معرفی و دانلود کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی

عکس جلد کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی

میترا رضایی عرب، سحر خانی و زهرا میر‌سلیمانی در کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی سعی دارند به‌طور ویژه سراغ یکی از روش‌های درمانی روابط یعنی «ایماگو تراپی» یا همان «درمان بر مبنای ایماگو» بروند. ایماگوتراپی به‌طور خلاصه از طریق بررسی دوران کودکی افراد و نوع تصویرسازی آن‌ها از جهان پیرامون، به شناسایی و حل چالش‌های عاطفی روابط زوج‌ها می‌پردازد.

درباره‌‌ی کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به حوزه‌ی روابط بین زوجین علاقه دارید یا برای ارتقا رابطه‌ی عاطفی خود دست به جست‌وجو در مقاله‌های روان‌شناختی می‌زنید؛ حتماً یک‌‌بار هم که شده چشمتان به واژه‌ی «ایماگوتراپی» افتاده است. اگر تاکنون فرصت تحقیق درمورد این شیوه‌ی زوج‌درمانی را نداشته‌اید یا به منبع مناسبی برنخورده‌اید، کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی فرصتی عالی برای آشنایی با این روش درمانی در اختیارتان قرار می‌دهد. میترا رضایی عرب، سحر خانی و زهرا میر‌سلیمانی، در این کتاب، هیچ‌ نکته‌ای از ایماگوتراپی را برایتان مبهم نخواهند گذاشت.

ایماگوتراپی چیست؟ اولین‌بار چه زمانی از این شیوه‌ی درمانی برای بهبود روابط زوجین استفاده شده؟ اصلاً چه‌کسی چنین شیوه‌ای را بنا نهاده است؟ نویسندگان کتاب به تمام سوالات شما در خصوص کلیات و مفاهیم، تاریخچه‌ی ایماگوتراپی و اهداف آن پاسخ خواهند داد. به‌طور کلی روش درمانی ایماگو به ما می‌گوید تصویری که در کودکی از دنیای پیرامون خود، به‌ویژه اطرافیان و والدین ثبت کرده‌ایم، نقش مستقیمی در نوع انتخاب و ارتباطات بزرگسالی ما خواهد داشت. بر همین اساس، ایماگوتراپی به سراغ یکی از مهم‌ترین روابط بزرگسالی یعنی رابطه‌ی زناشویی می‌رود تا این‌بار ریشه‌ی چالش‌های رابطه‌ را در تصویر دوران کودکی زن و مرد جست‌وجو کند.

در مثالی ساده، اگر فردی در رابطه‌ی عاطفی خود مدام تقاضای تأیید دارد و در صورت عدم تأیید احساس سرافکندگی و بی‌ارزشی می‌کند، احتمالا این کنش به نحوه‌ی برخورد والدین با او در سال‌های کودکی برمی‌گردد. نوع برخوردی که این مفهوم را به کودک القا نموده: «تنها وقتی که تأییدت کنیم ارزشمند خواهی بود.» و بعدتر این نوع تصویرسازی تبدیل به یک نگرش و الگوی رفتاری اشتباه در بزرگ‌سالی و روابط عاطفی فرد شده است.

نویسندگان کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی، در بخش‌های بعدی کتاب به‌طور مفصل سراغ مفهوم «سازگاری» در رابطه‌ی عاطفی می‌روند و تأثیر ایماگوتراپی بر کیفیت زندگی را بررسی می‌کنند. فصل بعدی کتاب به ایماگوتراپی و صمیمت زناشویی می‌پردازد و در ادامه به‌ترتیب، موضوع رضایت از زندگی و رابطه‌ی جنسی مورد بحث قرار می‌گیرند. همچنین سراسر این کتاب با تمرکز بر سازگاری زناشویی و عوامل مؤثر بر آن، مخاطب را با نکات سراسر جذاب و مفید آشنا خواهد کرد؛ نکاتی که هر زوجی را در مسیر بهبود روابط عاطفی خود یاری می‌دهد.

کتاب حاضر نخستین‌بار در سال 1398 از سوی نشر آپریس در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی علاقه‌مندان مباحث روان‌شناسی، به‌ویژه روان‌شناسی روابط عاطفی و زندگی زناشویی پیشنهاد می‌شود. کتاب تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی همچنین یک راهنمای عالی و آموزنده برای زوج‌های جوانی است که قصد دارند زندگی‌ای مملو از خوشبختی و آرامش را تجربه کنند.

با نویسندگان کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی بیشتر آشنا شویم

میترا رضایی عرب (متولد 1367)، سحر خانی و زهرا میر‌سلیمانی از پژوهشگران حوزه‌ی روان‌شناسی هستند که علاوه‌بر تحقیق و بحث درخصوص روابط زناشویی، به مباحث یادگیری و علوم تربیتی نیز پرداخته‌اند. در همین خصوص مقاله‌ای با نام «پرورش خلاقیت هیجانی در دانش‌آموزان» از میترا رضایی عرب منتشر شده است. همچنین کتابی با همکاری ایشان و خانم سحر خانی با عنوان «نقش بازی درمانی بر اختلال‌های یادگیری» به‌چاپ رسیده.

