معرفی و دانلود کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار

عکس جلد کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار

اریک شوئیتزگبل در کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار، جذابیت یک کمدین را با زیرکی و هوش یک فیلسوف ترکیب می‌کند. این استاد فلسفه‌ی دانشگاه کالیفرنیا در 56 مقاله‌ی کوتاه این کتاب درباره‌ی همه چیز سخن می‌گوید: هوش مصنوعی و ربات‌ها، اخلاق، اهمیت فلسفه، حسرت‌های دم مرگ و موجودات کیهانی.

درباره‌ی کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار

بعضی از فیلسوف‌ها و استادان فلسفه‌ی دانشگاه، تصویری کلیشه‌ای از خود ساخته‌اند: انسان‌هایی با کت‌وشلوار پشمی و عینک‌هایی با شیشه‌های ضخیم که فقط در چند مجله‌ی خاص مقاله چاپ می‌کنند. مجله‌هایی که مردم عادی، حتی نمی‌توانند نامشان را تلفظ کنند! وقتی هم از آن‌ها بپرسید که کارشان چه فایده‌ای برای جامعه دارد، چیز زیادی برای گفتن نخواهند داشت! خوشبختانه اریک شوئیتزگبل (Eric Schwitzgebel) از نسل چنین فیلسوفانی نیست. او در مجلات و وبلاگ‌های عامه‌پسند پرسه می‌زند و مدت‌هاست که در وبلاگ شخصی خودش با نام The Splintered Mind می‌نویسد. بسیاری از مقالات کوتاه و سرگرم‌کننده‌ی وبلاگ او در کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار (A Theory of Jerks and Other Philosophical Misadventures) گردآوری شده‌اند. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، خواندن این کتاب بسیار لذت‌بخش است. کتابی ساده و روان بدون اصطلاحات دشوار فلسفی، واضح، قابل‌درک و پر از مقاله‌های کوتاهی که خواندنشان فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

معرفی و دانلود کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار

هر یک از پنج بخش کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار، موضوعات بسیار متفاوتی دارند. بخش اول با عنوان «نفهم‌ها و توجیه‌ها» بر اخلاق تمرکز دارد. این بخش حاوی ایده‌های بسیار ظریف فلسفی و اخلاقی است. برای مثال با خواندن فصل اول، خودتان را با معیارهای اریک شوئیتزگبل می‌سنجید و از خودتان می پرسید: آیا من نفهم هستم؟ نویسنده در این بخش به سؤالات دیگری نیز می‌پردازد: چقدر باید به احساسات خود در رؤیاها و خواب‌ها اهمیت دهید؟ اگر نیتتان خیر باشد اما نتیجه‌‌ی عملتان وحشتناک باشد،‌ چه اتفاقی می افتد؟ اینکه می‌گویند «از همه‌ی ظرفیتت استفاده کن» یعنی چه؟

معرفی و دانلود کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار

در عصر حاضر، احتمالاً هر روز حداقل یک بار واژه‌ی «هوش مصنوعی» را در متن‌ها می‌بینید. اگر هم اهل دنبال کردن رمان‌ها و فیلم‌های علمی – تخیلی باشید، بارها به این فکر کرده‌اید که ربات‌ها و هوش مصنوعی، چه آینده‌ای را برای انسان‌ها رقم خواهند زد. اریک شوئیتزگبل هم در چنین دنیایی زندگی می‌کند و طبیعتاً سؤالات بسیاری هم برایش پیش آمده است. او درباره‌ی رابطه‌ی انسان‌ها و ربات‌ها نگران است. حتی اگر هم به ربات‌ها علاقه نداشته باشید، فرض‌های شوئیتزگبل آن‌قدر جذاب است که همه‌ی مقاله‌های بخش دوم را با عنوان «هوش مصنوعی جذاب و روبات‌های زامبی» می‌خوانید. بخش سوم کتاب تئوری نفهم‌ها و رویدادهای فلسفی ناگوار دیگر، «حسرت‌ها و کیک تولد» نام دارد و مجموعه‌ای است از موضوعاتی مانند عشق، دموکراسی، حسرت پس از مرگ و... . بخش چهارم کتاب راجع‌به «موجودات کیهانی غیرعادی» است و روی مسائل مرتبط با فضا – زمان تمرکز دارد. شوئیتزگبل در بخش پایانی به سراغ فلسفه و به‌خصوص کانت می‌رود.

کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار با ترجمه‌ی زهره مهرنیا و به همت نشر نیماژ منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار

  • مجموعه‌ای گسترده، اصیل و جذاب از مقالات کوتاه اریک شوئیتزگبل که به نظر می‌رسد ذهنی سرشار از ایده دارد. خواندن آن را بسیار توصیه می‌کنم. (نایجل واربرتون، نویسنده‌ی کتاب «تاریخچه‌ی فلسفه»)
  • این کتاب واقعاً درباره‌ی آدم‌های نفهم نیست. کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار درباره‌ی اذهانی است که درعین شکوه، عجیب و غریب هستند. شوئیتزگبل درباره‌ی موضوعات بسیاری صحبت می‌کند: اینکه موجودات ناقصی چون ما چگونه به یک زندگی خوب می‌رسیم، چطور فیلسوفان مطابق افکار خود زندگی می‌کنند، آگاهی در ماشین‌ها و هوش مصنوعی تا کجا پیش خواهد رفت و... . این کتاب مملو از آزمایش‌های فکری تحریک‌آمیز و استدلا‌ل‌های واضحی است که شما را به اندیشیدن وامی‌دارد. آن‌ هم درباره‌ی موضوعاتی که تابه‌حال به آن فکر نکرده‌اید! (دیوید چالمرز، استاد فلسفه‌ی دانشگاه نیویورک و نویسنده‌ی کتاب «ذهن آگاه»)
  • آگاهی، چندجهانی یا مولتی‌ورس، معنای همه چیز و... در کتاب ارزشمند یک فیلسوف برجسته قرار گرفته‌اند. ساده بخواهم بگویم، باید این کتاب لذت‌بخش را خواند. (سوزان اشنایدر، یکی از مدیران ناسا)
  • اریک شوئیتزگبل نوعی از فیلسوف‌های منقرض‌شده است: انسانی فروتن و مهربان که با صدایی بلند درباره‌ی همه چیز، واقعاً همه چیز، فکر می‌کند. او درباره‌ی همه چیز کنجکاو است: از ماهیت مکان و زمان و آگاهی گرفته تا تشخیص کوری‌های اخلاقی و آینده‌ی ربات‌ها و هوش مصنوعی. مجموعه‌ای حیرت‌انگیز برای هر کسی که دوست دارد در کنار یک فیلسوف واقعاً باهوش فکر کند. (اوون فلاناگان، نویسنده‌ی کتاب «روان‌شناسی اخلاق خشم»)
  • مقاله‌های کوتاه شوئیتزگبل هوشمندانه و سرگرم‌کننده هستند و به شما بینشی جدید درباره‌ی این دنیای پرهرج‌ومرج می‌دهند. این مقاله‌های طنازانه و زیرکانه، باید روی هر میزی برای خواندن قرار بگیرند. (بری لام، دانشیار فلسفه‌ی کالج واسار)
  • در هر جمعی که هستید، کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار را باز کنید، اتفاقی یک مقاله را برگزینید، آن را بلند بخوانید و بگذارید بحث جریان یابد. (PopMatters)
  • از یک جنبه، این کتاب فقط نوک کوه یخ افکار برجسته‌ی اریک شوئیتزگبل است. درمجموعه آنچه به دست می‌آورید،‌ فقط نگاهی اجمالی به اندیشه‌های یک ذهن فوق‌العاده فعال و خلاق است. (FIVE BOOKS)

کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل فکر کردن درباره‌ی همه‌چیز هستید، کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار را بخوانید. نویسنده‌ی کتاب، اریک شوئیتزگبل، دقیقاً مثل شماست!

در بخشی از کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار می‌خوانیم

ویکتوریا مک‌گییر در مقاله‌اش به سال 1996 میلادی درباره‌ی خودشناسی، در این‌باره بحث می‌کند که آنچه از نظراتتان بیان می‌کنید اغلب درست هستند؛ زیرا وقتی نظرتان را به خود یا دیگران اعلام می‌کنید، متعهد می‌شوید طبق آن زندگی کنید و حرف بزنید و در غیر این ‌صورت، باید جواب بدهید چرا آن‌طور رفتار نمی‌کنید. ازآنجاکه کنترل خودگردان فراوانی بر چگونگی زیستن، حرف‌زدن و استدلال‌کردن را دارید و ازآنجاکه هدف داشتن گرایشی برای زیستن، حرف‌زدن و استدلال‌کردن بر مبنای نظریات است، این قدرت را دارید که حرف‌هایتان درباره‌ی خودتان را به حقیقت تبدیل کنید. در یک کلام، خودتان را طوری شکل می‌دهید که با نظرات خود منطبق باشید. در نگاه مک‌گییر، خودشناسی بیش از آنکه از گرایش‌های کشف‌کننده، درون‌نگرانه و ازپیش‌موجود برآید، از شکل‌دادن به خود برمی‌آید.

