی و مالی از مردم دیگر بهتر نباشند، بدتر هم نیستند. حقیقت بسیار دردآور اینجاست که در طول تاریخ، کسانی که بیشترین آسیب‌ها را به جوامع بشریت زده‌اند بیشعورها بوده‌اند.

تا به حال شده از اینکه همسایه‌تان زباله‌هایش را در خیابان می‌اندازد عصبانی شوید؟ یا برایتان پیش آمده که در اداره‌ای برای گرفتن یک امضا روزها و ساعت‌ها در رفت و آمد باشید تا نتیجه بگیرید؟ آیا احساس می‌کنید برخوردهای رئیس‌تان با شما مناسب نیست؟ از هم مهم‌تر رابطه شما با همسرتان چگونه است؟ می‌خواهید از او جدا شوید و یا آنقدر مغرور و خودخواهید که حتی جرئت جدایی از او را ندارید؟

اگر پاسخ‌ شما به این سوالات مثبت می‌باشد، کتاب بیشعوری (Asshole no more) برای شما نوشته شده؛ زیرا شما با افراد بیشعور زیادی برخورد دارید و این اثر که از پرفروش‌ترین عناوین در ایران و جهان به شمار می‌رود دربارۀ پدیدۀ بیشعوری در جوامع کنونی است و به شما یاد می‌دهد که چگونه با افراد بیشعور برخورد کنید اما اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است، به احتمال زیاد خطر جدی شما را تهدید خواهد کرد و خودتان مبتلا به آن هستید!

خاویر کرمنت در این کتاب بیان می‌کند: آشکار کردن و پذیرفتن ضعف‌ها و اشتباهات خود، برای هیچ‌کدام از شما کار راحتی نیست. من تا مدت‌ها از نوشتن این کتاب و حتی صحبت کردن درباره موضوعات آن می‌ترسیدم، زیرا نمی‌خواستم تمام جهان متوجه شود که من قبلا آدم بیشعوری بودم!

چه خودتان بیشعور باشید و چه درگیر با آن‌ها، با انتخاب این کتاب حداقل راهنمای خوبی انتخاب کرده‌اید و قطعا کمک زیادی به شما خواهد کرد. نام هیچ کدام از اشخاصی که در این کتاب آمده، واقعی نیست. هرگونه شباهت شخصیت‌های کتاب و اشخاص واقعی غیرعمدی و تصادفی است.

جملات برگزیده‌ی کتاب بیشعوری:

- همه دوستان خوب من، به من ابراز علاقه می‌کنند؛ اما تا به حال هرگز نگفته‌اند که بی‌شعور هستم. (وینیفرد)
- فکر نمی‌کردم که بی‌شعور باشم. فقط مثل یک فرمانروای زورگو بودم که فقط زمانی راضی می‌شدم که داشتم حرمت و شادمانی اطرافیانم را ضایع می‌کردم. (پریسیلا)
- بزرگ‌ترین راز خلقت این نیست که چرا خدا جهان را آفریده است؛ بلکه این است که او چرا بی‌شعورها را تا این حد گستاخ و منفور خلق کرده است. (دیوار نوشته‌ی پشت یک در، در کلیسای بوستون)
- بی‌شعوری برای تمام فصول در خیابان و در بیابان چه در سنگر، چه در بندر. (از دیوان اشعار زندگی با بی‌شعورها)
- گاهی اوقات نیمه‌شب از خواب می‌پرم و با تعجب از خودم می‌پرسم که آیا بی‌شعورها هم در همان زمانی که انسان‌های دیگر تکامل یافته‌اند، روی این سیاره به‌وجود آمده‌اند یا از سیاره‌ی دیگری مثل اورانوس آمده‌اند؟ (اریک)

در بخشی از کتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت می‌خوانیم:

امروزه اعتراض اجتماعی نسبت به بی‌عدالتی مد شده است. ابتدا شما خواهید فهمید که جامعه چگونه شما را از چه نظر محبوبش کرده است، روان‌شناختی یا اجتماعی!

سپس شما اعتراض کرده و اعلام می‌کنید که خواستار آزادی هستید.

