معرفی و دانلود کتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی

عکس جلد کتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی

کتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی نوشته‌ی عظیم عزیزی و نرگس صادقی به منظور شناخت دوره گذر و مشکلات و نحوه کمک رسانی به دانش آموختگان جدید پرستاری به رشته تحریر در آمده است.

گذر از نقش دانشجویی به نقش پرستاری اغلب پیچیده و دشوار است، شروعش با به اتمام رسیدن دوره تحصیلات دانشگاهی آغار می‌شود و با دوره‌ای از سردرگمی و استرس و آشفتگی ادامه می‌یابد. بنابراین اشخاص باید تمام تلاش خود را به منظور سازگاری با نقش‌های جدید و دستیابی به ثبات به کار گیرند. فرد در این دوره با بروز عواطف و احساسات مختلف و چالش‌های ورود به گروه جدید روبه‌رو خواهد بود.

یک سال اول ورود به بالین بسیار حیاتی و پر از چالش و تنش است. این پرستاران در این دوران نیاز به کمک، راهنمایی و دستگیری دارند تا بتوانند این دوره را با موفقیت و تجارب مثبت به پایان رسانند. زیرا پرستاران مهم‌ترین بخش ارائه دهنده خدمات مراقبتی و هسته اصلی سیستم بهداشتی و درمانی هستند که بروز ایجاد هرگونه اختلالی در فعالیت آن‌ها، تعادل این سیستم را به هم می‌زند. اما با وجود اهمیت نیروی انسانی در سیستم بهداشت و درمان، نتایج تحقیقات نشان از آن دارد که در اکثر کشورهای دنیا، کمبود نیروی پرستاری یکی از بزرگ‌ترین معضلات است. لازم به ذکر است که بر اساس آمار سازمان نظام پرستاری، با در نظر گرفتن استاندارد‌های جهانی، کمبود نیروی پرستاری، در ایران چشمگیر است. محققین نشان داده‌اند که کمبود نیروی انسانی باعث کاهش ارائه خدمات و کمتر شدن کیفیت مراقبت‌های پرستاری خواهد بود، همچنین فشار کاری بیشتر، خستگی، فرسودگی و کاهش رضایت پرستاران را به دنبال دارد.

در بخشی از کتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی می‌خوانیم:

حمایت از نظر لغوی و طبق فرهنگ لغت آکسفورد به معانی پشتیبانی کردن، تایید کردن، اثبات کردن، دفاع کردن، تقویت کردن، تحمل کردن، تقویت، تایید، کمک، نگهداری، تکیه‌‌گاه و پشتیبانی ترجمه شده است. همچنین حمایت به معانی مختلفی از جمله امید دادن، کمک کردن و تایید کردن، دفاع کردن به کار می‌رود و بیشتر تعاملات مثبت را شامل می‌شود حمایت فرایندی دوجانبه، بین‌فردی و وابسته به زمینه است که باعث می‌شود افراد احساس کنند که مورد احترام، ارزش و عشق دیگران قرار گرفته‌اند.

فرآیند حمایت عبارت است از: برقراری یک تعامل اجتماعی که با برقراری ارتباط شروع می‌شود و با تداوم و توسعه آن به ایجاد ارتباطی همدلانه و شبکه ایمنی برای مددجو می‌انجامد که این خود درک حمایت را در پی دارد و به دنبال درک حمایت، ساخت معنای ویژه از مشکل و راه حل می‌تواند به توانمندسازی افراد در ابعاد گوناگون روانی و اجتماعی و حرفه‌ای بیانجامد. موانعی که موجب عدم برقراری ارتباط به منظور حمایت موثر می‌شوند شامل: ساختارها و موقعیت‌های سازمانی، عوامل فرهنگی، همچنین ویژگی‌های فردی و شخصیتی پرستاران و پزشکان می‌باشند.

یکی از عوامل مهم در کاهش استرس و جلوگیری از ترک خدمت دانش‌آموختگان جدید پرستاری در ماه‌های اول شروع به کار، برنامه‌های حمایتی سازمان استخدام کننده و همکاران می‌باشند، که در این میان، پرسنل پرستاری و ویژگی‌های آنها، به دلیل حضور مداوم در بخش و ارتباط نزدیک با پرستاران مبتدی، نقش سازنده‌ای در حمایت از دانش آموختگان جدید و ارائه مراقبت ایمن به بیماران برعهده دارند که این برنامه‌های حمایتی تاثیر مهمی در کسب مهارت‌های ضروری و سازگاری با نقش جدید دارند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
تعریف حمایت
گذر از دوران دانشجویی
تعریف مفهوم گذر
معنای لغوی حمایت
ملزومات حمایت از دانش آموختگان جدید پرستاری در بالین
جو سازمانی مطلوب
نقش مدیر واحد در حمایت از پرستاران جدید
ایجاد محیط ذهنی مطلوب
علل نیاز به حمایت
خشونت جانبی و سلسله مراتبی بر علیه دانش آموختگان جدید پرستاری
استرس و اضطراب دانش آموختگان جدید پرستاری در بالین
انتقال و تغییر
ضعف در آمادگی دانش آموختگان جدید پرستاری در بالین
موانع حمایت از دانش آموختگان جدید پرستاری در بالین
برنامه‌های حمایتی از دانش آموختگان جدید پرستاری در بالین
نتایج حمایت از دانش آموختگان جدید پرستاری در بالین
نتایج عدم حمایت از دانش آموختگان جدید پرستاری در بالین
تئوری‌های دوران گذر
خشونت بر علیه پرستاران جدید
بی‌عدالتی
سایر مصادیق خشونت
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات گنجور
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-622-965380-7
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی

Reza sepehri far
۱۴۰۰/۱/۲۷
اصلا خوب نبود، ارزش پنچ هزارتومن رو نداشت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی

برای دریافت کتاب گذر از نقش دانشجویی به پرستاری بالینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.