معرفی و دانلود کتاب تاریخچه انقلابات جهان جلد اول: انقلاب فرانسه - انقلاب عثمانی

عکس جلد کتاب تاریخچه انقلابات جهان جلد اول: انقلاب فرانسه - انقلاب عثمانی
قیمت:
90000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخچه انقلابات جهان جلد اول: انقلاب فرانسه - انقلاب عثمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخچه انقلابات جهان جلد اول: انقلاب فرانسه - انقلاب عثمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخچه انقلابات جهان جلد اول: انقلاب فرانسه - انقلاب عثمانی

کتاب تاریخچه انقلابات جهان جلد اول: انقلاب فرانسه - انقلاب عثمانی نوشته‌ی حبیب الله شاملویی، به بررسی تاریخ پر فراز و نشیب دو انقلاب تأثیرگذار می‌پردازد.

تاریخچه‌ی انقلابات مهم جهان از انقلاب فرانسه شروع مى‌شود و به انقلاب اسلامى ایران که به انقراض شاهنشاهى دیرپاى 2500 ساله انجامید ختم مى‌شود. به انقلاب فرانسه از لحاظ تأثیراتى که هم در خود آن سرزمین، هم در اروپا و اکثر ممالک و نقاط جهان به وجود آورد، لقب «انقلاب کبیر» داده شده است. انقلاب عثمانى نیز از جمله انقلابات نسبتاً جوان جهان محسوب مى‌شود که اگر بخواهید واقع‌بینانه‌تر از آن یاد کنید باید به جاى «جوان» عنوان «میان سال» را براى آن انتخاب نمایید.

یکى از بزرگ‌ترین رویدادها در تاریخ حیات هر ملت، انقلاب یا انقلابات همگانى است که علیه رژیم و هیئت حاکمه‌ی آن ملت اتفاق مى‌افتد و اساس و بنیان حکومت را واژگون مى‌سازد و از اینگونه اتفاقات در جهان زیاد روى نمى‌دهد. انقلاب، حد نهایى صبر و تحمل هر فرد، هر گروه و هر جماعت و در نهایت، هر ملت در برابر ناملایمات و نابسامانى‌هایى است که در زندگى او به وجود می‌آید. هر اعتراض و پرخاش و حتى هر شورشى را با هر نتیجه‌اى که از آن عاید مى‌شود، نمى‌توان انقلاب نامید و به همین علت است که تعداد انقلابات در جهان زیاد نیست.

اگر بخواهید آنگونه که عنوان کتاب است به کلیه‌ی انقلاب‌هاى رخ داده در تاریخ ملت‌هاى جهان پرداخته شود حتى اگر به گونه‌ی اجمال، ایجاز و اختصار هم باشد، باید از دوران امپراتورى قدرتمند و استعمارى روم قدیم و از قیام اسپارتاکوس در رأس بردگان و گلادیاتورها و جلوتر از آن از قیام پارس‌ها به رهبرى کوروش هخامنشى علیه سلطه‌ی جابرانه‌ی مادها به فرمانروایى «آژیدهاک» گفته شود که با توجه به صفحات کتاب این کار امکان ندارد!

براى تدوین و تنظیم این تاریخچه از هر کتاب، جزوه و هر رساله و مقاله، خاطرات، روزنامه، مجله و سالنامه چه داخلى و چه خارجى که در دسترس نویسنده قرار داشته استفاده شده است.

در بخشی از کتاب تاریخچه انقلابات جهان جلد اول می‌خوانیم:

از آن‌جا که در جریان انقلاب، افراد ملت، به تدریج مسلح شده بودند و همه ماده‌ها نیز مستعد بود، روى این اصل به کوچک‌ترین دستاویزى این اتحادیه با آن اتحادیه درگیر مى‌شد و به کوچک‌ترین بهانه‌اى ملت رو در روى ملت قرار مى‌گرفت و به نفع دشمن خون‌هاى گرم جوانان انقلاب بر زمین مى‌ریخت! این ماجرا هر روزه تکرار مى‌شد و تعداد شهداى این درگیرى‌ها تا به آن حد رسید که در مجلس فرانسه، وکلا فریاد برآوردند (... محض رضاى خدا این قدر یکدیگر را نکشیم... اگر هر ناحیه فرانسه یک اتحادیه دارد، چرا همه فرانسه داراى یک اتحادیه بزرگ نباشد؟)

روز 14 ژوئیه سال 1790 میلادى یعنى، سال بعد از سقوط باستیل، از مجموع اتحادیه‌هاى ولایتى در سرتاسر فرانسه، یک اتحادیه بزرگ ملى به وجود آمد و تشکیل و ایجاد این اتحادیه، نتیجه چند عامل بود... اول تشکیل شهردارى‌ها. دوم ایجاد گارد ملى. سوم بروز شایعات و اخبار فرساینده از قبیل حمله اتریش و انگلستان به هوادارى شاه و ملکه و یا غارت عمومى و احتمال انجام کودتایى خونین توسط کنت دارتوا برادر شاه. چهارم احتمال پاره شدن زنجیر انقلاب، که شامل همه طبقات و همه افراد و همه شهرها مى‌شد. پنجم ادامه قحطى و گرانى مایحتاج عمومى.

براى ایجاد اتحادیه بزرگ ملى، لازم بود ابتدا هر اتحادیه ولایتى، سوگند وفادارى به انقلاب و آرمان‌هاى انقلابى یاد کند تا شایسته پذیرش در اتحادیه اصلى را داشته باشد و اولین مراسم سوگند خوردن را اتحادیه «دوفینه»، روز بیست و هشتم نوامبر 1789 انجام داد و این، یک روز و یک رویداد تاریخى مهم در تاریخ انقلاب فرانسه بود...

فهرست مطالب کتاب

به بهانه مقدمه
انقلاب فرانسه
انقلاب عثمانى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخچه انقلابات جهان جلد اول: انقلاب فرانسه - انقلاب عثمانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید فردا
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات420
زبانفارسی
شابک978-964-5731-54-2
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
90000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخچه انقلابات جهان جلد اول: انقلاب فرانسه - انقلاب عثمانی

برای دریافت کتاب تاریخچه انقلابات جهان جلد اول: انقلاب فرانسه - انقلاب عثمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.