به‌عقیده‌ی من، این مدل از خودشناسی برای عشق به‌خوبی عمل می‌کند. فرض کنید برای رفتن به کافه نزد دوستانم دیر می‌کنم. آن‌ها درباره‌ی موسیقی جاز صحبت می‌کنند و من از بحث جا مانده‌ام. برای آنکه بیشتر در گفت‌وگو مشارکت کنم و خطاکار جلوه نکنم می‌گویم: «من عاشق اشعار عشاقانه‌ی کُل پورتر هستم.» می‌توانستم به‌راحتی بگویم عاشق ایروینگ برلین یا جورج گرشوین هستم. از هرکدام از این ترانه‌سراها شش ‌تا آهنگ با اجرای هنرمندان مختلف شنیده‌ام. دوستانم می‌پرسند از چه‌چیز پورتر خوشم می‌آید و من می‌گویم خوشبختانه اشعارش احمقانه نیست. بعدها وقتی در ماشین هستیم می‌خواهند آهنگی از کُل پورتر را در ماشین من بشنوند. وقتی فیلم زندگی‌نامه‌ی پورتر بیرون می‌آید، نظرم را درباره‌اش می‌پرسند و من آن‌ها را ملتفت می‌کنم. گرچه این الگوی رفتاری بخشی به‌ دلیل خواست من برای برآورده‌کردن انتظاراتی است که با بیانات خودم ایجاد شده‌اند، فقط نمایش نیست. من واقعاً از کُل پورتر لذت می‌برم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه
بخش اول: نفهم‌ها و توجیه‌ها
فصل اول: تئوری نفهم‌ها
فصل دوم: فراموشی یا همان اقرار ناخواسته درباره‌ی ارزش‌هایتان
فصل سوم: سازوکار دفاعی سازگاری خوشایند و موقعیت شیرین «هر کاری از دستت برمی‌آید کرده‌ای.»
فصل چهارم: اصول اخلاقی چیزبرگری (یا اخلاق‌مدارها چند بار با مادرشان تماس می‌گیرند؟)
فصل پنجم: در باب اینکه «نباید زیاد به‌دنبال لذت‌ها بود»
فصل ششم: چقدر باید به حسی که در رؤیاهایتان دارید اهمیت دهید؟
فصل هفتم: تصور خودتان در جایگاه کسی دیگر در مقایسه با تعمیم عشقتان
فصل هشتم: عالی نیست که به‌دنبال سطح متوسطی از اخلاقیات باشیم؟
فصل نهم: تئوری ریاکاری
فصل دهم: در باب اینکه انتخاب درستی در تشخیص انگیزه‌هایتان ندارید
فصل یازدهم: اختلاط هنجارها
فصل دوازدهم: اثر اخلاقی دانینگ‌کروگر؟
فصل سیزدهم: قطب‌نمای اخلاقی و ایدئال آزادمنشانه در تعالیم اخلاقی
بخش دوم: هوش مصنوعی جذاب و روبات‌های زامبی
فصل چهاردهم: آیا بهتر است خودروی بدون راننده‌تان شما را به‌کشتن دهد تا بقیه جان سالم به‌در ببرند؟
فصل پانزدهم: هوش مصنوعی جذاب و مشکل آسیمو
فصل شانزدهم: چشمان اجاره‌ای دخترم
فصل هفدهم: روزی کارفرمایتان با فناوری احساساتتان را کنترل می‌کند
فصل هجدهم: خودکشی بردگان هوش مصنوعی باکمال‌میل
فصل نوزدهم: ما نسبت ‌به موارد مشابه انسانی، وظایف اخلاقی گسترده‌ای درباره‌ی روبات‌های آگاه خواهیم داشت
فصل بیستم: روبات‌ها و هیولاها چطور می‌توانند نظام‌های اخلاقی انسان را تخریب کنند؟
فصل بیست‌ویکم: الوهیت قریب‌الوقوع و محتمل ما
فصل بیست‌ودوم: شک‌گرایی، گودزیلا و حالت مصنوعی، محاسباتی و چندشاخه‌ای شما
