معرفی و دانلود کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی

برای دانلود قانونی کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی

کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی، می‌کوشد مفهوم مدرن دوره‌بندی یکپارچه را تعریف کند و راهکار‌هایی ارائه دهد تا ورزشکاران هم از نظر جسمی و هم از لحاظ روانی به آمادگی برسند. این راهنما پس از مرور اصول تغذیه و رژیم غذایی، مهارت‌های اساسی روانشناسی را توضیح می‌دهد و برنامه‌ها و تمریناتی پیشنهاد می‌کند تا با ترکیب کردن اصول روانشناختی، مبانی حرکتی و علم تغذیه، بتوانید به اوج عملکرد بدنی خود برسید.

درباره‌ی کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی

یکی از مشکلات همیشگی ورزشکاران تمایز و تفاوت تمرین‌هاست. به این معنا که معمولاً تمرین‌ها فقط بر روی بخشی از بدن متمرکز می‌شوند و دیگر اعضا را فراموش می‌کنند. این مسأله زمانی حادتر می‌شود که بفهمیم در خیلی از موارد، روان ورزشکار جدی گرفته نمی‌شود. به‌عبارت‌دیگر، در تمرینات فقط شاخص‌های جسمی موردتوجه قرار می‌گیرد و عنصر مهم آمادگی روانی از اولویت خارج می‌شود. این مسأله در اواخر قرن بیستم به یک بحث تبدیل شد و محققان را وادار کرد تا راهی برای حل آن بیابند. مفهوم نوظهور دوره‌ی یکپارچه‌سازی محصول و خروجی همین تحقیقات است. کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی (Integrated Periodization in Sports Training & Athletic Development) نوشته‌ی تئودور بومپا (Tudor Bompa)، بوریس بلومنشتاین (Boris Blumenstein)، جیمز هافمن (James Hoffmann)، اسکات هاول (Scott Howell) و آیریس اورباچ (Iris Orbach) به همین مفهوم پرداخته و کوشیده آن را توضیح دهد. این کتاب در ابتدا فرآیند دوره بندی یکپارچه را تعریف می‌کند و عناصر اصلی را شرح می‌دهد. این ایده می‌گوید ورزشکار باید در یک دوره‌ی زمانی مشخص به سمت ترکیب کردن تمام فعالیت‌ها و مهارت‌هایش برود. بر همین مبنا، او باید حرکات بدنی را با دو شاخص مهم و حیاتی روانشناسی و تغذیه ترکیب کند تا بتواند سطح عملکردی ش را ارتقا دهد.

ورزشکاران حرفه‌ای فصل ورزشی خود را به چند مرحله تقسیم می‌کنند که اصطلاحاً به آن دوره بندی گفته می‌شود. طبق آن، بخشی اول فصل به آماده‌سازی اختصاص پیدا می‌کند، قسمت بعدی که طولانی‌تر است مربوط به دوران مسابقه است و در بخش آخر، ورزشکار وارد دوره‌ی استراحت می‌شود. این شیوه‌ی دوره بندی عمری بسیار طولانی دارد و قدمتش به هزاران سال پیش و المپیک باستان بازمی‌گردد. در قرن بیستم که علوم ورزشی و پزشکی به هم نزدیک‌تر شدند و فناوری‌ها پیشرفت کردند، این شیوه‌ی تکامل بیشتری پیدا کرد و مدرن‌تر شد. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در آن رخ داد، جدی‌تر گرفته شدن بحث تغذیه و رژیم غذایی بود. تا پیش از آن، به این موضوع خیلی علمی نگاه نمی‌شد ولی در دوران معاصر مربیان به‌شدت بر بحث تغذیه‌ی ورزشکار تأکید دارند.

