معرفی و دانلود کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل

عکس جلد کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل
قیمت:
۵۸۰۰۰ 40600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل

ریشه تاریخی اختلافات و جنگ‌ها میان فلسطین و کشور نامشروع اسرائیل چیست؟ تمرا بی. اور در کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل، تلاش کرده تا با نظر به مسائل قومی و مذهبی خاورمیانه، از خشم اعراب نسبت به شکل‌گیری دولت اسرائیل سخن بگوید و از منظری تاریخی جوانب گوناگون این مسئله مهم جهانی را بررسی نماید.

درباره کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل:

خاورمیانه همواره یکی از پرمناقشه‌ترین و حساس‌ترین مناطق در دنیا شناخته می‌شود که در سراسر تاریخ محل تنازع انواع گروه‌های قومی و مذهبی بوده است. هرچند این منطقه در یک قرن اخیر جنگ‌های خونین و مرگبار بسیاری به خود دیده، با این حال همواره از آن به عنوان یکی از مراکز مهم تمدن جهانی یاد می‌شود. کشورهایی که در خاورمیانه قرار دارند، هر یک از تاریخ و فرهنگی جذاب، خاص و غنی برخوردارند و براساس اسناد و روایات تاریخی مهد تولد ادیان ابراهیمی نیز در این سرزمین‌ها بوده است.

از سوی دیگر به خاطر وجود منابع طبیعی بسیار و مراکز استراتژیک در خاورمیانه، کشورهای ابرقدرت دنیا همیشه به آتش این منازعات و اختلافات قومی و مذهبی دمیده‌اند و باعث به خاک و خون کشیده شدن بسیاری از انسان‌ها شده‌اند. مسئله فلسطین و اسرائیل نیز یکی از همین مناقشات مهم این منطقه است.

پس از جنگ جهانی دوم و نسل‌کشی یهودیان توسط نیروهای نازی، ایده‌ای توسط بزرگان یهود و کشورهای غربی مطرح شد که برای در امان ماندن قوم یهود باید به سرزمینی بازگشت که در اصل برای آن‌ها بوده و مسلمانان و مسیحیان هیچ حقی برای ماندن در آنجا را ندارند. البته روند مهاجرت گسترده یهودیان از سراسر جهان به خاک فلسطین به مرور سرعت گرفت اما پس از قطعنامه‌ای که در سال 1948 توسط انگلستان ثبت شد، کشور اسرائیل به رسمیت شناخته شد و همین امر آتش خشم اعراب را شعله‌ور کرد و از همان سال تا به الان جنگ‌های فراوانی میان اعراب فلسطینی و این رژیم نامشروع صورت گرفته است.

کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل (The Israeli-Palestinian Conflict) که یکی از آثار مجموعه تاریخ جهان نشر ققنوس به شمار می‌رود، تلاش کرده تا ریشه‌های تاریخی این مسئله را روشن کند و از جوانب گوناگون به آن بپردازد. هرچند که بارها قراردادهای صلحی میان فلسطین و اسرائیل صورت گرفت اما مناطقی نظیر نوار غزه همواره محل جنگ و اختلافات عمیق بوده است و به همین خاطر هزاران فلسطینی کشته شدند و به اجبار به دیگر سرزمین‌ها کوچ کردند و حتی مواردی همچون مشخص نبودن وضعیت بیت‌المقدس، شهرک‌های اسرائیلی، مرزبندی‌ها و... همچنان به نتیجه‌ای نهایی و مشخص نرسیده است.

درباره مجموعه تاریخ جهان:

عناوین این مجموعه‌ی جذاب توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسند. هدف کلی مجموعه آشنا ساختن مخاطبین نسبتاً مبتدی با مهم‌ترین تحولات تاریخی است. هر کدام از کتاب‌های مجموعه تاریخ جهان توسط یک پژوهشگرِ آشنا به حیطه‌های مربوط به موضوع کتاب نوشته شده‌ است. خوشبختانه تا امروز شمار زیادی از عناوین این مجموعه به چاپ رسیده و در بازار نشر موجود است.

کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر تاریخ خاورمیانه به خصوص درگیری‌های میان فلسطین و رژیم غاصب اسرائیل برایتان جذابیت دارد، شنیدن این کتاب مفید و جذاب را از دست ندهید.

تمرا بی. اور را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده‌ای آمریکایی‌ست که سال‌هاست به صورت تمام وقت در این حرفه فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از 400 کتاب آموزشی برای خوانندگان در هر رده سنی نوشته است. تمرا بی. اور (Tamra B. Orr) همواره شیفته تاریخ بوده و به همین خاطر بسیاری از آثارش به این حوزه مربوط است. همچنین اورا توانسته برای نوشتن کتابی درمورد خشونت در مدارس، عنوان بهترین کتاب غیر داستانی کتابخانه عمومی نیویورک را از آن خود کند.

