معرفی و دانلود کتاب صوتی بیشعوری

عکس جلد کتاب صوتی بیشعوری
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیشعوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیشعوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیشعوری

کتاب صوتی بیشعوری اثری از خاویر کرمنت، روان‌شناس و نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی است. کرمنت با نگارش و انتشار کتاب بیشعوری توانست یک‌شبه ره صد ساله را بپیماید و به شهرتی کم‌نظیر دست پیدا کند. او در این کتاب از انواع و اقسام رفتارهای مخرب سخن گفته است و به مخاطبان خود کمک می‌کند تا از آن رفتارها دوری کنند. گفتنی است که بیشعوری یکی از پرمخاطب‌ترین و پرطرفدارترین آثار حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی در ایران است.

درباره‌ی کتاب صوتی بیشعوری

خاویر کرمنت (Xavier Crement) در کتاب صوتی بیشعوری (Asshole No More) یک شعار بزرگ دارد: خود را در برابر خطرناک‌ترین ویروس جهان واکسینه کنید! کرمنت در این کتاب بیشعوری را نوعی بیماری می‌داند که دردناک‌تر و زجرآورتر از بسیاری از بیماری‌هاست و اغلب درمان چندانی هم نمی‌توان برای آن متصور بود! اغلب اوقات بیشعوری با حماقت اشتباه گرفته می‌شود اما این دو مقوله بسیار با یکدیگر متفاوت‌اند. بیشعورها برخلاف آنچه شاید به نظر بیاید، بسیار باهوش و تیزبین هستند و همین تیزبینی آنان است که باعث می‌شود بتوانند حیله‌ها و ترفندهایی را برای غلبه بر دیگران و رسیدن به خواسته‌های خود کشف کنند.

مثال‌هایی که او از بیشعوری و بی‌شعوران می‌آورد، آنچنان برای همه‌ی ما آشناست که مصادیق آن را می‌توانیم به‌وضوح در اطرافمان ببینیم، آن‌هم هر روز و هر لحظه: زباله‌هایی که به جای آنکه داخل سطل انداخته شوند، کنار سطل زباله گذاشته می‌شوند یا پلاستیک پاره دارند و آب آلوده‌ی آن تمام راهرو و حیاط مشترک آپارتمانمان را کثیف کرده است؛ راننده‌ای که بی‌توجه به عابرانی که شاید مسن یا معلول باشند، ماشین خود را درست وسطِ پیاده‌رو پارک می‌کند؛ کنجکاوی بیش‌ازاندازه‌ی نفر بعدی در صف عابربانک که انگار تا رمز و مبلغ دریافتی شما از عابربانک را متوجه نشود، ول‌کنِ ماجرا نیست؛ تشکری که در ازای ارائه‌ی خدمت و ابراز لطف دریافت نمی‌کنید، کنایه‌ها و طعنه‌هایی که نسبت به ظاهر، شیوه‌ی لباس‌پوشیدن و نوع رفتار خود شنیده‌اید و... کمتر کسی است که بتواند ادعا کند تا به امروز از چنین رفتارهایی آزار ندیده و در امان بوده است و چه‌بسا پنهانی تصدیق کنیم که برخی از این رفتارها را خودمان هم انجام داده‌ایم!

