معرفی و دانلود کتاب بیهوده نمیر: اثری از خود به جای بگذار

عکس جلد کتاب بیهوده نمیر: اثری از خود به جای بگذار
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیهوده نمیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیهوده نمیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیهوده نمیر: اثری از خود به جای بگذار

اگر به دنبال ابزاری هستید که به شما کمک کند تا مهم‌ترین عملکردتان را به روزهای دیگر حواله ندهید، کتاب بیهوده نمیر منتظر شماست! تاد هنری در این اثر که به عنوان بهترین کتاب سال از سوی آمازون انتخاب شده است، به شما می‌گوید از چه طریقی و چگونه می‌توانید ذهن‌تان را پرورش دهید و در این جهان اثری از خود بر جای بگذارید.

درباره‌ی کتاب بیهوده نمیر:

هر آنچه امروز می‌کارید فردا درو خواهید کرد. شما باید زندگی خود را حول پیشرفت روزانه بر اساس آنچه برای شما مهم است، بچینید، فعالیت‌هایی انجام دهید که به شما اجازه می‌دهند هر روز دانه‌های جدید را بکارید، با این دانش که در نهایت، می‌توانید ثمره‌ی کار خود را ببینید.

شما وظیفه دارید تا از اشتیاق، مهارت‌ها و تجربیات خود برای کمک به جهان استفاده کنید. همچنین، باید اطمینان داشته باشید که انتظارات خود را برآورده کرده‌اید و به افرادی که برای تولید نتیجه به شما دستمزد می‌دهند احترام می‌گذارید. دشوارترین بخش کار برای بسیاری از مردم، اختلاف بین سهمی که شما به آن باور دارید و احترام به انتظارات مدیر یا مشتری شماست، حتی اگر این کار به‌معنای انجام کاری باشد که شما کمتر به آن افتخار می‌کنید.

عبارت «بیهوده نمیر» به‌راحتی می‌تواند سوء تعبیر شود به اینکه هر ذره از خودتان را صرف حرفه و شغل‌تان کنید. می‌توانید رئیس بدکردار و بدذاتی را تصور کنید که کارمندان را با یک پوستر انگیزشی، که حاوی کلمات «بیهوده نمیر» است، در جهت جبران کم‌کاری‌شان استفاده‌ی ابزاری می‌کند؛ اما این عبارت چنین معنایی ندارد.

اگر یک هدف برجسته در کتاب بیهوده نمیر (Die empty) وجود داشته باشد، این است: ایجاد وضوح و حس فوریت تازه برای اینکه چگونه کارتان را در زندگی روزمره و در طول زندگی‌تان پیش ببرید. تاد هنری (Todd Henry) به شما کمک می‌کند تا به درکی متمرکز از اینکه واقعاً چه چیزی مهم است چنگ بزنید و به‌جای اینکه بی‌تحرک بمانید، به‌دنبال آنچه می‌خواهید بروید.

کتاب بیهوده نمیر به سه بخش تقسیم می‌شود؛ سه فصل اول در مورد ماهیت مشارکت، چرایی اهمیت کار و علت اینکه چرا بسیاری از افراد برجسته و ماهر در پایان به کمتر از توانایی‌شان قانع‌اند. فصل‌های چهار تا ده، با استفاده از اصول خاص، به شما کمک می‌کنند تا طرز فکر و روش‌هایی را برای رونق بخشیدن به بهترین کار خود پرورش دهید. دو فصل آخر راهکارهایی را برای استفاده از این اصول در زندگی روزمره ارائه می‌دهند و از آن‌ها برای کشف مفهوم عمیق‌تری از انسجام و هدف استفاده می‌کنند.

