معرفی و دانلود کتاب گله ببرها: رهبری شایسته برای کارمندان خلاق باشید

عکس جلد کتاب گله ببرها: رهبری شایسته برای کارمندان خلاق باشید
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گله ببرها: رهبری شایسته برای کارمندان خلاق باشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گله ببرها: رهبری شایسته برای کارمندان خلاق باشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گله ببرها: رهبری شایسته برای کارمندان خلاق باشید

اگرچه همۀ رهبران خوب، تاثیرگذار هستند؛ اما همۀ افراد مهم و موثر، رهبران خوبی نیستند! تاد هنری در کتاب گله ببرها: رهبری شایسته برای کارمندان خلاق باشید به شما کمک می‌کند تا در مسیر تبدیل شدن به یک مدیر موفق، شخصیت قدرتمندتان را کشف کنید، توانایی‌های مهم گروه خود را توسعه دهید و از روش‌هایی منحصربه‌فرد رونمایی کنید. کتاب حاضر از شما یک رهبر شایسته و از کارمندانتان افرادی مستقل، پویا و خلاق می‌سازد.

درباره‌ی کتاب گله ببرها:

شاید انتخاب عنوان گله ببرها (Herding tigers) برای یک کتاب در حوزه مدیریت و رهبری، عجیب به نظر برسد اما این نام کاملا هوشمندانه و دقیق برگزیده شده است. تاد هنری (Todd Henry) در این کتاب تلاش می‌کند تا نشان دهد که افراد قدرتمند یک گروه چگونه مانند ببرهای یک گله‌ی بزرگ، مستقل عمل می‌کنند اما در عین حال موفقیت و پیشرفت را برای همه اعضا به ارمغان می‌آورند.

این کارمندان خلاق و باهوش به رهبری شایسته نیاز دارند که در عین استقلال، پیوند محکمی بین اعضای گروه به وجود بیاورد و با روشی سازنده آن‌ها را در مسیر اهداف عالی هدایت کند. این افراد در لحظه‌های حساس دور هم جمع می‌شوند و تلاش می‌کنند کاری را انجام‌دهند تا بهترین نتایج حاصل شوند.

یک رهبر خوب، همزمان با توسعۀ توانایی گروه برای به دوش کشیدن کار جدید و چالش‌برانگیز، افراد خلاق را در جهت رسیدن به اهداف، پرورش می‌دهد. علاوه بر این باید چندین ذینفع و سهامدار (‌مشتری، مدیر و گروه خود) ‌را مدیریت کند و بتواند راهکار درست را از میان هزار و یک فرصت، تشخیص ‌دهد. یک مدیر موفق باید عزت‌نفس افراد با استعداد و با ذکاوت گروه خود را مدیریت کند و هم‌زمان به آن‌ها دربارۀ کاستی‌های موجود پاسخگو باشد.

در بخش اول این کتاب، هم در مورد تغییرات اساسی که رهبران خلاق کارآمد در گروه خود ایجاد می‌کنند و هم درباره نحوۀ تقویت آن‌ها نکاتی یاد خواهید گرفت. برخی از این اصول و قوانین، متناقض و عجیب هستند، به همین دلیل است که بسیاری از رهبران نمی‌توانند آن‌ها را بپذیرند. از همین‌ رو چند فصل اول ‌به تفکر عمیق و درون‌نگری شخصی نیاز دارند.

در نیمۀ دوم کتاب، روش‌های عملی برای احترام‌گذاشتن به تمرکز گروه، مدیریت زمان اعضای گروه و حفظ اعتماد و نیز اقدامات هفتگی، ماهانه و فصلی را شرح داده خواهد شد که توانایی شما برای رهبری را تقویت می‌کنند. خواهید دید که گفت‌وگوهای آگاهانه چطور می‌توانند تنش و درگیری را خنثی کنند.

همچنین یاد می‌گیرید چگونه انرژی گروه خود را مدیریت کنید تا اعضای گروه در چرخۀ دائمی مشکلات و اتفاقات، فرسودگی شغلی و احیای آن قرار نگیرند. این مشکلی است که بسیاری از گروه‌های خلاق با آن دست‌به‌گریبان هستند. شما با خواندن این کتاب درمی‌یابید که بهترین رهبران چگونه با ایده‌های جدید به گروهشان انگیزه می‌دهند و به اعضای گروه کمک می‌کنند که وقت خود را صرف فعالیت‌های مؤثر و نه فقط فعالیت‌های کارآمد کنند تا بتوانند در آینده‌ای نه‌چندان دور، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

نکوداشت‌های کتاب گله ببرها:

- این کتاب ایده‌های قدرتمندی دارد که از یک کهنه سرباز 30 ساله، رهبری موثر می‌سازد. ‌ای کاش آن را در ابتدای کارم داشتم. (Richard Westendorf)

