معرفی و دانلود کتاب بیوشیمی ورزشی

عکس جلد کتاب بیوشیمی ورزشی
قیمت:
۳۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیوشیمی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیوشیمی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیوشیمی ورزشی

کتاب بیوشیمی ورزشی نوشته‌ی واسیلیس موگیوس، شامل زیبایی‌های رشته‌ی بیوشیمی جدید و بیوشیمی تمرینی همراه با هم است. علوم بهداشتی مختلف امروزه وابستگی زیادی به یافته‌های بیوشیمی دارند و بخش گسترده‌ای در تمامی کتاب‌های فیزیولوژی، میکروب‌شناسی، پاتولوژی، داروشناسی و ... به تعاریف بیوشیمی محض اختصاص دارد.

درباره‌ی کتاب بیوشیمی ورزشی

بیوشیمی ورزش مبحثی نسبتاً دشوار است اما واسیلیس موگیوس (Vassilis Mougios) نویسنده‌ی کتاب بیوشیمی ورزشی (Exercise Biochemistry) با زبانی ساده و محاوره‌ای، درعین‌حال بدون دستکاری علمی محتوا، مفاهیم مشکل این رشته را جذاب‌تر کرده و به خوانندگان انتقال می‌دهد. وی همچنین از تشبیهات و تصاویر متعدد استفاده کرده است تا اطلاعات جدیدی را در اثر خود بگنجاند. در نتیجه، کتاب پیش رو، منبعی بسیار آموزنده و روشنگر در مورد تأثیرات ورزش بر عملکرد سطوح مولکولی بدن ورزشکاران و غیرورزشکاران، متابولیسم، غدد درون‌ریز و ارزیابی وضعیت جسمی در شرایط بیماری یا سلامت است. نویسنده سعی کرده است مبانی بیوشیمی را به‌ صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد و اصطلاحات کلیدی، جدول‌های توضیحی و همچنین مسائلی را به منظور تسهیل و تسریع یادگیری در هر فصل بیاورد.

بررسی جامع و کامل تمام این موضوعات، کتاب بیوشیمی ورزشی را به یک منبع بسیار خوب دانشگاهی تبدیل کرده است. در واقع، این کتاب دانشگاه‌های بیشتری را تشویق می‌کند تا درس بیوشیمی ورزشی را در برنامه‌ی خود قرار دهند. داشتن تمامی سرفصل‌های ضروری بیوشیمی پایه در یک جلد، کار استادان و دانشجویان را بسیار آسان کرده است. این کتاب همچنین برای دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته‌های علوم ورزشی که به طور رسمی در طول دوره‌ی کارشناسی خود با این مفاهیم آشنا نشده‌اند، مفید خواهد بود. علاوه بر این، می‌تواند مکملی برای کتاب‌های درسی فیزیولوژی ورزشی در مبحث منشاء مولکولی فرآیندهای فیزیولوژیکی باشد. آن دسته از متخصصان رشته‌ی تربیت‌بدنی که به نحوه‌ی عملکرد بدن در حین و بعد از ورزش علاقه دارند نیز جذب مطالب مفید این کتاب خواهند شد.

کتاب بیوشیمی ورزشی شامل چهار بخش می‌شود. بخش اول خوانندگان را با مبانی بیوشیمی، از جمله مطالبی در مورد متابولیسم، پروتئین‌ها، اسیدهای نوکلئیک و بیان ژن، و کربوهیدرات‌ها و لیپیدها آشنا می‌کند. بخش دوم شامل دو فصل است که کنترل عصبی حرکت و انقباض عضلانی را بررسی می‌کند، اما مطالب اصلی مورد نظر نویسنده در بخش سوم بیان می‌شوند که شامل توضیح متابولیسم ورزش به صورت مفصل در شش فصل می‌باشد؛ از جمله فصول مربوط به متابولیسم کربوهیدرات‌ها، لیپیدها، پروتئین‌ها و ترکیباتی با پتانسیل انتقال فسفریل بالا، اثرات ورزش بر بیان ژن و ادغام متابولیسم ورزش. در بخش چهارم، واسیلیس موگیوس بر ارزیابی بیوشیمیایی بدن ورزشکاران، یعنی وضعیت آهن، متابولیت‌ها، آنزیم‌ها و هورمون‌های آن‌ها تمرکز می‌کند. همچنین در این بخش تست‌های ساده‌ی بیوشیمیایی برای ارزیابی سلامت و عملکرد ورزشکار معرفی می‌شوند.

