معرفی و دانلود کتاب ساعت شادتر

عکس جلد کتاب ساعت شادتر
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساعت شادتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساعت شادتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساعت شادتر

آیا تاکنون آرزو کرده‌اید که کاش زمان بیشتری در اختیار داشته باشید؟ اگر جواب مثبت است به شما تبریک می‌گوییم چون کتاب ساعت شادتر همان چیزی است که نیاز دارید! کیسی هلمز، یکی از اساتید برجسته دانشکده مدیریت هاروارد و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، روشی نوآورانه برای مدیریت و برقراری تعادل بین اهداف مختلف را ارائه می‌دهد تا دیگر هرگز از کمبود وقت شکایت نکنید!

درباره‌ی کتاب ساعت شادتر

حتما افرادی را می‌شناسید که با وجود برنامه‌ی فشرده و زندگی شلوغ، به انجام تمام کارهایشان می‌رسند. آن‌ها ورزش می‌کنند، به ملاقات دوستان و آشنایان می‌روند، کارهای خانه و فعالی‌های حرفه‌ای را به‌راحتی انجام می‌دهند و با این‌حال هیچ‌وقت آن‌ها را شتابان یا نگران نمی‌بینید! ماجرا چیست؟ آیا این اشخاص از قدرتی جادویی برخوردارند؟ کیسی هلمز نویسنده‌ی کتاب ساعت شادتر (Happier Hour) به این سوال پاسخ می‌دهد: آن‌ها زمان را مدیریت می‌کنند. پاسخ ساده و شاید مضحکی است اما درمورد آن زود قضاوت نکنید!

شاید عجیب به‌نظر برسد که یک استاد مدرسه کسب‌وکار به جای تمرکز بر پول، کتابی درباره‌ی زمان بنویسد زیرا در تدریس رشته بازرگانی موفقیت معمولاً با سود مادی تعریف می‌شود. علاوه‌براین ذهنیت پول‌محور فقط منحصر به تجارت نیست و بیشتر افراد پول بیشتر را به زمان بیشتر ترجیح می‌دهند. اما اگر پای صحبت موفق‌ترین‌ها و ثروتمندترین‌ها بنشینیم نظری کاملا متفاوت می‌شنویم. هنری فورد، اسطوره صنعت خودروسازی می‌گوید «کسب‌وکار باید بر روی سود بچرخد وگرنه می‌میرد اما اگر صرفاً برای سود باشد، باز هم خواهد مرد چون دلیل دیگری برای ادامه حیات ندارد.» این جمله نه فقط در مورد کسب‌وکارها بلکه در مورد انسان‌ها نیز صادق است. با وجود تمرکز گسترده‌ای که روی پول وجود دارد، موفقیت و رضایت در زندگی زیاد به پول ارتباط ندارد و بیشتر به زمان مربوط می‌شود.

کیسی هلمز طی ده‌ها تحقیق مختلفی که تا امروز انجام داده به بررسی تأثیر تمرکز بر زمان به جای تمرکز بر پول پرداخته است. نتایج روشن و تکراری بودند: فارغ از اینکه چه مقدار پول و زمان داشته باشید، توجه بیشتر به زمان، موجب شادکامی بیشتر می‌گردد. کسانی که ارزش بیشتری برای زمان نسبت به پول قائلند، احساس مثبت بیشتری را در زندگی روزمره خود گزارش داده‌اند و به‌طور کلی از زندگی احساس رضایت بیشتری دارند. با هدفمندی و سرمایه‌گذاری روی فعالیت‌های شادتر، پرمعناتر و همسوتر با ارزش‌های شخصی، می‌توان مزایای تمرکز بر زمان را دوچندان کرد.

بنابراین کتاب ساعت شادتر را می‌توان یک راهنمای سرمایه‌گذاری دانست. اما نه سرمایه‌گذاری روی پول بلکه چیزی قیمتی‌تر از آن: خوشبختی. این اثر که توسط شاهین غفاری به فارسی برگردانده شده و موسسه انتشاراتی فلسفه آن را منتشر کرده یکی از معدود آثاری است که شادمانی شخصی را فدای موفقیت نمی‌کند. هلمز به شما کمک می‌کند از زمان برای خدمت به خودتان استفاده کنید و آن را چیزی فراتر از ابزار پول‌سازی بدانید. زمان ارزشمندترین سرمایه‌ای است که تا پایان عمر دراختیار داریم پس اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری تضمینی در زندگی‌تان داشته باشید، کتاب ساعتی شادتر را از دست ندهید!

