معرفی و دانلود کتاب بیماری پروستات

عکس جلد کتاب بیماری پروستات
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیماری پروستات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیماری پروستات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیماری پروستات

کتاب بیماری پروستات به قلم دیوید کرک، از سری کتاب‌های انجمن پزشکی بریتانیا، ابعاد مختلف این بیماری را از مراحل اولیه یعنی شناخت علائم و پیشگیری تا درمان مورد بررسی قرار می‌دهد.

اغلب مردم، دربارۀ پروستات چیزهایی شنیده‌اند؛ اما در مورد آن اطلاعات چندان کافی ندارند. حتی بعضی نمی‌دانند که پروستات در کدام قسمت از بدن قرار دارد. در حقیقت، پزشکان و دانشمندان نیز به طور کامل از عملکرد آن آگاه نیستند و هنوز نکات زیادی در مورد پروستات و بیماری‌هایی که بر آن تأثیر می‌گذارد باید مورد مطالعه قرار گیرد.

با آنکه شاید بحث پروستات کمی پیچیده به نظر برسد، اما کتاب بیماری پروستات (The British Medical Association family doctor guide to prostate disorders) با زبانی ساده شما را از بیماری‌هایی که این غده ایجاد می‌کند و روش درمان آن بیماری‌ها، آگاه می‌کند.

پروستات به هورمون‌های مترشحه از بیضه احتیاج دارد و اگر این هورمون‌های مردانه اندک باشند، پروستات کوچک می‌شود. مایع موجود در غدۀ پروستات در بخش اپی‌تلیوم ساخته می‌شود که متشکل از چند لایه از سلول‌های مخصوص است. در تمام غدد، اپی‌تلیوم به وسیلۀ بافتی که استروما نامیده می‌شود، احاطه شده است. در پروستات، استروما شامل رشته‌های عضلانی است که می‌تواند علایم ناشی از ناهنجاری‌های غدۀ پروستات را تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی که پروستات بزرگ می‌شود، اپی‌تلیوم و استروما نیز افزایش می‌یابند. به هر حال، اگرچه پروستات یک عضو منفرد به نظر می‌رسد؛ اما در حقیقت دو بخش مختلف دارد که هر بخش آن مستعد مبتلا شدن به بیماری‌های گوناگون است.

دیوید کرک (David Kirk) در این بررسی نشان می‌دهد که با افزایش سن در آقایان معمولاً پروستات هم بزرگ‌تر می‌شود. بزرگ شدن پروستات بیشتر بعد از سن پنجاه سالگی رخ می‌دهد؛ بنابراین، بیشتر افراد مسن را مبتلا می‌سازد. بزرگ شدن پروستات در اصل اهمیتی ندارد؛ یعنی مشکلی که ایجاد می‌شود بستگی به اندازۀ واقعی پروستات ندارد. بلکه، پروستات مجرای ادرار (مجرایی که از مثانه خارج می‌شود) را احاطه کرده است. پس، وقتی پروستات بزرگ می‌شود، سوراخ خارجی مثانه را باریک و مجرای ادرار را تنگ می‌کند. این حالت در اصطلاح «انسداد مجرای ادرار» نام دارد و باعث می‌شود که جریان ادرار به کُندی و دشواری انجام پذیرد.

از آن جا که انسداد مجرای ادرار به مرور زمان اتفاق می‌افتد، بیشتر افراد بروز این حالت را احساس نمی‌کنند. آن‌ها ممکن است متوجه شوند که جریان ادرارشان مانند دوران جوانی به سهولت امکان پذیر نیست. هنگامی که وضعیت بیماری شدّت یافت، شروع ادرار با تأخیر صورت می‌پذیرد؛ و در انتهای ادرار کردن، جریان ادرار کُند گردیده و به صورت قطره قطره خارج می‌شود. در این حالت، بیمار احساس می‌کند که هنوز در مثانه‌اش ادرار وجود دارد.

در بخشی از کتاب بیماری پروستات می‌خوانیم:

پروستاتیت مزمن می‌تواند علایم التهاب مثانه یا دردهای مزمن را ایجاد کند. دردهای مزمن در قسمت زیر شکم، ‌ بیضه‌ها، بین پاها یا حتی در راست روده بروز می‌یابد. تشخیص پروستاتیت مزمن بسیار دشوار است؛ زیرا علایمی که طی این بیماری ایجاد می‌شود می‌تواند به دلیل بیماری‌های متعدد ایجاد شود، و الزاماً مربوط به پروستات نباشد.

اگر این دردها مربوط به پروستات باشد، کار معاینه برای بیمار حساس و دردناک می‌باشد. پزشک با ماساژ دادن پروستات مقداری از ترشحات آن را برمی‌دارد و به آزمایشگاه می‌فرستد تا باکتری‌های موجود در آن را مشخص کنند. همچنین می‌توان با نمونه‌گیری از مایع منی باکتری‌ها را شناسایی نمود.

گاهی پروستات ملتهب است، اما به نظر می‌رسد که این التهاب به دلیل وجود باکتری در آن نیست. علت این نوع التهاب پروستات به روشنی معلوم نیست؛ اما گاه علایم آن را می‌توان به کمک داروهای ضد التهاب نظیر ایبوپروفن و یا ایندومتاسین درمان نمود.

پروستاتودینیا

علایم مشابه بیماری التهاب پروستات در نوعی بیماری با عنوان «پروستاتودینیا» به وجود می‌آید. این حالت احتمالاً به دلیل گرفتگی عضلۀ پروستات ایجاد می‌شود؛ و بسیاری از آقایانی که از این بیماری رنج می‌برند را می‌توان به کمک داروهای آلفابلوکر که در درمان بزرگ شدن خوش‌خیم پروستات (BPH) استفاده می‌شوند درمان نمود.

بیماری‌هایی که به علت گرفتگی عضلۀ پروستات ایجاد می‌شوند، اغلب با اضطراب و استرس تشدید می‌شوند. بعضی از آقایان دریافته‌اند که این علایم زمانی اتفاق می‌افتند که آن‌ها در محل کار خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند. نگرانی در مورد خود بیماری نیز می‌تواند بیماری را تشدید کند. در چنین مواردی بهتر است که پروستات معاینه شود تا معلوم گردد علت دیگری وجود ندارد. وجود درد در پروستات به دلیل سرطان بسیار غیر عادی است.

فهرست مطالب کتاب

1- پروستات و مشکلات آن
2- بیماری‌های با علایم مشابه بیماری پروستات
3- معاینۀ پروستات
4- درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات
5- احتباس ادرار (بند آمدن ادرار)
6- آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (PSA)
7- سرطان پروستات
8- پروستاتیت (التهاب پروستات)
9- شرح حال‌هایی از چند بیمار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیماری پروستات
نویسنده
مترجمنرگس صادقی
ناشر چاپیانتشارات میان رشته‌ای
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-7935-24-2
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیماری پروستات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیماری پروستات

برای دریافت کتاب بیماری پروستات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.