در بخشی از کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل می‌شنویم:

کشورهای عرب که در هدف نهایی‌شان که بیرون راندن یهودیان از فلسطین بود، شکست خورده بودند، فکر می‌کردند فرصت دیگری دست خواهد داد. بنابراین در انتظار آن فرصت مناسب ماندند. اما فلسطینیان نمی‌خواستند که دست روی دست بگذارند. آن‌ها به دنبال راهی برای مقابله با اشغال اسرائیل بودند و می‌دانستند اگر بخواهند بار دیگر سرزمینی از آن خود داشته باشند، باید خودشان دست به کار شوند و نمی‌توانند به امید کمک دیگران بمانند. در عوض آن‌ها نیازمند جنبشی عمومی با تکیه بر فلسطینیان معمولی بودند. آن‌ها آماده بودند در فرصتی به اسرائیل ضربه بزنند.

در دهه 1970 فلسطینیانی که در سرزمین‌های مورد اختلاف باقی مانده بودند، اغلب در اردوگاه‌های کثیف و شلوغ آوارگان زندگی می‌کردند. سازمان ملل این اردوگاه‌ها را در دهه‌های 1940 و 1950 به صورت موقتی برپا کرده بود. این اردوگاه‌ها دهه‌ها بعد مسکن دائمی صدها تن از فلسطینیان فقیر شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
پیشگفتار: حق دیرینه
31 دقیقه
فصل اول: سرزمین فراموش شده‌ای که کانون توجه می‌شود
2 دقیقه
ضمائم فصل اول
33 دقیقه
فصل دوم: نبرد ناممکن
5 دقیقه
ضمائم فصل دوم
35 دقیقه
فصل سوم: در انتظار فرصت مناسب
4 دقیقه
ضمائم فصل سوم
34 دقیقه
فصل چهارم: پای میز مذاکره
2 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
30 دقیقه
فصل پنجم: ورود به هزاره‌ی جدید
4 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
11 دقیقه
سخن پایانی: راه حل دو کشور؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل
نویسنده
مترجمپریسا صیادی
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ 40600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اولین بار هست که از کتابراه کتاب تاریخی و سیاسی میگیرم و از انتخابم راضی هستم. درسته که با توجه به هجوم اخبار همه افراد کم و بیش در جریان منازعات اسرائیل و فلسطین هستن ولی برای افراد علاقمند که دوست دارن مطلبی مدون و شسته رفته و البته کوتاه از این درگیری‌ها بخونن کتاب حاضر رو پیشنهاد میکنم.
به و
نظرم اگر نویسنده به پیشینه تاریخی درگیری‌ها اختلافات دو قوم هم پرداخته بود کتاب بسیار جالب تر میشد. منظور پیش از دوقرن گذشته و حاضر است.
صدای راوی بسیار آرام متین و شمرده و مناسب حال متن بود و گوش کردن رو بسیار لذت بخش می‌نمود.
با سپاس از کتابراه.
نوید پاغنده
۱۴۰۲/۷/۲۴
کتاب خوبی بود، سعی کرد خیلی خنثی موضوع را روایت کند، میشد عمیق تر تحلیل کرد، در کل بیشتر کتابی بود به نفع اسرائیل و البته شاید نویسند از نظر سیاسی خیلی قوی نبود.. در کل همین روایت تاریخ حتی به صورت خنثیو ناقص بازم خوبه چون محتوا در این رابطه کم وجود دارد
سلمان بهمن دار
۱۴۰۱/۷/۳
این کتاب هم مثل خیلی از کتاب‌های دیگه خوب بود و برای من جالب‌ترین نکته ش این بود که خود فلسطینی‌ها دومین کشوری بودن که اسرائیل رو به رسمیت شناختن اما نمیدونم چرا ایران کاسه داغ تر از آش شده؟!
کیانوش بوالحسنی
۱۴۰۲/۶/۲۵
برای افرادی که هیچ اطلاعاتی درمورد چرایی شرایط فعلی فلسطین ندارند کتاب خوبیه.
احمد راستگار
۱۴۰۱/۴/۱
عالی ست. اطلاعات خوبی از تاریخ تشکیل اسرائیل میدهد. خوندنش حتما توصیه میشه
Hossein Manafzadeh
۱۴۰۱/۱/۱۹
عالی بود تاریخه اختلاف فلسطینی‌ها و اسرائیل را به خوبی توضیح میده
سید محمد سپرده
۱۴۰۲/۷/۲۲
کتاب صوتی خوبی است و اطلاعات خوبی می‌دهد پیشنهاد می‌شود
علی لوافیان
۱۴۰۱/۱۰/۹
خیلی سطحی تاریخ را توضیح میداد
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل

برای دریافت کتاب صوتی منازعه فلسطین و اسرائیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.