واسیلیس موگیوس، استاد بیوشیمی ورزش و مدیر آزمایشگاه ارزیابی عملکرد بیولوژیکی انسان در دانشگاه تسالونیکی یونان است. موگیوس که به مدت 30 سال معلم بیوشیمی ورزش، تغذیه ورزشی و جنبه‌های انرژی‌زای ورزش بوده، در کمیته‌ی علمی کنگره پیش از المپیک 2004 نیز عضویت داشته. او مقالات بسیاری را در مجلات علمی بین‌المللی به رشته‌ی تحریر درآورده است و تحقیقاتی در زمینه‌ی انقباض عضلانی، متابولیسم ورزش، ارزیابی بیوشیمیایی ورزشکاران و تغذیه‌ی ورزشی انجام داده است. موگیوس در حال حاضر عضو کالج پزشکی ورزشی آمریکا و انجمن فیزیولوژیک آمریکا نیز می‌باشد. او یکی از اعضای هیئت بازبینی کالج اروپایی علوم ورزشی است.

این کتاب را دکتر عباسعلی گایینی و دکتر رضا نوری به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

کتاب بیوشیمی ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه کنجکاو هستید بدانید چگونه ورزش عملکرد بدن را تغییر می‌دهد، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بیوشیمی ورزشی همچنین منبع بسیار خوبی برای دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی و تربیت‌بدنی می‌باشد.

(حجم این کتاب بالای 20 مگابایت است. لطفاً پیش از خرید نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش فایل کتاب در تلفن‌همراه یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب بیوشیمی ورزشی می‌خوانیم

ویتامین‌ها، گروه متنوعی از ترکیبات آلی هستند که به مقدار کم در مواد غذایی وجود دارند و همان‌گونه که پیش از این نیز گفته شد در تنظیم سوخت‌وساز شرکت می‌کنند. نام آن‌ها ریشه در واژه لاتین زندگی (حیات) دارد، با انتهایی که حاوی آمین‌ها است، زیرا بسیاری از ویتامین‌ها -و نه همه آن‌ها- گروهی آمینی را حمل می‌کنند. بخش اعظم ویتامین‌ها در بدن انسان سنتز نمی‌شوند، زیرا ما ژن‌های رمزگذار آنزیم‌های کاتالیزکنندۀ واکنش‌های خاصی را در مسیرهای بیوسنتزی آن‌ها نداریم.

همان‌گونه که خواهید دید زمانی که هر ویتامین جداگانه بررسی می‌شود، یک ویتامین ممکن است ترکیبی ساده نباشد، بلکه گروهی از ترکیبات با ساختار و عملکرد مثل هم است. این ترکیبات با واکنش‌های متابولیکی ارتباط برقرار می‌کنند و معمولاً بیشترین فعالیت زیست شناختی را دارند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مبانی بیوشیمی
فصل 1: مقدمه
فصل 2: سوخت‌وساز
فصل 3: پروتئین‌ها
فصل 4: اسیدهای نوکلئیک و بیان ژن
فصل 5: کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها
فصل 6: ویتامین‌ها و مواد معدنی
بخش دوم: بیوشیمی فرایندهای عصبی و عضلانی حرکت
فصل 7: کنترل عصبی حرکت
فصل 8: فعالیت عضلانی
بخش سوم: سوخت‌وساز فعالیت ورزشی
فصل 9: ترکیب‌های با ظرفیت زیاد انتقال فسفوریل
فصل 10: سوخت‌وساز کربوهیدرات‌ها در فعالیت ورزشی
فصل 11: سوخت‌وساز لیپید در فعالیت ورزشی
فصل 12: سوخت‌وساز پروتئین در فعالیت ورزشی
فصل 13: آثار فعالیت ورزشی بر بیان ژن
فصل 14: یکپارچگی سوخت‌وساز فعالیت ورزشی
فصل 15: فعالیت ورزشی ویژه مبارزه با بیماری‌ها
بخش چهارم: ارزیابی بیوشیمیایی ورزشکاران
فصل 16: وضعیت آهن
فصل 17: متابولیت‌ها
فصل 18: آنزیم‌ها و هورمون‌ها
پاسخ خودآزمایی‌ها
واژه‌نامه
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیوشیمی ورزشی
نویسنده
مترجمعباسعلی گایینی، رضا نوری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات620
زبانفارسی
شابک978-600-355-404-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیوشیمی ورزشی

امیر جعفری
۱۴۰۳/۱/۲۸
این کتاب رو بهتون توصیه می‌کنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بیوشیمی ورزشی

برای دریافت کتاب بیوشیمی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.