اغلب مردم به‌دنبال یافتن جواب منطقی نیستند. عجیب این است که آن‌ها به تبلیغات و شعارهای خودشان هم باور ندارند و به همین دلیل بدون آن‌که به آزادی برسند، به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند؛ البته این با کاری که انجام می‌دهند، مغایرتی ندارد. در بسیاری از موارد «آزادی» در ضمیر ناخودآگاه بی‌شعور وجود دارد.

پیتر لیلی در مقاله‌ی خود به‌نام «فریاد بی‌شعورها» ریشه‌ی فعالیت‌های مدنی بی‌شعورها را از عربده‌های انسان عصر جدید تا بمب‌گذاری
آنارشیستی قرن نوزدهم تا جنبش‌های اعتراضی زمان حال دنبال می‌کند.

پذیرش اعتراض‌ها به‌عنوان حق مدنی می‌تواند تهدیدی بزرگ باشد که جامعه، در حال حاضر بی‌شعورها را پذیرفته است.

حقایق زیادی در این هشدار وجود دارد. گروه بسیاری از مردم پیش می‌آیند و اعلام می‌کنند: «من بی‌شعور هستم!»

آن‌ها در تظاهرات اعتراضی سال 1960 قدم در مسیر بی‌شعوری گذاشته‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: بی‌شعور کیست و چگونه ممکن است یک نفر بی‌شعور باشد
فصل اول: سرگذشت فِرِد
فصل دوم: دیگر سرگذشت‌ها
فصل سوم: تعریف بی‌شعوری
فصل چهارم: ماهیت بی‌شعوری
فصل پنجم: شدت بی‌شعوری
بخش دوم: انواع بی‌شعورها
فصل ششم: بی‌شعور اجتماعی
فصل هفتم: بی‌شعور تجاری
فصل هشتم: بی‌شعور مدنی
فصل نهم: بی‌شعور مقدس مآب
فصل دهم: بی‌شعور عصر جدید
فصل یازدهم: بی شعور دیوان سالار
فصل دوازدهم: بی‌شعور بیچاره
فصل سیزدهم: بی‌شعور شاکی
بخش سوم: وقتی جامعه بی‌شعور می‌شود
فصل چهاردهم: تجارت به مثابه بی‌شعور
فصل پانزدهم: دولت به مثابه بی‌شعور
فصل شانزدهم: بی شعوری به مثابه مذهب
فصل هفدهم: خواندن، نوشتن و بی‌شعوری
فصل هجدهم: بی‌شعوری در رسانه؛ یک اپیدمی واقعی
بخش چهارم: زندگی با بی‌شعورها
فصل نوزدهم: کار کردن با بی‌شعورها
فصل بیستم: وقتی یک دوست بی‌شعور است
فصل بیست و یکم: ازدواج با یک بی‌شعور
فصل بیست و دوم: بی‌شعور مادرزاد
فصل بیست و سوم: فرزندان والدین بی‌شعور
بخش پنجم: راهِ نجات
فصل بیست و چهارم: مسیر بازسازی و درمان
فصل بیست و پنجم: وسایل درمان
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت
نویسنده
مترجمطیبه احمدوند
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-6412-70-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت

