معرفی و دانلود کتاب تائوی پو

عکس جلد کتاب تائوی پو
قیمت:
19500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تائوی پو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تائوی پو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تائوی پو

کتاب تائوی پو اثر بنجامین هاف، راهی تازه برای درک بهتر خود و محیط زندگی را به شما می‌آموزد؛ درکی که اگر بتوانید به آن دست یابید، آرامش درون و زندگانی پر باری را همراه خواهد داشت.

یکی شدن با اطرافتان و درک آن، هماهنگی با طبیعت و پروسۀ طبیعی تعادل جهان، با قدرت طبیعی نهفته در یکایک شما، از ملزومات این مسیر محسوب می‌شود که در تائوی پو (The Tao of Pooh and The Te of Piglet) با زبانی ساده از زندگی و رفتار خرسی به نام پو (از شخصیت‌های داستانی ا. ا. میلن)، روایت شده‌ است.

این کتاب در نگاه اول اثری کودکانه به نظر می‌رسد؛ در صورتی که با زبانی پاک، ساده و آلوده نشده به دغدغه‌های انباشته در ذهن انسان‌های متفکر امروزی، سعی می‌کند راهی را در زندگی ترسیم نماید که هر کدام از شما اگر بخواهید، می‌توانید در آن گام بردارید.

بنجامین هاف (Benjamin Hoff) در این کتاب، فلسفه‌ای بسیار قدیمی به نام تائوئیسم را به شما معرفی می‌کند. او این فلسفه را به گونه‌ای استادانه از زبان پو، خرسی با خصوصیاتی بسیار ساده توضیح می‌دهد و نه تنها در حرف؛ بلکه در عمل نیز این فلسفه را برای شما بازسازی می‌نماید. وی مثال‌هایی بسیار زیبا و گویا از اتفاقاتی که برای پو می‌افتد را از دید تائوئیسم بررسی می‌کند و دستاوردهای اینگونه زندگی را در تفکر و عمل نشان می‌دهد.

نویسنده‌ی این کتاب معتقد است که تائوئیسم اصول و روش‌هایی نیستند که فقط به مرزهای چین منتهی شوند. تائوئیست مورد علاقۀ او خرس کوچک و عاشق عسلی به نام پو است. وی با بیانی طنز و زیبا در مکالماتی که بین این خرس دوست داشتنی و رفیقانش رد و بدل می‌شوند، به سادگی توضیح می‌دهد که تائوئیسم نه یک تئوری اسرارآمیز، دور از دست و غیرقابل درک، بلکه اصولی بسیار ساده و عملی است که در تمام رفتارهای روزانه کاربرد دارد. با گذری لذت‌بخش به دنیای ساده و دوست داشتنی وینی د پو و دوستانش این اصول ساده ولی ارزشمند برای زندگی شرح داده می‌شود.

نویسنده توضیح می‌دهد که شما جزئی از طبیعت هستید و زندگی شما و طبیعت در رابطه‌ای تنگاتنگ با هم قرار دارند. امروزه بیش از هر زمان دیگر، انسان، با پیشرفتی که در علم داشته و سیستم‌های زندگی جمعی «هوشمندانه‌ای» که پدید آورده، تمامی محیط زیست را به تباهی و آلودگی کشانده است و این عمل در آینده‌ای نه چندان دور نه تنها محیط زیست و تمام موجودات آن را از بین خواهد برد، بلکه این پروسه منجر به نابودی خود انسان هم می‌شود.

شما باید تعادلی میان خود و طبیعت به وجود آورید و این کار امکان‌پذیر نیست مگر با درک نیازهای طبیعت برای ادامۀ حیات که در عین حال کمکی برای بهبود زندگی بشریت خواهد بود. برای رسیدن به این درک شما باید ابتدا قادر به فهم این نکته باشید که اساس خوشبختی و بقایتان در هماهنگی با طبیعت است؛ نه در مبارزه و پیروز شدن بر آن. همان‌گونه که اکنون طبیعت برای بقای خود به درک و هماهنگی شما احتیاج دارد، شما نیز برای بقای خود به درک طبیعت و همسازی با آن نیازمندید.

در بخشی از کتاب تائوی پو می‌خوانیم:

«می‌دانی که حرف A به چه معنا است، پیگلت کوچولو»؟
«نه ایور، نمی‌دانم».
«به معنای تحصیل، دانش، و به معنای همۀ چیزهایی است که تو و پو ندارید. این است معنای آن».
پیگلت گفت: «اوه»؛
و به سرعت گفتۀ خود را تصحیح کرد و گفت: «منظورم این است که، پس به این معناست»؟
«دارم به تو می‌گویم، مردم در این جنگل می‌آیند و می‌روند و می‌گویند: «این فقط ایور است، پس زیاد مهم نیست». آن‌ها می‌آیند، می‌روند و می‌خندند اما آیا آن‌ها چیزی در مورد حرف A می‌دانند؟ نه نمی‌دانند. برای آن‌ها این حرف تنها متشکل از سه خط است؛ ولی برای یک تحصیل کرده (و اینو کاملاً به خاطر بسپار!) برای یک تحصیل کرده، این حرف باشکوه و پرمعنایی است. نه اینکه تنها یک چیزی که هر تازه واردی بتواند آن را درک کند».

در همان هنگام خرگوش به آن‌ها رسید و گفت: «می‌خواهم چیزی از تو بپرسم، ایور؛ چرا این روزها کریستوفر رابین صبح‌ها خودش نیست»؟
ایور، که هنوز درحال نگاه به سه شاخه چوب بود، گفت: «خرگوش! این چیزی که من به آن نگاه می‌کنم چیست»؟
خرگوش بی‌اعتنا پاسخ داد: «سه شاخه چوب».
ایور به سمت پیگلت برگشت و گفت: «می‌بینی؟» سپس با جدیت به خرگوش گفت: «حالا به سؤالت جواب خواهم داد».
خرگوش گفت: «متشکرم ایور».
«کریستوفر رابین صبح‌ها چه می‌کند؟ او می‌آموزد. او فردی تحصیل کرده خواهد شد. او تحاقق (فکر می‌کنم این همان کلمه‌ای بود که کریستوفر رابین به کار برد، شاید هم که من به اشتباه دارم از چیز دیگری حرف می‌زنم) او تحاقق در دانش می‌کند. من هم در همان دایرۀ محدود خود، اگر که درست لغات را ادا کرده باشم، دارم همان‌کاری را می‌کنم که او انجام می‌دهد. برای نمونه این سه شاخه____»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
چگونگی پو؟
تائوی کی؟
هجی کردن سه‌شنبه
کلوچۀ قلوه سنگ
راه پو
سخت مشغول به زودی می‌گردم
خرسی آنچنانی
هیچ کجا و هیچ چیز
اکنون پو
واژۀ آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تائوی پو
نویسنده
مترجمشاهپور سخی
ناشر چاپیانتشارات تیسا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-600-8942-06-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
19500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تائوی پو

Mamal Saif
۱۳۹۸/۴/۱۷
فوق العاده زیبا. با سبک زیرکانه و هوش شگفت آوری نوشته شده و خیلی زیبا ترجمه شده. حتما توصیه میکنم بخونید و در زندگی روزمره استفاده کنید❤️💞
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تائوی پو

برای دریافت کتاب تائوی پو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.