این کتاب طوری طرح‌ریزی شده است که بسیار کارآمد و فوراً قابلِ اجرا باشد. ممکن است بعضی از فصل‌ها بیشتر از سایر بخش‌ها طنین‌انداز باشد. اگر این مورد برای شما صادق است، وقت اضافه‌تان را با این فصل‌ها سپری کنید و تمرینات و سؤالات موجود در آن را، قبل از مطالعه‌ی مابقی کتاب از نظر بگذرانید. همچنین در این کتاب، پیشنهادهایی برای به‌اشتراک گذاشتن ایده‌ها با افرادی که آن‌ها را می‌شناسید و با آن‌ها کار می‌کنید وجود دارد.

نکوداشت‌های کتاب بیهوده نمیر:

- یکی از بهترین کتاب‌های سال. تاد پرشور، کاربردی و قدرتمند، از همین حالا به شما کمک می‌کند تا کارهای بیشتری انجام دهید و آن‌ها را به بهترین نحو به اتمام برسانید. (ست گودین)

- یک راهنمای ساده و استادانه برای داشتن یک زندگی کامل. نمی‌توانستم آن را زمین بگذارم. آفرین به تاد هنری! (دیوید آلن)

- در عرصه‌ای پررقابت، تاد هنری به عنوان یک صدای منحصربه‌فرد و خاص خودنمایی می‌کند. اگر بتوانید این کتاب برجسته را بخوانید و از آن الهام نگیرید، به پیوند صد در صد بدن و روح نیاز دارید! (استیون پرسفیلد)

- کتاب بیهوده نمیر با نگاهی به شعارهای ساده، استراتژی‌هایی دقیق برای ایجاد یک زندگی معنادار ارائه می‌دهد. هر کسی که می‌خواهد از الهام به عمل حرکت کند، باید آن را بخواند. (کال نیوپورت)

- من نمی‌توانم به عبارت بهتری برای زندگی خود فکر کنم، یا به شخص بهتری برای توضیح پیام اشاره کنم. آفرین! (جولیلن اسمیت)

- شما در این جهان زمان کمی در اختیار دارید. این کتاب یک پیام فوری می‌فرستد: آن‌ها را حساب کنید. (کریس گیبلو)

کتاب بیهوده نمیر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

می‌خواهید از شغل، درآمد و محیط کارتان رضایت داشته باشید؟ قصد دارید کیفیت زندگی‌تان را بالا ببرید و بتوانید زمان‌تان را مدیریت کنید؟ پس این کتاب برای شماست، آن را از دست ندهید.

با تاد هنری بیشتر آشنا شویم:

تاد هنری به عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل Accidental Creative شناخته می‌شود. او به شرکت‌های بسیاری مشاوره می‌دهد تا بتوانند ایده‌های بهتری تولید کنند. تاد سخنران، مربی، مشاور و نویسنده‌ی خلاقیت تصادفی‌ست و یک پادکست برتر تجاری با همین عنوان را اداره می‌کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب بیهوده نمیر:

- دریغ از آنانی که نغمه‌ای در دل دارند، اما آن را نخوانده می‌گذارند و درمی‌گذرند.
- انسان معمولی نمی‌داند با زندگی خودش چه کار باید بکند. آن‌وقت زندگی دیگری هم می‌خواهد که جاودانه باشد.
- تنها آنان که خطر می‌کنند و تا دوردست‌ها می‌روند شاید بتوانند دریابند که تا کجاها می‌توان رفت.
- تصمیمات مه روی آب‌های راکد را جدا می‌کند. ترسو بودن ما را می‌کشد.
- همه چیز قبلاً گفته شده است، اما ازآنجایی‌که هیچ‌کس گوش نمی‌دهد، مجبوریم برگردیم و دوباره از اول شروع کنیم.
- به راستی که تمایل شدید به راحتی، شورمندی روح را از بین برده و سپس با نیشخند در تشییع جنازه‌ی آن همراهی ‌می‌کند.
- شما می‌توانید در زندگی از عهده‌ی هر کاری برآیید، به‌شرطی‌که برایتان فرقی نکند، آن کار به چه کسی نسبت داده می‌شود.