زهرا میر‌سلیمانی نیز از دیگر محققان فعال حوزه‌ی روان‌شناسی و علوم تربیتی هستند که تاکنون مقالات متعددی در حوزه‌ی یادگیری دانش‌آموزان منتشر کرده‌اند.

در بخشی از کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی می‌خوانیم

تصویرسازی ارتباطی فرایندی است که در آن به زوج‌ها آگاهی و اطلاعات و مهم‌تر از آن آموزش داده می‌شود که در مورد جنبه‌های ناخودآگاه روابط خود، آگاه شوند و به‌جای اینکه سعی کنند تعارض‌های خود را به‌صورت سطحی حل کنند به بررسی ریشه آن‌ها بپردازند (رابینز، 2005). این دیدگاه معتقد است که مراحل رشد دوران کودکی به‌خصوص روابط اولیه فرد با والدین، بر روابط زناشویی تأثیر دارد. انتخاب همسر در روابط زناشویی فقط یک فرایند آگاهانه نیست، بلکه بخش مهمی از آن ناخودآگاه بوده و نتیجه نیاز به تکمیل مراحل ناتمام دوران کودکی و التیام زخم‌های عاطفی است (خوئی امینی و همکاران، 1393). در این روش همسران می‌توانند با درک فرایندهای ناخودآگاه در خود و همسرشان، مهارت‌هایی را برای التیام زخم‌های کودکی و ایجاد رفتارهای سالم یاد بگیرند و با تبدیل ازدواج و رابطه ناخودآگاه به ازدواج آگاهانه، عشق و صمیمیت موردنیاز خود را به دست آورند (شلی، 2015).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلفین
فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: ایماگوتراپی (تصویرسازی ارتباطی)
ایماگو چیست؟
ایماگوتراپی چیست؟
تاریخچه رابطه درمانی ایماگو
هدف ایماگوتراپی
نظریه آسیب‌شناسی روانی
مرحله شیفتگی
ایماگو و مغز
کشمکش قدرت
خودبلعیدگی
فرایند گفتگوی آگاهانه: انعکاس، ارزیابی و همدردی
موانع و محدودیت‌های رابطه درمانی تصویری
پروتکل درمانی ایماگوتراپی
شرح جلسات ایماگوتراپی
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هشتم
فصل سوم: ایماگوتراپی و سازگاری زناشویی
مفهوم سازگاری
فرایند سازگاری
سازگاری زناشویی
روش‌ها و اشکال سازگاری
خصوصیات زوجین سازگار
علت ناسازگاری زن و شوهرها
سازگاری و ناسازگاری در خانواده ایرانی
عیب‌جویی
عصبانیت و غرور
خودبرتربینی
تأثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی
فصل چهارم: ایماگوتراپی و کیفیت زندگی
کیفیت زندگی
مفهوم کیفیت زندگی
تعاریف کیفیت زندگی
ابعاد کیفیت زندگی
چگونگی رسیدن به کیفیت زندگی مطلوب
تأثیر ایماگوتراپی بر افزایش کیفیت زندگی
فصل پنجم: ایماگوتراپی و صمیمیت زناشویی
مفهوم صمیمیت زناشویی
آسیب‌های رابطه و صمیمیت زناشویی
ویژگی‌های رابطه صمیمانه
عوامل مؤثر بر صمیمیت زناشویی
عوامل اجتماعی
عوامل روان‌شناختی
عوامل بین فردی مؤثر بر صمیمیت
اعتمادسازی در رابطه
متعادل کردن نیازها
تطبیق یافتن با تفاوت‌های همدیگر
تحمل و مدارا کردن با تغییرات
عوامل کلی افزایش‌دهنده صمیمیت زناشویی
پایه‌های صمیمیت زناشویی
موانع ایجاد صمیمیت زناشویی
تأثیر ایماگوتراپی بر صمیمیت زناشویی
فصل ششم: ایماگوتراپی و رضایت از زندگی
رضایت از زندگی
ویژگی‌های افراد رضایتمند از زندگی
نظریه‌های رضایت از زندگی
رضایت از زندگی به‌عنوان شاخص اجتماعی
رضایت از زندگی به‌مثابه یک سازه
رضایت از زندگی و سلامت روانی
رضایت از زندگی شکست عشقی
تأثیر ایماگوتراپی بر رضایت از زندگی
فصل هفتم: ایماگوتراپی و روابط جنسی زناشویی
روابط جنسی
عوامل تهدیدکننده روابط جنسی زوجین
ناسازگاری زناشویی
باورها و نگرش‌های نادرست
اختلالات جنسی
بیماری‌های جسمی و روانی
همسرآزاری
تأثیر ایماگوتراپی بر روابط جنسی زناشویی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-622-6601-20-7
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی

برای دریافت کتاب تاثیر ایماگوتراپی بر سازگاری زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.