mamad zz
۱۳۹۹/۱/۹
اصلا کتاب خوبی نیست پیشنهاد نمیکنم هیچ بار علمی نداره هیچ چیز به دانش شما اضافه نمیکنه فقط نوشته هر کس اینکارها رو انجام بده بیشعوره هیچ راه حل مناسبی هم عنوان نکرده برای درمان اصلا ارزش خوندن نداره از کتابهایی هست که بیخودی معروف شدن. وقتتان رو سر این کتاب هدر ندید. همین معرفی اجمالی کتاب رو بخوانید کلیت کتاب دستتون میاد
Javad hzd
۱۳۹۹/۱/۹
کتاب بسیار ضعیفی که نویسنده هر جمله‌اش رو با کلمه بیشعور شروع یا تمام میکنه و همه دنیا رو یک بیشعور فرض میکنه جدا از درست یا غلط بودن استدلال‌های نویسنده، اوفقط به باز کردن اینکه همه برای اشتباهاتی که انجام میدهیم بیشعوریم اکتفا کرده ولی هیچ موردی رو ریشه یابی نکرده و راه حل درست رو هم ارائه نداده
فهیمه دهقان
۱۴۰۱/۴/۲۰
بخش از کتاب که روانشناسی هست رو من بیشتر دوست داشتم، البته به همون بخش هم نمره ١٠٠ نمیدم
در سلیقه‌ی من نبود خیلی ولی بعضی مواردش خوب بودن
چون خیلی در حوزه‌ی جامعه شناسی اطلاعات ندارم اون بخش از کتاب که وارد مقوله جامعه میشه رو درک نکردم آنچنان پس در موردش نظر نمیدم
Haniyeh
۱۴۰۱/۴/۲
کتاب خیلی خوبیه برای فهمیدن بیماری بیشعوری و رفتار‌های ناپسندی ک زیاد راجبشون صحبت نمیشه چون همه فکر میکنند عادی و با اخلاق طرف مقابل ع و سعی در سازش دارند. و همزمان ویژگی‌های انسان باشعور بودن رو یادآور می‌شه
البته‌ی بخش‌های از کتاب یکم گنگ میشه. اما در کل جالب است
Mahdi talebian
۱۳۹۹/۱/۱۳
کتاب خوبی بود ولی الان یکم کلیشه‌ای شده و صحبت‌هایی داخلش میشه شاید به نظر تکراری و شعاری بیاد. البته من این کتاب رو چند سال پیش خوندم خیلی تو اون زمان ترکونده بود ولی اگه میخواین شروع به تغییر کنید کتاب‌های خیلی بهتری هست که میتونه کمک بکنه بهتون
مهدی عبدالهی
۱۳۹۹/۱/۱۰
به هیچ وجه ارزش خوندن نداره من خودم اهل مطالعه هستم و به دوستان اهل کتاب میگم که این کتاب ضعیف‌ترین کتابیه که متاسفانه معروف شده
زهرا سربندی
۱۳۹۹/۱/۲۶
مشکل کتاب اینه که راه حل نمی‌ده فقط ما باید بپذیریم افرادی هستند که بیشعورند در ظاهر اول جذاب است اما آخر کتاب راه حل کاربردی نمی‌دهد
نعمت اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۴
کتابی در راستای شناخت دامن گیر‌ترین بیماری بشر که در گیر‌ای بیماری مهلک می‌باشد توصیه می‌شود که این کتاب حتما خوانده شود.
رضاراد
۱۴۰۲/۹/۲۳
بسیار عالی بود نواقصی که در همه وجود داره این کتاب کمک بزرگی بما میکنه برای تکامل و یا بهتر رفتار کردن فهمیدن و کنار اومدن
Sogol Sh
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
کتاب مفیدی نیست و بیشتر از این‌ها توقع داشتم. بهتون پیشنهاد نمیکنم. اگه میخایین وقتتونو ب کتاب خوندن بگذرونید این کتابو انتخاب نکنید.
علی شمسی پور
۱۴۰۰/۲/۲۹
راستش بد نیست اما خوبم نیست، میتونید کتاب‌های دیگه‌ای بخونید جای این کتاب، خیلی تبلیغات بیخودی سر این کتاب شد..
صدرا خوشاب
۱۳۹۹/۱/۱
من این کتاب رو خوندم فوق العادس کمی متنش زبان طنز گونه دارد ولی بسیار جالب بیشعوری خود ما و ادمهای اطراف را بیان میکند
علی جواهری
۱۴۰۱/۱۰/۳
از نظر این بنده خدا کل جهان هستی و هرچیزی که داخلشه همشون بیشعورن😐😂
کتاب جالبی نبود
سهند _ک
۱۴۰۰/۴/۸
کتاب خیلی جالبی نیس ولی بعضی نکات و حرفای خوبی داره که عین واقعیتن و خالی از لطف نیس.
احسان حسن زاده امین
۱۴۰۰/۷/۳
با چیزی ک من در کتاب بی‌شعوری خونده بودم فرق داشت!!! جالب نبود
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه کتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت

برای دریافت کتاب بیشعوری: راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.