معرفی و دانلود کتاب تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده

عکس جلد کتاب تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده

کتاب تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده نوشتۀ محمد صادقیان و وحید رحمتی، به بررسی عوامل ایجاد یک محیط سالم، روحی و روانی با استعانت از آیات شریفه قرآن کریم و آموزه‌های نورانی دین مبین اسلام می‌پردازد.

بررسی جایگاه و نقش امنیت روانی؛ آرامش در خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تا آن جا که تعالی انسان که هدف خلقت و آفرینش است تا این تعالی خدای عزوجل پرستش و عبودیت شود میسر نیست مگر در سایه یک آرامش روحی و روانی که در کانون گرم خانواده باید فراهم گردد.

مشکلاتی که امروزه بسیاری از جوامع با آن روبرو هستند و جزئی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های آن‌ها محسوب می‌شود آسیب‌های روانی وارده بر خانواده به عنوانی اساسی‌ترین و مهم‌ترین جزء هر جامعه است. هر گونه آسیب و خدشه به این نهاد مهم خسارات جبران ناپذیری را به جامعه وارد می‌نماید. لذا این مهم می‌طلبد که با شناخت تمامی نقاط ضعف و قوت این کانون حیاتی آن را در برابر هر گونه بیماری و آسیبی واکسینه نمود و راه کارهای مناسب آن را به دست آورد. در این مجال بر آن است تا با بررسی عواملی که به صورت مستقیم در ایجاد یک محیط سالم پویا و پر نشاط در خانواده تاثیر گذار است آشنا شده و چگونگی اجرا‌ی آن عوامل در کانون خانواده بررسی گردد.

در اهمیت موضوع همین بس که قرآن شریف به کرات در مورد جزء جزء افراد تشکیل دهنده این نهاد مهم دستورالعمل ارائه نموده است و از انسان‌ها خواسته تا با رعایت این آداب و متخلق شدن به اخلاق ذکر شده نهادی عالی و سرشار از صفات حسنه تشکیل و راه را برای رسیدن به هدف عالی خلقت که عبودیت حق تعالی است سوق دهد.

در قرآن شریف عواملی را که نیاز است در خانواده مورد توجه قرار داده شود را با تعیین یک مدیر و رهبر برای آن ذکر نموده است و در سوره نساء آیه 34 فرموده است، می‌توان از این آیه نتیجه گرفت که این کانون مهم و حساس را باید یک فرد رهبری کند و مرد را به واسطه شرایط خاص؛ به عنوان سرپرست و قوام آن معرفی نموده است تا زن در خانواده بتواند با خاطری آسوده به امر خطیر و مهم تربیت فرزندان و کانون مهر و عاطفه برای سایر اعضاء خانواده قرار گیرد.

در روش و سیره اولیاء الهی نیز می‌بینیم که حضرت محمد (ص) خاتم پیامبران نیز در تفکیک وظایف منزل بین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) کار‌های بیرون خانه که نیازمند جهد بیشتر و خشونت بیشتر هست را به حضرت علی (ع) واگذار می‌نماید و کار‌های درون منزل که قطعا تعامل و تربیت فرزندان نیز در آن مستتر است را به حضرت فاطمه (س) می‌سپارد. در صورتی که به این تفکیک وظایف توجه نگردد و جایگاه مرد و زن در خانه دچار تغییر گردد خانواده را دچار اختلالات فراوانی می‌نماید که در بخش آسیب‌های خانواده مفصلا بدان اشاره خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: ویژگی‌های خانواده از دیدگاه شهید مطهری
فصل سوم: جایگاه فقهی و حقوقی خانواده از دیگاه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان
فصل چهارم: خانواده از دیدگاه قرآن
فصل پنجم: جایگاه فقهی و حقوقی زن از دیدگاه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-600-8077-72-5
موضوع کتابکتاب‌های حقوق خانواده
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده

برای دریافت کتاب تاثیر امنیت روانی در حقوق خانواده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.