معرفی و دانلود کتاب صوتی بیشعوری

خاویر کرمنت در کتاب صوتی بیشعوری به مخاطب خود می‌گوید که انسان‌ها اغلب با چنین رفتارهایی احاطه شده‌اند؛ رفتارهایی تعجب‌برانگیز و آزاردهنده که فردِ بیشعور، آگاهانه و با قصد و نقشه‌ی قبلی از خود نشان می‌دهد تا به هر قیمتی به خواسته‌ی خود دست پیدا کند. برای یک بیشعور این موضوع مطرح نیست که با رفتارش به حقوق دیگران تجاوز می‌کند و به باورها، احساسات و شخصیت آنان خدشه وارد می‌نماید. بیشعور این را حق خود می‌داند که تمایلاتش را دست‌یافتنی کند و این کار را هم تحت هر شرایطی انجام می‌دهد. این رفتارهای مخرب در انسان‌ها با درجات شدت متفاوت وجود دارد: برخی به نوع ملایم و قابل‌تحمل -و شاید قابل‌درمان- بیشعوری مبتلا هستند و برای برخی دیگر امیدِ بهبودی نیست. کرمنت کتاب بیشعوری را برای درمان همان گروه اول، یعنی مبتلایانِ قابلِ درمان به نگارش درآورده است! او در این کتاب تلاش کرده است تا با زبانی آمیخته به طنز، رفتارهای ناپسند و آسیب‌زایی که بیشعوران از خود بروز می‌دهند را به‌تفصیل شرح دهد. کرمنت از خودشیفته‌ها، تنبل‌ها، قدرت‌طلبان، پول‌دوست‌ها، متقلبان، شیادان و تمامِ افرادی صحبت می‌کند که معیارهای اخلاقی و ارزش‌های انسانی جایی در ذهن و باور آنان ندارند و وجدان، واژه‌ای ناشناخته برای آنان است. با کمک راهنمایی‌های کرمنت می‌توانید از سازوکار رفتارهای بیشعوران سردربیاورید، خودتان را از به دام افتادن و آسیب‌ دیدن محافظت کنید، به آنان بفهمانید که دست‌شان برای شما رو شده است و ترفندهای‌شان دیگر روی شما اثری ندارد.

کتاب صوتی بیشعوری را بشنوید تا خودتان را در برابر یکی از خطرناک‌ترین ویروس‌های جهان مصون نگه دارید و علاوه‌بر‌آن، راهکارهایی را بیاموزید تا با بیشعورها مقابله کنید و در نهایت سلامت جسم و روان و کیفیت ارتباط‌ خود را با دیگران ارتقا بخشید. کتاب صوتی بیشعوری را به همت رمانو در همکاری با انتشارات آتیسا، با ترجمه‌ی نیلوفر بیات و خوانش علی ایمانی‌ نسب می‌شنوید.

افتخارات کتاب بیشعوری

  • حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»
  • از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین عناوین در بازار نشر ایران

نکوداشت‌های کتاب بیشعوری

  • کتاب بیشعوری یکی از کامل‌ترین آثار در حوزه‌ی خودیاری است. (Barnes & Noble)
  • خاویر کرمنت در با انتشار کتاب بیشعوری، انقلابی در زمینه‌ی خودسازی پدید آورده است. (Research Gate)
  • کتاب بیشعوری، اثری جالب‌توجه، جذاب، سرگرم‌کننده و شیرین است. (Amazon)

کتاب صوتی بیشعوری برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی بیشعوری را به علاقه‌مندان حوزه‌های روان‌شناسی و شخصیت‌شناسی و همچنین طرفداران و دنبال‌کنندگانِ آثار خودیاری و توسعه‌ی فردی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی بیشعوری می‌شنویم

