معرفی و دانلود کتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات

عکس جلد کتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات
قیمت:
38000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات

کتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات به قلم بینش امامی، بیماری‌های رایج پروستات، عملکرد و روش‌های تشخیص آن را مورد مطالعه قرار داده و راهکار‌هایی برای پیشگیری از سرطان و بیماری‌های پروستات ارائه می‌دهد.

تمام مردان از بدو تولد دارای غده‌ای به نام پروستات هستند ولی رشد آن تا زمان بلوغ بسیار کند می‌باشد. بعد از بلوغ این غده به تدریج بزرگ می‌شود. پس از 40 سالگی به علت تغییرات هورمونی، رشد آن بسیار سریع‌تر شده و در حدود 50 سالگی در اکثر مردان غدۀ پروستات به حدی بزرگ می‌شود که منجر به بروز علایم مختلفی از قبیل کاهش قدرت، شدت و قطر ادرار می‌شود. در این شرایط، باید بر روی تمام سیستم ادراری تناسلی بررسی‌های دقیق‌تری انجام گردد.

بهترین روش این است که از حدود 40 سالگی به فکر آزمایش‌های پیوسته و بررسی‌های سالیانۀ غده پروستات خود باشید تا راه حل ساده را به شکل پیچیده تبدیل نکنید.

در رابطه با مشکلات پروستات، فقط بزرگی ساده و خوش‌خیم پروستات مطرح نیست، بلکه امکان سرطان بدخیم پروستات نیز وجود دارد. این سرطان اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود (که امکان تشخیص زودرس آن نیز وجود دارد)، به سادگی قابل درمان است و فرد طول عمر طبیعی خود را خواهد داشت. ولی در غیر این صورت عوارض غیر قابل جبرانی خواهد داشت.

پس از سرطان پوست و ریه که شایع‌ترین سرطان‌های بدن می‌باشند، سرطان پروستات سریع‌ترین سرطانی است که تشخیص داده می‌شود. این امر به علت کشف آنتی‌ژنی (پروتئینی) به نام PSA است، PSA نوعی پروتئین است که از سلول‌های غدۀ پروستات ترشح می‌شود. با بررسی میزان PSA می‌توان سریعا احتمال سرطان پروستات را تشخیص داد.

در بخشی از کتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات می‌خوانیم:

وقتی اطلاعات مورد نیاز برای سرطان پروستات جمع آوری گردید و پزشک معالج شما مواردی مانند اندازه تومور، مرحله فعلی تومور، حال عمومی شما به عنوان بیمار، اسکن استخوانی شما و CT و MRI را بررسی کرد، در موقعیت مناسب برای پیشنهاد بهترین درمان برای شما قرار می‌گیرد. معمولا وقتی بیماری شما محدود است و در مرحله الف یا ب می‌باشد، درمان انتخابی برای شما، جراحی و خارج کردن پروستات درگیر می‌باشد.

در مراحل ج یا د که بیماری پیشرفت کرده است معمولا پزشک معالج تصمیم به انتخاب روش جراحی به همراه اشعه درمانی و یا هورمون درمانی می‌گیرد. خوشبختانه بر خلاف سالیان گذشته که بیماران مبتلا به سرطان با بدبینی فراوان منتظر فرا رسیدن مرگ خود می‌شدند، امروزه سرطان یک بیماری غیر قابل علاج تلقی نمی‌شود بسیاری از انواع سرطان‌ها به راحتی قابل در مانند و در انواعی از آن‌ها، می‌توان کمک نمود که بیمار عمر طولانی‌تری داشته باشد.

- در مورد بیماری‌ها و سرطان‌های غده پروستات در ارزیابی اولیه به پزشک خود مراجعه کنید.

- اگر علائم بیماری پروستات توسط پزشک شما تأئید شد، به یک پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری (اورولوژیست) ارجاع داده می‌شوید.

- اگر پزشک متخصص شما، جزء هیئت علمی بوده یا دارای بورد تخصصی باشد مطمئنا پزشک باکفایتی را انتخاب نموده‌اید. اگر مایل بودید می‌توانید نظر چندین متخصص اورولوژی مختلف را در مورد بیماری خود جویا شوید.

- بدانید که بزرگ‌ترین کمک به رفع بیماری شما، پیگیری جدی و توجه به رهنمودهای پزشک و ناامید نشدن از درمان می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
آیا می‌دانید که؟
این کتاب برای چه کسانی است؟
فصل 1: بزرگ شدن خوش خیم پروستات: (BPHI)
غده پروستات چیست؟
پروستات چه می‌کند؟ علائم BPH BPH چیست؟
BPH چگونه به وجود می‌آید؟
EPH چگونه تشخیص داده می‌شود؟
درمان BPH جدول تشخیص نوع درمان بازگشت سلامت با عود بیماری؟
فصل 2: سرطان پروستات
عوامل مؤثر در ابتلا به سرطان پروستات
علایم سرطان پروستات
روش‌های تشخیص
مرحله بندی سرطان پروستات
درمان سرطان پروستات
ارتباط عوامل تغذیه‌ای با سرطان پروستات
ضمایم
ضمیمه 1: واژه نامه
ضمیمه 2: نکات کلیدی در مورد بزرگ شدن خوش خیم پروستات (BPH)
ضمیمه 3: نکات کلیدی (در مورد سرطان پروستات)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-964-2553-90-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
38000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات

سعید جعفرپور
۱۴۰۰/۴/۱۶
کتاب خوبی برای افزایش اطلاعات هست.. چای شبز و گزنه و تخم کدو برای پیش گیری خوب است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات

برای دریافت کتاب کلید شناخت و درمان بیماری‌های پروستات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.