فصل بیست‌وسوم: چطور ناگهان به روبات زامبی تبدیل شویم
بخش سوم: حسرت‌ها و کیک تولد
فصل بیست‌وچهارم: درایدل: بازی به‌ظاهر احمقانه‌ای که حاوی دنیای اخلاقی مینیاتوری است
فصل بیست‌وپنجم: خاطرات پدرم
فصل بیست‌وششم: رهایی از بستر مرگ با کمک فناوری
فصل بیست‌وهفتم: استدلال‌هایی درباره‌ی عشق زناشویی
فصل بیست‌وهشتم: دانستن اینکه عاشق چه چیزی هستید
فصل بیست‌ونهم: وضعیت معرفت‌شناختی حسرت‌ها در بستر مرگ
فصل سی‌ام: تناقض دیدگاه‌ها در باب واپسین افکار فرد در حال مرگ
فصل سی‌ویکم: افزایش دشنام، انتقال دشنام و تناقض ممنوعیت (یا دوستت دارم لعنتی!)
فصل سی‌ودوم: افسانه‌ی تکیه‌دادن یک رفتارگرا
فصل سی‌وسوم: وقتی متخصصان نمی‌توانند درآن‌واحد حقیقت‌جو و متعادل باشند، چه بر سر دمکراسی می‌آید؟
فصل سی‌وچهارم: در باب اخلاق راه‌رفتن در وتر
فصل سی‌وپنجم: کیک تولد و کلیسای کوچک
بخش چهارم: موجودات کیهانی غیرعادی
فصل سی‌وششم: بررسی محتمل روان‌شناسانه‌ از مغز ماتریوشکا
فصل سی‌وهفتم: وسیله‌ی نقلیه‌ی دونفره‌ی آدم‌کوتوله‌ای
فصل سی‌وهشتم: ممکن است شما موجود کیهانی غیرعادی باشید؟
فصل سی‌ونهم: همان باش که بودی: اراده‌باوری در باب هویت فردی
فصل چهل‌ام: چطور هر کاری می‌کنید می‌تواند اهمیت کیهانی فوق‌العاده‌ای داشته باشد؟
فصل چهل‌ویکم: راهنمایی پنه‌لوپه برای شکست زمان، مکان و علیت
فصل چهل‌ودوم: نامیرایی ماهی قرمز حوض
فصل چهل‌وسوم: آیا حلزون‌های باغچه آگاهی دارند؟ بله، خیر یا *گانگ*
بخش پنجم: کانت در برابر فیلسوف مو
فصل چهل‌وچهارم: حقیقت، جرئت و حیرت
فصل چهل‌وپنجم: اطمینان به حس سرخوشی‌تان
فصل چهل‌وششم: طی گفت‌وگویی فلسفی، در جریان سیال ‌ذهن افراد چه می‌گذرد؟
فصل چهل‌وهفتم: چرا متافیزیک همیشه عجیب است؟
فصل چهل‌وهشتم: فیلسوف مو
فصل چهل‌ونهم: فلسفه‌ی مبهم یا همان استبداد روشن‌فکرانه و بزدلی
فصل پنجاهم: کانت در باب کشتن عوضی‌ها، بیماران جنسی، اهدای عضو ستمگران، همسران و خدمتکاران
فصل پنجاه‌ویکم: فیلسوفان نازی، جنگ اول جهانی و فرضیه‌ی
حکمت متعال: فصل پنجاه‌ودوم علیه نیک‌اندیشی در تاریخ فلسفه
فصل پنجاه‌وسوم: اصلاحات نامرئی
فصل پنجاه‌وچهارم: در باب خوب‌بودن و باهوش به‌نظررسیدن
فصل پنجاه‌وپنجم: وبلاگ‌نویسی و شناخت فلسفی
فصل پنجاه‌وششم: آیا نسل‌های آینده ما را ازنظر اخلاقی نفرت‌انگیز می‌یابند؟
یادداشت‌ها
مراجع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار
نویسنده
مترجمزهره مهرنیا
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات420
زبانفارسی
شابک978-600-367-798-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار

برای دریافت کتاب تئوری نفهم‌ها و دیگر رویدادهای فلسفی ناگوار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.