نکوداشت‌های کتاب ساعت شادتر

  • یک راهنمای شادی‌بخش برای سامان دادن به زندگی. (Eve Rodsky، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز)
  • آنچه ما واقعا نیاز داریم نه زمان آزاد بیشتر، بلکه دانش مدیریت آن است. (The Wall Street Journal)
  • مهم‌تر از هر چیز این کتاب تمرینات و بینش‌هایی را دربردارد که برای تمام مردم جهان قابل استفاده است. (Booklist)
  • کتابی داستان‌گونه که به‌صورت گام‌به‌گام به شما کمک می‌کند تا ارزشمندتری منبع خود (زمان) را عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید. (جونا برگر، نویسنده کتاب پرفروشِ مسری)
  • اثری فوق‌العاده از دانشمند مورد علاقه‌ام که به ما در چگونگی خرج محدودترین سرمایه‌مان، یعنی زمان کمک می‌کند. (Angela Duckworth، نویسنده‌ی کتاب پرفروشِ سرسختی)

کتاب ساعت شادتر مناسب چه کسانی است؟

اگر برنامه فشرده‌ای دارید و به‌دلیل کمبود وقت مجبورید بسیاری از اهداف یا خواسته‌های خود را کنار بگذارید پس این کتاب مناسب شماست!

با کیسی هلمز بیشتر آشنا شویم

کیسی هلمز (Cassie Holmes) استاد دانشکده مدیریت اندرسون در لس‌آنجلس و یکی از مدرسان برنده‌ی جایزه است. او دکترای خود را در دانشکده بازرگانی استنفورد کسب کرده و پیش از آن در دانشگاه کلمبیا روانشناسی خوانده. تحقیقات او با اقبال عمومی مواجه شدند و رسانه‌هایی مانند NPR ،Economist، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، آتلانتیک و واشنگتن پست آن‌ها را منتشر کرده‌اند.

جملات برگزیده کتاب ساعت شادتر

  • هیچ ضرری بالاتر از هدر رفتن زمان نیست.
  • احساس شادکامی، یک ماجراجویی ارزشمند است که به سود زندگی شغلی، روابط و سلامت شما است.
  • فقر زمانی یک مفهوم ذهنی و سلیقه‌ای است و می‌توانید با انجام بعضی کارها، احساس کنید که وقت بیشتری دارید.
  • مردم به همان اندازه‌ای شاد می‌شوند که ذهن‌شان را برای آن آماده کنند.
  • یکی از حقایق عمومی در مورد انسان‌ها و زمان، شادمانی بی‌نظیری است که از روابط اجتماعی سرچشمه می‌گیرد.
  • زمان بلیط زندگی شماست. این تنها بلیطی است که دارید و فقط خودتان تعیین می‌کنید که چطور خرجش کنید. مراقب باشید، وگرنه دیگران آن را برای‌تان خرج می‌کنند.

در بخشی از کتاب ساعت شادتر می‌خوانیم

وقتی نوبت به شادکامی و خوشبختی می‌رسد، زمان تبدیل به بزرگترین چالش من می‌شود. من قبلاً فکر می‌کردم که همه چیز به کمیت زمان برمی‌گردد. بنابراین با خودم می‌گفتم چه می‌شد اگر ساعات بیشتری در روز داشتم؛ اگر داشتم هر کاری که می‌خواستم انجام می‌دادم، به همه جا می‌رسیدم و احساس بهتری پیدا می‌کردم. جالب است که بخش صاف نمودار (بین دو و پنج ساعت) نشان می‌دهد که در این طیف زمانی گسترده، مقدار زمانی که در اختیار افراد است، ارتباطی با شادکامی آن‌ها ندارد. این بسیار مهم است زیرا به آن معنا است که در این محدوده، کسب رضایت از زندگی ارتباطی به کمیت زمان ندارد بلکه مربوط به کیفیت و چگونگی گذراندن زمان است.