در بخشی از کتاب بیهوده نمیر می‌خوانیم:

زمانی که از این دنیا بروید، کار شما به‌عنوان بزرگ‌ترین شاهد باقی می‌ماند که شما چه کسی بودید و به چه چیز باور داشتید. منظور از «کار شما» فقط شغل شما نیست، بلکه چیزی است که با منابع موجود به دنیا ارزش داده‌اید. البته چنین مواردی شامل هر وظیفه و پروژه‌ای است که در آن حضور دارید، همچنین هر بار که فرد دیگری را تشویق می‌کنید، یا به رابطه‌ای کمک می‌کنید، هر بار که تلاش می‌کنید مهارت‌هایتان را پرورش دهید، یا ذهن خود را توسعه دهید، یا هر بار که چندین مایل طی می‌کنید با اینکه از پا افتاده‌اید. مجموعه‌ی کاری شما جمع‌کل جاهایی است که انتخاب می‌کنید تا تمرکز محدود، دارایی‌ها، زمان، و انرژی خود را روی آن قرار دهید. با توجه به هدف این کتاب، من کار را هر نمونه‌ای تعریف خواهم کرد که در آن تلاش می‌کنید جایی‌که قبلاً ارزشی وجود نداشت، ارزش خلق کنید.

طبیعتاً، ارزش شما به‌عنوان یک شخص از ارزشی که ایجاد می‌کنید فراتر می‌رود، اما کارتان آشکارترین بیان اولویت‌های شماست. همان‌طور که مجموعه‌ی کاری فعلی خود و جمع‌کل ارزشی را که خلق کرده‌اید در نظر می‌گیرید، آیا بازتاب همان چیزی است که واقعاً به آن اهمیت می‌دهید؟ عنوان، پایه‌ی دریافت حقوق، یا چگونگی رتبه‌بندی جهانی موفقیت نسبی یا شکست شما در مقایسه با آنچه طبیعی در نظر گرفته می‌شود، همه را فراموش کنید. دریافته‌ام که تنها راه ارزیابی مؤثر کار من پاسخ به این سؤال است که آیا امشب با رضایت از کاری که امروز انجام داده‌ام سر به بالین خواهم گذاشت یا نه.

این سؤال دقیقاً روی مانیتور کامپیوتر من نشان داده می‌شود، جایی که هر روز آن را مشاهده می‌کنم. در حدود یک سال و نیم پیش، در لحظه‌ای از درماندگی، آن سؤال را نوشتم، زمانی که در پایان نوشتن یک فصل طولانی بودم، به تنهایی اولین کتابم را منتشر کردم و یک دوره‌ی سفر طولانی را به پایان رساندم. من خود را در سرزمینی غریب یافتم که تنها به یک هدف مادام‌العمر دست یافته بودم، اما از طرف دیگر، با عدم‌قطعیت روبه‌رو شدم.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
اثری از خود به‌جای بگذار
1: بیهوده نمیر
2: همکاری شما
3: سرود افسونگرِ میان‌مایگی
4: نبرد‌های خودتان را تعریف کنید
5: به‌شدت کنجکاو باشید
6: از منطقه‌ی آسوده‌ی خود بیرون بیایید
7: خودتان را بشناسید
8: با اعتمادبه‌نفس سازگار باشید
9: خواسته‌ی خود را بیابید
10: متصل بمانید
11: بیهوده زندگی کنید
12: پیش به‌سوی آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیهوده نمیر: اثری از خود به جای بگذار
نویسنده
مترجمعلی هرایینی
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-622-668350-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیهوده نمیر

مصطفی
۱۴۰۲/۹/۴
از نظر موضوع و محتوا عالی ولی متاسفانه ترجمه ضعیف. کاش یکنفر دیگر این کتاب را دوباره ترجمه کند. حیف چنین محتوایی که ضایع شود.
هاشم عیسی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
ترجمه ضعیفی داشت انگار با گوگل ترنزلیت ترجمه شده بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب بیهوده نمیر

برای دریافت کتاب بیهوده نمیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.