نکته‌ی دیگر وارد شدن مفاهیم روانشناسی به ورزش بود، تا حدی که حالا خیلی از تیم‌ها یک متخصص یا مشاور در کنار خود دارند تا به اعضای تیم کمک کند. اما مشکلی وجود داشت این بود که این مفاهیم از هم مجزا بودند و هیچ‌وقت با هم ترکیب نمی‌شدند. یعنی ورزشکار یا در حال تمرین بدنی بود یا به تغذیه‌اش می‌رسید و گاهی هم ممکن بود به مسائل روان‌شناختی بپردازد. تئودور بومپا، بوریس بلومنشتاین، جیمز هافمن، اسکات هاول و آیریس اورباچ در کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی درباره‌ی نحوه‌ی ترکیب کردن این علوم صحبت می‌کنند و آن را آموزش می‌دهند. آن‌ها پس از مرور اصول تغذیه و رژیم غذایی، به استراتژی‌های اساسی روانشناسی اشاره می‌کنند. در ادامه نیز برنامه‌ها و تمریناتی پیشنهاد می‌دهند که کمک می‌کنند بتوانیم از این مهارت‌ها در کنار هم استفاده کنیم.

کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی را انتشارات مبانی با ترجمه‌ی سعید شاملو کاظمی منتشر کرده است.

کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام ورزشکاران، مخصوصاً آن‌هایی به شکل حرفه‌ای ورزش می‌کنند توصیه می‌شود. همین‌طور مربیان هم می‌توانند از این منبع استفاده کنند.

در بخشی از کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی می‌خوانیم

در مرحله مسابقات، تکنیک روانشناسی با سایر تکنیک‌های روانشناسی در یک بسته مداخله‌ای به‌عنوان بخشی از یک عادت پیش اجرا ترکیب می‌شود. در این بسته روانشناسی باید رشته ورزشی، شخصیت ورزشکار و شرایط مسابقه در نظر گرفته شود. این بسته مداخله‌ای ابتدا در مسابقات نسبتا سطح پایین به کار گرفته می‌شود و سپس در عادات پیش از مسابقه، پیش از اجرا و پس از اجرا مسابقات اصلی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مرحله انتقال، تکنیک روانشناسی جدا از سایر تکنیک‌ها تمرین داده می‌شود، در حالی که هدف اصلی این مرحله استراحت فعال می‌باشد.

با ادامه این روند، مهارت‌های خودتنظیمی و آرام‌سازی در ورزشکار تنظیم می‌گردند. در مرحله آمادگی عمومی، ورزشکار مرحله ابتدایی آرام‌سازی را فرا می‌گیرد (مرحله اول.) این مهارت هنوز پایدار نیست و برای یک دوره طولانی نیاز به تمرین دارد (به‌عنوان مثال 15 دقیقه آرامش.) در مرحله آمادگی ویژه، مهارت آرام‌سازی با نیازهای ورزش سازگار شده و ورزشکار شروع به انجام آرام‌سازی به‌صورت خودکار می‌کند (مرحله دوم).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار ناشر
پیشگفتار
فصل 1: وضعیت فعلی این دانش
فصل 2: اصول تغذیه ورزشی
فصل 3: آمادگی روانی به‌عنوان بخشی از یکپارچه‌سازی تمرینات ورزشی
فصل 4: برنامه دوره‌بندی یکپارچه‌
فصل 5: پیشرفت توانایی‌های حرکتی، تغذیه و برنامه‌های روانشناسی
فصل 6: برنامه‌های تغذیه‌ای و روانشناسی برای هر مرحله تمرین
فصل 7: دوره‌بندی یکپارچه‌ در طولانی مدت برای طبقه‌بندی‌های مختلف ورزشی
فصل 8: خستگی، بیش خستگی، و بیش تمرینی
فصل 9: اوج رسانی و کاهش حجم تمرین برای مسابقات
منابع
درباره نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی
نویسنده، ، ، ،
مترجمسعید شاملو کاظمی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-622-6882-56-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی

برای دریافت کتاب دوره بندی یکپارچه در تمرینات ورزشی و توسعه عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.