معرفی و دانلود کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف

برای دانلود قانونی کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف

کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف نوشته‌ی کانو هوتن روت، در حوزه‌ی آمادگی بدنی و ورزش‌های رقابتی، اندازه‌گیری الکترونیک ضربان قلب را مورد توجه قرار داده و راه‌هایی اثرگذار در نظارت و کنترل بار تمرینی ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف:

یک راه خیلی مهم و موثر در نظارت و کنترل شدت بار تمرین، اندازه‌گیری ضربان قلب است که امروزه در درمان، آمادگی و ورزش‌های رقابتی مورد توجه واقع شده است. با این حال، اندازه‌گیری به طور حقیقی هنوز یک هدف تمرینی نیست. زمانی یک نمایشگر ضربان قلب می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، که فردی که از آن استفاده می‌کند بتواند به درستی اطلاعاتی که نمایشگر اندازه‌گیری و نشان می‌دهد، ارزیابی کند.

اطلاعات درباره مکانیسم فعالیت قلب، تغییرات ضربان قلب ناشی از تمرین، فشار و مشکلات سلامتی، شما را قادر خواهد ساخت که بهترین تصمیم را اتخاذ نمائید. هیچکس نمی‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. همچنین با تقویت دانش خود، می‌توانید تصدی بیشتری بر تمرین شخصی خود داشته باشید و برنامه‌های تمرینی خود را با تجهیزات و وسایل شخصی خود بر طبق سطح عملکرد، تمرین‌پذیری و حالت سلامتی خود وفق دهید.

چرا اندازه‌گیری منظم ضربان قلب در تمرین اهمیت دارد؟

اندازه‌گیری منظم ضربان قلب و تفسیر صحیح اطلاعات، شما را قادر خواهد ساخت تا به انجام صحیح تمرین به شیوه درست در زمان مناسب، با شدت و مدت زمان ایده‌آل نزدیک‌تر شوید. بار صحیح تمرینی یک نیاز پایه است که توسط همه ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به آن‌ها اجازه رسیدن به اهداف شخصیشان داده شود.

شاید شما قصد دارید توانایی استقامتی خود را بهبود ببخشید، وزنتان را کاهش دهید و یا این که فقط سلامتی خود را بهبود بخشید. جهت رسیدن به این اهداف، توجه به سیگنال‌های بدنتان خیلی حائز اهمیت است چون که شما می‌توانید آن‌ها را جهت پیشرفت خود مورد استفاده قرار دهید. ورزشکارانی که هدف خاصی را دنبال می‌کنند به عنوان وسیله‌ای تنظیم‌کننده، از نمایشگر ضربان قلب برای افزایش کارایی عمل استفاده می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال راهی ساده، مفید و همینطور دقیق برای بررسی و مراقبت از بدن خود در طول فعالیت‌های ورزشی هستید و همچنین به دنبال دریافت پاسخی می‌باشید که در حالت عادی فقط در آزمایشگاه به دست می‌آید، ضروری است که به وسیله نمایشگر ضربان قلب، تمرین کنید.

کانو هوتن روت (Kuno Hottenrott) کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف (Training With the Heart Rate Monitor) را در هفت فصل تقسیم‌بندی کرده است که علاوه بر پرداختن به ضربان قلب و تاثیرات آن، به مباحثی چون طراحی یک تمرین برای ورزش‌های گوناگون، تمرین برای گروه‌های هدف متفاوت و پرسش‌های رایج در این حوزه‌ها پرداخته است.

کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف به چهکسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای ورزشکاران مبتدی، حرفه‌ای و همچنین مربیان و کمک مربیان کاربردی و مفید است.

در بخشی از کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف می‌خوانیم:

اگر چه وزشکاران تفریحی ورزش‌های متنوعی را تمرین می‌کنند و یک تنوع از روش‌های تمرینی را در
جهت به دست آوردن آمادگی بدنی کلی مورد استفاده قرار می‌دهند، ورزشکاران رقابتی برای به دست آوردن حداکثر عملکرد، در یک ورزش تلاش می‌کنند. برای به دست آوردن این، نه تنها آنان ورزش انتخابی خود را تمرین می‌کنند بلکه تمرین اختصاصی خود را با روش‌های تمرینی دیگر جهت به دست آوردن یک تمرین پذیری کلی بیشتر، به دست آوردن تعادل عضلانی، جلوگیری از اضافه بار، تقویت بازسازی و جیران به وسیله انجام فعالیت ورزشی سبک (تمرین ترکیبی)، ترکیب می‌کنند.

با این وجود ورزش‌های تکمیلی نباید به صورت پیاپی و تصادفی انتخاب شوند. این منجر به کاهش کارایی تمرین می‌گردد و منجر به درد و آسیب می‌گردد و احتمالا باعث به خطر انداختن بهبود عملکرد در ورزش‌های اصلی می‌گردد. در عوض، تمرین می‌بایست به طور قابل احساسی بر طبق اصول روش شناسی تمرین و فیزیولوژی ورزشی ساخته شده، باشد. برای هر روش تمرینی می‌بایست اشتراکات و تفاوتهای فاکتورهای آمادگی و هماهنگی، و تقاضاهای سیستم حرکتی و حمایتی مورد توجه قرار گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چرا فعالیت ورزشی با نمایشگر ضربان قلب
فصل دوم: قلب و ریتم آن
فصل سوم: نمایشگر ضربان قلب
فصل چهارم: تمرین با نمایشگر ضربان قلب
فصل پنجم: طراحی یک تمرین برای ورزش‌های گوناگون
فصل ششم: تمرین برای گروه‌های هدف متفاوت
فصل هفتم: پرسش‌های رایج

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف
نویسنده
مترجممحمدعلی آذربایجانی، رحمن سوری، مهدی نورا، سید علی حسینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-600-5751-01-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
79500 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف

Reza mnsuri
۱۴۰۲/۹/۸
اولش اومده در مورد قلب و اندازه گیری ضربان قلب و این حوزه توضیح داده و کلی اضافه گویی داره و اصلا کتاب جالبی نیست
mobina aliari
۱۳۹۹/۱۰/۲۲
بهترین کتابیه که من تا به حال خوندم
من کتابای این سبکی زیاد مطالعه میکنم و این خوب بود.
زهرا نظامزاده
۱۴۰۱/۱۲/۴
کتاب بسیار عالی و مفیدی هستش و بسیار به دردم خورده
Mahdiye Hosseini
۱۴۰۱/۸/۲۷
کتاب عالیه حتما‌ی مربی باید مطالعه بکنه این کتابو
محمدحسین قربانی
۱۴۰۱/۲/۱۶
کتاب خوبیه برای ورزشکارا و مربیا عالیه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف

برای دریافت کتاب طراحی تمرین برای گروه‌های ورزشی مختلف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.