پس در محدوده بین دو ساعت و پنج ساعت، باید به غنی کردن زمانی که در اختیار داریم بپردازیم و نه به کم و زیاد کردن آن. این نمودار برای من روشن کرد که برای رسیدن به شادکامی بیشتر، زمان چالشی است که راه حل آن خودش است. زمان یک منبع بی‌نظیر است که اگر به‌درستی بر روی آن سرمایه‌گذاری شود می‌تواند یک زندگی خوب یا حتی عالی را برای‌مان به ارمغان بیاورد. اگر بدانید که زمان خود را چگونه سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید شادتر باشید. فقط باید بدانید که چگونه زمان خود را تخصیص دهید تا به نتایجی که واقعاً برای‌تان مهم است دست پیدا کنید؛ نتایجی که اگر بعد از سال‌ها برگردید و به آن‌ها نگاه کنید، احساس خرسندی و کامیابی پیدا کنید. باید کاملاً درگیر و مجذوب کاری که می‌کنید شوید تا لحظات انجام آن برای‌تان شادتر شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: خسته و بی زمان
فصل دوم: زمان به اندازه کافی وجود دارد
فصل سوم: زمان را هوشمندانه ‌تر خرج کنید
فصل چهارم: مدیریت هدررفت زمان
فصل پنجم: بایست و رزها را بو بکش
فصل ششم: عوامل حواس پرت کن
فصل هفتم: ظرف زمان
فصل هشتم: هنرورزی با زمان
فصل نهم: زمانی برای زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساعت شادتر
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-622-7857-27-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساعت شادتر