- توانایی گله‌داری ببرها برای همه کسانی که می‌خواهند ترفندهای خلاقانه‌ برای رهبری را یاد بگیرند یک قدرت ضروری به‌شمار می‌آید. خرد تاد هنری به شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را از تیم خود شاهد باشید. (Dorie Clark)

- در کتاب گله ببرها طرحی متفکرانه، آزمایش‌شده و لذت‌بخش برای چگونگی هدایت افراد باهوش، خلاق و با استعداد وجود دارد. (Michael Bungay Stanier)

کتاب گله ببرها مناسب چه کسانی است؟

کسانی که به مباحث مدیریت علاقه دارند و می‌خواهد در رهبری سازمان یا گروه خود به نوعی متفاوت و موفقیت‌آمیز عمل کنند، از نکات این کتاب استفاده خواهند کرد.

با تاد هنری بیشتر آشنا شویم:

تاد هنری به عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل Accidental Creative شناخته می‌شود. او به شرکت‌های بسیاری مشاوره می‌دهد تا بتوانند ایده‌های بهتری تولید کنند. تاد سخنران، مربی، مشاور و نویسنده‌ی کتاب «بیهوده نمیر» است و یک پادکست برتر تجاری را نیز اداره می‌کند.

در بخشی از کتاب گله ببرها می‌خوانیم:

اگر به دنبال آسایش روح هستید، احتمالاً باید خط و راه جدیدی در کار خود بیابید؛ زیرا مدیریت کار خلاقانه، به هیچ وجه شغلی نیست که آسایش عاطفی و روحی به همراه داشته باشد. گفتن حقیقت به کسی آسان نیست. فرد در چنین مواقعی نفسش را در سینه حبس می‌کند. همیشه گفتن این مطلب سخت و دشوار است که به فردی که آدم بسیار خوبی هم است بگویید تو توانایی انجام کار نداری. با اینکه می‌دانید او در خانه، خانواده‌ای دارد که به درآمد او نیاز دارد؛ اما باید او را اخراج کنید. تمام این اعمال به‌شدت ناراحت‌کننده هستند، حتی اگر لازم و درست باشند. ​

تو هیچ‌وقت، هیچ‌وقت نمی‌خواهی هیچ‌کدام از این کارها را انجام بدهی. بنابراین، در حال حاضر، راحت می‌توانید به شرایط عاطفی ایمن برگردید و مشکلات عمدۀ عملکرد یا نگرش را برای گروه خود نادیده بگیرید. این یک شیب لغزنده است که منجر به انتظارات مبهم و عدم اعتماد و احترام می‌شود. اگر گروه شما ببیند که به‌جای انجام آنچه درست است، مسیر راحت را طی می‌کنید، به خود شما اعتماد نخواهد کرد و به محدودیت‌هایی که تنظیم کرده‌اید احترام نمی‌گذارد چون انتظارات شما با احساسات شما تغییر می‌کند. ​

افرادی که خواهان آسایش عاطفی هستند، به هر قیمتی از درگیری اجتناب می‌کنند. بااین‌حال، اگر هیچ کشمکشی در گروه شما وجود ندارد، به این معناست که (‌الف) ‌ همه «دیگری را صدا می‌زنند» آن‌ها واقعاً دیدگاه منحصربه‌فرد خود را به دید عموم نمی‌رسانند یا (‌ب) ‌مسئولیت پذیری چنان در گروه شما گسترده شده است که هیچ‌کس احساس نمی‌کند روی او برای رسیدن به نتیجه سرمایه‌گذاری شده است، بنابراین مردم اهمیت نمی‌دهند چه اتفاقی می‌افتد. هرکدام از این دو گزینه نشانۀ جدایی و کاهش رابطه است. ​

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: آنچه افراد خلاق به آن نیاز دارند
بخش 1: ​طرز تفکر شما
فصل 2: دست نگه‌ دارید
فصل 3: آن‌ها آن را شکسته‌اند؛ اما شما این‌طور خواسته‌اید
فصل 4: بالا بردن سطح
فصل 5: درخشش رهبر
بخش 2: ​فعالیت‌های عملی شما
​فصل 6​: ایجاد اعتماد با مدیریت صحیح
فصل 7: هرس کردن عملی بخش‌های زائد فرهنگی
فصل 8: ​روی هدف خود متمرکز شوید
فصل 9: از حریم افراد گروه خود دفاع و حمایت کنید
فصل 10: متفکر باشید
فصل 11: به‌خوبی مبارزه کن
فصل 12: یک رهبر ارزشمند باشید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گله ببرها: رهبری شایسته برای کارمندان خلاق باشید
نویسنده
مترجمعلی سلیمانی
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات308
زبانفارسی
شابک978-622-6683-54-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گله ببرها: رهبری شایسته برای کارمندان خلاق باشید

برای دریافت کتاب گله ببرها: رهبری شایسته برای کارمندان خلاق باشید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.