معرفی و دانلود کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی

ژن ام. آدامز در کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی، شیوه‌ها و تست‌های آزمایشگاهی در فیزیولوژی فعالیت ورزشی را به شما می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی:

ژن ام. آدامز (Gene Adams) درباره‌ی کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی (Exercise Physiology Laboratory Manual) که مکمل دوره‌های نظری فیزیولوژی فعالیت ورزشی است، بیان می‌کند:

«آزمون‌های میدانی و آزمایشگاهی برای کلیاتی که در دروس نظری آموزش داده شده، طراحی می‌شوند تا اصول اصلی آموخته شده در دروس نظری را تقویت کنند و اصول بنیادی و مهارت‌های اندازه‌گیری و ارزیابی را در حوزه فیزیولوژی فعالیت ورزشی آموزش دهند. هر چند روش‌های کامپیوتر و خودکاری، آزمون و به ویژه محاسبات را آسان می‌کند، اما آن‌ها اغلب درک مطلوبی از اصول آزمون را تأمین نمی‌کنند.»

راهبرد فلسفی آدامز از یادگیری روش‌های آزمایشگاهی ریشه در این نقل قول دارد:

«یک یاد گیرنده بدون فکر و احساس عمل نمی‌کند، یا بدون عمل و احساس فکر نمی‌کند یا بدون عمل و تفکر احساس نمی‌کند.» این بدان معنی است که معلمان باید دانشجویان را تشویق کنند هنگام جلسات آزمایشگاه فعال باشند تا آنچه را که مایلند امتحان کنند و اجرای آزمون را احساس کنند. سپس معلمان، دانشجویان را تشویق کنند تا درباره اعمالشان و احساساتشان فکر کنند، در این صورت دانشجویان عملا موضوع را می‌فهمند.

هدف ژن ام. آدامز از کتاب حاضر این است که این اثر تا حد امکان در اکثر آزمایشگاه‌های فیزیولوژی فعالیت ورزشی قابل استفاده باشد. چارچوب کتاب منعطف است تا اساتید بتوانند آزمون‌ها و تجهیزات خودشان را جایگزین کنند، البته روش‌های آزمایشگاهی باید از روش‌های اصلی آزمون پیروی کنند. در یک جلسه آزمایشگاه هر فصل کتاب می‌تواند برنامه‌ریزی و اجرا شود.

افرادی که در آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی آزمون می‌شوند، معمولا بیشتر از یک دلیل آن‌ها را به آن جا کشیده است. آن‌ها ممکن است بخواهند در این موارد ارزیابی شوند: ظرفیت عملکردی آن‌ها، اعم از ظرفیت ورزشی، تفریحی، شغلی یا تکالیف روزانه زندگی، ایمنی فعالیت ورزشی و نقش‌های کاری آن‌ها، آثار هر گونه مداخله‌ای مثل رژیم غذایی، فعالیت ورزشی، و مراقبه، موقعیت‌های آینده آن‌ها با توجه به بیماری و مرگ و میر.

پژوهشگران، پزشکان و تکنسین‌ها در آزمایشگاه حضور دارند تا نیازهای شرکت کنندگان را تأمین کنند، اما آن‌ها ضمنا اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنند که می‌تواند به درک بهتری از فعالیت ورزشی بینجامد که خودشان یا دیگران می‌توانند از این اطلاعات برای گسترش برنامه‌های بهداشتی (تندرستی) و آمادگی بدنی موثرتر استفاده کنند. همچنین، کارکنان آزمایشگاه امیدوارند که آزمون، انگیزش مددجویان یا شرکت کنندگان را افزایش دهد. دلیل حضور دانشجویان در یک کلاس آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی معمولا این است که می‌خواهند درک خود را از محتوای ارائه شده در کلاس تئوری فیزیولوژی ورزشی افزایش دهند. دانشجویان نوعاً مایلند تا آموخته‌های خود را در زندگی شخصی به کار گیرند.

خوشبختانه، یک تجربه آزمایشگاهی که مطالب کلاسی را کامل می‌کند می‌تواند روش انگیزشی موثری باشد. اگر این تجربه‌های آزمایشگاهی شامل آثار کوتاه مدت فعالیت ورزشی و ارزیابی‌های آمادگی بدنی آن‌ها شود، انگیزش دانشجویان دو برابر می‌شود. دانشجویان علوم ورزشی اگر بدانند که سازمان‌های حرفه‌ای میدانی نیز برای آزمایشگاه اهمیت قائلند، آن‌ها نیز از اهمیت آموزش در آزمایشگاه علوم ورزشی مطمئن می‌شوند. برای مثال، مجمع علوم فعالیت ورزشی انجمن ملی ورزش و تربیت بدنی (NASPE) اعلام کرده است از دانشجویان علوم ورزشی انتظار می‌رود استفاده از وسایل میدانی و آزمایشگاهی تندرستی و آمادگی بدنی، تکنیک‌ها، و روش‌ها را به نمایش گذارند. مجمع در ارتباط با این استاندارد پایه تاکید دارد که دانشجویان باید بتوانند ارزیابی کنند و نتایج آزمون فعالیت ورزشی را تفسیر کنند. دلیل اصلی کسب چنین توانایی‌هایی برای دانشجوی فیزیولوژی ورزشی این است که بر زبان علمی، یا واژه‌شناسی، آزمون فیزیولوژیکی مسلط شوند.

کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

کتاب حاضر منبع جامعی برای مربیان و دانشجویان علاقه‌مند به تجربیات آزمایشگاهی عملی مربوط به رشته فیزیولوژی ورزشی است. این اثر می‌تواند به عنوان یک کتابچه راهنمای آزمایشگاه مستقل یا به عنوان مکمل هر کتاب فیزیولوژی ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی می‌خوانیم:

آزمون‌های میدانی قدرت، حداقل از زمان المپیک باستان وجود داشته اند؛ در آن زمان، جواز حضور شرکت کنندگان در بازی‌ها، بلند کردن یک توپ آهنی بود. در سال 1873، دادلی سارجنت با مدرک پزشکی، یکی از نخستین پیشگامان تربیت بدنی، آزمودن قدرت را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد. اکنون بسیاری از کارآموزان قدرتی، قدرت درون گردان را به کمک وزنه‌های آزاد و دستگاه‌های مقاومتی اندازه می‌گیرند.

حرکت پرس سینه و جلو بازو با دو دست، دو حرکت متداول با وزنه آزاد هستند که به عنوان آزمون‌های قدرت پویا در این فصل تشریح شده‌اند. همچنین با توجه به امکان فراهم کردن شرایط کنترل شده با استاندارد، این آزمون‌ها می‌توانند به عنوان آزمون‌های میدانی | آزمایشگاهی با آزمون‌هایی که امکان انجام آن‌ها در آزمایشگاه نیز هست، طبقهبندی شوند (10 و 34). در این فصل اندازهگیری‌های مستقیم و غیر مستقیم (برآورد، تخمین) قدرت پویا برای گروه‌های عضلانی مورد استفاده در دو حرکت مذکور (پرس سینه و جلو بازو با دو دست) توضیح داده می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: واژه‌شناسی
فصل دوم: واحدهای عملی اندازه‌گیری
فصل سوم: جمع‌آوری اطلاعات اصلی
فصل چهارم: قدرت پویا
فصل پنجم: قدرت ایستا
فصل ششم: قدرت ایزوکینتیک
فصل هفتم: توان افقی - سرعت
فصل هشتم: توان عمودی - پرش
فصل نهم: چرخ کارسنج بی‌هوازی
فصل دهم: پله بی‌هوازی
فصل یازدهم: دوی تردمیل بی‌هوازی
فصل دوازدهم: دویدن و پیاده‌روی هوازی
فصل سیزدهم: پله هوازی
فصل چهاردهم: چرخ کارسنج ‌هوازی
فصل پانزدهم: حداکثر اکسیژن کافی
فصل شانزدهم: فشار خون استراحتی
فصل هفدهم: فشار خون فعالیت ورزشی
فصل هجدهم: الکتروکاردیوگرام استراحتی
فصل نوزدهم: الکتروکاردیوگرام فعالیت ورزشی
فصل بیستم: حجم‌های ریوی استراحتی
فصل بیست و یکم: تهویه فعالیت ورزشی
فصل بیست و دوم: انعطاف‌پذیری ناحیه پایینی تنه
فصل بیست و سوم: شاخص توده‌ی بدن
فصل بیست و چهارم: دورها
فصل بیست و پنجم: اسکین فود (چین پوستی)
فصل بیست و ششم: وزن‌کشی زیر آب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی
نویسنده
مترجمفرهاد رحمانی نیا، حمید رجبی، حسین مجتهدی، عباسعلی گایینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات537
زبانفارسی
شابک978-600-5751-21-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
264500 ت - 27.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی

Masoud Baziari
۱۴۰۱/۸/۱۹
سلام کتاب مفید و با ارزشی هست اگر از تصاویر رنگی بیشتر و قابل فهم تری استفاده میشد تا به کمک تصاویر درک و فهم متون علمی کتاب برامون بهتر اتفاق بیفته فوق العاده میشد از شما بابت نشر این کتاب سپاسگزارم و خوندن این کتاب رو به بقیه کتاب دوستان توصیه و سفارش می‌کنم. در پناه خدا باشید.
زهرا امیری
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
کتاب جامع وعالی و مورد استفاده در مقطع ارشد و دکترا و پایه است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی

برای دریافت کتاب راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.