نسترن
۱۴۰۲/۲/۲۵
با سلام به دوستان عزیز.
من کتابهای زیادی در زمینه مدیریت زمان مطالعه کردم که هرکدام مطالب ارزشمندی داشتند اما نکته متمایز در مورد کتاب ساعت شادتر این هست که تمرکز ما رو از روی ساعت برمیداره و زاویه دورتر به زمان نگاه میکند. من این کتاب رو به همه کسانی که در مدیریت زمان مشکل دارند و به نوعی این با
مسئله براشون استرس ایجاد کرده توصیه میکنم چون شاید بتونه حتی آموزش یک نکته مفید به افراد مفید واقع بشه. در این کتاب به مسئله استرس زای زمان که زمانی برای خود نویسنده هم معظل بوده میپردازد و بعد از بررسی تحقیقات مختلف راهکارهایی رو برای آوردن اوقات فراغت، ورزش، روابط بین فردی، کار، خانه‌داری و..... در زندگی میپردازد. این کتاب راهکارهایی رو مطرح تا اینقدر در زمان فراغت احساس گناه نداشته باشیم و به عبارت واضح‌تر در لحظه حال شاد باشیم. به علاوه نویسنده با ارائه نحوه برنامه ریزی هفتگی خودش به ما نحوه حل مشکل مدیریت زمان رو به روش خودش مطرح میکنه که شاید در مورد افراد مختلف بتونه راه‌گشا باشه. همچنین راهکارهایی برای هنرورزی زمان و استفاده معقول و بهینه از زمان و برنامه ریزی ارائه میده. به علاوه نحوه فیلتر کردن درخواستهای غیر مهم را ارائه میدهد که هگی میتواند در صورت به کار بستن به مدیریت زمان کمک کنه‌. در نهایت نویسنده با دیدی وسیعتر راهکارهایی را برای داشتن زندگی شادتر و پرمعناتر ارائه میکنه که برای کل زندگی هر فردی سودمند است. متن کتاب بسیار خوب و قابل درک نوشته است. ترجمه کتاب خیلی قوی و روان است. به طور کلی و به نظر من این برای درک بهتر مدیریت ارزشمند سرمایه هر فردی (زمان) مفید میتونه باشه و من از کتابراه متشکرم بابت ارائه این کتاب. ممنون.
ابوالفضل
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
با سلام کتابی بدون پرداختن به مطالب کلیشه‌ای و سریع به اصل مطلب پرداخته، ابتدا کتاب توضیحات کلی داده و در بخش‌هایی از آن راهکارهای عملی برای عجله نکردن و نوشتن کارهای روزانه و دسته بندی آن‌ها در نمودار کارهای ارزشی و لذتی، من در انتها کتاب فهمیدم یک غربال باید دست بگیرم و کارهایم را غربال کنم و پس از غربال کردن کارهایم را طبقه بندی کنم شاید این کتاب من را یاد دکمه مرتب کردن در کامپیو تر یا موبایل انداخت که کارهای بیهوده مثل بررسی تلگرام را از سیستم حذف کردم و ورزش و مطالعه را اضافه نمودم و کلی وقت اضافه آوردم برای رسیدگی به خانواده و والدینم. در مورد اوقات فراغت هم گفته باید بین 2 تا 5 ساعت باشه و کمتر و بیشتر آن شادکامی را کم می‌کند. شمرده بخوانید تا عمرتان زیاد بشود نه از لحاظ کمیت بلکه هم کمیت و هم کیفیت، باتشکر
Leila Rashki
۱۴۰۱/۱۲/۹
کتاب ساعت شادتر از نظر ارائه شیوه‌های جدید برای هدفمند کردن زندگی و توجه به لحظه‌ها برای شاد بودن بسیار جالب بود. راهکارهایی که به صورت عملی در کلاس درس با دانشجویان و افراد مختلف بررسی شده بودند به اینکه این ایده‌ها قابل انجام هستند کمک بیشتری می‌کند. یکی از بهترین قسمت‌ها از نظر من لیست ایده ال و در فصل هشتم محدوده بدون موبایل بود. اینکه متوجه شدم در روز چقدر زمان با ورود به فضای مجازی از دست میره و شادی هم با خودش بع همراه نداره. توصیه میکنم حتما این کتاب رو بخونید و ایده‌ها رو استفاده کنید.
علیرضا امانی
۱۴۰۲/۶/۳۰
سلام کتاب ساعت شادتر به شما این کمک را میکند که فعالیت‌های را در طول روز برگزینید که باعث رضایت بیشتر شما از آن روز میشود ناگفته نماند که نقل قول‌های خوبی هم از افراد سرشناس گفته شده که به نشستن هرچه بهتر گفته‌ی نویسنده در ذهن ما کمک میکند من خودم به شخصه با خواندن تقریبا نصف کتاب مفهوم کلی نویسنده را متوجه شدم امیدوارم این نظر مفید بوده باشد
fatemeh ghattali
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه مدیریت زمانه که نگاه ما رو به زمان و چگونگی استفاده از اون تغییر میده. نسبت به دیگر کتاب‌های موجود کاربردی تر و تمریناتی داره که میشه گام به گام باهاش جلو رفت و تغییرات مفیدی رو در زندگی روزمره ایجاد کرد.
taravat tayebi
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
واقعا با وجود برنامه‌های زیادم نیاز به این کتاب داشتم که با رضایت بیشتری از خودم زندگی کنم و شادتر باشم با وجود اینهمه کار و برنامه‌هایی که دارم. ممنون از فلسفه و کتابراه💎
ر ک
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
بسیار عالی بود اصلا توضیح اضافه نداشت خیلی روان و کارامد نوشته شده بود. ممنون از نویسنده و مترجم محترم
بهار اکبری
۱۴۰۲/۷/۹
من اواسط کتاب هستم ولی بنظرم عالیه مخصوصا اگر تمریناتش رو انجام بدی واقعا مفیده
زهرا کردی
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
عالیه. بسیار زیبا نوشته شده که باعث میشه در تایم کوتاه، مطالعه بشه
مجید طاهری
۱۴۰۲/۳/۲۴
کتاب خوبیه
ارزش زمان گذاشتن و خوندنشو داره
رضا سماواتی
۱۴۰۲/۱/۱۳
کتاب عالی برای تمرکز روی اهداف و کارهای روزانه👍
زهرا ولی زاده مطلق
۱۴۰۲/۱/۱۳
کتابی که خیلی شبیه زندگی امروزهای ماست نکاتش کاربردی اند
سعیده کاس پور
۱۴۰۲/۱/۸
کتاب مفیدی و کاربردی بود✔
حتما خوندنش رو توصیه می‌کنم
Mohammad.g
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
کتاب خوبی بود کمک میکنه زمان روزمره مونو مدیریت کنیم
مهدی دهقان
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
بسیار خوب بود نگاهم برای برنامه ریزی ایام روز عوض شد
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب ساعت شادتر

برای دریافت کتاب ساعت شادتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.