صنعت، بازرگانی و تجارت از آن دسته مشاغلی هستند که بیشعورهای زیادی را جذب خود می‌کنند. دلیلش هم خیلی ساده است. بیشعورها عاشق پول، قدرت و رقابت هستند. برتری‌طلبی در تجارت با علاقه‌ی بیشعورها به پول ارتباط پیدا می‌کند. برای یک بیشعور، مدیریت وسیله‌ی سوءاستفاده از قدرت می‌شود. رقابت روزنه‌ی ایدئال برای ویرانگری ‌است که جزء جدایی‌ناپذیر بیشعور محسوب می‌شود. درواقع تاریخ تجارت پر از بیشعور است. در مقبره‌ی فراعنه‌ی مصر طومارهایی پیدا شده که روی آن عناوینی چون پیروزی به‌وسیله‌ی قتل‌عام و بیشعور یک‌دقیقه‌ای نوشته شده است. در متون کهن دیگری با نام نکات مدیریتی چنگیزخان چهار گام برای دستیابی به مقام الف بیشعوران برشمرده‌اند: یک- کشتنِ تمام رقیبان؛ دو- گرفتنِ تمام قدرت در دست خود؛ سه- مخفی‌کردنِ نیت‌های واقعی در پشت پرده‌ای از دروغ؛ چهار- رفتارکردن آن‌گونه که کسی سر از کارت درنیاورد البته نباید تأثیر بیشعورهای چشم‌بادامی در تجارت غرب را نادیده گرفت. یک بیشعور تجاری می‌تواند در رشته‌ی خود، مثلاً در صنعت، استاد باشد. اتفاقاً بیشعورها در بازی‌های توپیِ دسته‌جمعی سخت تلاش می‌کنند و همیشه بازیکن ثابت تیم هستند. برای تاجر معمولی رقابت یک محرک به حساب می‌آید. ولی برای بیشعورهای تجاری رقابت به‌معنای شورشی خونین است. اغلب آن‌ها با نام رامبو معرفی می‌شوند که اسم رمز شب‌شان این است: باز هم بیشتر. در شاخه‌ای که فعالیت می‌کنند، همه‌چیز را برای خود می‌خواهند و برای به‌دست‌آوردنش سخت کار خواهند کرد اما آنان هرگز نمی‌توانند از این پیروزی عظیم لذت ببرند چون می‌دانند اگر لحظه‌ای استراحت کنند، بیشعورهای دیگر پا جای پای‌شان می‌گذارند و کارشان را از دست‌شان درمی‌آورند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
پیشگفتار
22 دقیقه
مقدمه
19 دقیقه
بخش اول: بیشعور کیست و چگونه ممکن است یک نفر بیشعور باشد؟ - فصل اول: سرگذشت فرد
22 دقیقه
بخش اول - فصل دوم: دیگر سرگذشت‌ها
18 دقیقه
بخش اول - فصل سوم: تعریف بیشعوری
38 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم: ماهیت بیشعوری
18 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم: شدت بیشعوری
11 دقیقه
بخش دوم: انواع بیشعورها - فصل ششم: بیشعور اجتماعی
10 دقیقه
بخش دوم - فصل هفتم: بیشعور تجاری
11 دقیقه
بخش دوم - فصل هشتم: بیشعور مدنی
9 دقیقه
بخش دوم - فصل نهم: بیشعور مقدس‌مآب
11 دقیقه
بخش دوم - فصل دهم: بیشعور عصر جدید
9 دقیقه
بخش دوم - فصل یازدهم: بیشعور دیوان‌سالار
10 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازدهم: بیشعور بیچاره
3 دقیقه
بخش سوم: وقتی جامعه بیشعور می‌شود
9 دقیقه
بخش سوم - فصل سیزدهم: بیشعور شاکی
10 دقیقه
بخش سوم - فصل چهاردهم: تجارت به مثابه بیشعور
12 دقیقه
بخش سوم - فصل پانزدهم: دولت به مثابه بیشعور
9 دقیقه
بخش سوم - فصل شانزدهم: بیشعوری به مثابه مذهب
10 دقیقه
بخش سوم - فصل هفدهم: خواندن، نوشتن و بیشعوری
10 دقیقه
بخش سوم - فصل هجدهم: بیشعوری در رسانه یک اپیدمی واقعی
13 دقیقه
بخش چهارم: زندگی با بیشعورها - فصل نوزدهم: کارکردن با بیشعورها
7 دقیقه
بخش چهارم - فصل بیستم: وقتی یک دوست بیشعور است
7 دقیقه
بخش چهارم - فصل بیست‌ویکم: ازدواج با یک بیشعور
10 دقیقه
بخش چهارم - فصل بیست‌ودوم: بیشعور مادرزاد
14 دقیقه
بخش چهارم - فصل بیست‌وسوم: فرزندانِ والدینِ بیشعور
11 دقیقه
بخش پنجم: راه نجات- فصل بیست‌وچهارم: مسیر بازسازی و درمان
20 دقیقه
بخش پنجم - فصل بیست‌وپنجم: وسایل درمان
7 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیشعوری
نویسنده
مترجمنیلوفر بیات
راویعلی ایمانی نسب
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیشعوری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیشعوری

برای دریافت کتاب صوتی بیشعوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.